Ironman 2012


nystart
 Share

Recommended Posts

21/8 2010

Cykling:

72 km, fint vejr, en del blæst.

Da jeg kom ud til cyklen i morges var baghjulet fladt :4slap:

Nå, af med baghjulet, besluttede mig for at skifte dæk til 4Seasons som jeg havde liggende.

De GP4000s der sad på var efterhånden rimeligt slidte. Det er vel også tid til kraftigere dæk .

Synes ikke jeg havde tid til at lappe slange, så jeg satte en anden lappet slange på jeg havde på lager.

På med hjulet. Mens jeg pumpede forhjulet gik luften ud af baghjulet, arghhh, sikkert en ringe lapning fra min side.

Af med baghjulet igen, begge de punkterede slanger røg i skraldespanden, livet er for kort til at lappe slanger...

Prøver med en normal slange i stedet for latex, der er rimelig pebrede i prisen, det kan være en normal slange holder ok i 4Seasons.

Spænende at se hvor tit jeg vil punktere på 4Seasons, hvis der er for ofte vil jeg invester i nogle Stelvio..

Efter alt besværet kom jeg endelig ud. Kørte ca. samme tur som sidste uge +10km.

En del bedre end sidste uge, Puls snit var 10 lavere, jeg havde også en del mere luft, meget rart..

Om et par måneder er jeg forhåbentlig samme sted som før ferien.

post-23969-007316700 1282416598_thumb.jp

Edited by nystart
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 126
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Status efter uge 33:

Vægt:87.8

Hvilepuls:52

Cykling:

155 km.

Løb:

10 min.

Fik kun løbet en gang, da mine knæ drillede mig hele ugen.

MEN har fået frisk input udefra til hvad der er skyld i mine opstarts problemer.

Jeg startede mine løbeforsøg i April, samtidig med at jeg øgede mine cykel km rimeligt meget.

I Maj og Juni havde jeg nogle uger hvor jeg cyklede 400-500 km.

De dage hvor jeg forsøget at løbe, pendlede jeg kun til og fra arbejde, 15 km hver vej, for at spare på bentøjet.

De dage hvor jeg kun cyklede fik den så en ekstra tand.

Mine svage løbeben fik aldrig tid til at restituere (hvad alle begynderprogrammer ellers går ud fra).

Det er så gået galt, hver gang der kom en smule pres på systemet...

Det lyder logisk og må være oversagen (håber jeg) !

Så nu står den på smøre-cykling dagen efter mine løbepas.

I det hele taget holder jeg lidt tilbage med cyklingen, sålænge løberiet ikke er kommet rigtig i gang...

Svømning:

60 minutter

Link to comment
Share on other sites

24/8 2010

Efterårs-blues, sommeren startede sent, til gengæld slutter den tidlig, øv!

Sad ugidelig stort set hele dagen og kunne ikke se meningen med noget mere. :surrender:

Var lige ved at springe første svømmetræning over, af ulyst ved det hele.

Svømning:

60 minutter.

Første træning i Helsingør svømmehal, Johnas J herindefra har været behjælpelig med at anbefale holdet som han træner og er lige det jeg har ledt efter.

Et rigtig triathlon hold hvor spændet er stort. To har gennemført CC i år og nogle er på mit niveau.

Som forventet stinker min selvlærte crawl teknik langt væk.

Selvom jeg ikke har svømmet i mange år hænger bevægelserne ubehjælpeligt fast et eller andet sted dybt nede i hjernen.

Min første ambition er at få rettet teknikken til og ikke meget andet, det tror jeg bliver svært nok...

Link to comment
Share on other sites

24/8 2010

Efterårs-blues, sommeren startede sent, til gengæld slutter den tidlig, øv!

Sad ugidelig stort set hele dagen og kunne ikke se meningen med noget mere. :surrender:

Var lige ved at springe første svømmetræning over, af ulyst ved det hele.

Svømning:

60 minutter.

Første træning i Helsingør svømmehal, Johnas J herindefra har været behjælpelig med at anbefale holdet som han træner og er lige det jeg har ledt efter.

Et rigtig triathlon hold hvor spændet er stort. To har gennemført CC i år og nogle er på mit niveau.

Som forventet stinker min selvlærte crawl teknik langt væk.

Selvom jeg ikke har svømmet i mange år hænger bevægelserne ubehjælpeligt fast et eller andet sted dybt nede i hjernen.

Min første ambition er at få rettet teknikken til og ikke meget andet, det tror jeg bliver svært nok...

Det lyder da godt at du fik noget ud af træningen... En lille rettelse, det var ikke 2 men 4 der gennemførte den rene og så havde jeg 1 med på relay, hvor hans hold vandt. De 2 som du nok husker er dem som har kvallet sig til Hawaii.

Håber da at se dig igen på torsdag. Træningen igår var for dit vedkommende på 1600 meter.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder da godt at du fik noget ud af træningen... En lille rettelse, det var ikke 2 men 4 der gennemførte den rene og så havde jeg 1 med på relay, hvor hans hold vandt. De 2 som du nok husker er dem som har kvallet sig til Hawaii.

Håber da at se dig igen på torsdag. Træningen igår var for dit vedkommende på 1600 meter.

Ok, det fik jeg ikke fat i.. Hawaii!!! :hippy: :cheer: endnu mere imponerende ?!!!

I am not worthy!! :worship: :worship: :worship:

Kommer fremover, det var rigtig inspirerende og jeg slap for noget af min efterårs depression :dry:

Edited by nystart
Link to comment
Share on other sites

25/8 2010

Cykling:

58 km, BLÆST.

Kørte ud for at få blæst de negative tanker væk. Blæste, det gjorde det!

Var ved at blive blæst ned i grøften flere gange, når jeg skulle tørre snotten væk, det gjald om at holde styret hele tiden

Det var meningen turen ikke skulle være for hård, men pga. blæsten og min manglende kondition var det alligevel en kamp at komme igennem.

Men RART at kæmpe mod vinden, blive blæst igennem og svede igennem.

Løb:

9 minutter. Asfalt

Planen sagde 5+6, men synes det lyd lidt tøset så jeg ændrede det til 11 minutter (jeg havde jo lige løbet 10 minutter i Søndags, så hvor svært kunne det være).

:4oops: Tog Fejl. Pulsen røg helt op efter de første 4-5 minutter og jeg løb den sidste del med en puls på 182-184. Kroppen var vel stadig mærket af cykelturen... Jeg skulle have givet mig 100% så jeg endeligt kunne finde ud af hvad min max puls er, jeg var tæt på,

Positivt: benene har det nogenlunde, kan mærke mine knæ, men har ikke ondt.

I morgen en let dag efter løbet. Jeg håber den nye teori holder...

post-23969-013832200 1282765432_thumb.jp

Edited by nystart
Link to comment
Share on other sites

26/8 2010

Svømning:

60 minutter.

Lidt luksus træning, der mødte kun 5 op, så Johnas havde rigtig god tid til hver af os.

Mens de andre kørte intervaller, pjaskede jeg rundt som en vingeskudt krage for at begynde at få styre på min elendige teknik. :4crutches:

Mit selvlærte træk gennem vandet er helt forkert.

Jeg kan se teorien bag et korrekt udført svømmetag, men det kniber gevaldigt at få de omsat til praksis,

når jeg samtidig skal forsøge at undgå at drukne.

Jeg mangler også helt de muskler i armene som skal bruges til korrekt crawl, hvilket ikke gøre det nemmere.

Jeg er bare dejlig træt i armene her dagen efter, er ikke øm i musklerne, da jeg formendelig ikke har nogen :tongue:

Men sjovt er det at starte helt fra bunden...

Edited by nystart
Link to comment
Share on other sites

27/8 2010

Cykling:

96 km, fint vejr.

Efter 10 km fandt jeg ud af at jeg ikke ville få tid til ugens lange tur i morgen. Der var liiiige tid til at køre den i dag, så i stedet for at køre sydpå, tog jeg turen rundt om Arresø. :bike:

Der gjorde heller ikke noget, vejret var fantastisk, let at træde efter kørslen i stormvejret for et par dage siden.

Da jeg ikke regnede med at køre langt i dag, havde jeg kun fået en vandflaske med, så jeg måtte spare lidt på vandet.

Det kørte faktisk rigtig godt i dag, benene var nogenlunde, men endnu bedre, jeg havde næsten lige så meget luft som før ferien!

Da jeg kom til Asserbo kunne jeg se det ville knibe med tiden, hvis jeg tog min normale tur langs nordkysten.

Så jeg kørte hjem via Helsinge og Nødebo.

Det var vidst også meget godt, jeg var ved at løbe tør for vand og selvom benene var rimelige de meste af turen, var jeg godt kogt de sidste 20 km.

På vej tilbage! :w00t:

post-23969-012096700 1282918998_thumb.jp

Edited by nystart
Link to comment
Share on other sites

28/8 2010

Var i marathon sport i går. ALT for mange mennesker, havde ikke tid til at vente en time for at prøve nogle FiveFingers på løbebånd.

Jeg må tilbage på en hverdag, hvor der forhåbentlig er mere plads.

Fik dog købt et par ekstra løbe shorts og en løbe jakke til vinter, de holder udsalg for tiden.

Løb:

12 minutter. Asfalt

Helt ok...

Kan stadig mærke mine knæ, især det højre, det meste af dagen. Men har kræfter og luft nok til løbeturen og har ikke smerter.

Jeg synes også der er kommet en anderledes rytme i løbet, med lidt kortere skridt..

Efter at have banket hoved mod muren de sidste tre måneder kan jeg nu endelig skimte en lille bitte fremgang.

Edited by nystart
Link to comment
Share on other sites

Hvad er din tanke mé at købe et par FiveFingers?

De kan være nogle djævle at løbe i og kræver rigtig meget tilvænning, specielt at læbe på asfalt og lign. Jeg har efterhånden brugt 2-3 måneder på at komme op på at kunne løbe 7-8 km på asfalt og kommer til at bruge lige så lang tid på det igen efter min operation.

Min operation har ikke noget med skoene at gøre, men vil bare sætte mig noget tiæbage og tør ikke tage chancer med mine FiveFingers på.

Så tænk dig virkelig om før du kastet dig ud i et indkøb af dem så det ikke bare er spildte penge. Selv er jeg glad for mine 3 forskellige par og bruger dem meget, men jeg elsker også at gå på bare fødder og gør det så ofte jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Hvad er din tanke mé at købe et par FiveFingers?

De kan være nogle djævle at løbe i og kræver rigtig meget tilvænning, specielt at læbe på asfalt og lign. Jeg har efterhånden brugt 2-3 måneder på at komme op på at kunne løbe 7-8 km på asfalt og kommer til at bruge lige så lang tid på det igen efter min operation.

Min operation har ikke noget med skoene at gøre, men vil bare sætte mig noget tiæbage og tør ikke tage chancer med mine FiveFingers på.

Så tænk dig virkelig om før du kastet dig ud i et indkøb af dem så det ikke bare er spildte penge. Selv er jeg glad for mine 3 forskellige par og bruger dem meget, men jeg elsker også at gå på bare fødder og gør det så ofte jeg kan.

Hej Johnas,

Det er vel mest en desperations handling, alt muligt andet har fejlet, så må jeg give FiveFingers en chance.

Jeg har læst meget godt om FiveFingers mange steder og da jeg alligevel skal starter fra bunden, kunne jeg lige så godt gøre det i FiveFingers.

Nu er mine knæ helt friske her til morgen, det kan være jeg langt om længe har fundet recepten, ikke cykle for hårdt dagen efter et løb, for at mine ben skal have tid til at restituere sig.

Link to comment
Share on other sites

Status efter uge 34:

Vægt:86.9

Hvilepuls:48

Vægten på vej ned, sammen med hvilepulsen. Ikke skidt. Jeg faldt dog i med begge ben i lørdags, med en pose chips og en masse chokolade. :4mewantfood:

Første mål er at komme ned på 79 kg den 31/12. Det tror jeg vil betyde en masse for mit løb.

Cykling:

185 km.

God uge... hvor jeg første gang længe følte jeg havde luft.

Løb:

21 min.

Fik kun løbe to gange, da planlægningen kiksede. Men især gårsdagens løb og følelsen her til morgen giver mig håb om at der endelig er lidt fremgang.

Svømning:

1:50 timer

I gang med "rigtig" træning.

Edited by nystart
Link to comment
Share on other sites

30/8 2010

Cykling:

62 km, fint vejr, lidt blæst.

Fin tur igen, masser af luft og gode ben. Må snart finde på noget andet end bare køre derudaf 2-3 timer, det kan jeg efterhånden.

Det er vel lidt malplaceret at starte interval træning her om efteråret?

Det var meningen at jeg ville køre på grus mellem Værløse og Lyngby, derefter via Dyrehaven til Strandvejen og hjem, men havde fuldstændig undervurderet afstanden. Så det blev ikke til noget, da jeg kun have to en halv time.

Jeg har kørt turen mellem Værløse og Strandvejen mange gange på min gamle cykel. En af grundene til at jeg købte en Crosso cykel var at jeg gerne vil køre denne tur, men har ikke prøvet den endnu.

En anden afveksling i træningen vil være noget gruskørsel, det kan jeg huske giver god sved på panden.

post-23969-049883900 1283177955_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Hvor langt svømmer du på de 60min?

Vi svømmer ca. 1600 meter, lidt forskellig træning, i går skulle vi også bruge svømmefødder.

Det er alt sammen meget nyt for mig og distancen er lige i overkanten, men jeg prøver at hænge på og koncentrerer mig om teknikken.

Link to comment
Share on other sites

1/9 2010

Løb:

7+6 minutter. Asfalt

Ok løb, mærker knæet men heller ikke mere.

Rolig cykeltur i morgen...

Svømning:

30 minutter.

Alenetræning i Farum. Stille og rolig, koncentrere mig om at albuen ikke hænger.

Men mangler helt klart nogle armmuskler og rygmuskler for at kunne styre motorikken.

Edited by nystart
Link to comment
Share on other sites

2/9 2010

Cykling:

45+15 km, fint vejr, lidt blæst.

Ben lidt møre, en rolig tur.

Svømning:

Har glædet mig meget. Stod klar i mit badetøj, med desværre var der en der havde skidt i vandet :4pooh: så svømmehallen skulle lukkes de næste fire timer :4slap:

Ved ikke.... De skulle måske overveje at lade triathlon holdet træne, så dem der skal med i næste års CC kan forberede sig lidt. :wacko: :freaked:

Edited by nystart
Link to comment
Share on other sites

3/9 2010

Lige så sløje og møre min stænger føltes i går, lige så friske var de, da jeg vågnede i morges.

For første gang længe kunne jeg slet ikke mærke noget til mine knæ! :4jumpy:

Kroppen er en underlig størrelse..

Min lidt ambitiøse plan bød på en baby triathlon i dag.

Først af sted til arbejde kl. 7, det var 4 grader da jeg kom ud af døren.

På med lidt varmere handsker og ørevarmer. :cold:

Derefter svømning, hjem på cykel om eftermiddagen og jeg er lige kommet hjem fra dagens sidste aktivitet, løbeturen.

Cykling:

15+35 km. Koldt, men vindstille om morgenen.

Gode ben, havde lyst til at cykle en længere tur hjem, men havde planlagt løb senere, så jeg måtte holde mig selv i skindet.

Løb:

8+7 minutter. Asfalt

Følger begynder planen, kunne det meste af vejen ikke mærke noget til mine knæ.

Fint løb, men pulsen røg rigeligt højt op til sidst.

Svømning:

30 minutter.

Alenetræning i Farum. teknik, teknik, teknik.

Edited by nystart
Link to comment
Share on other sites

5/9 2010

Løb:

14 minutter. Asfalt

Ok løb igen...

Mit højre knæ fik et comeback i går med en smule smerte, men faldt til ro i dag.

Under løbet mærkede jeg ikke noget til det.

Stadig fremgang :w00t: Selv om det er i oldemor tempo :walking:

Jeg har opmålt en rundstrækning på 3,3 km, hvor der vil være lys og ryddet om vinteren,

hvor jeg kan løbe på cykelstien, men hvor der samtidig ikke er mange cyklister.

Der er et par gode små bakker på runden, det tror jeg er meget sundt.

Jeg er endnu ikke nået hele vejen rundt, jeg tror jeg mangler 3-4 minutter.

Edited by nystart
Link to comment
Share on other sites

Status efter uge 34:

Vægt:86.4

Hvilepuls:48

Træningen rolig på vej op igen.

Cykling:

232 km.

Var for træt til ugens lange tur, så de endte med 232 km. Fantastisk cykelvejr, solskin næsten uden blæst, det skulle jeg havde udnyttet lidt bedre.

Løb:

42 min.

Små babystep fremskridt fortsætter. Knæ problemet er på retur, men mærker knæet af og til, KONTROL.

Svømning:

2:00 timer

Har vænnet mig til at være i vandet :bubblebath: , nu skal jeg bare lære at svømme. :blush:

Edited by nystart
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share