Ironman 2012


nystart
 Share

Recommended Posts

27/6 2010

Løb:

3 min gang, 10 min jogging, 3 min gang.

Det er vel små 20 år siden jeg har løbet så lang tid i træk. :blush:

Igen på kunstof græs, gik stille og rolig, kunne godt have løbet dobbelt så lang (tror jeg).

Edited by nystart
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 126
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Status uge 25:

Cykling:

340 km, lidt roligere uge, to dage faldt ud pga. skoleafslutning og andre dårlige undskyldninger.

Fem dage til Sjælland Rundt, vejrudsigten tegner rigtig rigtig godt, håber DMI gætter rigtig...

Løb:

Ugens positive overraskelse, var ude tre gange og NØD det faktisk. Men der er langt fra at jogge 30 minutter, fordelt på tre dage, og løbe en maraton :crazy:

Edited by nystart
Link to comment
Share on other sites

14/6 2010

Cykling:

45+40 km, sol.

Standard rute

Dejlig at cykle ud i korte ærmer om morgene og næsten ikke fryse.

Jeg vil gerne vide hvad min max puls er, så på vejen hjem over Tyren fik jeg presset pulsen op på 175.

Jeg havde en smule luft tilbage, jeg tror jeg kan presse den op på 180-185, på en stationær cykel.

Edited by nystart
Link to comment
Share on other sites

29/6 2010

Cykling:

51 km, Sol og varmt..

Interval.. a first.

pga. konens arbejde fik jeg tiltusket mig en plads til et firma cykle arrangement (hun arbejder i en Bank der starter med S ;)).

Var meget spændt på, hvordan det ville udvikle sig.

Mødte op til start sammen med vel 10 (super) motionister fra banken og er par hold rytter, de første 45 minutter var afsat til en stille rulletur med 22-25 hvor alle skulle kunne følge med. Den del gik fint for mig...

Anden del blev der set lidt mere fart på. Vi kørte på en lille del af den kommende VM rute, videre ad Kongevejen, Hørsholm Kongevej, derefter Trørød, Strandvejen tilbage til Jorden Rundt.

Ikke steder hvor jeg normalt plejer at køre, men Trørød vil jeg gerne besøge igen.

Nå, der blev sat fart på dele af strækningen, Hørsholm Kongevej blev kørt igennem med omkring 45 km i snit, hvilket er meget hurtigt for mig, jeg kunne dog lige hænge på.

Tilbage ad Strandvejen blev der sat fart på igen, jeg kunne følge med en del af vejen, men blev nød til at slippe ved Strandmølle Kroen, der var simpelthen udsolgt.

Ifølge puslmåleren var min max puls op på 187. Det var et par minutter efter en pause, jeg synes ikke perioden var særlig hård, så måske er det er fejlmåling? Vil stadig meget gerne vide hvad min max puls er...

Der var meget rart at køre flere sammen, helt sikkert noget der skal prøves igen. Jeg vil prøve finde et sted at køre efter sommerferien.

I morgen står den på en stille rulletur, torsdag hvil, fredag hvil, fredag aften Sjælland-Rundt.

post-23969-039051600 1277849414_thumb.jp

Edited by nystart
Link to comment
Share on other sites

3/7 2010

Cykling:

Så fik jeg klaret det første punkt på den todo liste jeg lavede for 10 måneder siden, Sjælland Rundt 2010.

319 km på lidt under 11:30

Mødte op i Køge kl. 20 fredag, med min cykel og et godt udvalg af tøj. Fik mit startnummer og gik så lidt rundt for at se hvad de andre(mere erfarne) havde valgt at tage på. Jeg var bange for at vælge forkert og enten fryse eller koge under runden.

Besluttede mig for korte bib, min favorit svedetrøje og langærmet jersey.

Selv om det blæste en del på ruten var det et ok valg og jeg frøs ikke.

Der var vel 600 til start og jeg startede i en af de første grupper, hvilket var dumt, da jeg senere, i store dele af løbet, ikke havde nogen at køre med.

Jeg kører altid alene, så det at køre men mange var en ny rigtig sjov oplevelse.

De første 100 km blev kørt på en smule over tre timer.

Så meldte problemerne sig, mange holdt lange pauser i depoterne, mens andre satte et tempo som jeg ikke kunne være med i.

Hvis jeg havde startet senere, ville det havde været nemmere at finde passede grupper at køre med i.

Så de sidste 200 km kørte jeg fortridsvis alene, i en god gang modvind. Jeg blev overhalet af mindre grupper og lykkedes at hænge på nogle af dem en kort overgang. Men benene havde ligesom vænnet sig til mit alene-tonse-tempo som jeg kan holde i en lang periode, og jeg har ikke længere et ekstra gear jeg kunne skifte til...

Idag er jeg meget TRÆT, SØVNIG og mørbanket, men alt i alt var Sjælland Rundt en fin oplevelse.

Edited by nystart
Link to comment
Share on other sites

Status uge 26:

Cykling:

485 km, Sjælland Rundt, som jeg har sigtet efter de sidste ti måneder, vel overstået.

Løb:

25 minutter jogging, fordelt på to dage.

Tiden bliver knap den næste uge, om en uge skal jeg væk på fire ugers sommerferie.

Cyklingen bliver jeg nød til at ligge lidt på hylden den næste måneds tid.

Vil 'skrue op' for mit elendige løb, men med måde, så jeg ikke helt ødelægger mit gamle bentøj.

Link to comment
Share on other sites

7/7 2010

Cykling:

80 km, sol.

Kørte ud med det mål endelig at køre med et snit på 30 eller højre.

Vejret var fint, lidt blæst, men hverken for varmt eller koldt, benene var nogenlunde, så det skulle vel være muligt.

MEN, fejlede grumt, snittet blev 29.1 (checket efter turen var færdig). Får aldrig fart i de gamle stænger..

Hvad der er værre er at jeg her til aften er helt død og skæv.

Kunne under kørslen mærke der var noget galt, jeg ikke kunne få pulsen højre en 170, selvom jeg anstrengte mig hårdt.

En rimelig dum tur efter at have kørt Sjælland Rundt for mindre end en uge siden.

Skulle hellere restituere mig stille og rolig, i stedet for at spille kæk.

Ikke mere cykling til mig inden ferien, når jeg kommer hjem, om fire uger, er jeg forhåbentlig sulten igen.

Tager mine løbesko med, skal have gang i mit løb.

post-23969-077707200 1278539263_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kom tilbage fra min ferie for en lille uge siden. Opladt med D vitaminer, dem bliver der sikkert rigeligt brug for...

Konen insisterer at en "god" feriedag indbærer mindst 10 km gang/sightseeing daglig, så det er ikke fordi jeg har ligget og daset

Jeg har tabt et kilo, hvilket lyder udmærket, men det meste er sikkert muskelmasse pga. manglende cykling.

For ikke at slippe motionen helt, startede jeg på en super nybegynder løbeprogram (igen igen).

Min teori er at selvom jeg før startede helt fra bunden, gik jeg for hurtigt frem efter de første par uger og fik derefter problemer med knæ og akillesenen.

Så nu holder jeg mig 100% til begynderplanen de første tre måneder og ser hvordan det går.

Foreløbig kører det ok, og jeg holder mine "løbe"-pas på asfalt, hvilket senere nok bliver en stor fordel.

Min vægt skal længere ned for at det for alvor kan begynde at gå fremad.

Når jeg køber 6 to liters danskvand i netto (passer lige ned i en stor pose), og slæber dem hjem, er det rimeligt nemt at mærke hvor meget 12 kilo faktisk vejer. Jeg har tabt 16, men kan sagtens "tåle" at tabe 12 mere, det er meget ekstra at slæbe på ved cykling og især løb..

Så en af mine prioriteter resten af året er at begynde for alvor at miste kilo igen.

Mit vægttab har stået lidt i stampe de sidste tre-fire måneder, men hvis jeg nu springer den plade chokolade over som jeg "belønner" mig selv med fire-fem aftener hver uge, vil det sikkert hjælpe på det. :4mewantfood:

Får desværre ikke tid til at cykle regelmæssig før om en uge, men vil køre en lille 50 km tur i morgen for at mærke hvordan det er at sidde på en cykle igen.

Edited by nystart
Link to comment
Share on other sites

ARGHHHHHH!! Det er IKKE gratis at holde 5 ugers cykelfri :bottom:

Fra at jeg var røven af 4. division er jeg nu rykket mindst et par rækker længere ned, SUK..

Fik cyklet 61 km, hvad der for 5 uger siden ville være en lille rulletur blev en rimelig deprimerende affære.

Benene var nogenlunde men jeg manglede i DEN grad luft, prustede og stønnede mig op ad den mindste bakke, og var ved at give op i modvind.

For syv uger siden cyklede jeg 150km med en snit på næsten 30 km/t, puls snit 141 max 159.

I dag trampede jeg 61 med et snit på 26 km/t, det er hvad er.. Lang værre min puls, snit lå på 164 og max 182 ?!.

Jeg er slået tilbage til start, SUK igen! :clown2:

Det undere mig lidt at man faktisk kan tabe så meget?! Jeg var rimelig aktiv gennem de 5 uger...

Men det giver mig en ekstra grund til at mit løb SKAL op på et andet niveau,

så jeg kan holde konditionen ved lige med løb, hvis jeg ikke har mulighed for at cykle..

Nå, det positive er at selvom turen var hård er det fantastisk at cykle igen! blive blæst igennem og svede igennem.

Og selvom det her forhåbentlig er nulpunktet, er dette nulpunkt noget højre end for et år siden.

post-23969-083158200 1281799277_thumb.jp

Edited by nystart
Link to comment
Share on other sites

Benene har det overraskende fint efter gårdagens cykeltur. Havde noget ondt i stængerne i går og ømme knæ, men det forsvandt heldigvis i løbet af natten.

I dag, 8 minutters non-stop jogging på asfalt, helt ifølge planen :bunny:

Edited by nystart
Link to comment
Share on other sites

Spændende projekt du her har gang i, men husk nu for guds skyld også at komme noget mere igang med løbet og svømningen. Løb tager rigtig hårdt på kroppen og svømningen tager lang tid at få teknikken ind i. Så mit råd som du også selv har skrevet er at finde dig en træner, specielt til svømningen. Hvis det er kender jeg en del kompetente svømmetrænere i nordsjælland som måske ville være interessere i dit projekt.

Yderligere så hvis du mangler inspiration kender jeg også en del triatleter i helsingør området som muligvis gerne vil dele lidt ud af noget viden og erfaring.

Ellers kan det være vi mødes ude på vejene eller i vandet en gang

Hilsen Johnas

Link to comment
Share on other sites

Følger lidt med på sidelinien.

Hvorfor ikke CC 2011? Du er da allerede langt?

Overvejer så småt at starte op på noget løb/svømning. Har samme problemer med løb at jeg hurtigt bliver overanstrengt, og derved stopper. Men en meget stille og disciplineret start som dig må være vejen frem.

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Vil bare lige sige, SUPER LOG... :4thumbup:

Og tillykke med du har nået det første af dine mål. :4thumbup:

Meget motiverende og håber du når alle dine mål. Vil følge din log fremover.

Klø på.

Hej Mehlsen,

Tak for de opmuntrende ord, har virkelig brug for dem lige nu!

Spændende projekt du her har gang i, men husk nu for guds skyld også at komme noget mere igang med løbet og svømningen. Løb tager rigtig hårdt på kroppen og svømningen tager lang tid at få teknikken ind i. Så mit råd som du også selv har skrevet er at finde dig en træner, specielt til svømningen. Hvis det er kender jeg en del kompetente svømmetrænere i nordsjælland som måske ville være interessere i dit projekt.

Yderligere så hvis du mangler inspiration kender jeg også en del triatleter i helsingør området som muligvis gerne vil dele lidt ud af noget viden og erfaring.

Ellers kan det være vi mødes ude på vejene eller i vandet en gang

Hilsen Johnas

Hej Johnas,

Yep, skal igang med andet end cykling, glæder mig også til det!

Det er næsten intet jeg heller vil end at løbe mere, men jeg fejler grueligt hver gang :4banned:

Var ude igen i går, dagen efter mit enormt lange løb på 8 minutter.

Vidste godt at det var på kantet at løbe igen dagen efter, og havde lovet mig selv højt og helligt at følge begyndeplanen til punkt og prikke.

Men i frustation over ikke at have tid til at cykle prøvede jeg alligevel..

Det gik selvfølgelig galt, efter et par minutter begyndte mine knæ at gøre ondt.

Jeg havde så en indre kamp om jeg skulle bide det i mig eller gøre det kloge og stoppe. For en gangs skyld traf jeg det kloge valg.

Er øm i dag, nu må jeg se hvornår det forsvinder...

Aner ikke hvad jeg gør forkert?!

Jeg har før haft lidt problemer med bentøjet (igen MANGE år siden), så før jeg startede med mit løbeprojekt var jeg i marathon sport og bev målt og vejet før jeg fik anbefalet nogle NB 1063 som jeg løber i, måske skal jeg have sko med mere dæmpning?

Angående svømning. Tak for tilbuddet lyder rigtig godt, lige hvad jeg er på udkig efter, sender en PM!

Jeg har svømmet en del før (2000 m på 34 min), men det er rigtig mange år side og det var en selvlært crawl med skidt teknik, det meste er sikkert heldigvis glemt nu.

Planen er at jeg skal finde en rigtig god træner så jeg kan lære det rigtig, helt fra bunden.

Det vil jeg gerne bruge de næste 4 måneder på, eller hvor meget der nu kræves.

Teknik, teknik og ikke andet end teknik.

Når man kan det der, ser det bare SÅ fantastisk ud:

Jeg har en masse tidsmæssige problemer lige for tiden, :violin: så jeg kan ikke komme igang med træningen igen, meget frustrerende. Især når jeg kan se hvor meget der er gået tabt..

Men det letter fra næste uge. Planen er at jeg igen cykler tidlig på arbejde hver morgen(15-45 km, nok 15 i begyndelsen ;)), og prøver også at svømme hver morgen. Skal lige finde ud af om Birkerød, Farum eller Værløse er bedre...

Link to comment
Share on other sites

I kan jo prøve nogle "intervaller", hvor i går som et par min. opvarmning, så 1 min løb, 1 min gang gentager så dette et ønsket antal gange. Jo mere vant til at løbe i bliver jo længere kan i gøre løbe intervallerne og stadig fastholde 1 min. gang. Det kan godt være at det ser tosset ud, men det kan give mere kvalitetsløb end kun at løbe 8 min straigt.

Link to comment
Share on other sites

Følger lidt med på sidelinien.

Hvorfor ikke CC 2011? Du er da allerede langt?

Overvejer så småt at starte op på noget løb/svømning. Har samme problemer med løb at jeg hurtigt bliver overanstrengt, og derved stopper. Men en meget stille og disciplineret start som dig må være vejen frem.

/Motta

Hej LaMotta,

Jeg ville lyve hvis jeg sagde at tanken om at gennemføre en Ironman allerede næste år ikke har strejfet mig :wink:

MEN især mit løb er i så langsom fremgang(faktisk ikke eksisterende), at jeg ikke tror jeg kan løbe en marathon om mindre end et års tid, som er mit næste mål. Jeg er stadig på square one, selvom jeg har prøver ihærdigt, måske for ihærdigt

Og faktisk er det ikke så skidt at jeg har nogle mål for næste år og et år efter det, forventningens glæde ER den største.

I kan jo prøve nogle "intervaller", hvor i går som et par min. opvarmning, så 1 min løb, 1 min gang gentager så dette et ønsket antal gange. Jo mere vant til at løbe i bliver jo længere kan i gøre løbe intervallerne og stadig fastholde 1 min. gang. Det kan godt være at det ser tosset ud, men det kan give mere kvalitetsløb end kun at løbe 8 min straigt.

Hej Johnas,

Jeg har prøvet lidt af hvert efterhånden, også modellen med at løbe et minut og gå et.

Jeg har prøvet at starte for bunden nogle gange (lige siden April), men efter en rolig opstart, når jeg kommer en smule længere hen i programmet, svigter mine ben mig.

Min nuværende start var for 4 uger siden, hvor jeg i starten gik 4 minutter løb et minut gik 4 og løb et minut igen.

At løbe 8 minutter er det "lange" løb i slutningen af den 4. uge.

Jeg håber at problemet er min vægt, hvis jeg taber 5-8 kilo vil mine ben måske bedre tåle den tæsk de bliver udsat for ved løb.

Edited by nystart
Link to comment
Share on other sites

18/8 2010

Cykling:

16+38 km, fint vejr.

Hørsholm Farum

Farum Ganløse Uggeløse Uvelse Hammersholt Karlebo Hørsholm

Hårdt i forhold til hvordan jeg kunne køre denne tur for et par måneder siden, men rart at være tilbage i sadlen, gensyn med Tyren.

Svømning:

30 minutter.

Cyklede for første gang til Farum svømmehal om morgenen.

God svømmehal. 50m bane om morgene, og DYB over det hele. Så der er ikke noget problem med snakkede pensionister der står og spærre i den ene ende :blahblah:

Passer fint med mit arbejde, så der bliver jeg nok hængene...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share