Motta's Log - Tri, Træning og snart tredive...


LaMotta
 Share

Recommended Posts

Onsdag Aften

Svømme udnervisning med FDK.

Fandt ud af at jeg har en del mangler for at blive en god svømmer. Men fedt at prøve nogle andre ting end man normalt plejer. Vi fik arbejdet med teknikken, og prøvet lidt forskellige øvelser af. I alt blev det til 55min i vandet, med varierende intensitet.

Vil prøve at planlægge så jeg kan komme til undervisning en gang om ugen fremover.

Længde ca 2000M

Varighed 55min

Link to comment
Share on other sites

TP 48 (Mandag)

Spinning Øvet

Super time, super musik, lidt for meget syre ved sidende arbejde.

TP 49 (Idag)

Svømning

1000M Crawl

200M Crawl Tempo (Enkelt)

200M Crawl Tempo (Mellem)

200M Crawl Tempo (Dobbelt)

100M Crawl Tempo (Enkelt)

100M Crawl Tempo (Mellem)

100M Crawl Tempo (Dobbelt)

200M Nedkøling (Bryst)

Total 2100M, Tid 50min

Super pas, med masser af fokus på teknik og temposkift. :superman:

Link to comment
Share on other sites

TP 50

1 times spinning øvet

1 times spinning elite

Første time med Mikkel, superfed som altid. Det sædvanlige interval ræs, med vekslen mellem enkel takt og mellemtakt.

Anden time med vikar, kørte et meget langt hårdt enkelt takts pas, med 1 min siddende, 1 min stående, og så ellers tilføje 1 minut stående hver gang indtil den hed 1min siddende 5min stående. Kunne mærke jeg kørte på det allersidste af reservene, så prøvede at holde lidt igen.

/M

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Back to the lab workout

Begynder med logningen igen, mest for min egen skyld, og for at se kontinuitet og progression i træningen. Der er sket en masse ting i mit liv siden efteråret, hvor jeg har holdt træningen ved lige, men også har brugt mange kræfter på udenoms ting i privaten. Jeg flyttede fra Nygårdsvej i starten af December for at prøve at redde et forhold til hende jeg har været sammen med i 4.5år, men det var ikke det der skulle til, og selvfølgelig flyttede problemerne med. I stedet er jeg nu flyttet tilbage til min gamle 2v på Østerbro, og nyder at passe mig selv og min træning + venner.

På arbejdsfronten er jeg lige gået igang med 2. år af PhD inden for DNA skade responset, hvor jeg er involveret i flere lovende projekter, som forhåbentligt for masse af opmærksomhed fra min side nu der er lidt mere plads i hverdagen. Dette kan muligvis medfører et udlandsophold, hvortil vides ikke endnu, og mere konkrete planer er der heller ikke kommet. Men er meget opsat på at komme ud og se verdenen!

Træningen har kørt ok, omend ikke optimalt. De store mål for 2011 er La Marmotte i slutningen af Juni og så Copenhagen Challenge i midten af august! Den første fase af træningen er nu overstået, og den mere specifikke fase er så småt ved at starte. Den nøjagtige plan skal jeg til at finde ud af, men det bliver noget med højere intensitet, længere træningspas og mere progressiv træning. Under det kan mange ting pakkes ind forhåbentligt! :laugh:

Styrketræningen er ikke helt glemt, og jeg vil om muligt sørge for 1 pas/uge med fornuftig vægt og øvelser. Jeg er blevet slappere, men har samtidigt fået cuttet lidt fedt af, så det begynder at se fornuftigt ud. Der kommer billeder når jeg har fået min oplader tilbage fra eks'en.

Dagens Træning

Military/PP

15x11kg

10x30kg

8x40kg

6x45kg

6x50kg

3x55kg

6x40kg

6x40kg

6x40kg

Incline Smith Press

15x20kg

15x40kg

5x10@60kg

Chins + Dips

5x8 + 5x8

Laterals

3x10@10kg

DB Curls + RDR

10x12.5kg + 10x12.5kg

10x12.5kg + 10x12.5kg

10x12.5kg + 10x12.5kg

10x12.5kg + 10x12.5kg

Pushdowns + BB Curls

20x20kg + 10x25kg

Ditto

15x20kg

Planken + Leg Raises

/Motta :superman:

Link to comment
Share on other sites

Godt at se at der stadig bliver trænet fra din side af, og håber også at du fortsætter loggeriet :smile:

Trænet bliver der! Nu må vi se med logningen. Det kan nogen gange gå hen og blive trivielt at skrive de samme ting. Men det stille selvfølgelig også en udfordring til en at holde træningen interessant!

Link to comment
Share on other sites

Trænet bliver der! Nu må vi se med logningen. Det kan nogen gange gå hen og blive trivielt at skrive de samme ting. Men det stille selvfølgelig også en udfordring til en at holde træningen interessant!

Om ikke andet må du træne med en klub, således at der bliver kørt lidt ræs undervejs, så har man altid noget at berette om efterfølgende :cool:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning.

Har sovet i lidt træk i nat, så kan mærke den berømte kriller i halsen. Dog ikke mere end der kunne trænes igennem. Troede jeg kunne snige mig med på det tidlige spinninghold, men alt var optaget. Heldigvis var der et par ledige cykler udenfor lokalet man kunne bruge. Så kørte en times solo kørsel, med høj intensitet og lavt tempo. Det meste af vejen enkelt-takt, med 5min siddende og 5min stående intervaller. Derefter 1 times spinning elite med Unni, superfed time med masser af tri relevant interval træning. Godt med puls, og godt med sved på panden. Skyndte mig ud efter timen, og røg i et par løbesko, hvor jeg tog 15min på løbebånd. Mest af alt for at træne led/knæ/sener etc til ændring i bevæge-apparatet. Kunne mærke der sagtens var til længere tid på båndet, men en kombination af kedsomhed og en frygt for at overbelast gjorde at jeg holdt det kort.

45min solo kørsel

1times spinning elite

15min løbebånd (11km/t)

/Done

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Havde meldt mig til spinning i 2 timer idag, så spinnes det skulle der. Rigtig fine timer med Anne på Nygårdsvej. Masser af gode ryk og intervaller, samtidigt med at der var fokus på det solide tråd som man bruger ved enkeltstarter. Fedt at de virkelig har fokus på folk der gerne vil køre triathlon, og derfor har den holdning at timerne skal være rette mod de personas!

Blev glædeligt overrasket over at der var to andre jeg kendte til timen, så fik knævret en del i starten af de to timer. Plejer ellers selv at hade når folk gør den slags, men hey wtf.

Spinning Øvet: 1time

Spinning Elite: 1time

/Brugt

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens BB

Fik styrketrænet i går i de hellige FDK haller. En masse douches var igang med deres sædvanlige bøssen rundt. Fik fat i et rack, og så var det bare derudaf!

Military

12x30kg

10x40kg

4x5x50kg

4x50kg

Incline Smith Press

12x40kg

12x60kg

4x8-10x70kg

DB Rows

12x25kg

5x10x35kg

Laterals (Strict med en lille pause i toppen)

4x10x7.5kg

Pull Ups + Dips

5 + 8

5 + 8

5 + 8

5 + 8

5 + 8

BB Curls + OH Ext

8x30kg + 8x30kg

8x30kg + 8x30kg

8x30kg + 8x30kg

+ Planken og andet mave gøjl!

Igår var jeg også et smut på kassen og få drinks! Dammmnnnnn! :devil:

Idag står den på løbetur i solen.

Link to comment
Share on other sites

Dagens første træning

1 times morgen spinning (hov undskyld....ups, cykling).

Fin time. Det var ikke mening der skulle spinnes her til morgen, men vågnede 5.45 og var lys vågen. Op få lidt at spise, på med tøjet og så afsted. Fin time med Allan. :devil:

/Senere BB!

Motta

Link to comment
Share on other sites

Dagens anden træning

Har gået lidt hele dagen og været bange for der var noget influenza på vej. Men heldigvis ser det ud til at jeg ridder den af. Har pakket mig varmt hele dagen, og så småt svedet det ud. Det kan så diskuteres om det var smart at tage til træning og udsætte kroppen for lidt stress, men havde en aftale med min chef, så ham kunne jeg ikke brænde af. Den klassiske træning hvor man skal vise en nybegynder nogle basisøvelser, og så ellers bare snakke fordi personen ikke er konditioneret til BB! Men omvendt set får man lige credit for selv at kunne køre en masse sæt :laugh: .

Det blev en lidt ad hoc omgang med fokus på bryst/skulder/ryg og arms! :devil: Fik at vide at jeg havde sylvester stallone arme. Det kan man så diskuterer. :laugh:

Bænkpres

12x20kg

10x60kg

5x5@70kg

God sovs i pattøjet!!

Chins

5x8@BW (90kg'ish)

DB Skulder + Laterals

12x15kg + 10x7.5kg

8x22.5kg + 10x7.5kg

Ditto

Ditto

DB Curls + EZ Ext.

10x15kg + 10x35kg

Ditto

Ditto

Ditto

Ditto

/Done - 1L Minimælk undervejs, og shake bagefter. Stay muscle, stay!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share