Motta's Log - Tri, Træning og snart tredive...


LaMotta
 Share

Recommended Posts

Wrecking Wrak Workout!

20070711wap_wrecking_450.jpg

Idag trænede jeg den første halve time med hue.....så blev det for varmt!

Squats (Recovery)

3x20@60kg

Benchpress

15x50kg

12x60kg

8x70kg

5x5@80kg

Backoff

10x50kg

Pulls + Dips

[email protected] + [email protected]

Cable Rows

12x49kg

10x84kg

8x105kg

10x84kg

10x105kg!

DB Curls + Extsions

12x20kg + 8x20kg

12x17.5kg + 8x17.5kg

Ditto

Ditto

EZ Pushdowns

2x15@25kg

2x15@35kg

Coleman Curls + One arm pushdowns

5set af hver! Masser af PUMPS!

/Shake

/Done

/Motta

I eftermiddag står den på CC ruten! Lige nu har jeg svært ved at se mig selv komme afsted! Hvis nogen er friske så er der frit fremmøde kl 13.50 ved christiansborg, hvorefter der løbes kl 14.

Link to comment
Share on other sites

CC Ruten, Søndag 20/2-2011

Endnu en søndag, endnu et gensyn med ruten. Det her skal blive en fast del af træningen frem mod August! Fed stemning, og meget motiverende at løbe med en masse mennesker der deler samme mål. Lagde ud med 5min/km gruppen, og som sædvanligt er tempoet lidt for opskruet i starten. Efter 2km, får jeg ikke løftet min højre fod højt nok da jeg løber over et dæksel, dette medfører et styrt, hvor jeg lander ned på højre hofte, og med begge hænder i asfalten. Ikke noget slemt, er hurtigt oppe og videre. Nu kan jeg så mærke hoften bare gør nas, og er øm. Irriterende! :dry: Håber det bare er et lille slag og det fortager sig i løbet af dagen.

Tid: 01:07:40

Tid i bevægelse: 01:06:50

Elapsed Time: 01:07:40

Gnsn. hastighed: 11.5 km/t

Avg Moving Speed: 11.7 km/t

Maks. hastighed: 16.0 km/t

Gnsn. tempo: 05:12 min/km

Avg Moving Pace: 05:09 min/km

Bedste tempo: 03:45 min/km

Gnsn. puls: 85 % af maks.

Maks. puls: 104 % af maks.

Pulsen er klart for høj, men lige nu gælder det om at få kilometrene i benene, og så må formen komme stille og roligt!

Link to comment
Share on other sites

Sprint under vand? Eller hold vejret, pull-out mod overfladen og så fuld sprint?

Det kan dog godt være lidt svært at finde rytmen i bryst på den måde, men i crawl virker det rigtigt godt, synes jeg.

I know, er bare sindssygt højredrejet i forhold til vejrtrækning. Men må hellere give det en chance med 3/5.

5 er relativt meget, men 3 er ganske passende. Problemet er, at man med tiden kan trække sig skæv med den ens belastning. Det har jeg gjort gennem min "svømmekarriere" og det er en af kilderne til min dårlige ryg...

Hvor lang tid er det du har svømmet?

Link to comment
Share on other sites

Det kan dog godt være lidt svært at finde rytmen i bryst på den måde, men i crawl virker det rigtigt godt, synes jeg.

5 er relativt meget, men 3 er ganske passende. Problemet er, at man med tiden kan trække sig skæv med den ens belastning. Det har jeg gjort gennem min "svømmekarriere" og det er en af kilderne til min dårlige ryg...

Hvor lang tid er det du har svømmet?

Svømningen er klart den disciplin der får mindst fokus. Mest pga. argumentet jeg kan svømme (ikke noget med at jeg er elite/tidligere svømmer, men jeg har gået til det og føler mig tilpas i vandet), og argumentet det er den "korteste" disciplin. Derfor har jeg gået lidt på kompromis med 2/4 tag, og overbevist mig selv om at den smule svømning jeg kommer til at lave ikke vil ødelægge ryggen etc. Dog forstår jeg godt at det er en glidebane, og at man bør gøre det rigtigt fra starten af :blush: . Vi ser på onsdag når den står på svøm igen.

Link to comment
Share on other sites

Det var rocker koldt! Aldrig frosset så meget på hænderne, de er stadig lidt medtaget, og twitcher lidt engang imellem. Må hellere lige passe lidt på en anden gang :devil:

Kunne være du skulle overveje et par vinterhandsker hvis det er en hel tynd handske du har på. Der går lige en måned eller to før temperaturen er høj nok til tynde handsker :smile:

Hvornår var det i øvrigt du skulle hente den nye kværn??

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning(er)

Var på date igår til sent ud på natten, så flexede den lidt på arbejdet idag. Havde desuden sindssygt ondt i min hofte i nat pga mit styrt igår. Sov ad h til da det gjorde ondt hver eneste gang jeg vendte og drejede mig. Så tog hjem tidligt fra uni og sov et par timer, og så var jeg klar til lidt træning. Var en smule i tvivl om hvad det skulle være, og var tæt på bare at tage en tur på Kondicyklen, men fik overtalt mig selv til 1 time i svømmeren inden. Der stod den igen på vejrtrækningsøvelser, om end det var lidt svære idag da der var en masse fede kællinger, og irriterende unger i vandet. Anygays, så fik jeg lavet lidt, og prøvet nogen SpoerØvelserTM. Det skal nok blive godt.

25min i 25M bassinet, en masse baner med forskellige tag, undervandssvømning, sprint etc. Lidt rodet, men god omgang!

30min i 50M bassinet, svømmede med 3 tag istedet for min vante 2/4. Det gjorde en stor forskel, og måtte virkelig holde mig selv fokuseret på de 3 tag. Følte lidt drukningsfornemmelser flere gange, men kom igennem. Den stod mest på 2x50M, og så kort pause. Talte ikke baner for at holde fokus på teknik og ikke distance.

Hjem til Nygårdsvej, skifte til Cykel-tøj og så over i FDK. Proteinbar på vejen, og 2 bananer! :4mewantfood:

Kondicykel

60min, 34Km (stik den SPOER!), 800Kcal. BUM!

Flotness

SimonHP Chin Tribute Campaign!

6

6

6

6

6

5

5

5

4

4

1min mellem sæt

DB Curls + Laterals

[email protected] + 3x10@10kg

Coleman Curls + Tricp Pushdowns

3set + 3set

Shake

/Done

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag aften blev skrottet, da jeg følte mig uoplagt, og havde mere behov for søvn/restitution. Desuden var der CHL, så tiden blev knap. Igår røg jeg så til BB! og havde planlagt en tur i svømmeren om aftenen, men et opkald fra svenskeren ændrede lige planen til at mødes til øl, og derefter hjem til mig og spise takeaway! :superman: :4mewantfood: Awesome!

Panumse blev til gengæld revet ned i går aftes, hvilket freakin fest af et BB! sted. Tror jeg fremover planlægger mine BB! sessions her, for hvor er det awesome at alt udstyr hele tiden er til rådighed. Eneste minus er at der ikke er et squat stativ.

Pulls + Dødløft

8@Bw + 8x60kg

8@Bw + x100kg

8@Bw + 8x100kg

8@Bw + 8x130kg

8@Bw + 8x130kg

Pulls + Yates Rows

6@Bw + 15x60kg

6@Bw + 12x80kg

6@Bw + 12x80kg

6@Bw + 12x80kg

-MASSIW YOKE!

DB Shoulder + Laterals

8x17.5kg + 10x10kg

8x27.5kg + 10x7.5kg

8x27.5kg + 10x7.5kg

8x27.5kg + 10x7.5kg

Lidt dillerdaller reps på 30kg i den ene hånd og 27.5kg i den anden, da håndvægtene er fucked deroppe. Baah.

Smith Shoulder Press + RDR

15x40kg + 10x20kg

12x60kg + 10x20kg

12x60kg + 10x20kg

12x60kg + 10x20kg

DB Curls

5x25kg

8x22.5kg

12x17.5kg

12x17.5kg

Coleman Curls + Pushdowns

4set + 4set! SQUEEZZZE

EZ Curls + EZ Ext.

12x30kg + 15x30kg

/Done

Hurtigt ud af døren, fik lige dunket en prot. bar her.

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens BB Boom!

leadImage.jpg

Hookede op med mig selv til noget seriøs BB!. Ik så meget pis, no bullshit workout!

Dødløft + Pulls

5x60kg + 6@Motta

5x110kg + 6@Motta

5x130kg + 6@Motta

3x140kg + 6@Motta

3x150kg + 6@Motta

5x130kg + 6@Motta

5x110kg + 6@Motta

Benchpress

35x11kg - Hva så venner!? PR

12x51kg

8x61kg

5x71kg

5x81kg

3x91kg

3x101kg (Spot på sidste rep)

3x91kg

3x91kg

3x91kg

-Store kasser!

DB Shoulder + Laterals

12x12.5kg + 10x7.5kg

8x25kg + 10x7.5kg

8x27.5kg + 10x7.5kg

4x30kg + 10x7.5kg

8x27.5kg + 10x7.5kg

8x27.5kg + 10x7.5kg

Dips + Chins

15xMotta

12xMotta+15kg + 8

8xMotta+25kg + 8

8xMotta+25kg + 8

6xMotta+30kg + 8

DB Curls + DB Ext

5x25kg

12x20kg + 8x20kg

12x17.5kg + 8x17.5kg

12x17.5kg + 8x17.5kg

12x17.5kg + 8x17.5kg

/Done :cool:

Link to comment
Share on other sites

Lidt mere træning idag

Aften løbetur, kortede den lidt af i forhold til tidligere. Skal til at have turen som fast rutine 3-4x pr uge. Men det har været så pissekoldt i sidste uge, så har sprunget let og elegant over :blush: .

Afstand 5.58km

Tid: 00:30:18

Tid i bevægelse: 00:26:57

Elapsed Time: 00:30:18

Gnsn. tempo: 05:26 min/km

Avg Moving Pace: 04:50 min/km

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens BB Boom!

leadImage.jpg

Hookede op med mig selv til noget seriøs BB!. Ik så meget pis, no bullshit workout!

Dødløft + Pulls

5x60kg + 6@Motta

5x110kg + 6@Motta

5x130kg + 6@Motta

3x140kg + 6@Motta

3x150kg + 6@Motta

5x130kg + 6@Motta

5x110kg + 6@Motta

Benchpress

35x11kg - Hva så venner!? PR

12x51kg

8x61kg

5x71kg

5x81kg

3x91kg

3x101kg (Spot på sidste rep)

3x91kg

3x91kg

3x91kg

-Store kasser!

DB Shoulder + Laterals

12x12.5kg + 10x7.5kg

8x25kg + 10x7.5kg

8x27.5kg + 10x7.5kg

4x30kg + 10x7.5kg

8x27.5kg + 10x7.5kg

8x27.5kg + 10x7.5kg

Dips + Chins

15xMotta

12xMotta+15kg + 8

8xMotta+25kg + 8

8xMotta+25kg + 8

6xMotta+30kg + 8

DB Curls + DB Ext

5x25kg

12x20kg + 8x20kg

12x17.5kg + 8x17.5kg

12x17.5kg + 8x17.5kg

12x17.5kg + 8x17.5kg

/Done :cool:

Damm det er mange getagelser, hvor lang tid tager det?

Hvordan har du det med cardio efter sådan et sæt, mine ben er næsten for smadret efter død til cardio, ydelsen er pænt nedsat.

Link to comment
Share on other sites

Damm det er mange getagelser, hvor lang tid tager det?

Hvordan har du det med cardio efter sådan et sæt, mine ben er næsten for smadret efter død til cardio, ydelsen er pænt nedsat.

Tror den træning tog 1time'ish....

Jeg har det helt fint, benene mærker ikke noget til det umiddelbart. Får meget sjældent DOMS i øjeblikket, da jeg er ret godt konditioneret. Jeg fortsætter nok stilen 1 måneds tid endnu med hård BB/Styrke kombineret med cardio, og samtidig masser af Kcal. Når vi når 1 april, bliver der skåret tilbage på BB'en og kosten bliver ændret på samme måde.

/M

Link to comment
Share on other sites

Lyder egentlig som en ganske fornuftig tilgang til tingene. Du burde snildt kunne få et godt vægttab frem mod juli hvis du starter i april, og med tanke på at det først er det du skal toppe, så er det jo tæt på perfekt.

I øvrigt er det fandme fedt at se hvor meget du får trænet. Synes der er mange af dine dage hvor du træner 2 gange.

Link to comment
Share on other sites

Lyder egentlig som en ganske fornuftig tilgang til tingene. Du burde snildt kunne få et godt vægttab frem mod juli hvis du starter i april, og med tanke på at det først er det du skal toppe, så er det jo tæt på perfekt.

I øvrigt er det fandme fedt at se hvor meget du får trænet. Synes der er mange af dine dage hvor du træner 2 gange.

Præcis. Eneste anke er min muskelfiber sammensætning. Er lidt nervøs for at der skal bruges flere kræfter (end jeg bruger nu) på at få de langsomme fibre, som er mere udholdende. Samtidigt med at jeg træner styrke/BB som mere danner grobund for de hurtige.

Mere specifikt har jeg kunnet mærke min udholdenhed har været lidt nedadgående efter nytår, hvor jeg har BB'et den lidt mere end tidligere. Det kan do gogså hænge sammen med den sygdom jeg har rendt rundt med. Dog har benene, når jeg har kørt spinning især, været meget hurtige til at danne mælkesyre.

Link to comment
Share on other sites

Det skal sgu nok komme. Jeg kender det godt selv med at man bliver hurtigere træt nu på landevejen end man gør når man for alvor er i form. Det er bare et spørgsmål om lige at vænne kroppen til den anden form for belastning, og det kommer du snildt til at skulle bruge marts og april på. Men det er jo igen et spørgsmål om hvad man gerne vil :smile: Men du skal skam nok nå det til juli, men det kommer til at betyde at du skal skære ned på BB'en, og måske kun have 2-3 ugentlige træningspas hvor der er mere fokus på at vedligeholde styrken kontra at få større muskler.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share