HB66 Posted May 4, 2011 Author Report Share Posted May 4, 2011 Halløj Kørte med hold to idag. De to foregående onsdage har jeg også kørt med hold to. Det var rigeligt hårdt, men foregik jo også på min MTB.Idag kørte jeg også på hold to, men nu på racer, og det gjorde da en kæmpe forskel, skal jeg da ellers lige love for.Jeg vandt de bakkespurter jeg valgte at deltage i, og var ikke presset på noget tidspunkt, bortset fra bakkespurterne.Så fremover hedder det vist hold 1, selv om jeg var noget ristet under og efter søndagens tur med hold 1. Men det var også en øgning af distancen fra 70 til 106 km, og i et relativt højt tempo, så det er der vel ikke noget at sige til.Træningsstats:Distance: 55 km.Tid: 01.49.00Gnsn. hastighed: 30,3 km/tGnsn. puls: 138Max. puls: 184Højdemeter: 501m.Har hørt rygter om, at der skulle blive godt vejr fra weekenden af - SKØNT :4thumbup: Fyssen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HB66 Posted May 7, 2011 Author Report Share Posted May 7, 2011 (edited) Er lige kommet lidt bagud med loggen Torsdag:45 min. full-body styrke. Nu er jeg bl.a. oppe på 3 x 8 - 90 kg. i squat. Derudover 3 x 8 - 20 kg "walking lounges" ( 20 kg. vægtskive holdes i strakte arme over hovedet under hele sættet ). Denne øvelse er en rigtig "balle-knuser" og perfekt til dem der gerne vil strammes op samme sted. Det er nu ikke derfor jeg laver den Fredag:10 km. rolig tur, hvor min kæreste var ude på "jomfru-turen" Hun er nu med i Canyon-klubben, efter hun er blevet den stolte ejer af en sort Ultimate AL 9.0.Lørdag:Da jeg imorgen for anden søndag i træk skal ud på årets længste tur ( 113 km. ) var dagens træning planlagt til at skulle være relativ let, med en intensitet lige over min aerobe tærskel, som ligger omkring puls 133. Og sådan blev det.Trænings-statsTræning/mål: Base 2 - UdholdenhedVejr: 11 grader, sol, jævn- sø-vindRute: kuperetTid: 01.49.49Distance: 54,16 km.Gnsn. hastighed: 29,6 km/tMax. hastighed: 68,9 km/tGnsn. puls: 138Gnsn. puls i % af HRR:Max. puls: 168Tid i zone 1 ( 109-134 ): 29,20Tid i zone 2 ( 135-148 ): 23,04Tid i zone 3 ( 149-154 ): 9,57Tid i zone 4 ( 155-165 ): 21,36Tid i zone 5 ( 166-192 ): 13,23Work-load 1 ( tid i zoner i minutter x zonenummer - lagt sammen ): 259Borg-skala/RPE: 13Work- load 2 ( Borg-skala x minutter ): 1430Kalorier: 1979 Kcal.Højdemeter: 430 m.Max. højde: 83 m.Hvilepuls:Vægt ( før morgenmad ): 75,2 kg.Søvn ( 1-7 ): 5Træthed ( 1-7 ): 2Stress ( 1-7 ): 2Ømhed ( 1-7 ): 2Kost ( 1-7 ): 2Da jeg skulle køre ned af dagens sidste længere bakke, kørt i nø-retning med vinden i ryggen, gav jeg den max. gas. Som i kan se nåede jeg næsten op på 70 km/t, hvilket jeg umiddelbart synes er ok. Så kommer jeg i tanke om, at den lille cykelchick fra Vejle - Jannie - kom op over 70 km/t. for et lille stykke tid siden. Det fatter jeg simpelthen ikke. Jeg vejer mere end 50% mere end hende, og jeg trådte virkelig igennem, med vinden i ryggen, ned af bakke. Hvordan pokker er hun kommet op i så høj fart?I mandags var jeg til info-møde om vores træningslejr i Malaga/Sierra Nevada. Jeg kan se, at de to første dage, kommer jeg til at køre 306 km ( 164 km + 142 km ). Det er jo mere end jeg kører på en uge herhjemme. Og så er det i bjergene!!I alt, hvis jeg kører alle dage som de er planlagt, så når jeg op på 828 bjergrige km. Det er jo fuldstændigt urealistisk for mit vedkommende. Skal det ikke udvikle sig til en "overtræningslejr" for mit vedkommende, så må jeg vist hellere tage en fridag eller to for at komme levende igennem. Jeg er jo også nødt til at tage lidt hensyn til mit højre knæ, som stadig er hævet op og desuden har en "springerknæ-skade" liggende lige under overfladen.Nå, men under alle omstændigheder glæder jeg mig. Både til at få nogle km i benene med 1. holdet imorgen, og til træningslejren på lørdag.Efter imorgen, har jeg kun planlagt et hårdt træningspas, og det bliver på onsdag med klubben ( det er sgu altid hårdt ). Ellers er det bare planen at styrketræne en gang eller to, og måske cykle en kort rolig tur eller to, så jeg kan super-restituere op til træningslejren.Fyssen Edited May 7, 2011 by HB66 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elkjærmark Posted May 7, 2011 Report Share Posted May 7, 2011 Da jeg skulle køre ned af dagens sidste længere bakke, kørt i nø-retning med vinden i ryggen, gav jeg den max. gas. Som i kan se nåede jeg næsten op på 70 km/t, hvilket jeg umiddelbart synes er ok. Så kommer jeg i tanke om, at den lille cykelchick fra Vejle - Jannie - kom op over 70 km/t. for et lille stykke tid siden. Det fatter jeg simpelthen ikke. Jeg vejer mere end 50% mere end hende, og jeg trådte virkelig igennem, med vinden i ryggen, ned af bakke. Hvordan pokker er hun kommet op i så høj fart?Det handler mest af alt om at finde den rigtige bakke En god lige strækning med et jævnt fald undervejs samt god asfalt, så skal du nok komme derop, om så du vejer 50 eller 75 kg.....Nu ved jeg ikke, hvilken cykel du kørte på før din Canyon, men mon ikke at du oplevede en helt anden stabilitet på din nye cykel? Min Cento 1 giver mig i hvert fald en meget større følelse af kontrol, end jeg nogensinde tidligere har oplevet, og det giver mig mod og mentalt overskud til de høje hastigheder :4thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HB66 Posted May 7, 2011 Author Report Share Posted May 7, 2011 Det handler mest af alt om at finde den rigtige bakke En god lige strækning med et jævnt fald undervejs samt god asfalt, så skal du nok komme derop, om så du vejer 50 eller 75 kg.....Nu ved jeg ikke, hvilken cykel du kørte på før din Canyon, men mon ikke at du oplevede en helt anden stabilitet på din nye cykel? Min Cento 1 giver mig i hvert fald en meget større følelse af kontrol, end jeg nogensinde tidligere har oplevet, og det giver mig mod og mentalt overskud til de høje hastigheder :4thumbup:Bortset fra det sidste halve år på minCanyon MTB, så har jeg de sidste 5 år kørt på en mega stiv og stabil Canyon carbon-racer, så jeg har nu været vant til ok materiel. Men den nye Aeroad med MCC SR højprofil-hjul burde være meget mere aerodynamisk, så den side af sagen skulle være ok. Måske bakken ikke var lang nok. Og så følte jeg faktisk, at jeg godt kunne have brugt et gear lavere eller to ( mit laveste gear nu er 50x11, tror jeg nok ).Og så er der jo min egen aerodynamik, der altid kan arbejdes på ( position, tøj... ).Fyssen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MTBforever Posted May 7, 2011 Report Share Posted May 7, 2011 (edited) Problemet kan være at man med compact på cyklen simpelthen løber tør for gear. Jeg har prøvet at sætte et par skemaer op der skulle passe til 700c dæk med en omkreds på 2110 mm. Hvis ikke bakken har en stejlhed der naturligt bringer dig op på de 70 km/t så skal der altså virkeligt stampes hurtigt og det er ikke noget der nødvendigvist får en til at arbejde mere effektiv. Men som det osse ses giver det "kun" ca 4 km/t med normalt std kranksæt.120 RPM 34 38 39 42 50 52 5311 46.96 52.48 53.86 58.01 69.05 71.82 73.2012 43.04 48.11 49.37 53.17 55.70 65.83 67.1013 39.73 44.41 45.58 49.08 51.42 60.77 61.9414 36.89 41.24 42.32 45.58 47.75 56.43 57.5115 34.44 38.49 39.50 42.54 44.56 52.67 53.6816 32.28 36.08 37.03 39.88 41.78 49.37 50.3217 30.38 33.96 34.85 37.53 39.32 46.47 47.3618 28.70 32.07 32.92 35.45 37.14 43.89 44.7319 27.19 30.38 31.18 33.58 35.18 41.58 42.3820 25.83 28.86 29.62 31.90 33.42 39.50 40.2621 24.60 27.49 28.21 30.38 31.83 37.62 38.3422 23.48 26.24 26.93 29.00 30.38 35.91 36.6023 22.46 25.10 25.76 27.74 29.06 34.35 35.0124 21.52 24.05 24.69 26.59 27.85 32.92 33.5525 20.66 23.09 23.70 25.52 26.74 31.60 32.2126 19.87 22.20 22.79 24.54 25.71 30.38 30.9727 19.13 21.38 21.94 23.63 24.76 29.26 29.8228 18.45 20.62 21.16 22.79 23.87 28.21 28.7629 17.81 19.91 20.43 22.00 23.05 27.24 27.76100 RPM 34 38 39 42 50 52 5311 39.13 43.73 44.89 48.34 57.55 59.85 61.0012 35.87 40.09 41.15 44.31 46.42 54.86 55.9213 33.11 37.01 37.98 40.90 42.85 50.64 51.6114 30.75 34.36 35.27 37.98 39.79 47.02 47.9315 28.70 32.07 32.92 35.45 37.14 43.89 44.7316 26.90 30.07 30.86 33.23 34.82 41.15 41.9417 25.32 28.30 29.04 31.28 32.77 38.72 39.4718 23.91 26.73 27.43 29.54 30.95 36.57 37.2819 22.65 25.32 25.99 27.99 29.32 34.65 35.3120 21.52 24.05 24.69 26.59 27.85 32.92 33.5521 20.50 22.91 23.51 25.32 26.53 31.35 31.9522 19.57 21.87 22.44 24.17 25.32 29.92 30.5023 18.71 20.92 21.47 23.12 24.22 28.62 29.1724 17.94 20.05 20.57 22.16 23.21 27.43 27.9625 17.22 19.24 19.75 21.27 22.28 26.33 26.8426 16.56 18.50 18.99 20.45 21.42 25.32 25.8127 15.94 17.82 18.29 19.69 20.63 24.38 24.8528 15.37 17.18 17.63 18.99 19.89 23.51 23.9629 14.84 16.59 17.03 18.34 19.21 22.70 23.1480 RPM 34 38 39 42 50 52 5311 31.30 34.99 35.91 38.67 46.04 47.88 48.8012 28.70 32.07 32.92 35.45 37.14 43.89 44.7313 26.49 29.60 30.38 32.72 34.28 40.51 41.2914 24.60 27.49 28.21 30.38 31.83 37.62 38.3415 22.96 25.66 26.33 28.36 29.71 35.11 35.7916 21.52 24.05 24.69 26.59 27.85 32.92 33.5517 20.26 22.64 23.23 25.02 26.21 30.98 31.5818 19.13 21.38 21.94 23.63 24.76 29.26 29.8219 18.12 20.26 20.79 22.39 23.45 27.72 28.2520 17.22 19.24 19.75 21.27 22.28 26.33 26.8421 16.40 18.33 18.81 20.26 21.22 25.08 25.5622 15.65 17.49 17.95 19.34 20.26 23.94 24.4023 14.97 16.73 17.17 18.49 19.38 22.90 23.3424 14.35 16.04 16.46 17.72 18.57 21.94 22.3725 13.77 15.39 15.80 17.02 17.83 21.07 21.4726 13.24 14.80 15.19 16.36 17.14 20.26 20.6527 12.75 14.25 14.63 15.75 16.50 19.51 19.8828 12.30 13.75 14.11 15.19 15.92 18.81 19.1729 11.87 13.27 13.62 14.67 15.37 18.16 18.51 Edited May 7, 2011 by MTBforever Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HB66 Posted May 8, 2011 Author Report Share Posted May 8, 2011 Problemet kan være at man med compact på cyklen simpelthen løber tør for gear. Jeg har prøvet at sætte et par skemaer op der skulle passe til 700c dæk med en omkreds på 2110 mm. Hvis ikke bakken har en stejlhed der naturligt bringer dig op på de 70 km/t så skal der altså virkeligt stampes hurtigt og det er ikke noget der nødvendigvist får en til at arbejde mere effektiv. Men som det osse ses giver det "kun" ca 4 km/t med normalt std kranksæt.120 RPM 34 38 39 42 50 52 5311 46.96 52.48 53.86 58.01 69.05 71.82 73.2012 43.04 48.11 49.37 53.17 55.70 65.83 67.1013 39.73 44.41 45.58 49.08 51.42 60.77 61.9414 36.89 41.24 42.32 45.58 47.75 56.43 57.5115 34.44 38.49 39.50 42.54 44.56 52.67 53.6816 32.28 36.08 37.03 39.88 41.78 49.37 50.3217 30.38 33.96 34.85 37.53 39.32 46.47 47.3618 28.70 32.07 32.92 35.45 37.14 43.89 44.7319 27.19 30.38 31.18 33.58 35.18 41.58 42.3820 25.83 28.86 29.62 31.90 33.42 39.50 40.2621 24.60 27.49 28.21 30.38 31.83 37.62 38.3422 23.48 26.24 26.93 29.00 30.38 35.91 36.6023 22.46 25.10 25.76 27.74 29.06 34.35 35.0124 21.52 24.05 24.69 26.59 27.85 32.92 33.5525 20.66 23.09 23.70 25.52 26.74 31.60 32.2126 19.87 22.20 22.79 24.54 25.71 30.38 30.9727 19.13 21.38 21.94 23.63 24.76 29.26 29.8228 18.45 20.62 21.16 22.79 23.87 28.21 28.7629 17.81 19.91 20.43 22.00 23.05 27.24 27.76100 RPM 34 38 39 42 50 52 5311 39.13 43.73 44.89 48.34 57.55 59.85 61.0012 35.87 40.09 41.15 44.31 46.42 54.86 55.9213 33.11 37.01 37.98 40.90 42.85 50.64 51.6114 30.75 34.36 35.27 37.98 39.79 47.02 47.9315 28.70 32.07 32.92 35.45 37.14 43.89 44.7316 26.90 30.07 30.86 33.23 34.82 41.15 41.9417 25.32 28.30 29.04 31.28 32.77 38.72 39.4718 23.91 26.73 27.43 29.54 30.95 36.57 37.2819 22.65 25.32 25.99 27.99 29.32 34.65 35.3120 21.52 24.05 24.69 26.59 27.85 32.92 33.5521 20.50 22.91 23.51 25.32 26.53 31.35 31.9522 19.57 21.87 22.44 24.17 25.32 29.92 30.5023 18.71 20.92 21.47 23.12 24.22 28.62 29.1724 17.94 20.05 20.57 22.16 23.21 27.43 27.9625 17.22 19.24 19.75 21.27 22.28 26.33 26.8426 16.56 18.50 18.99 20.45 21.42 25.32 25.8127 15.94 17.82 18.29 19.69 20.63 24.38 24.8528 15.37 17.18 17.63 18.99 19.89 23.51 23.9629 14.84 16.59 17.03 18.34 19.21 22.70 23.1480 RPM 34 38 39 42 50 52 5311 31.30 34.99 35.91 38.67 46.04 47.88 48.8012 28.70 32.07 32.92 35.45 37.14 43.89 44.7313 26.49 29.60 30.38 32.72 34.28 40.51 41.2914 24.60 27.49 28.21 30.38 31.83 37.62 38.3415 22.96 25.66 26.33 28.36 29.71 35.11 35.7916 21.52 24.05 24.69 26.59 27.85 32.92 33.5517 20.26 22.64 23.23 25.02 26.21 30.98 31.5818 19.13 21.38 21.94 23.63 24.76 29.26 29.8219 18.12 20.26 20.79 22.39 23.45 27.72 28.2520 17.22 19.24 19.75 21.27 22.28 26.33 26.8421 16.40 18.33 18.81 20.26 21.22 25.08 25.5622 15.65 17.49 17.95 19.34 20.26 23.94 24.4023 14.97 16.73 17.17 18.49 19.38 22.90 23.3424 14.35 16.04 16.46 17.72 18.57 21.94 22.3725 13.77 15.39 15.80 17.02 17.83 21.07 21.4726 13.24 14.80 15.19 16.36 17.14 20.26 20.6527 12.75 14.25 14.63 15.75 16.50 19.51 19.8828 12.30 13.75 14.11 15.19 15.92 18.81 19.1729 11.87 13.27 13.62 14.67 15.37 18.16 18.51Interessante tabeller.Jeg kan se, at min nye "max. gearing" 50x11 er højere end den 53x12 jeg havde tidligere, så det er ikke det, der er problemet.Jeg skal vist bare lære, at træde noget hurtigere rundt, og så arbejde lidt med aerodynamikken.Fyssen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HB66 Posted May 8, 2011 Author Report Share Posted May 8, 2011 Dejlig cykelweekend vel overstået Turen kørt med 1. holdet. Var lidt i problemer i starten, men benene blev bedre og bedre jo længere vi kørte, så det taler da for, at formen er ved at være der. Det var første gang nogensinde, at jeg kørte denne tur ( Nordenfjords vestpå ud til Aggersund )og på de breddegrader, men det var flot at køre langs fjorden, selv om der sjældent var overskud og ro til at nyde naturen. To punkteringer og en defekt, forsinkede os lidt og brød rytmen, men ellers en godt kørt "holdtur". Knæet har det fint p.t.a. de sidste par dages mange km, så også det tegner lovende.Og sidst men ikke mindst vandt jeg både en bakkespurt OG turens eneste skiltespurt afslutningsvis ind til Mølholm/Hasseris. Det er så første gang nogensinde, at jeg har vundet en skiltespurt. Det må være den nye cykel/hjul samt styrketræningen der giver pote, for jeg betragter mig normalt slet ikke selv som en sprinter. Trænings-statsTræning/mål: Base 2 - UdholdenhedVejr: 1 grader, sol, jævn-frisk sø-vindRute: fladt med enkelte bakker.Tid: 03,21,24Distance: 110,86 km.Gnsn. hastighed: 33,0 km/tMax. hastighed: 50,9 km/tGnsn. puls: 138Gnsn. puls i % af HRR:Max. puls: 190Tid i zone 1 ( 109-134 ): 01.09.41Tid i zone 2 ( 135-148 ): 00.58.52Tid i zone 3 ( 149-154 ): 00.19.26Tid i zone 4 ( 155-165 ): 00.23.28Tid i zone 5 ( 166-192 ): 00.21.05Work-load 1 ( tid i zoner i minutter x zonenummer - lagt sammen ): 445Borg-skala/RPE: 13Work- load 2 ( Borg-skala x minutter ): 2613Kalorier: 4363 Kcal.Højdemeter: 410 m.Max. højde: 54 m.Hvilepuls:Vægt ( før morgenmad ): 75,6 kg.Søvn ( 1-7 ): 4Træthed ( 1-7 ): 3Stress ( 1-7 ): 2Ømhed ( 1-7 ): 3Kost ( 1-7 ): 2Ugens træning:Km: 267,21Tid: 08.48.22Styrke: 01.30.00Fyssen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elkjærmark Posted May 9, 2011 Report Share Posted May 9, 2011 Tillykke med sejren :4thumbup: Jeg kender selv fornemmelsen og den er ganske fantastisk Ellers en solid træningsuge du har fyret af - ikke mindst fordi det er gennemført uden brok fra knæet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HB66 Posted May 9, 2011 Author Report Share Posted May 9, 2011 Tillykke med sejren :4thumbup: Jeg kender selv fornemmelsen og den er ganske fantastisk Ellers en solid træningsuge du har fyret af - ikke mindst fordi det er gennemført uden brok fra knæet Tak skal du have Ja, det er fedt, at knæet nu kører stabilt for jeg ved ikke præcist hvilken uge i træk Det går faktisk så godt nu, at jeg er lidt usikker på, om ikke jeg alligevel kunne nå at komme i form til LaMarmotte i år, på trods af den lange cykelpause jeg havde fra uge 2/3 til uge 12.Nu har jeg jo meddelt Velotours at jeg ikke ønsker at deltage, og skulle jeg nå at komme i LaMarmotte-form inden 2. juli, så er det nok helt umuligt at få fat i en "billet" til løbet, da det jo er ret efterspurgt.Nå, men så må jeg jo bare køre det næste år. Måske man skulle overveje Oetztaler Radmarathon, men det er nok ligeså svært at få adgang til?Fyssen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elkjærmark Posted May 9, 2011 Report Share Posted May 9, 2011 Prøv evt. at tage kontakt til Ruby Rejser. Vi var oprindeligt 3 der skulle afsted sammen, men den ene er sprunget fra, og jeg har så sent som i fredags annulleret hans billet. Han havde betalt depositum, men det er selvfølgelig bortfaldet. Ærgerligt at du først poster dette indlæg i dag, for ellers kunne du have overtaget hans billet til billige penge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HB66 Posted May 9, 2011 Author Report Share Posted May 9, 2011 Prøv evt. at tage kontakt til Ruby Rejser. Vi var oprindeligt 3 der skulle afsted sammen, men den ene er sprunget fra, og jeg har så sent som i fredags annulleret hans billet. Han havde betalt depositum, men det er selvfølgelig bortfaldet. Ærgerligt at du først poster dette indlæg i dag, for ellers kunne du have overtaget hans billet til billige penge Ja, det er da ærgeligt, men det er først efter denne weekend, at jeg er begyndt at spekulere over, om ikke det er muligt, at jeg kan nå at komme i La Marmotte-form.Men husk, at jeg trods alt ikke har rundet de 2000 km endnu i 2011, så jeg er langt fra sikker på, at jeg vil kunne nå det.Jeg synes, at jeg har hørt/set, at mange siger/skriver, at man mindst skal have kørt 5000 km januar-juni, for at komme ordentligt igennem La Marmotte, og det når jeg i hvert tilfælde ikke!!Men tak for fiffet Fyssen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted May 10, 2011 Report Share Posted May 10, 2011 Ud fra den form du udviser på nuværende tidspunkt, tror jeg godt at du ville kunne klare en omgang La Marmotte. De generelle vejledninger er jo nærmest lavet til fuldstændig utrænede, og selvom du måske er relativt ny i gamet, så er du jo ikke kommet fra ingenting. Du har haft en god grundform at udvikle på, og det betyder at du nok er i bedre form end mange andre der ville stille op.Ötztaler er så vidt jeg husker nærmest umulig at komme med i hvis man ikke har meldt sig til på forhånd. I modsætning til La Marmotte indsender man en ansøgning for at køre med, og så bliver man udvalgt. Gør som Nike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MTBforever Posted May 10, 2011 Report Share Posted May 10, 2011 Tak for turen idag! Det kan vi jo sagtens gøre om en anden gang. Og iøvrigt godt at høre din store nyhed!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HB66 Posted May 11, 2011 Author Report Share Posted May 11, 2011 (edited) Breaking News Dagen igår blev på alle måder en rigtig fed dag.Det startede med, at jeg sidder i en pause på arbejde, og snakker cykling med en af mine chefer. Han spørger, hvordan det går med mit knæ ( han så mit "elefant-knæ" i februar ) cyklingen osv. Jeg kunne så fortælle, at det går fint fremad, og at cykelformenlige så langsomt, er ved at indfinde sig. Ja faktisk så meget at jeg lidt har fortrudt at jeg har meldt fra til La Marmotte. I min frokostpause senere på dagen kom jeg i tanke om det Elkjaermark havde skrevet om, at en ven og Lamarmotte-deltager havde meldt fra turen med Ruby-rejser.Jeg greb mobilen og ringede til dem, og sandelig om ikke de havde en plads til mig, så nu skal jeg alligevel med til Lamarmotte :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: Stor tak til dig Elkjaermark for det gode hint Men nu kommer tvivlen selvfølgelig, for kan jeg nå at komme i "La Marmotte-form"??Reelt har jeg kun fem uger. Iflg. min "træner" Joe Friel, så kalder han de sidste to uger inden et "A-race" ( 1. prioritet-løb ) for "peak-perioden", og her bliver der skruet godt ned for træningsmængden, så man er frisk til løbet, så det er ikke i de to uger jeg kan regne med en masse km.Men nu vil jeg prøve at se positivt på, og få det bedste ud af det, på trods af at mine forberedelser ikke har været optimale.Dette års LaMarmotte skal "bare" genneføres, så må 2012 blive året, hvor jeg går efter en god tid.Dagen igår blev en dejlig cykeldag af andre årsager også.Dels fik jeg efter min La Marmotte-tilmelding bestilt et nyt hjulsæt i form af et sæt Fulcfrum Racing Zero. Ikke at jeg er utilfreds med mine MCC SR - tværtimod, men det er jo ikke ligefrem et bjerghjul.Så nu har jeg et godt let all-round-hjul, som jeg kan bruge i bjergene, når der skal køres meget kuperet herhjemme og når der er meget vind.Dels blev det også til en god omgang cykling sammen med MTB-forever.Han viste sig som en fin fyr, som er let at snakke med, så det gjorde vi på hele turen Bl.a. øste han gladeligt ud af sine erfaringer fra to deltagelser i La Marmotte, og jeg, i min nye situation som kommende La Marmotte-deltager, lappede lige så gladeligt i mig.Det blev til en tur kørt 100% jævnt, i jævn modvind ud og sidevind hjem :4ranting: Stats:2.07.0161,74 km29,2 km/t545 højdemeterGnsn.puls 133Max. puls 171Idag tager jeg en let cykeltræning med kæresten og det hold der passer hende ( kvindeholdet, hvis der møder nok op til et sådant, alternativt hold tre ).Fyssen Edited May 11, 2011 by HB66 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elkjærmark Posted May 11, 2011 Report Share Posted May 11, 2011 Det er simpelthen for fedt at du griber chancen!Og tænk dig, nu får vi to også muligheden for at hilse på hinanden, og ender måske endda at skulle dele lejlighed sammen på turen Med din store kropsbevidsthed er jeg i øvrigt sikker på, at du kommer ganske glimrende igennem. Måske ikke helt så hurtigt som du evner med den optimale forberedelse, men omstændighederne taget i betragtning skal du nok performe bedre end forventet Hvor er det fedt at læse, at du og MTB-forever havde en god tur. Det er da herligt når et online forum kan være med til at skabe IRL kontakter :4thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted May 11, 2011 Report Share Posted May 11, 2011 Jeg greb mobilen og ringede til dem, og sandelig om ikke de havde en plads til mig, Cool, tillykke med det :4thumbup: Det bliver da en kæmpe oplevelse. jeg er da ikke i tvivl om, at du kommer igennem. Du skal bare ride på den optur og følelse af fremgang, du kører på lige nu. Go, go, Power Rangers! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted May 11, 2011 Report Share Posted May 11, 2011 SÅDAN!!! Fedt at du griber chancen :4thumbup: Det kræver sgu nosser at gøre sådan noget, og kan godt forstå at du er lidt nervøs for det. Men som en gammel cykelrytter sagde til mig for nogle måneder siden "Hold op med at tvivl på dig selv. Tro på dig selv, så skal det hele nok gå". Så sandt. Du har stadig lige over en måned til at få nogle km i benene, og jeg tror sgu nok at du kommer til at være ok skarp til starten af juli Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HB66 Posted May 12, 2011 Author Report Share Posted May 12, 2011 Klubtræningen igår blev konverteret til en kort let restitutionstur med kæresten. Dels var jeg træt og tung i benene, dels pga. regnvejret ( derfor blev turen først kørt senere på aftenen ), dels fordi jeg har planlagt at denne uge skal være en let uge, så jeg har overskud i kroppen, når jeg går igang med træningslejrens mange højdemeter.Så det blev til må 29km på 01.10.00, altså MEGET stille og roligt. Dog foretog jeg et par bakkesprint, og jeg må sige, at de nye Fulcrum Racing Zero ( som jeg modtog igår ) var dejligt lette og hurtige at få op i fart :4thumbup: Idag står den på styrketræning, og ellers er fredag fridag og lørdag fri- og rejsedag, inden det går løs søndag.Desværre er vejrudsigten for Malaga og Almunecar, hvor vi skal bo ikke speciel god, men en 20-21 grader ser det dog ud til, at termometret kan snige sig op på i det Sydspanske i næste uge.Go' dag til alle Fyssen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HB66 Posted May 12, 2011 Author Report Share Posted May 12, 2011 Og forøvrigt, tak for de positive tilkendegivelser om mine chancer for at komme igennem La Marmotte. Jeg er nu selv lidt mere usikker Fyssen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HB66 Posted May 12, 2011 Author Report Share Posted May 12, 2011 Fridag blev til kort tempodagHavde egentlig planlagt fridage fra idag og frem til søndag, som er første cykeldag i Spanien. Men dagen igår var ren restitutionscykling, så jeg nappede en omgang tempokørsel ( årets første ) nu, hvor beslutningen om La marmotte-deltagelse er taget. Det betyder at jeg er nødt til at sammenpresse/blande base 2 og 3 sammen for at nå build og peak inden La Marmotte. Jeg var egentlig ikke særligt oplagt og havde svært ved at presse pulsen op. Lå konstant 15-20 slag under "normalen". Sidste omgang kørte jeg 90 % igennem, og så burde pulsen være noget højere end 168, når der er tale om, at jeg kører igennem på stigningerne. Nøvling- 6'eren er meget kuperet, med to lange stigninger og flere små.Jeg kørte de tre runder progressivt, dels fordi jeg havde tunge trætte ben fra start, dels fordi jeg var lidt usikker på min "tempo-form".Men det gik fint. Min all-time rekord på runden er 10,09 min. for en omgang, så det er en meget tilfredsstillende sidste omgang.Stats:00.58.18.30.49 km.31,4 km/tPuls 137/1681.omgang ( 5,88 ) 11.45 ( 30,0 km/t ).2.omgang 10.59 ( 32,0 km/t ).3.omgang 10.18 ( 34,1 km/t ).Fyssen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kaliffen Posted May 13, 2011 Report Share Posted May 13, 2011 Et billede af den stolte ejer i sit nye outfit med det hvide lyn:Fantastisk læsning og billede !!!Et lille eventyr at dit knæ nu pludseligt holder !!! SEJT !!!Glæder mig til vi ses derude ... måske i Belgien ?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MTBforever Posted May 13, 2011 Report Share Posted May 13, 2011 Fridag blev til kort tempodagHavde egentlig planlagt fridage fra idag og frem til søndag, som er første cykeldag i Spanien. Men dagen igår var ren restitutionscykling, så jeg nappede en omgang tempokørsel ( årets første ) nu, hvor beslutningen om La marmotte-deltagelse er taget. Det betyder at jeg er nødt til at sammenpresse/blande base 2 og 3 sammen for at nå build og peak inden La Marmotte. Jeg var egentlig ikke særligt oplagt og havde svært ved at presse pulsen op. Lå konstant 15-20 slag under "normalen". Sidste omgang kørte jeg 90 % igennem, og så burde pulsen være noget højere end 168, når der er tale om, at jeg kører igennem på stigningerne. Nøvling- 6'eren er meget kuperet, med to lange stigninger og flere små.Jeg kørte de tre runder progressivt, dels fordi jeg havde tunge trætte ben fra start, dels fordi jeg var lidt usikker på min "tempo-form".Men det gik fint. Min all-time rekord på runden er 10,09 min. for en omgang, så det er en meget tilfredsstillende sidste omgang.Stats:00.58.18.30.49 km.31,4 km/tPuls 137/1681.omgang ( 5,88 ) 11.45 ( 30,0 km/t ).2.omgang 10.59 ( 32,0 km/t ).3.omgang 10.18 ( 34,1 km/t ).FyssenNøvling 6eren i det tempo !! fandeme godt kørt!! Jeg må hellere ligge mig i selen hvis vi fortsat skal kunne køre sammen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HB66 Posted May 14, 2011 Author Report Share Posted May 14, 2011 Nøvling 6eren i det tempo !! fandeme godt kørt!! Jeg må hellere ligge mig i selen hvis vi fortsat skal kunne køre sammen.Hej MTB!Jeg har en fornemmelse af, at du nu kan en del mere end du viste forleden og mere end du antyder. Ingen behov for at "ligge i sele" for at vi kan køre sammen. Det var snarere mig, der måtte kæmpe lidt, når du en sjælden gang gav den lidt gas opad, da vi kørte sammen forleden ( jeg tror måske du kunne være en nordjysk udgave af lokomotivføreren fra Kbh., AKA "Gregers, typen der giver udtryk for at man stort set ikke har trænet, og ingen fart har i benene, og når det så kommer til stykket, så giver man de andre baghjul - men retfærdigvis skal det lige siges, at den type nu nok findes lidt i alle os, jeg selv inklusive, der dyrker seriøs udholdenhedssport - har i al fald mødt mange af dem blandt triatleter, løbere, cykelryttere m.fl. ).Fyssen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HB66 Posted May 14, 2011 Author Report Share Posted May 14, 2011 Fantastisk læsning og billede !!!Et lille eventyr at dit knæ nu pludseligt holder !!! SEJT !!!Glæder mig til vi ses derude ... måske i Belgien ?!Hej Kalif Fedt at møde dig herinde, var ikke klar over at du læste med, men du skal være velkommen.Og ja, det er dejligt at kunne rulle igen."Belgien" - som i "Velomediane Claude Criquielion i Belgien"? Tja, nu må vi se. Jeg har efterhånden brugt en del penge på cykling i år ( ny cykel, nyt ekstra sæt hjul, træningslejr i Spanien, La Marmotte ), så det ved jeg ikke rigtigt. Så vidt jeg husker ligger det tæt på Nordjylland Rundt, som jo er aflyst, så det ville ellers være en perfekt erstatning.Hils min bror og Carsten.Fyssen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HB66 Posted May 14, 2011 Author Report Share Posted May 14, 2011 Så er det snart afgang til Malaga og Sierra Nevada Igår stod jeg op kl. 06.15 - fik lidt morgenmad og så afsted til FW, hvor den stod på fullbody styrketræning.Mine squats er nu med 90 kg. ( 4x8 ) og knæet er mindre spændt når jeg gør det ( altså styrketræner ), så det er dejligt.Igår efter arbejde kørte jeg i lufthavnen, for at hente den "Airshell"-cykelkuffert, som jeg havde bestilt,betalt og fået bekræftigelse på for et par måneder siden.Da jeg kom derud sagde manden i cargo-centret "kommer du også og skal have en kuffert", hvortil jeg svarede "øh ja" og viste ham min kopi af bekræftigelsen på at min bestilling.han kunne så fortælle, at han havde udleveret den sidste til en af mine klubkammerater!!! Mage til amatør-firma Det kan da ikke være så svært, at tælle op, hvor mange kufferter man har, tage mod bestilling af max. det antal, og så udlevere dem til de mennesker, der har betalt og kan fremvise en bekræftigelse på bestillingen!!Nå, så måtte jeg hjem og bikse med at få min nye fine racer pakket godt ind i rørisolering og bubble-plast. Jeg havde heldigvis gemt den kasse, som den kom i fra Canyon, så nu håber jeg sgu den når frem uden skader.Apropos skader på cyklen, så fik jeg mig lidt af en overraskelse, da vi var til infomøde om turen i klubben for en 14 dage siden.Under vores træningslejr, vil det blive nødvendigt, at transportere vores cykler med bus et par gange, for ikke at skulle cykle for langt ( bl.a. vores kongeetape op ad Pico De Veleta der i forvejen bliver på 170 km ).Jeg spurgte til, hvordan vores cykler ville blive transporteret under disse busture ( lidt øm over den nye cykel er man vel altid ).Jeg fik at vide, at de ville blive stillet op af hinden med tæpper imellem. Ikke fastspændt eller noget Jeg kan lige se det for mig - en ged løber ud foran bussen, chaufføren bremser op, og cyklerne vælter rundt i hinanden Nå, men det er sådan det er. Jeg må bare håbe på det bedste.En ting ved jeg i hvert tilfælde, og det er, at jeg glæder mig helt vildt til, at komme ned og cykle i bjergen. Det må være den perfekte forberedelse til La Marmotte.Ha' det godt herhjemme i det danske. Giv den gas på landevejen :4thumbup: Fyssen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.