Ondt i "hofte" ved squat


Kermit
 Share

Recommended Posts

Jeg har det seneste stykke tid haft ondt i og omkring min hofte. Jeg har prøvet at finde ud af hvornår det dukker op, og det sker når jeg squatter. Smerten er placeret "inde" i hoften hvis man kan sige det sådan, og kommer når jeg skal rette mig ud efter at have presset op. Det er ikke noget jeg mærker til når jeg f.eks. sidder end eller går, men når jeg rejser mig op kan jeg lige mærke det. I dag kan jeg så mærke en mere konstant smerte oppe øverst på ballen. Har prøvet at indikere på vedhæftede billede hvor det er. Jeg tænker at det måske er Tractus iliotibialis der er stram, og som så presser hoften ind? Eller har i en anden idé til hvad i alverden det kan være?

post-15964-013226700 1296725600_thumb.pn

Edited by Kermit
Link to comment
Share on other sites

Blot en hurtig strøtanke:

Kunne det tænkes at dine hyppige singler i squat kunne fremprovokere noget?

Ikke at du skal undlade dem men frit efter hukommelsen synes jeg du laver dem ret ofte - især med tanke på at du kun har styrketrænet i 5 mdr.

Men jeg absolut på udebane :blush:

Den havde jeg også først luret på, men så fik jeg et link af en bruger herinde til noget der hed Anterior Femoral Glide Syndrom, og det lyder utrolig meget som den samme smerte jeg mærker. Så vidt jeg har forstået så handler det om at ens lårmuskler er stærkere end ens baldemuskler, og det gør at man får ondt. Så løsningen skulle bl.a. være at styrke gluteus maximus, og involvere den mere i squattet.

Er der andre der måske kan forklare hvad det går ud på bedre?

Link to comment
Share on other sites

Den havde jeg også først luret på, men så fik jeg et link af en bruger herinde til noget der hed Anterior Femoral Glide Syndrom, og det lyder utrolig meget som den samme smerte jeg mærker. Så vidt jeg har forstået så handler det om at ens lårmuskler er stærkere end ens baldemuskler, og det gør at man får ondt. Så løsningen skulle bl.a. være at styrke gluteus maximus, og involvere den mere i squattet.

Er der andre der måske kan forklare hvad det går ud på bedre?

Har du prøvet at strække bag-delen ordentligt ud ? - Har hjulpet mig i tidens løb. (Netop med gluteus)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share