Vejen til det umulige


KasperBC
 Share

Recommended Posts

Hmm - dårlige undskyldning er der masser af her i verden, så dem skal i slippe for.

Jeg bookede 2.000m på 38min 3sek. Tiden er super tilfredsstillende men længden er ikke iorden, skulle gerne have haft i hvert fald 1.000m mere på.

Nårh, det må komme de næste dage.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 113
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg vil umiddelbart sige nej. Ingen grund til det - du har brug for at få styr på teknikken og få din kondi i vejret. Den ekstra belastning på især skuldre har du ikke brug for.

Tak - så lader jeg være med at bestille det. Hvad med en "pull buoy" til mellem benene - er det også ligegyldigt?

Derudover søger jeg stadig en der kan komme med et super program, eller flere. F.eks. 2, 3 og 5km programmer e.l.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning stod på 2.500m , længste pas til nu. 2km på 41min rent, så lidt langsommere end igår, men der blev også mixet lidt bryst ind idag, så derfor også en lidt langsommere tid.

Her efter 4.5km på 2 dage, står kroppen stadig rigtig godt, uden speciel træthed, så det er rigtig positivt :) .

Leder dog stadig efter et godt program så der kommer lidt varriation ind. Det keder mig efterhånden at ligge og svømme crawl uden andet. Så der må gerne komme noget program over det - ideer modtages meget gerne! :)

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

250m crawl

250m bryst

250m crawl

250m bryst

250m crawl

250m bryst

250m crawl

250m bryst

44 min. Ikke nogen prangende tid, men tilgengæld brugte jeg ingen energi. Var helt på toppen og følte mig slet ikke brugt, hvilket overraskede mig rigtig meget - positivt naturligvis :) .

Afsluttende 750m crawl på 85% 14min. 31sek.

Totalt på dagen: 2.750m - 110baner.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning blev overstået fra starten på dagen - lækkert :).

250m crawl

250m bryst

250m crawl

250m bryst

250m crawl

250m bryst

250m crawl

250m bryst

250m crawl

250m bryst

250m crawl

250m bryst

I alt 3km, uden pauser.

Tid - 1 time 2 minutter.

Samme fremgangsmåde som igår - synes jeg kan holde en rigtig god koncentration og rytme når jeg skifter stil for hver 10. bane. Derudover føler jeg ikke at det er vildt hårdt.

Er det en skidt fremgangsmåde jeg har gang i her?

Totalt på projektet til nu

Antal træningspas: 10

Total kilometer: 20,05km

Edited by KasperBC
Link to comment
Share on other sites

Det ser ud til at du gør fremskridt og du bør snart overveje at få noget mere intensitet på så motoren også får en ordentlig omgang træning i vandet.

Så om 2-3 uger ka du gå igang med intervaller af 100 meter hvor du presser igennem og gør det alt fra 4-10 gange per set.

Var du stadig planer om at få skudt en video eller er de planer droppet?

Link to comment
Share on other sites

Det ser ud til at du gør fremskridt og du bør snart overveje at få noget mere intensitet på så motoren også får en ordentlig omgang træning i vandet.

Så om 2-3 uger ka du gå igang med intervaller af 100 meter hvor du presser igennem og gør det alt fra 4-10 gange per set.

Var du stadig planer om at få skudt en video eller er de planer droppet?

Vil du beskrive/uddybe hvad du mener når du siger mere intensitet? :) . Og uddyb også gerne hvordan de intervaller skal køres :).

Jeg har stadig planer om at få skudt video'en - kræver bare lige at jeg har en med ned og træne, som ikke altid er så let, da jeg træner skæve tider - men arbejder på at få min kæreste med ned :) .

Link to comment
Share on other sites

Intervallerne køres f. eks. 2•4•100 meter 80-85% tempo med 15-20 sek pause imellem hver. Efter de første 4 tager du et minuts pause og gør det igen. Det er en god måde at få lidt ekstra gear ind i svømningen.

Jo bedre du bliver jo højere intensitet på dem og jo flere kan du komme ind i hvert set

Link to comment
Share on other sites

Intervallerne køres f. eks. 2•4•100 meter 80-85% tempo med 15-20 sek pause imellem hver. Efter de første 4 tager du et minuts pause og gør det igen. Det er en god måde at få lidt ekstra gear ind i svømningen.

Jo bedre du bliver jo højere intensitet på dem og jo flere kan du komme ind i hvert set

Så giver det god mening - tak! :) .

Link to comment
Share on other sites

Desværre blev det en træningsløs weekend - dog skrider vægttabet fremad - gået fra 102 til 94,8 over de sidste 9 uger og håber at smide yderligere 10-12kg over de næste 12 uger.

Træningspas i aften - regner med at booke 3.000m+ . Update følger.

Link to comment
Share on other sites

Tager til hallen - lige efter aftensmaden, for at prøve at svømme lige efter madindtag.

Puha, det er noget der skal trænes. Jeg lagde med vilje ud med 90% (efter opvarmningen ofc)) og kørte på til jeg gik død. Efter 2km havde min mave vendt sig et par gange og motivationen døde helt - så det blev ikke til mere end 2.000m idag.

Dog fik jeg en meget højere intensitet end jeg har prøvet før - samtidig med at jeg følte at jeg havde et rimelig flow i crawlen.

Morgentræning imorgen står på en omgang stille og rolig crawl/bryst forhåbentligt omkring de 3.000m.

Link to comment
Share on other sites

Tager til hallen - lige efter aftensmaden, for at prøve at svømme lige efter madindtag.

Puha, det er noget der skal trænes. Jeg lagde med vilje ud med 90% (efter opvarmningen ofc)) og kørte på til jeg gik død. Efter 2km havde min mave vendt sig et par gange og motivationen døde helt - så det blev ikke til mere end 2.000m idag.

Dog fik jeg en meget højere intensitet end jeg har prøvet før - samtidig med at jeg følte at jeg havde et rimelig flow i crawlen.

Morgentræning imorgen står på en omgang stille og rolig crawl/bryst forhåbentligt omkring de 3.000m.

Husk nu bare på, at det projekt du har gang i ikke kræver at du svømmer dine 30 k i 90% tempo, du skal nærmere ned og ligge i 70-80% specielt i crawlen.

Men som du rigtigt skriver så skal man træne det at svømme med noget i maven.

Link to comment
Share on other sites

Husk nu bare på, at det projekt du har gang i ikke kræver at du svømmer dine 30 k i 90% tempo, du skal nærmere ned og ligge i 70-80% specielt i crawlen.

Men som du rigtigt skriver så skal man træne det at svømme med noget i maven.

Det er rigtig nok - træner normalt også i 70% ca, men tager et par enkelte pas med høj intensitet, for at variere træningen og få lidt alsidighed med :).

Men det med mad, det er sgu svært - synes godt nok det kommer hurtigt op, bare man har lidt i maven. Nogle råd mod dette eller er det bare noget der kan trænes?

Link to comment
Share on other sites

Det er rigtig nok - træner normalt også i 70% ca, men tager et par enkelte pas med høj intensitet, for at variere træningen og få lidt alsidighed med :).

Men det med mad, det er sgu svært - synes godt nok det kommer hurtigt op, bare man har lidt i maven. Nogle råd mod dette eller er det bare noget der kan trænes?

Det handler om at vænne sig til og så ikke spise alt for "tunge" måltider lige inden. Ting med højt fedt og protein indhold ligger lang tid i maven og skvulper rundt. Så når du skal svømme om aftenen så gem hellere det store aftensmåltid til efter du har svømmet.

Noget som jeg personligt svømmer godt på er havregryn eller et par skiver ristet rugbrød med lidt nutella eller lign. på. Ellers kan en god smoothie på mælk, banan, blåbær og havregryn også gøre underværker, maven får lidt at arbejde med, og der er både hurtige og lidt langsommere kulhydrater samt lidt protein fra mælken.

Link to comment
Share on other sites

Det handler om at vænne sig til og så ikke spise alt for "tunge" måltider lige inden. Ting med højt fedt og protein indhold ligger lang tid i maven og skvulper rundt. Så når du skal svømme om aftenen så gem hellere det store aftensmåltid til efter du har svømmet.

Noget som jeg personligt svømmer godt på er havregryn eller et par skiver ristet rugbrød med lidt nutella eller lign. på. Ellers kan en god smoothie på mælk, banan, blåbær og havregryn også gøre underværker, maven får lidt at arbejde med, og der er både hurtige og lidt langsommere kulhydrater samt lidt protein fra mælken.

Rigtig gode råd, men - det er helt med vilje at jeg hopper i vandet lige efter at have spist et måltid, da jeg under forsøget bliver nød til at indtage nogle måltider som indeholder andet end rugbrød eller milkshakes, selvom dette også bliver en stor del af det.

Men hvis jeg skal være i vandet i15 timer f.eks., så skal der indtages en ordentlig gang mad før eller siden - eller hvad? Er jeg helt forkert på den, og kan jeg leve på små bidder af energibare, rugbrød og andre småting?

Link to comment
Share on other sites

Rigtig gode råd, men - det er helt med vilje at jeg hopper i vandet lige efter at have spist et måltid, da jeg under forsøget bliver nød til at indtage nogle måltider som indeholder andet end rugbrød eller milkshakes, selvom dette også bliver en stor del af det.

Men hvis jeg skal være i vandet i15 timer f.eks., så skal der indtages en ordentlig gang mad før eller siden - eller hvad? Er jeg helt forkert på den, og kan jeg leve på små bidder af energibare, rugbrød og andre småting?

Man kan sagtens kører på i lang tid på rugbrød, shakes og energibarer/geler. Det er bare et spørgsmål om smag og tilvænning til det. Men hvis du kan få tingene til at fungere med et stort måltid med bøf, kartofler, sovs og hvad du ellers har lyst til er det jo også helt fint. Der er ikke mennesker i denne verden som er ens.

Selv kan jeg sagtens svømme efter en gang mørbrad med ris og grøntsager, men det er der også andre der ikke kan.

Nogen har det bedst på "tom" mave og jeg har det bedst med noget i maven og har vænnet mig til at svømme med det.

Så find det som virker for dig og hold dig til det.

Link to comment
Share on other sites

Man kan sagtens kører på i lang tid på rugbrød, shakes og energibarer/geler. Det er bare et spørgsmål om smag og tilvænning til det. Men hvis du kan få tingene til at fungere med et stort måltid med bøf, kartofler, sovs og hvad du ellers har lyst til er det jo også helt fint. Der er ikke mennesker i denne verden som er ens.

Selv kan jeg sagtens svømme efter en gang mørbrad med ris og grøntsager, men det er der også andre der ikke kan.

Nogen har det bedst på "tom" mave og jeg har det bedst med noget i maven og har vænnet mig til at svømme med det.

Så find det som virker for dig og hold dig til det.

Okay, det lyder selvfølgelig rimelig logisk :).

Jeg har overvejet at prøve mig frem med bars og gels, da jeg kender virkningen på min krop fra cyklingen - hvor jeg har været rigtig glad for det. Så det bliver nok det, der bliver min mad undervejs.

Håber at kunne nå i vandet i dag, men har en shitload af arbejde liggende som der skal laves, så måske må det skydes til imorgen.

Link to comment
Share on other sites

Okay, det lyder selvfølgelig rimelig logisk :).

Jeg har overvejet at prøve mig frem med bars og gels, da jeg kender virkningen på min krop fra cyklingen - hvor jeg har været rigtig glad for det. Så det bliver nok det, der bliver min mad undervejs.

Håber at kunne nå i vandet i dag, men har en shitload af arbejde liggende som der skal laves, så måske må det skydes til imorgen.

Heller komme en hurtig tur i vandet og gå lidt vandføling og trykket lidt til end bare at lægge dig hjem på sofaen. Træning har det med at cleare hovedet lidt og giver ny energi til andet arbejde

Link to comment
Share on other sites

Heller komme en hurtig tur i vandet og gå lidt vandføling og trykket lidt til end bare at lægge dig hjem på sofaen. Træning har det med at cleare hovedet lidt og giver ny energi til andet arbejde

Problemet er at jeg har fri fra skole kl 16, skal møde kl 17. Går i skole på nørrebro og træner i Glostrup - med myldretidstrafik giver det mig 10min i vandet.

Dog håber jeg at kunne jerne arbejdet igennem og fange en helt kort session i vandet inden hallen lukker, desværre lukker de allerede kl 19:00.

Ellers må der blive dobbelt op imorgen.

Link to comment
Share on other sites

Puha, det gør ondt på selvtilliden nu ikke at have været i vandet i 2 dage - men arbejdsmængden har bare fuldstændig umuligtgjort det.

Jeg har skole fra 08-16 idag, og herefter hopper jeg ude og svømmer. Forhåbentligt finder jeg noget energi til at tage et nogenlunde pas - men er godt nok smadret efter at have været oppe 18 timer i døgnet de sidste par dage.

Kom så - back on track og masser af træning!!!

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

250m crawl

250m bryst

250m crawl

250m bryst

250m crawl

250m bryst

250m crawl

250m bryst

250m crawl

250m bryst

250m crawl

250m bryst

I alt 3km, uden pauser.

Tid - 1 time 1 minutter.

Fint pas - svømmer nu 3km uden besvær, så det er fremgang :).

Totalt på projektet til nu

Antal træningspas: 12

Total kilometer: 25,05km

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share