Vejen til det umulige


KasperBC
 Share

Recommended Posts

I alt 3km, uden pauser.

Tid - 1 time 1 minutter.

Fint pas - svømmer nu 3km uden besvær, så det er fremgang :).

Det synes jeg faktisk er rigtigt fint. Hvis du samtidigt ikke har antydning af skader nogen steder ser det lyst ud. Klø på og pas din træning (ingen dårlige undskyldninger), så tror jeg målet er inde for rækkevidde.

Jeg har i øvrigt stadigt svært ved at vurdere et program til dig, men når jeg læser din log får jeg tænkt lidt over det, så det kan være det kommer på et tidspunkt. Prøv evt. også at presse Johnas J for at prøve at finde på noget - han kan godt :cool:

Edited by christianspoer
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 113
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det synes jeg faktisk er rigtigt fint. Hvis du samtidigt ikke har antydning af skader nogen steder ser det lyst ud. Klø på og pas din træning (ingen dårlige undskyldninger), så tror jeg målet er inde for rækkevidde.

Jeg har i øvrigt stadigt svært ved at vurdere et program til dig, men når jeg læser din log får jeg tænkt lidt over det, så det kan være det kommer på et tidspunkt. Prøv evt. også at presse Johnas J for at prøve at finde på noget - han kan godt :cool:

Det glæder mig at nogen kan se det ser positivt ud - jeg aner ikke rigtig selv hvor jeg står :).

Det ville være top fedt med et program - savner efterhånden lidt variation til træningen.

Link to comment
Share on other sites

En kort tur i vandet idag - dog med en meget stor overraskelse.

Havde kun 30 min til at træne, så tænkte den bare skulle have fuld smadder.

Dagens træning:

1.000m - 16min 02 sek.

Jeg startede med at svømme over 21min på 1.000m, så på 13 træningspas har jeg forbedret tiden med 5min, hvilket overrasker mig bigtime - i den positive retning.

Totalt på projektet til nu

Antal træningspas: 13

Total kilometer: 26,05km

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Hoppede i våddragten for første gang i dag - hold da op det var noget andet.

Synes det er en del hårdere at svømme i den, men dog glider man jo helt vildt gennem vandet - nu fik jeg ingen tider målt, da jeg svømmede i en anden hal en normalt, og her var der af en eller anden grund ikke noget ur - men synes der er en del ekstra pres på skulderen. Er det bare tilvænning?

Svømmede som følger:

250m crawl

1min pause

250m crawl

1min pause

250m crawl

1min pause

250m crawl

1min pause

250m crawl

1min pause

250m crawl

1min pause

250m crawl

1min pause

250m crawl

1min pause

I alt 2.000m - pauser var nødvendige i dag, da dragten lagde stort pres på skulderne og jeg vil nødig overbelaste.

Næste mål er at:

- Stige omkring 500m pr. uge frem til målet.

- Komme i vandet lidt mere end det er lykkedes til nu

- Svømme i dragten et par gange om ugen.

Totalt på projektet til nu:

Antal træningspas: 16

Total kilometer: 32,3km

Antal dage tilbage: 87

Link to comment
Share on other sites

Synes det er en del hårdere at svømme i den, men dog glider man jo helt vildt gennem vandet - nu fik jeg ingen tider målt, da jeg svømmede i en anden hal en normalt, og her var der af en eller anden grund ikke noget ur - men synes der er en del ekstra pres på skulderen. Er det bare tilvænning?

Spændt på at se om Johnas har noget at sige om det. Umiddelbart burde det ikke være hårdere og vil tro du skal lege lidt med hvordan du tager den på/sætter den inden du går i gang.

Link to comment
Share on other sites

Spændt på at se om Johnas har noget at sige om det. Umiddelbart burde det ikke være hårdere og vil tro du skal lege lidt med hvordan du tager den på/sætter den inden du går i gang.

Okay - kan selvfølgelig også være at jeg tager den forkert på - eller den måske er forkert størrelse.

Altså, den sidder super tight, men det er vel også meningen?

Det tager et par minutter at komme i den og lukke den, det er ikke umuligt men kræver da lidt.

Link to comment
Share on other sites

Okay - kan selvfølgelig også være at jeg tager den forkert på - eller den måske er forkert størrelse.

Altså, den sidder super tight, men det er vel også meningen?

Det tager et par minutter at komme i den og lukke den, det er ikke umuligt men kræver da lidt.

Hvad er det for en dragt du har? Gerne mærke og navn på dragten.

For en god svømmedragt skal man næsten ikke kunne mærke på skuldrene og bør sidde tæt, men ikke begrænse din vejrtrækning og stramme over det hele.

Link to comment
Share on other sites

Hvad er det for en dragt du har? Gerne mærke og navn på dragten.

For en god svømmedragt skal man næsten ikke kunne mærke på skuldrene og bør sidde tæt, men ikke begrænse din vejrtrækning og stramme over det hele.

Jeg har en BlueSeventy Energie . Er det helt skidt? Har den i str. L og er 190 og 94kg pt.

Den begrænser ikke min vejrtrækning, men synes rotationen i skulderen bliver hårdere.

Edited by KasperBC
Link to comment
Share on other sites

Jeg har en BlueSeventy Energie . Er det helt skidt? Har den i str. L og er 190 og 94kg pt.

Den begrænser ikke min vejrtrækning, men synes rotationen i skulderen bliver hårdere.

Ud fra hvad jeg lige har kunne finde på dragten, så skulle den være lidt stiv i skuldrene, men have en god flydeevne.

Det skal dog siges at BlueSeventy ikke producere dragten længere, så om størrelsen passer kan jeg ikke sige da de ikke har nogen sizing chart på den.

Link to comment
Share on other sites

Ud fra hvad jeg lige har kunne finde på dragten, så skulle den være lidt stiv i skuldrene, men have en god flydeevne.

Det skal dog siges at BlueSeventy ikke producere dragten længere, så om størrelsen passer kan jeg ikke sige da de ikke har nogen sizing chart på den.

Okay. Kan nikke genkende til flydeevnen - jeg kan ikke svømme brystsvømning da jeg flyder så meget. Hvilket måske også er en ulempe, da jeg næppe kan svømme crawl hele turen?

Men hensyn til skuldrene, så prøv at trække dragten så langt op på skuldrene som muligt så du ikke har luft i armhulen når du stækker armene over hovedet.

Okay, det prøver jeg.

Hvis jeg skal ud og have ny - hvad vil I så anbefale? Eller vil i anbefale en svømmedragt i stedet for en våddragt?

Link to comment
Share on other sites

Okay. Kan nikke genkende til flydeevnen - jeg kan ikke svømme brystsvømning da jeg flyder så meget. Hvilket måske også er en ulempe, da jeg næppe kan svømme crawl hele turen?

Okay, det prøver jeg.

Hvis jeg skal ud og have ny - hvad vil I så anbefale? Eller vil i anbefale en svømmedragt i stedet for en våddragt?

Så lyder det godt nok som en voldsomt dragt at svømme i. Kan du huske hvor tyk neoprenen er på det forskellige steder på kroppen?

Tidligere var der ikke stor forskel på tykkelsen af neoprenen forskellige steder på kroppen, men nu går de fra 5 mm på mave og ben helt ned til 1-1½ mm på arme og skuldre.

Hvis du skal ud at have en ny så vil jeg anbefale dig at smutte ud til Frederiksberg og besøge Endurance Sport. Her har de mange forskellige og man kan prøve dem på kroppen inden man ofre 2000+ for en dragt.

Link to comment
Share on other sites

Så lyder det godt nok som en voldsomt dragt at svømme i. Kan du huske hvor tyk neoprenen er på det forskellige steder på kroppen?

Tidligere var der ikke stor forskel på tykkelsen af neoprenen forskellige steder på kroppen, men nu går de fra 5 mm på mave og ben helt ned til 1-1½ mm på arme og skuldre.

Hvis du skal ud at have en ny så vil jeg anbefale dig at smutte ud til Frederiksberg og besøge Endurance Sport. Her har de mange forskellige og man kan prøve dem på kroppen inden man ofre 2000+ for en dragt.

Jeg kan ikke huske tykkelsen - men den er ikke helt ens overalt, men der er ikke 4mm udsving som du beskriver.

Er der forskel på en svømmedragt og en våddragt - er der fordel i med arme eller uden arme?

Jeg vil tage ind og besøge den nævnte butik, vidste ikke der lå en sådan :) .

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke huske tykkelsen - men den er ikke helt ens overalt, men der er ikke 4mm udsving som du beskriver.

Er der forskel på en svømmedragt og en våddragt - er der fordel i med arme eller uden arme?

Jeg vil tage ind og besøge den nævnte butik, vidste ikke der lå en sådan :) .

Det er en butik som handler med ting til tri, cykling og løb.

De ca. 4mm udsving jeg snakker om er på top dragterne som er designet til gode svømmere som har en god position i vandet. En god svømme har ikke lyst til at have for meget flydeevne på overkroppen, for så kan man ikke svømme ordentligt og man føler sig som et badedyr.

Link to comment
Share on other sites

Det er en butik som handler med ting til tri, cykling og løb.

De ca. 4mm udsving jeg snakker om er på top dragterne som er designet til gode svømmere som har en god position i vandet. En god svømme har ikke lyst til at have for meget flydeevne på overkroppen, for så kan man ikke svømme ordentligt og man føler sig som et badedyr.

Det tænkte jeg nok - derfor skal jeg også have en mellemting. Jeg synes det er lækker at dragten hjælper til opdriften - men samtidig må det ikke hindre mig i at svømme bryst, da det helt sikkert bliver nødvendigt under forsøget.

Dagen træning:

3.000m på ny rekord tid 57:10.

Blandet bryst og crawl.

Totalt på projektet til nu:

Antal træningspas: 17

Total kilometer: 35,3km

Antal dage tilbage: 86

Link to comment
Share on other sites

Ikke helt ueffent. Så skal du kun ligge i vandet i ~10 timer :tongue:

Ja, det er dejligt at se den totale tid bevæge sig nedaf :).

Har slet ikke været i vandet i weekenden og kommer det heller ikke idag, desværre. Jeg er rendt ind i en gang forkølelse/halsbetændelse, så har valgt lige at lade det hvile, så jeg slipper af med det.

Håber at komme i vandet imorgen.

Dog går det godt med vægttabet, 900g røg der af i den forgangende uge.

Startvægt: 102.2kg

Nu: 94.1kg

Tab: 8.1kg.

Håber på at smide 10kg mere inden de 30km skal svømmes :) .

Link to comment
Share on other sites

En hel uges influenza har sat sine spor - er ved at komme på toppen igen, MEN:

Jeg var oppe og blive tatoveret igår, uden lige at tænke over hvordan det stiller mig overfor chlor vand - nogle steder siger op til 6 ugers karatæne?!?!?! Har smidt tatovøren en mail.

Nogle her der ved det? Det sætter mig evt i en heeelt fucked situation jo.

Link to comment
Share on other sites

En hel uges influenza har sat sine spor - er ved at komme på toppen igen, MEN:

Jeg var oppe og blive tatoveret igår, uden lige at tænke over hvordan det stiller mig overfor chlor vand - nogle steder siger op til 6 ugers karatæne?!?!?! Har smidt tatovøren en mail.

Nogle her der ved det? Det sætter mig evt i en heeelt fucked situation jo.

Du kan da sagtens hoppe i vandet, men du risikerer bare at den blegner alt for hurtigt. Så her må jeg tilslutte mig Spøer og sige: Dårligt planlagt

Hvis svømmere har tatoveringer får de dem altid lavet i offseason, især hvis de vil noget med deres sport

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share