Vejen til det umulige


KasperBC
 Share

Recommended Posts

Jeg ved næsten ikke hvad jeg skal sige andet end: Flot koordineret :wink:

Jeg kan slet ikke forklare hvor ringe koordineret det er - jeg er et fjols :( .

Du kan da sagtens hoppe i vandet, men du risikerer bare at den blegner alt for hurtigt. Så her må jeg tilslutte mig Spøer og sige: Dårligt planlagt

Hvis svømmere har tatoveringer får de dem altid lavet i offseason, især hvis de vil noget med deres sport

Så vælger jeg alligevel at tage et par uger på tørland, da den ikke skal blegne for meget. Det er kortet over min cykeltur på tævrs af USA, så den har stor betydning for mig :) .

Well, nu står jeg så her. Lad os antage at jeg ikke kan komme i vandet i 3 uger fra dagsdato. Jeg skal stadig svømme d. 11 Juni og distancen er stadig 30km.

Hvad kan jeg gøre, uden at komme i vandet, som forbedre mine chancer for at komme igennem?

Jeg har pt. ingen cykel, så det er udelukket.

Vil løbetræning være bedre end ingenting? Eller vil det have minimal effekt?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 113
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg kan slet ikke forklare hvor ringe koordineret det er - jeg er et fjols :( .

Så vælger jeg alligevel at tage et par uger på tørland, da den ikke skal blegne for meget. Det er kortet over min cykeltur på tævrs af USA, så den har stor betydning for mig :) .

Well, nu står jeg så her. Lad os antage at jeg ikke kan komme i vandet i 3 uger fra dagsdato. Jeg skal stadig svømme d. 11 Juni og distancen er stadig 30km.

Hvad kan jeg gøre, uden at komme i vandet, som forbedre mine chancer for at komme igennem?

Jeg har pt. ingen cykel, så det er udelukket.

Vil løbetræning være bedre end ingenting? Eller vil det have minimal effekt?

At holde kroppen igang er altid en god ting om du gør det ved løb eller hvad du nu kan finde på er sådan set underordnet. En god ting vil dog være roning og det kan sagtens være i maskine, her får du brugt både overkrop og underkrop i en aerob setting, så her er der trods alt mere overførbarhed til svømning. Ellers ville jeg igang med noget styrketræning, specielt med pullups og dips i fokus, da disse 2 øvelser er gode substitutioner for noget af svømmebevægelsen.

Link to comment
Share on other sites

At holde kroppen igang er altid en god ting om du gør det ved løb eller hvad du nu kan finde på er sådan set underordnet. En god ting vil dog være roning og det kan sagtens være i maskine, her får du brugt både overkrop og underkrop i en aerob setting, så her er der trods alt mere overførbarhed til svømning. Ellers ville jeg igang med noget styrketræning, specielt med pullups og dips i fokus, da disse 2 øvelser er gode substitutioner for noget af svømmebevægelsen.

Super. Jeg hopper i løbeskoene og får nogle kilometer ind den vej - håber at komme ud allerede idag.

Jeg må igang hjemme på stuegulvet med div. styrkeøvelser. Pullups bliver nok et problem, men dips kan i hvert fald laves. Brede armstrækere er vel også en del af svømmebevægelsen/muskel, da det rammer pectoralis major, som vel også er pænt aktiv under crawl?

Link to comment
Share on other sites

Super. Jeg hopper i løbeskoene og får nogle kilometer ind den vej - håber at komme ud allerede idag.

Jeg må igang hjemme på stuegulvet med div. styrkeøvelser. Pullups bliver nok et problem, men dips kan i hvert fald laves. Brede armstrækere er vel også en del af svømmebevægelsen/muskel, da det rammer pectoralis major, som vel også er pænt aktiv under crawl?

Pectoralis major er aktiv, men er faktisk ikke så aktiv som mange tror, trykket ligger mere på latissimus dorsi

Link to comment
Share on other sites

Pectoralis major er aktiv, men er faktisk ikke så aktiv som mange tror, trykket ligger mere på latissimus dorsi

Skulle faktisk lige til at rette mit indlæg - sidder pt. til anatomi undervisning og måtte lige stille spørgsmål, så min lære kom i forkøbet ;) .

Hold kæft hvor er jeg træt af at jeg slet ikke tænkte det her igennem - må siges at tæt på eliminere sandsynligheden for gennemførsel. Gosh det er dumt :( .

Link to comment
Share on other sites

Skulle faktisk lige til at rette mit indlæg - sidder pt. til anatomi undervisning og måtte lige stille spørgsmål, så min lære kom i forkøbet ;) .

Hold kæft hvor er jeg træt af at jeg slet ikke tænkte det her igennem - må siges at tæt på eliminere sandsynligheden for gennemførsel. Gosh det er dumt :( .

Noget du også lige så godt kan gå i gang med at træne er din rotatorcuff og serratus anterior. Specielt serrartus er under stort og konstant pres i en crawl

Link to comment
Share on other sites

Well, efter et par dage hvor jeg ikke lige har fået skrevet, så er jeg frygtløs tilbage ;).

Je har fået løbet lidt de sidste par dage, uden det har været noget prangende. I dag kom jeg for første gang i over 2 uger i vandet igen - hold da op hvor var det perfekt.

Det blev til en times tid i vandet med fokus på teknik. Jeg har ikke brugt de 2 uger på ingen ting - nu hvor jeg ikke kunne komme i vandet, så måtte jeg stene en masse youtube og snakke med nogle mates der svømmer. Derfor har jeg øvet et hav af øvelser i dag og vil nok gøre det fremover, og på den måde forhåbentlig få noget teknik ind i crawlen :).

God aften,

Kasper.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share