Tour de France 2011


jarvig13
 Share

Recommended Posts

Tror de henter 1 min på andy på vejen ned og så sætter contador dem alle på galibier....

Men spændende :4thumbup:

Såfremt Contador er frisk, så ser det ganske rigtigt ikke helt så håbløst ud som det umiddelbart virker. Det må være Evans som skal kæmpe for at hente Andy, og selvom Monfort nok skal hjælpe Andy fint, så er han jo ikke helt frisk og vil have svært at udbygge/holde forspringet.

Men næsten alt kan ske pt. Fedt.

Link to comment
Share on other sites

Tror de henter 1 min på andy på vejen ned og så sætter contador dem alle på galibier....

Men spændende :4thumbup:

Det tænkte jeg også, men for satan hvor er Saxo Banks hjælperyttere sølle i år.

Men flot af hr. Andy, han laver også mange damer, og han er fan'me tændt i dag!

Edited by MamboMads
Link to comment
Share on other sites

Det tænkte jeg også, men for satan hvor er Saxo Banks hjælperyttere sølle i år.

Men flot af hr. Andy, han laver også mange damer, og han er fan'me tændt i dag!

Jep. Havde virkelig regnet med større SBS opbakning til Contador, men selv CAS er faldet fra? Det er simpelthen for ringe, og jeg tror ikke at Riis er særlig begejstret.

Andy tager tid på nedkørslen, men spørgsmålet er om de kan holde forspringet hen til foden for den reelle stigning i dag. Men det der er fedt nu er at Alberto SKAL angribe på Galibier.

Link to comment
Share on other sites

Til Navarro og Hernandez's forsvar skal det jo siges at de begge har kørt Giroen, og derfor med garanti er mere mærkede end Alberto. CAS derimod har kun haft Touren som mål i år, og har ikke været brugt på samme måde op til.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Contador ikke er helt færdig i dag, så må man sige, at han er ekstremt cool i taktikken. Altså at han ikke kan hente Andy, men at lade Evans kører sig selv ned.

Haha, jeg tænkte præcist det samme.

Evans kører sig selv ned idag, Contador tager i morgen og river dem alle på enkelstarten...

Link to comment
Share on other sites

Under alle omstændigheder......gigantisk flot af Andy. Sådan skal man køre, hvis man vil regnes for en af de store.

Også super flot af Evans lige nu syntes jeg...

Så hvis ikke Contador bluffer fortjener Evans næsten at tage den... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Contadors hjælperyttere har bare været for svage, så han har ikke rigtig haft andre muligheder i dag (i hvert fald ikke siden Andy slog hul). Ligeså snart han havde hjælperyttere på det lange modvindsstykke, så sendte han dem i front, men det ville jo ikke give mening selv at gå op og slide sig selv ihjel inden sidste stigning, når Evans og de andre konkurrenter ville lukrere ligeså meget på det som Contador selv. Derfor vælger han i stedet at spare krafterne. Dem bruger han så måske her med 2-5 km igen - eller også venter han til i morgen, hvis ikke benene helt er der i dag. Men jeg har svært ved at se hvad han skulle have gjort anderledes på det lige stykke. Det samme med Evans, han ventede også med at sætte sig frem til det begyndte at gå nogenlunde opad.

Jeg forstår desuden godt at Voeckler vælger at "sparre" Rolland, så han kan hjælpe ham med at mindske tidsforskellen på Galibier til Evans og Contador, fremfor at hjælpe dem alle sammen med at komme lidt tættere på Andy. Voeckler tager jo alligevel ikke den gule hele vejen til Paris, så nu skal han satse alt på at komme på podiet - og det gør han altså ikke ved at hjælpe Evans, Contador, Basso m.fl.

Men hold kæft en fed etape - og det bedste er, at etapen i morgen er næsten ligeså vild, så den kan vende fuldstændig op og ned på hvad der er sket i dag.

Link to comment
Share on other sites

Og så kan man roligt sige:

Flot gjort af Andy. Flot forsvaret af Evans. Smukt cykelløb.

Og måden tingene bliver kørt på tyder altså på at folk er mere clean end i +40 år. Ingen er overmenneskelige. Hjælperyttere er ikke groteskt stærke.

Link to comment
Share on other sites

Puha Contador, han er helt færdig. Der tabte han vist touren, med mindre han går helt amok på Alpe d'huez i morgen. Og nu giver det netop mening for Voeckler at bruge Rolland, når han kan tage tid på (én af) de andre podie-konkurrenter.

Link to comment
Share on other sites

Og måden tingene bliver kørt på tyder altså på at folk er mere clean end i +40 år.

Generelt enig, på nær Voeckler. Det han gør pt. kan ikke rigtig forsvares med at han har den gule trøje. Han BØR ikke kunne sidde med Evans, Contador, Schleck og andre deciderede bjergryttere, når han samtidig har skulle forsvare sin gule trøje i over en uge nu! Det lugter altså lidt.

Men spændende at se hvad der nu kommer til at ske i morgen. Jeg har generelt holdt med Schleckerne fordi jeg synes de har været elegante ryttere, men må sige at deres tuderi og arrogance har været for meget i år. Jeg krydser fingre for at Andy er død i morgen, og at Evans stadig har overskud.

Link to comment
Share on other sites

Godt nok skuffende at ingen af dem gør noget :blink:

Hvad fanden laver Evans og Contador?

Har diskussionsklub :dry::blink:

"ej jeg gider altså ikke føre"

"det gider jeg heller ikke, det må være din tur"

"jamen jeg gjorde det også i går"

:baaa:

Ang. Contadors to håbløse hjælpere så er det, så vidt jeg har forstået, ikke nogen Riis har haft som første prioritet at have på holdet, men et krav fra contador før han ville skrive kontrakt med Riis!?! :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share