Følger du et program - og hvis ja... Hvordan laver du dit program?


klausjensen
 Share

Hvordan laver du dine programmer?  

17 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg er nysgerig efter at vide, om folk træner efter et decideret program - og hvordan laver du det?

Tager du en fast skabelon et eller andet sted fra, som du tilpasser din styrke, eller laver du det fra scratch?

Hvor længe planlægger du fremadrettet? 4 uger, 3 måneder?

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Nu falder jeg måske lidt udenfor, da jeg løber langdistance. Men et typisk marathon program for mig, bygger jeg op således:

Uge 1-4 - Basistræning og skadeforebyggelse.

Uge 5-8 - Træning af iltptagelse og hurtighed.

Uge 9-12 - Træning af udholdenhed.

Uge 13-16 - Specifik pacetræning og nedtrapning.

Og det begynder jeg, sjovt nok, 16 uger før der er race-day :smile:

Link to comment
Share on other sites

Er netop startet på en Bill Starr 5x5 rutine, men har selv valgt at udskifte sit-ups med planks og tilføje pull-ups.

Programmet løber over 9 uger, hvorefter jeg vil evaluere min fremgang og give kroppen en 10 dages pause.

Herefter vil evalueringen afgøre om jeg tager en runde mere, om jeg skal justere på programmet, eller om jeg skal helt tilbage til tegnebrættet. :wink:

Edited by oktober
Link to comment
Share on other sites

Selvom jeg plejer at punke alle, jeg møder til at træne efter et program, så bruger jeg ikke et program for tiden. Jeg bruger den undskyldning, at jeg er skadet, men jeg ved ikke, om det holder stil længere, så jeg må nok igang med noget mere seriøst efter min sommerferie.

Link to comment
Share on other sites

Normalt ikke. Men da det er længe siden jeg har revet jern, har jeg kørt lidt HST-inspireret progression for langsomt at hælde belastning på for at undgå flere skader.

Om det er det princip eller det at jeg har holdt mig så langt fra fail at der har været fint overskud til at holde den negative fase på 4-5 sek indtil de allersidste reps ved jeg ikke, man kan ikke mindes at have gainet så hurtigt som nu. Frit efter hukommelsen, heller ikke da jeg første gang rørte en håndvægt for 20 år siden. Det er helt vildt og faktisk ret underholdende trøstetræning på den måde :beerchug:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share