Hvor hurtig sprinter kan man træne sig til?


and4ever
 Share

Recommended Posts

Hej mit navn er Andreas

Jeg søgt rundt på nettet, og de fleste siger, intervaller er den bedste måde at blive en hurtigere sprinter på, men hvor hurtig kan man endelig træne sig til er det 10 sekunder, er det 5 sekunder hurtigere på 100m end man var før?

og tak på forhånd

Edited by and4ever
Link to comment
Share on other sites

Hej mit navn er Andreas

Jeg søgt rundt på nettet, og de fleste siger, intervaller er den bedste måde at blive en hurtigere sprinter på, men hvor hurtig kan man endelig træne sig til er det 10 sekunder, er det 5 sekunder eller hvad er det?

og tak på forhånd

Jeg mener det er 2.5 sek, men så skal du også være rigtig hurtig!

Link to comment
Share on other sites

Ja, hvis man har de genetiske forudsætninger for at være en hurtig sprinter. Ellers ikke.

Det kommer jo an på definitionen af 'hurtig'.

Nej, du vinder ikke guld til OL i 100 m sprint hvis du ikke har generne til det.

Jo, du kan godt træne dig op til at løbe 100 m under 12 sek hvis du får korrekt træning.

Link to comment
Share on other sites

Ikke noget der er sikkert, i hvert fald.

Men sådan den helt hurtige...

Hvis du har en kropsbygning som ham til højre, så har du i hvert fald en teoretisk mulighed.

Ligner du mest ham til venstre: glem det!!!

marathoner_sprinter2.jpg

Og ja - det kommer naturligvis an på hvor hurtigt der er hurtigt :wink:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ikke noget der er sikkert, i hvert fald.

Men sådan den helt hurtige...

Hvis du har en kropsbygning som ham til højre, så har du i hvert fald en teoretisk mulighed.

Ligner du ham til venstre: glem det!!!

marathoner_sprinter2.jpg

Så en tynd vestafrikanerneger (hint: næsten alle sub 10 løbere stammer fra vestafrika) der ikke får noget at spise har dårlige gener for at løbe hurtigt fordi han er tynd?

Link to comment
Share on other sites

Så en tynd vestafrikanerneger (hint: næsten alle sub 10 løbere stammer fra vestafrika) der ikke får noget at spise har dårlige gener for at løbe hurtigt fordi han er tynd?

Altså det var jo et oplagt "skæren ud i pap"-billede.

Desuden er jeg uenig i at de bedste marathonløbere er langsomme. Men på en 60meter vinder de næppe mange medaljer.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hvad er din motivation og fokus mod dette mål , selvfølgelige siger du 100% , men vær realistisk

hvor gamle er du

hvilken form har du været i

hvilken træner har du

hvilken steder træner du , medlemmer du dig ind i en atletik klub og sørger for at få den korrekt træning

hvad er din teknik nu , hvor meget kan den forbedres

penge betyder også , råd til god mad , kan have tid til træning , hver træt ved de bedste og få den bedste træning

dine gener betyder selvfølgelige også lidt hvor meget tiden kan komme ned på

Edited by mikaelch
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share