A pair of Levi's


JustALittleBit
 Share

Recommended Posts

10 min. opvarmning på løbebånd.

Cable biceps curls

5x12 a 30 kg

Cable hammer curls

5x12 a 30 kg

Hammer curls

5x12 a 7 kg

Mavebøjning på bold

5x12

Fin træning. Ville egentlig have taget 30 min. på løbebåndet, men skulle nå i kvickly, hvilket jeg ikke nåede alligevel..

Var det pga. varmen du fik det dårligt?

Jah, er ikke så god til at spise ordentlig i varmen og i kombination med træning, så går det nogengang galt. Det var galt flere gange sidste sommer, så forsøger at være på forkant med det. Tænker meget over, at nu skal jeg huske at spise, har muslibar med mig på arbejde, hvis jeg skulle få det skidt og har nogle af de små juice-brikker, som jeg drikker som det første, når jeg kommer hjem fra træning. Nu håber jeg bare at det er nok. :-/

Link to comment
Share on other sites

10 min. opvarmning på løbebånd.

Arnold press

5x12 a 8 kg

Cable upright row

2x12 a 35 kg

Rev. fly

4x12 a 12,5 kg

1x20 a 10 kg

Cable upright row

3x12 a 35 kg

Lat. raise med rotation

5x12 a 5 kg

Løbebånd

Tid: 30 min.

Hastighed: 5,5 km/t

Hældning: 5%

Fornuftig træning! Var ellers lige ved at droppe træning i dag.. Fik snakket lidt med Sweety og det er jo altid hyggeligt. Det er godt nok ved at være et stykke tid siden jeg har set Fox.. lidt en skam for han er altid en fornøjelse at se på og han virker altid så glad for at se mig :smile:

På vej ind i opgangen efter træning, møder jeg en af den andre fra opgangen, som jeg snakkede lidt med for en uges tid siden, og han siger at det var da en lang arbejdsdag.. En ting er at se at jeg tager på arbejde, men ligefrem at lægge mærke til det.. Sidste nævnte han også noget om at have set mig gå ind i en anden opgang.. Men han er nu meget flink..

Link to comment
Share on other sites

10 min opvarmning på løbebånd.

Triceps ext. w/ rope

4x12 a 17,5 kg

1x10 a 17,5 kg

Triceps ext. w/ v-bar

5x12 a 20 kg

One arm triceps ext. rev. grip

5x12 a 7,5 kg

Mavebøjning på bold

5x12

Løbebånd

Tid: 30 min.

Hastighed: 5,6 km/t

Hældning: 5%

Fin, fin træning! Elmo sagde, han ville træne i aften også, men han dukkede aldrig op. Men så endte vi da ikke med at snakke alt for meget ligesom sidst. Sweety ville gerne snakke i dag, men der skete heller ikke så meget dernede i dag, så han kedet sig nok lidt.

Har i går og i dag mødt på arbejde kl.7, egentlig fordi jeg skulle være der en time ekstra i går og ville gerne hjem ved 16-tiden og det var ikke så slemt, som jeg havde forestillet mig, så gjorde det igen i dag. Tog dog en lille lur i dag inden træning og drømte at jeg trænede biceps og vågnede halv og kunne mærke at jeg spændte mine biceps.. underlig fornemmelse..

Har du stadig Træner, som din træner?

Altså han er jo ikke rigtig min træner, jeg udnytter ham bare :wink:, men ja, det er han stadig. Men han er begyndt at bede Sweety om at hjælpe mig med nogle nye øvelser, fordi han er bedre til visse øvelser. Planen er også at jeg selv skal lave mit næste program og så skal Træner "godkende" det.

Link to comment
Share on other sites

10 min. opvarmning på løbebånd.

Seated row narrow

5x12 a 45 kg

Seated row wide

5x12 a 45 kg

Dødløft

5x12 a 22,5 kg

Pulldown i maskine

5x12 a 45 kg

Og så skulle der have været 30 min. på løbebånd her, men det var simplehen for varmt! Men ellers en ganske fin træning. Og med en Sweety i det snakkesalige hjørne :smile:

Jeg synes du skal overveje nogle flere compoundøvelser og nogle færre isolationsøvelser når du skal lave dit eget program :)

Har en nogenlunde idé om, hvad compoundøvelser, men så googlede jeg det og så blev jeg forvirret... Hvornår er det ikke længere isolationsøvelser, men compound? Og er der en mellemting?

Men vil nok give dig ret, for er ret glad for de compoundøvelser som jeg kører med nu.. altså dem jeg er sikker på er compoundøvelser :smile:

Edited by JustALittleBit
Link to comment
Share on other sites

En compound øvelse er en øvelse der går over 2+ led, f.eks. går squat både over hofte og knæleddet, og military press går over skulder og albueleddet.

Hvis man vil optimere sit fedttab er det, for en naturligt trænende, ikke optimalt at køre et så højt split som du gør. Det er det generelt ikke før man er på et 'højere niveau'.

Når man vil tabe sig er målet at bevare muskelmasse, dette gøres bedst ved at øge frekvensen (hvor ofte man træner musklen pr. uge), løfte tungt og lave cardio. Du forbrænder og efterforbrænder alt for lidt med den type styrketræning du laver nu.

Mit råd er at du ændrer dit program drastisk og laver noget mere metabolsk træning, dvs. lav nogle store compound øvelser, hvis din teknik er til det - og supersæt dem med hinanden.

Du bør efter min mening styrketræne max 3 gange om ugen og derudover lave cardio på de andre dage du har tænkt dig at træne.

Et godt eksempel på et program du kan bruge som template er:

http://www.bodybuilding.dk/artikler/10x5-p-minuttet.html

Gør dig selv den tjeneste at læs artiklerne her:

http://www.bodyrecomposition.com/articles

Mere specifikt her:

http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss

Og ENDNU mere specifikt disse to artikler, "weight training for fat loss":

http://www.bodyrecomposition.com/training/weight-training-for-fat-loss-part-1.html

http://www.bodyrecomposition.com/training/weight-training-for-fat-loss-part-2.html

Der er en del at læse, men det er klart det værd.

Edited by MamboMads
Link to comment
Share on other sites

10 min. opvarmning på løbebånd.

Rev. fly

5x12 a 12,5 kg

Cable upright row

5x12 a 35 kg

Lat. raise med rotation

5x12 a 5 kg

Arnold press

5x12 a 8 kg

Fin træning :smile:

En compound øvelse er en øvelse der går over 2+ led, f.eks. går squat både over hofte og knæleddet, og military press går over skulder og albueleddet.

Hvis man vil optimere sit fedttab er det, for en naturligt trænende, ikke optimalt at køre et så højt split som du gør. Det er det generelt ikke før man er på et 'højere niveau'.

Når man vil tabe sig er målet at bevare muskelmasse, dette gøres bedst ved at øge frekvensen (hvor ofte man træner musklen pr. uge), løfte tungt og lave cardio. Du forbrænder og efterforbrænder alt for lidt med den type styrketræning du laver nu.

Mit råd er at du ændrer dit program drastisk og laver noget mere metabolsk træning, dvs. lav nogle store compound øvelser, hvis din teknik er til det - og supersæt dem med hinanden.

Du bør efter min mening styrketræne max 3 gange om ugen og derudover lave cardio på de andre dage du har tænkt dig at træne.

Et godt eksempel på et program du kan bruge som template er:

http://www.bodybuilding.dk/artikler/10x5-p-minuttet.html

Gør dig selv den tjeneste at læs artiklerne her:

http://www.bodyrecomposition.com/articles

Mere specifikt her:

http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss

Og ENDNU mere specifikt disse to artikler, "weight training for fat loss":

http://www.bodyrecomposition.com/training/weight-training-for-fat-loss-part-1.html

http://www.bodyrecomposition.com/training/weight-training-for-fat-loss-part-2.html

Der er en del at læse, men det er klart det værd.

Det var også hvad jeg mente det var :smile:

Jeg er enig med dig langt hen ad vejen. Da jeg skiftede til den program jeg har nu, var det mest for at prøve noget nyt og har faktisk været rigtig glad for det, så har derfor holdt fast i det. Planen er at den næste program skal være et 3-split med enten en hviledag eller cardio dag imellem. Mht. til dit forslag om 3 dage med styrketræning og cardio de andre dage, så kan jeg godt se meningen med det, men cardio har jeg bare altid synes var ufattelig kedeligt, så hvis jeg skal bevare motivationen, så er det ikke den rette kombination for mig.

Har læst den første og de 2 sidste du har linket til og det er nogle gode artikler, så tak for dem! Resten må jeg lige tage på et senere tidspunkt.

Link to comment
Share on other sites

10 min. opvarmning på løbebånd.

Squat

5x12 a 50 kg

Benpres

5x12 a 125 kg

Leg curls

5x12 a 25 kg

God træning! Det har sgu i det helt taget været en god træningsuge! Og kosten har faktisk også været ganske fin, men jeg forventer ikke noget voldsom resultat i morgen. Men kan virkelig mærke at motivationen er vendt tilbage.. og med renter :smile:

Fik lavet mit træningsprogram i går og sendt det videre til Træner og venter på feedback.

Er kommet godt igang med et par af de andre artikler, som Mads linket til og de er yderest brugbare :smile:

Link to comment
Share on other sites

Vægt: 91,1 kg (-0,5/-19,9)

Arm: +1cm/-1cm
Bryst: samme/-16cm
Mave: samme/-29,7cm
Hofter: samme/-19,5cm
Bagdel: samme/-14,7cm
Lår: samme/-10cm

Træners kommentar til ugens resultat? Du træner for meget guns :wink: Blev først lidt skuffet over, at jeg ikke havde tabt mig mere, indtil jeg kom i tanke om, at det jo faktisk er målet at tabe 500 g om ugen.

10 min. opvarmning på løbebånd.

DB benchpress

5x12 a 13,7 kg

Incline DB benchpress

5x12 a 11,2 kg

Standing cable fly

5x12 a 12,5 kg

Løbebånd

Tid: 30 min.

Hastighed: 5,5 km/t

Hældning: 5%

Fin træning, men kan godt mærke at jeg er lidt bagud på søvnfronten..

Har lige købt en ipod shuffle for at passe bedre på min nye telefon (når jeg engang får den) og høretelefonerne, da jeg har ødelagt endnu et par. Nu skal jeg bare lærer af bruge sådan en.. Det ville hjælpe en hel del, hvis jeg bare kunne få den til at lade..

Link to comment
Share on other sites

10 min. opvarmning på løbebånd.

Hammer curls

5x12 a 7 kg

Mavebøjning på bold

5x12

Cable biceps curls

5x12 a 30 kg

Cable hammer curls

5x12 a 30 kg

Løbebånd

Tid: 30 min.

Hastighed: 5,5 km/t

Hældning: 5%

Det var lidt hårdt i dag, men kan virkelig mærke at min indstilling har ændret sig og det gør en kæmpe forskel. Var tæt på at bestille pizza i dag, da jeg ikke rigtig gad noget af det jeg havde, men tænkte "nej, det kommer jeg ikke tættere på mit mål af", så det blev til scrambled eggs af 3 æg med majs og en salat med iceberg og peberfrugt. Ikke voldsom spændende, men meget bedre end pizza. Var også tæt på at droppe en øvelse, men samme tanke kom op og den virker altså!

Jeg tror, jeg irriterer en del af mine fb-venner for tiden, for jeg laver hele tiden check-in i centret og træningsrelateret statusopdatering, men er egentlig ret ligeglad, for det hjælper mig faktisk med at holde motivationen oppe.

PP: Det er såmænd bare denne her i blå :smile: Og den passer bare SÅ godt med mine orange sko og hot pink t-shirts.. eller noget :wink:

Link to comment
Share on other sites

Pjækkede fra træning torsdag og fredag.. Det var lidt rart..

7 min. opvarmning på løbebånd.

Seated row narrow

5x12 a 45 kg

Dødløft

5x12 a 22,5 kg

Pulldown i maskine

5x12 a 45 kg

Løbebånd

Tid: 30 min.

Hastighed: 5,5 km/t

Hældning: 5%

Først dag med det nye træningsprogram. Men ellers en fornuftig træning, Var igen i dag presset rent mentalt og sprang faktisk også hammer curls over, men det var vigtigere for mig at få cardioen med og var tvivl, om jeg ville ende med at droppe den, hvis der gik længere tid inden jeg nåede til det. Kan på en måde godt lide at presset på den måde, for det tester min viljestyrke og det er så fedt, når man ikke lader sig stoppe!

Havde godt selskab af Træner og Elmo. Drillede Elmo og synes selv jeg var ret sjov.. han var dog ikke helt enig :biggrin: Træner overraskede mig med min nye 5er. Han havde fået sin tilbage fra rep., så jeg kunne få den anden :cheer:

Startede dagen med at være ved frisør og vil have klippet ca. 20 cm af og han tog 25 cm, så synes godt nok jeg er blevet kort-håret, men jeg er faktisk rigtig glad for det. Træner og Elmo lagde ikke mærke til noget, men Træner synes det var pænt efter jeg tog hestehalen ud og han rigtig kunne se det. Elmo var ret ligeglad..

Mødtes med en veninde senere og tog på sunset. Hun kunne godt se at noget var forandret, men ikke hvad, men hun er undskyldt for tiden, da hun er sat til at skulle føde om en uge. Efter sunset tog vi i bio og så now you see me.. Total hyggelig dag i dag :wub:

Link to comment
Share on other sites

10 min. opvarmning på løbebånd.

Squat

5x12 a 50 kg

Cable upright row

5x12 a 35 kg

Benpress

5x12 a 125 kg

Lat. raise med rotation

5x12 a 5 kg

Aldrig har jeg lavet så lidt og svedt så meget! Og glemte helt at træne mave.. Det er lidt forvirrende at begynde på et nyt program.. Men ellers en god træning og i godt selskab igen i dag :smile:

Link to comment
Share on other sites

Vægt: 91,6 kg (+0,5/-19,4)

Arm: samme/-1cm
Bryst: samme/-16cm
Mave: +3cm/-26,7cm
Hofter: +1cm/-18,5cm
Bagdel: samme/-14,7cm
Lår: samme/-10cm

Gider ikke analyser alt for meget på resultatet, for motivationen er som den skal være og synes det er vigtigst pt.

10 min. opvarmning på løbebånd.

DB benchpress

5x12 a 13,7 kg

Incline DB benchpress

5x12 a 11,2 kg

Triceps ext. w/ rope

3x12 a 17,5 kg

2x10 a 17,5 kg

Triceps ext. w/ v-bar

5x12 a 20 kg

Fornuftig træning, men ville gerne have have været på løbebåndet, men som altid når Træner også er der, så snakke vi for meget og luften går lidt af ballonen.

Hilste lige på Træner efter træning i går, da han kom kørende og i dag siger han så at især med det tøj, jeg havde på, så kunne man virkelig lige se, hvor langt jeg er nået :smile:

Udsigten var pæn i dag, da både Fox og Sweety trænede :wink:

Gider ikke gå til frisør længere... 2 ud af 20 lagde mærke til at jeg har fået klippet 20+ cm af :dry:

Link to comment
Share on other sites

10 min. opvarmning på løbebånd.

Squat

5x12 a 45 kg

Arnold press

5x12 a 8 kg

Cable upright row

3x12 a 35 kg

Lat. raise med rotation

3x12 a 5 kg

Benpres

3x12 a 125 kg

Mavebøjning på bold

5x12

Løbebånd

Tid: 30 min.

Hastighed: 5,5 km/t

Hældning: 5%

Fin træning! Har også været træt i dag, men fik sovet en time efter arbejde og det hjalp på energien til træning.

Link to comment
Share on other sites

Fredag den 9. august

10 min. på løbebånd.

Incline DB benchpress

5x12 a 11,2 kg

DB benchpress

1x12 a 13,7 kg

2x8 a 13,7 kg

2x10 a 13,7 kg

Standing cable row

4x12 a 12,5 kg

1x12 a 10 kg

Triceps ext. w/ rope

2x12 a 17,5 kg

3x10 a 17,5 kg

Triceps ext. w/ v-bar

5x12 a 20 kg

Fin træning. Blev dog så irriteret over de et par af de andre tilstede, at jeg til sidste droppede cardio fordi jeg bare måtte ud derfra.

Lørdag den 10. august

10 min. opvarmning på løbebånd.

Seated row narrow

5x12 a 45 kg

Dødløft

5x12 22,5 kg

Pulldown i maskine

5x12 a 45 kg

BB biceps curls

5x15 a 10 kg

Løbebånd

Tid: 30 min.

Hastighed: 5,5 km/t

Hældning: 6%

Fin fin træning! Træner forslog at jeg prøvede BB biceps curls og hold da op det er da sværere at have styr på balance end jeg lige troede det ville være..

Har købt en notesbog, som jeg tror skal bruges til noget motivation, trænings, madlog noget..

Hvem er denne Elmo persona?

Elmo er en af mine tidligere kollegaer. Han startede i butikken, da han var 15 og er lukkeansvarlig i dag og han er bare en god dreng! Man kan altid regne med at få et knus af ham, hvis man er lidt trist og derfor fik han navnet Elmo. At han så også ryster som Tickle-me-Elmo når han tager mavebøjninger på bold er bare bonus :tongue:

Link to comment
Share on other sites

10 min. opvarmning på løbebånd.

Squat

5x12 a 50 kg

Benpres

5x12 a 125 kg

Arnold press

5x12 a 8 kg

Cable upright row

5x12 a 35 kg

Lat. raise med rotation

5x12 a 5 kg

Mavebøjning på bold

5x12

Løbebånd

Tid: 30 min.

Hastighed: 5,5 km/t

Hældning: 6%

Jeg frygtede virkelig denne træning, fordi jeg synes det var en hård omgang i onsdags og kosten har ikke rigtig spillet i de sidste par dage og det plejer jeg at kunne mærke med det samme, men det endte med at blive en virkelig fed træning og på en ganske fornuftig tid. Sweety var der og fangede ham et par gange i at stirre på mig...

..men det hele er ret betydningsløst efter den besked jeg fik på vej hjem fra træning. Min mor fortalte mig, at den fødselsdag hun skulle have været til hos hendes onkel sidst på måneden, er aflyst da hans kone, min mors tante, fik en blodprop i hjernen i går morges. De har kunne snakke lidt med hende i dag og hun lader til at forstå alt ting, så det er jo godt, men det er jo bare ikke til at vide, hvad der er sket af skader.

Hvis ikke det motiverer én til at passe på sig selv og sin krop, så tror jeg ikke noget vil..

Link to comment
Share on other sites

10 min. opvarmning på løbebånd.

DB benchpress

4x12 a 13,7 kg

1x11 a 13,7 kg

Incline DB benchpress

5x12 a 11,2 kg

Triceps ext. w/ v-bar (cablecross)

5x12 a 40 kg

Triceps ext. w/ rope (cablecross)

5x10 a 35 kg

Løbebånd

Tid: 30 min.

Hastighed: 5,5 km/t

Hældning: 6%

God træning igen i dag! Tydeligt at se ferien er over.. mange af stamgæsterne er tilbage. Træner dukkede dog ikke op i dag, så det var lidt øv, men på den anden side, så kom jeg igennem mit program på 1,5 time og det var ikke sket, hvis Træner havde været tilstede :wink: I stedet fik jeg snakket med lidt med Sweety :smile:

Link to comment
Share on other sites

5 min. opvarmning på løbebånd.

Seated row narrow

5x12 a 45 kg

Pulldown i maskine

5x12 a 45 kg

Dødløft

5x12 a 22,5 kg

Cable biceps curls

2x12 a 30 kg

1x10 a 30 kg

1x12 a 30 kg

1x10 a 30 kg

Var ikke helt på toppen, men træningen var fin nok. Meen mine sko var så væk da jeg kom ud i omklædningsrummet! Det var et par slidte, mindre kønne kondisko, så har ikke mistet noget af værdi, men kan bare ikke komme mig over at folk kan være så frække! Tøsen kan jo ikke engang have dem på i centret for de er ret genkendelige! Det er sgu latterligt!

Humøret er dog blevet løftet en lille smule efterfølgende da jeg fik et billede tilsendt af den fineste lille dreng! Min veninde har endelig født i dag :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share