Overbelastet knæ ved cykling


Charlotte1
 Share

Recommended Posts

Jeg har for to måneder siden overbelastet mit knæ ved cykling. Jeg havde været på to ugers ferie, og troede at jeg kunne cykle så langt som jeg plejede - det fandt jeg så ud af jeg ikke kunne da jeg var et godt stykke fra mit hjem, så måtte cykle hjem på trods af mit knæ gjorde meget ondt.

Jeg har siden har ondt i knæet, det er indeni, og har fået det tjekket ved lægen og der er heller ikke noget udenpå der gør ondt.

Min læge siger så det måske har været en fibersprængning inden i knæet .... ? - MEN, jeg har så fået af vide jeg skal begynde på min træning igen, cykling og evt cross træner.

Jeg er nemlig stoppet med at cykle og alt andet, fordi jeg er bekymret for det skide knæ.

Hvad siger I? Hvad skal jeg gøre :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke læge og derfor skal min ide naturligvis tages med alle mulige forbehold.

Men hvis lægen siger at det er ok at cykle så....

Du kan evt hjælpe det lidt på vej med den "klassiske" løsning fra lægeskuffen:

Cykling ved ikke alt for høj intensitet (= lavt gear) i en halv times tid og derefter en pose frosne ærter på knæet (med et håndklæde/viskestykke imellem) i 15-20 minutter.

Men ellers virkelig underligt at to ugers ferie kan fucke det sådan op - der må næsten også have været noget andet.

Kører du med cykelsko/klamper?

Kører du i (for) højt gear?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke læge og derfor skal min ide naturligvis tages med alle mulige forbehold.

Men hvis lægen siger at det er ok at cykle så....

Du kan evt hjælpe det lidt på vej med den "klassiske" løsning fra lægeskuffen:

Cykling ved ikke alt for høj intensitet (= lavt gear) i en halv times tid og derefter en pose frosne ærter på knæet (med et håndklæde/viskestykke imellem) i 15-20 minutter.

Men ellers virkelig underligt at to ugers ferie kan fucke det sådan op - der må næsten også have været noget andet.

Kører du med cykelsko/klamper?