Excessive Training


Excess
 Share

Recommended Posts

Det kan være, at jeg har udtryk mig forkert så :laugh:

Jeg gør som i denne video fra 0-5 sekunder og så ned i L-sit igen.

Jeg bøjer dog en del mere i albuerne og laver et pres op til sidst. Desuden kan jeg slet ikke sprede benene så meget, men jeg spreder dem så meget jeg kan. Er min beskrivelse så helt forkert?

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Det kan være, at jeg har udtryk mig forkert så :laugh:

Jeg gør som i denne video fra 0-5 sekunder og så ned i L-sit igen.

Jeg bøjer dog en del mere i albuerne og laver et pres op til sidst. Desuden kan jeg slet ikke sprede benene så meget, men jeg spreder dem så meget jeg kan. Er min beskrivelse så helt forkert?

Ha ha, nej, din beskrivelse er måske rigtig nok. Det er bare meget usædvanligt, at man kan holde balancen så lang tid i bevægelse og så ikke kan stå stille strict i længere tid - men forklaringen er nok bare, at du er stærk nok til at køre det hele på muskelkraft (jvf. bøjede arme, som faktisk gør det til en lidt anden øvelse, med mere styrke og mindre teknik), så du ikke på noget tidspunkt kommer gennem en clean håndstand og får øvet balancen der.

Hvis dit formål med træningen er at blive stærk, så er et l-sit pres til halv håndstand (med bukkede arme) og videre pres til split håndstand en fin øvelse. Hvis du gerne vil lære korrekte stem og korrekte håndstandspositioner, er det måske lidt en omvej.

Link to comment
Share on other sites

Ha ha, nej, din beskrivelse er måske rigtig nok. Det er bare meget usædvanligt, at man kan holde balancen så lang tid i bevægelse og så ikke kan stå stille strict i længere tid - men forklaringen er nok bare, at du er stærk nok til at køre det hele på muskelkraft (jvf. bøjede arme, som faktisk gør det til en lidt anden øvelse, med mere styrke og mindre teknik), så du ikke på noget tidspunkt kommer gennem en clean håndstand og får øvet balancen der.

Hvis dit formål med træningen er at blive stærk, så er et l-sit pres til halv håndstand (med bukkede arme) og videre pres til split håndstand en fin øvelse. Hvis du gerne vil lære korrekte stem og korrekte håndstandspositioner, er det måske lidt en omvej.

Jeg tror du har helt ret. Jeg har jo altid trænet for styrke/masse og det er først et halvt års tid siden, at jeg begyndte at træne deciderede kropsvægtsøvelser/gymnastiske øvelser. Så styrken fejler bestemt ikke noget, men teknik har jeg ikke meget af. Det er egentlig heller ikke så vigtigt for mig om min teknik er perfekt, bare jeg kan udføre de øvelser jeg har sat mig for mål. Det lader dog til, at det bliver meget svært at lave håndstands pushups før jeg får ordentligt styr på min håndstand. Så det må jeg jo arbejde hen imod :smile:

Link to comment
Share on other sites

Var lidt rastløs i aftes, så besluttede at øve håndstand :smile:

Sad og så nogle forskellige guides på youtube til handstand pushups. Mange af de autodidakte tager dem med benene lidt spredt og lidt bøjede. Dette prøvede jeg og det gik langt bedre end når jeg prøver at stå helt teknisk korrekt. Fik flere gange næsten taget HSP's med fuld ROM og stod også langt mere stabilt på denne måde. Det ser selvfølgelig pænere ud når folk står teknisk korrekt med kroppen og benene helt strakt, men jeg må indrømme, at det i første omgang ikke er så vigtigt for mig. Det er vigtigere for mig, at jeg kan opnå de beast-skills jeg så ofte har drømt om. Jeg har nu engang altid prioriteret råstyrke frem for teknik. Når først jeg har styr på øvelsen, kan jeg så begynde at få styr på teknikken. Det var også sådan jeg startede med mine human-flags som var meget grimme i starten. Men jeg lærte dem hurtigt og jeg har efterfølgende kunne finpudse teknikken og det visuelle.

Nogen vil nok mene at det er en tåbelig måde at gøre det på, men det har tidligere fungeret rigtig fint for mig :smile:

Har haft fri i dag, så lavede lækker morgenmad med 150gr græsfodret tykstegsbøf, 2 spejlæg og blandet salat med mayo (alt økologisk selvfølgelig) :devil:

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Var lidt rastløs i aftes, så besluttede at øve håndstand :smile:

Sad og så nogle forskellige guides på youtube til handstand pushups. Mange af de autodidakte tager dem med benene lidt spredt og lidt bøjede. Dette prøvede jeg og det gik langt bedre end når jeg prøver at stå helt teknisk korrekt. Fik flere gange næsten taget HSP's med fuld ROM og stod også langt mere stabilt på denne måde. Det ser selvfølgelig pænere ud når folk står teknisk korrekt med kroppen og benene helt strakt, men jeg må indrømme, at det i første omgang ikke er så vigtigt for mig. Det er vigtigere for mig, at jeg kan opnå de beast-skills jeg så ofte har drømt om. Jeg har nu engang altid prioriteret råstyrke frem for teknik. Når først jeg har styr på øvelsen, kan jeg så begynde at få styr på teknikken. Det var også sådan jeg startede med mine human-flags som var meget grimme i starten. Men jeg lærte dem hurtigt og jeg har efterfølgende kunne finpudse teknikken og det visuelle.

Nogen vil nok mene at det er en tåbelig måde at gøre det på, men det har tidligere fungeret rigtig fint for mig :smile:

Har haft fri i dag, så lavede lækker morgenmad med 150gr græsfodret tykstegsbøf, 2 spejlæg og blandet salat med mayo (alt økologisk selvfølgelig) :devil:

Haha d kender jeg godt.. Jeg synes dog hspu med benene strakt r meget nemmere.. Hvor langt r du med flag videoen :)..

Hva med front og back lever, mestrer du disse?

Link to comment
Share on other sites

Haha d kender jeg godt.. Jeg synes dog hspu med benene strakt r meget nemmere.. Hvor langt r du med flag videoen :)..

Hva med front og back lever, mestrer du disse?

Mestrer du fritstående HSPU? :cool:

Jeg har faktisk ikke prøvet front/back lever så der må jeg være svar skyldig. Jeg regner med at få kigget på videoen indenfor et par uger, har rigeligt at se til i næste uge så det bliver nok ikke der :smile:

Hvor i alverden køber du 100% græsfodret ko?

www.okokalv.dk - kanon priser og helt latterligt godt kød. Det er naturligvis også økologisk. Skal hente 10kg hakket okse og diverse udskæringer der ude i morgen :wub:

www.ryderne.dk leverer også græsfodret kød, men det er lidt dyrere. Til gengæld er kvægene yngre når de bliver slagtet og det mener han giver en bedre kødkvalitet. Super flink fyr i øvrigt, har snakket en del med ham. Han står på torvet på Ingerslevs hver lørdag, hvor du kan bestille samt afhente kød. Han sælger også kød fra sortbrogede grise, som har levet i hans frugtplantage og udelukkende spist nedfaldsfrugt og græs :4mewantfood:

Dagens træning:

God energi i dag, så der var lagt i ovnen til en tung omgang :devil:

Low incline DB press:

1x10x24kg

1x10x34kg

2x5x46kg (sæt PR)

one-arm pullups i supported pulluprack:

1x6xBW + 20kg support

2x4xBW + 10kg support (rep PR)

2x1xBW + 5kg support (PR) - Der kan ikke gå længe før jeg kan tage en uden support :superman:

Low incline arnold flyes:

1x10x16kg

2x10x24kg

Squat:

1x10x61kg

1x10x91kg

1x8x101kg

1x5x111kg

B.O barbell rows:

1x10x60kg

2x6x90kg (Rep PR)

Lateral raise:

1x10x12kg

2x6x18kg (PR)

Lying DB triceps extension:

1x10x18kg

2x6x24kg (PR)

DB concentration curl:

2x7x24kg (Rep PR)

Dragonflags:

2x12xBW alle reps med ben under parallel.

Hyperextensions:

2x10xBW + 10kg

Efterfølgende dampbad og PWO shake bestående af neutral whey, kakaopulver og stevia :smile:

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Morgenform uden pump :smile:

Rart at man på denne tid af året kun ligger et par kg fra sommerform :cool:

Der skal arbejdes på øvre bryst - hvorfor jeg også for et par uger siden lagde al bryst træning om til incline. Det fortsætter jeg så med i et stykke tid og ser om det gør en forskel.

post-19229-064970600 1322221372_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Inter(h)val løb:

Har haft syge doms i ben, mave og biceps i dag, så det var lidt svært at komme afsted. Det gik dog fint da jeg først kom i gang :smile:

15 minutter let løb

Bakkesprint medium stigning

4 intervaller af 300m - fuld smadder op ad bakken og let jog tilbage

Bedste tid: 1 minut

Bedste hastighed: 23 km/t

Maxpuls 194

10 minutter afjog

PWO shake bestående af neutral whey, sødmælk, banan, kakaopulver, peanutbutter og en anelse stevia :4mewantfood:

Har tidligere i dag hentet 10kg øko græsfodret oksekød, så nu er jeg igen en majet glaj dreng :wub:

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

www.okokalv.dk - kanon priser og helt latterligt godt kød. Det er naturligvis også økologisk. Skal hente 10kg hakket okse og diverse udskæringer der ude i morgen :wub:

www.ryderne.dk leverer også græsfodret kød, men det er lidt dyrere. Til gengæld er kvægene yngre når de bliver slagtet og det mener han giver en bedre kødkvalitet. Super flink fyr i øvrigt, har snakket en del med ham. Han står på torvet på Ingerslevs hver lørdag, hvor du kan bestille samt afhente kød. Han sælger også kød fra sortbrogede grise, som har levet i hans frugtplantage og udelukkende spist nedfaldsfrugt og græs :4mewantfood:

Det er sgu da svine billigt! Pånær lige farsen, så er det jo tæt på halv pris i forhold til supermarkeder!!

Jeg vil godt være med i en ordre en gang!

Og ellers imponerende delts!!

Edited by Dr. Durden
Link to comment
Share on other sites

Det er sgu da svine billigt! Pånær lige farsen, så er det jo tæt på halv pris i forhold til supermarkeder!!

Jeg vil godt være med i en ordre en gang!

Og ellers imponerende delts!!

Mange tak :smile:

Og ja det er super billigt i forhold til den kvalitet du får. Jeg køber sædvanligvis mest fars der ude, af flere årsager. For det første er farsen super alsidig at kan bruges i enormt mange retter - og jeg elsker fars. Den fars her er virkelig ekstraordinær, den smager ekstremt godt. Den er helt bordeuxrød da køerne har fået den rigtige ernæring. :4mewantfood: Udover det, så får du jo en del ting som du nødvendigvis ikke lige har brug for/lyst til når du køber en kvart ko. Du kan jo prøve at bestille 10kg fars og eventuelt et par udskæringer der ude og se om det er noget for dig. De 10kg fars der ryger ret hurtigt. Sidst fik jeg spist det på 3 uger.

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

FÅNGSJONÆL træning:

Fin træning dog knap på tid, da jeg kom direkte fra røvsyg jule"hygge" med noget familie.

Clapping pushups med fødder på swizzball:

2x20xBW

KB clean and press

2x12x16kg(32kg i alt) - for nemt

Planchepushups på 28cm bænke

3x12xBW (PR) kørte pisselækkert og ingen jordkontakt. I sidste sæt havde der samlet sig en mindre skare af folk omkring mig som var ivrige efter at kigge på og høre om teknikken :cool:

KB swing:

3x12x32kg - Kørte fint. Desværre er 32kg den tungeste KB der er.

Ab-wheel med ben på 28cm bænke:

2x12xBW - meget langsomt excentrisk med lækkert burn :devil:

DB Rollout flyes (2x10kg DB) med ben på bænk:

2x12xBW - buuuuuurn!

Dette er nok verdens mest undervurderede øvelse. Jeg ser aldrig nogen lave den, hvilket er en skam. Den bliver beskrevet rigtig fint i denne lille video

Pullups:

1x31xBW (PR) :devil:

2x6xBW + 20kg

Weighted pushups

1x10xBW + 10

1x10xBW + 20kg

2x10xBW + 30kg (Rep PR) :devil:

Til sidst en lille smule human-flag da der var nogle stykker som gerne ville se det :wink:

Kanon træning med god energi, super humør og masser af kendte ansigter i huset. Jeg synes efterhånden jeg er ved at ramme en rigtig skarp form. En del har har også bemærket det på det sidste og fik også et par kommentarer i dag. En af de gamle BB'ere spurgte også om jeg ikke havde overvejet at stille op i noget fitness. Fed kompliment, men det synes jeg nu ikke selv at jeg er i form til :smile:

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Træning:

Pga. tidsmangel endte jeg i gymmet midt myldretiden. Havde helt glemt hvor meget jeg hader at være der imellem 16-18. Fuldstændig proppet overalt og massere af folk som gerne ville snakke lidt for meget. Da jeg ikke kunne komme til at lave de øvelser jeg gerne ville og da energien også var knap, droppede jeg at køre tungt og valgte istedet at køre lidt highrep med fokus på volumen i bryst.

Low incline DB press:

1x12x14kg

1x12x24kg

5x12x34kg - På trods af den lette vægt blev det alligevel rimelig hårdt i de sidste par sæt! Medførte i øvrigt et badass pump :devil:

One-arm DB rows:

1x12x24kg

1x10x34kg

2x10x46kg

DB dødløft:

3x15x34kg - meget nemt, men der var ikke andre muligheder.

Flat DB flyes:

1x12x14kg

1x8x20kg

1x8x26kg

Hanging leg-raises:

1x12xBW

2x8xBW + 3kg mellem fødderne. Utroligt så meget 3kg gør i denne øvelse!

Stiff-arm pulldown:

1x10x30kg

1x10x50kg

1x10x70kg

BB preacher curl:

1x10x 28kg

2x10x38kg

Lateral raises:

2x8x17kg

One-arm OH DB extensions:

1x8x16kg

1x3x18kg - shit, havde lige glemt hvor stor forskel 2kg har i denne øvelse :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Løb - Marathon Pace

Rundt om brabrandsøen + lidt ekstra

Distance: 20km (Distance PR)

Tid: 1:45

GNS hastighed: 11,4 km/t (Langdistance GNS PR)

Fed tur i solen med god energi. Var dog smart nok til at æde en banan lige inden jeg tog afsted, hvilket medførte sidestik efter 4km og igen efter 7km. Jeg måtte derfor sagtne farten en anelse indtil det forsvandt. Jeg fik dog hentet den tabte fart på den sidste halvdel af turen, der som sædvanlig blev løbet med negativ split. Var OK færdig i benene den sidste km, men kunne godt have fortsat noget længere - jeg valgte dog at lade være, da jeg hverken havde vand eller carbs med.

Afslutningsvis et par billeder af ryggen som jeg har lovet. Tog også lige et par af fronten da jeg var i gang. Synes jeg har været lidt bloated den sidste uges tid, hvilket nok hænger sammen med dødsdruk de seneste 2 weekender. Billederne er selvfølgelig taget i dagslys og ikke i snydelys, som de fleste andre gør :wink:

Morgenform uden pump:

post-19229-035290500 1322668749_thumb.jp

post-19229-048858900 1322668760_thumb.jp

post-19229-092924200 1322668780_thumb.jp

post-19229-021670400 1322668801_thumb.jp

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Super fed form og fornuftig træning.. Ville virkelig også godt se en vid a dine planche pushups..

Thanx!:cool:.. Må hellere lige få set på den video der.

Har aftalt med en kammerat som arbejder i gymmet, at han lige skyder noget video af mig efter lukketid engang i næste uge. Gider ikke stå og lave video når der er fyldt med mennesker.

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Thanx!:cool:.. Må hellere lige få set på den video der.

Har aftalt med en kammerat som arbejder i gymmet, at han lige skyder noget video af mig efter lukketid engang i næste uge. Gider ikke stå og lave video når der er fyldt med mennesker.

Cool! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

FÅNGSJÅNÆLD TRÆNIN:

Var seriøst smadret i benene i dag efter gårsdagens 20km løbetur og kunne også godt mærke, at min krop generelt var tappet. Ville egentlig have kørt tung squat, hvilket dog blev droppet pga. manglende energi og smadrede ben.

Opvarming - Diverse hop, stræk og plyometriske øvelser.

Planche pushups i rings:

3x10xBW - De er ikke perfekte endnu, benene hænger under vandret, men er godt på vej.

Human flag på ribbe.

1 sæt af max hold på hver side. Fik ca. 15 sekunder på hver side, hvilket er ny rekord :cool:

Ring-pullups i L-sit:

2x18xBW - Udført langsomt og kontrolleret. Der var mere juice i ryg og guns, men maven kunne ikke mere.

DB rollout flyes med fødder på høj bænk. Udført med 2x16kg DB

2x12xBW (Rep PR)

Renegade Rows:

1x12x16kg

2x12x26kg (Vist nok rep PR)

Pistols:

2x10xBW på hvert ben

TRX reverse crunch med strakte ben

2x10xBW - FUCK et burn. FED øvelse.

HSPU op ad væg

1x18xBW (Rep PR)

Imellem de forskellige øvelser lavede jeg håndstandstræning med benene let spredt. Det fungerer simpelthen bare bedre for mig, hvis jeg spreder benene en smule. Bedste hold var ca. 10 sekunder, hvilket er en klar forbedring af tidligere tider. Lavede adskillige gange næsten en fritstående HSPU :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share