Excessive Training


Excess
 Share

Recommended Posts

Søndags-funktionel-træning:

Stille og rolig søndagstræning. Trængte til noget afveksling, så incline DB pres var den eneste øvelse jeg fulgte i forhold til den planlagte 12 reps progession. Primær fokus på ringtræning.

Jeg har besluttet at øge mit max i bænkpres! Derfor har jeg lagt 10 singles med progression ind i mit program.

Pullups semibredt greb:

2x20xbw - neeeeemt nemt og tonsvis af overskud.

High incline DB press:

2x12x32kg

Bænkpres:

10 singles @80kg med pause på bryst. 30 sekunders pause mellem sæt.

Kørte super fint med god fart. Meget fokus på opspænd og teknik.

Back pulls i rings (Hængende i backlever i ca. 3 sekunder og så op til grundposition med hovedet nedad)

5x1 med ca. 1 minuts pause mellem sæt. - KANON fedt! Det var hårdt, men fik langsomt og kontrolleret sænket mig ned i backlever, hang nogle sekunder og trak mig langsomt op til grundpositionen med hovedet nedad. Armene og kroppen var helt strakt på alle tidspunkter. Nu skal der sgu bygges straight arm strenght :devil:

Frontlever negatives i rings

5x1 - Kørte også kanon. Langsomt og kontrolleret og væsentligt bedre end sidst.

Bulgarian ringdips:

2x12xbw - fuld ROM. Rev virkelig godt!

Ring rows head down:

2x12xbw - Denne øvelse har sikkert et andet navn. Hang med hovedet nedad og kroppen strakt, hvorefter jeg hev mig op. Fed øvelse!

TRX reverse crunch:

2x12xbw

Og det var så det. Super dejligt med noget afveksling. Jeg vil til at træne mere i rings! Da jeg kørte backpulls var der i øvrigt en kvinde som bemærkede, at jeg var "vildt stærk" :cool:

Jeg dropper i øvrigt snart at følge følge progressionen i de fleste øvelser, da den er ved at kede mig bravt. Jeg kan dog se, at det allerede har givet pote. Derfor fortsætter jeg med progression i bryst og benøvelser, da disse er mine "problemområder". Problemområder i forhold til, at de rent massemæssigt halter en anelse. Dette håber jeg at progressions træningen kan råde bod på. Øvelserne til resten af kroppen kører jeg på gefühl og efter dagsform.

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Sidder og rådner op i min egen vammelhed i denne eksamensperiode. Dagsmønstret er som sædvanlig præget af overspringshandlinger det meste af dagen og pissehamrende travlt om aftenen/natten med at indhente det forsømte. Samt selvfølgelig arbejde i døgndrift dagen før aflevering/eksamen :laugh:

En af mine overspringshandlinger var her til aften, at træne lidt planche progression på små paraletter. Jeg er som sagt begyndt at køre grease the groove med det her planche progression. Plejer egentlig at køre tucked planche og semitucked planche, men nu ville jeg lige se om jeg rent faktisk kunne strække benene helt ud. Det kunne jeg. Pænt er det ikke og jeg hænger også for langt nede, men det er nu alligevel et godt skridt i den rigtige retning. Efter jeg er begyndt at holde armene strakte fra l-sit til planche og under planche, er øvelsen langt hårdere end de fake planche variationer jeg tidligere har haft gang i. Så det har føltes som et par skridt tilbage. Men fuck it, nu er jeg i det mindste på vej i den rigtige retning med ordentlig form.

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Mange tak for rosen :bigsmile: Forhåbentlig bliver det pænere næste gang jeg filmer det. Afleverede eksamensopgave i dag så sad det meste af natten og arbejdede. Fik vel 3 timers søvn og var super smadret. Valgte dog alligevel at tage ned og træne efter aflevering for at få det overstået. Det gik overraskende fint på trods af den manglende søvn og jeg vågnede op under træningen. Generelt en lidt anderledes træning, hvor den samme 50-årige kvinde som altid overbeglor mig, for 5. gang spurgte om ikke snart jeg skulle stille op til en fitness konkurrence. Senere blev jeg opsøgt af en østeuropæer, som gerne ville sælge mig krudt. :laugh:

På irritations siden, er jeg igen i dag blevet kimet ned af gutten i bygningen ved siden af, hvis motorcykel blev ridset da min cykel blæste ind i den under stormen for nylig. Han insisterer stadig på, at jeg skal betale hans selvrisiko på 4000 kr da min forsikring ikke vil dække skaden. Min forsikring siger dog, at jeg ikke har noget ansvar i sagen og at jeg ikke skal betale hans selvrisiko. Dette har jeg gentagne gange forklaret manden, som på trods af dette bliver ved med at ringe og skrive til mig. Han truer i øvrigt med at gå i retten, hvilket mit forsikringsselskab har sagt, at jeg bare skal lade ham gøre. Jeg har adskillige gange bedt ham om ikke at kontakte mig længere og istedet kontakte mit forsikringsselskab hvis han vil drøfte sagen. På trods af dette bliver han ved med at ringe og ringede også på min dør i forgårs (jeg sad dog helt stille og læste, så jeg gad ikke at åbne). Jeg har nu skrevet til ham, at jeg bliver nødt til at kontakte politiet hvis ikke han efterkommer mit krav om ikke at kontakte mig længere. Han ringede sjovt nok lige efter at jeg havde skrevet beskeden. Er manden helt idiot? Forhåbentlig hører jeg ikke mere fra ham nu. Det er dog stadig en irriterende situation, da jeg før eller siden støder på ham, hvilket jeg absolut ikke har lyst til...

Dagens træning:

Bænkpres:

1x15x50kg

1x5x70kg

10x1x85 - 30 sekunder mellem sæt. Kørte super fint og med god fart. Bliver spændende at se om det bærer frugt i forhold til at øge mit max :smile:. Det må vel være et skridt i den rigtige retning, at jeg overhovedet træner bænkpres :laugh:

Negativ samt tucked frontlever imellem sættene

High incline DB pres:

1x12x22kg

2x12x34kg

one-arm ringrows:

2x8xbw på hver arm. Sad super godt.

Clean and push-press:

1x5x50kg

5x1x70kg

2x1x80kg

1x1x85kg (MISS)

1x1x85kg (PR) - Yes, så fik jeg de 85kg! Fokuserede på at komme godt ned i knæene med henblik på mere eksplosivitet. Next up er selvfølgelig 90kg. Bliver nok om et par uger.

Squat:

1x15x50kg

2x12x80kg - nemt

Ice cream makers:

2x12xbw - FED øvelse. Første gang jeg prøver den. Helt sikkert vejen til frontlever.

http://www.youtube.com/watch?v=-13iYt45F24

Low incline DB flyes:

2x12x18kg

Dips:

1x20xbw

2x12xbw + 20kg - nemt

Abwheel med knæ på 20cm bænk

2x12xbw

Hyperextensions:

1x15xbw

2x12xbw + 10kg

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Rent erstatningsretligt vil du aldrig blive ertatsningspligtig over for han MC gutten.. Vejled ham om at det er et civilt søgsmål og så må en dommer afgøre det.. Han vil næppe hive dig i retten for 4000kr.

Truer han med noget der bare kan ligne vold eller lign. Anmelder du ham blot til politiet.

Sørg for at gem jeres beskeder/breve hvis d sku være tilfældet..

Link to comment
Share on other sites

Rent erstatningsretligt vil du aldrig blive ertatsningspligtig over for han MC gutten.. Vejled ham om at det er et civilt søgsmål og så må en dommer afgøre det.. Han vil næppe hive dig i retten for 4000kr.

Truer han med noget der bare kan ligne vold eller lign. Anmelder du ham blot til politiet.

Sørg for at gem jeres beskeder/breve hvis d sku være tilfældet..

Han er godt klar over, at det er et civilt søgsmål der skal til. Han har nemlig skrevet mange beskeder hvor han har truet med dette og jeg har sagt (efter samråd med forsikringsselskabet), at det er han velkommen til at gøre. Manden er arbejdsløs og i økonomisk bekneb og vil derfor gøre alt hvad han kan, for at få mig til at betale. Han er dog slet ikke typen som er voldelig eller lignende, bare en lidt sørgelig middelaldrene mand. Det er også tydeligt at han udmærket ved, at han ikke vil få noget ud af et civilt søgsmål (som han overhovedet heller ikke har råd til at finansiere). Han skriver nemlig gang på gang beskeder, hvor han opfordrer mig til at tage ansvar for mine handlinger (lol, hvilke handlinger) og betale. Hvis ikke jeg betaler, vil det blive dyrt for mig i forbindelse med en retssag. På trods af, at jeg har nægtet at betale, bliver han ved med at skrive beskeder som "du får nu en sidste meget god mulighed for at betale, inden det for alvor bliver dyrt for dig i en retssag" og "Det er sidste chance for at betale, inden jeg ligger sag an" osv. Det er helt tydeligt, at der er tale om en presset mand, som ved det ikke kan betale sig at ligge sag an, og derfor prøver at få mig til at betale på andre måder.

Link to comment
Share on other sites

Han er godt klar over, at det er et civilt søgsmål der skal til. Han har nemlig skrevet mange beskeder hvor han har truet med dette og jeg har sagt (efter samråd med forsikringsselskabet), at det er han velkommen til at gøre. Manden er arbejdsløs og i økonomisk bekneb og vil derfor gøre alt hvad han kan, for at få mig til at betale. Han er dog slet ikke typen som er voldelig eller lignende, bare en lidt sørgelig middelaldrene mand. Det er også tydeligt at han udmærket ved, at han ikke vil få noget ud af et civilt søgsmål (som han overhovedet heller ikke har råd til at finansiere). Han skriver nemlig gang på gang beskeder, hvor han opfordrer mig til at tage ansvar for mine handlinger (lol, hvilke handlinger) og betale. Hvis ikke jeg betaler, vil det blive dyrt for mig i forbindelse med en retssag. På trods af, at jeg har nægtet at betale, bliver han ved med at skrive beskeder som "du får nu en sidste meget god mulighed for at betale, inden det for alvor bliver dyrt for dig i en retssag" og "Det er sidste chance for at betale, inden jeg ligger sag an" osv. Det er helt tydeligt, at der er tale om en presset mand, som ved det ikke kan betale sig at ligge sag an, og derfor prøver at få mig til at betale på andre måder.

Fårk en retard, utroligt at han kan blive ved...

Link to comment
Share on other sites

Clean and push-press:

1x5x50kg

5x1x70kg

2x1x80kg

1x1x85kg (MISS)

1x1x85kg (PR) - Yes, så fik jeg de 85kg! Fokuserede på at komme godt ned i knæene med henblik på mere eksplosivitet. Next up er selvfølgelig 90kg.

Sådan mester :-)

Det er godt at se du får nogle gode løft. Må vist hellere tage mig sammen inden du overhaler mig :-)

Link to comment
Share on other sites

Sådan mester :-)

Det er godt at se du får nogle gode løft. Må vist hellere tage mig sammen inden du overhaler mig :-)

Mange tak. Jeg har nu stadig et stykke op til dine 2 reps med 90kg. Jeg vil også gerne væde med, at du kan få 95kg op hvis ikke du napper 2 reps med 90kg forinden :cool:

Dagens træning var en kombination af funktionel, styrke og BB. Jeg kører styrke i bænkpres da jeg gerne vil være stærkere og jeg kører BB i squat og incline bryst da jeg gerne vil have mere masse på disse områder.

Bænkpres:

1x15x50kg

1x8x70kg

10x2x90kg - ét minut imellem sæt.

De 90kg føltes tunge i skuldrene efter maxtest i clean and press i torsdags. De var dog ikke for tunge og jeg var på intet tidspunkt ved at ramme failure. Jeg påtænker at køre 10x3 med samme vægt til et af de næste træningspas. Herefter påtænker jeg så køre 10 singles med 95kg, herefter 10x2 med 95kg, herefter 10x3 med 95kg. Her efter vil jeg så se om jeg kan lave 10 singles med 100kg. Det kunne være for fedt! Har aldrig løftet 100kg mere end én gang.

Squat:

1x12x60kg

2x12x85kg - ikke tungt.

Frontlever negatives:

5x1xbw - på de 2 første holdt jeg den ca. 1 sekund parallel med gulvet. Fedt!

SS med:

Backlever 5 sekunders hold efterfulgt af backlever pull

5x1xbw (PR) - NICE! Første gang jeg holder backlever så længe.

High incline DB press:

1x12x24kg

2x12x36kg - stadig overskud

Ice cream makers:

2x12xbw - FUCK den øvelse er SÅ vild! Mine lats og trapz var fuldstændig wasted fra sidste omgang af denne øvelse, men måtte bare lave den igen i dag.

Dødløft:

2x12x100kg - let som en fjer.

Lateral raise:

2x12x12kg - let som en fjer.

Dragonflags

2x12xbw - dejlig gensyn med en fantastisk øvelse.

Seated DB curl:

1x12x18kg

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Mange tak. Jeg har nu stadig et stykke op til dine 2 reps med 90kg. Jeg vil også gerne væde med, at du kan få 95kg op hvis ikke du napper 2 reps med 90kg forinden :cool:

Dagens træning var en kombination af funktionel, styrke og BB. Jeg kører styrke i bænkpres da jeg gerne vil være stærkere og jeg kører BB i squat og incline bryst da jeg gerne vil have mere masse på disse områder.

Bænkpres:

1x15x50kg

1x8x70kg

10x2x90kg - ét minut imellem sæt.

De 90kg føltes tunge i skuldrene efter maxtest i clean and press i torsdags. De var dog ikke for tunge og jeg var på intet tidspunkt ved at ramme failure. Jeg påtænker at køre 10x3 med samme vægt til et af de næste træningspas. Herefter påtænker jeg så køre 10 singles med 95kg, herefter 10x2 med 95kg, herefter 10x3 med 95kg. Her efter vil jeg så se om jeg kan lave 10 singles med 100kg. Det kunne være for fedt! Har aldrig løftet 100kg mere end én gang.

Squat:

1x12x60kg

2x12x85kg - ikke tungt.

Frontlever negatives:

5x1xbw - på de 2 første holdt jeg den ca. 1 sekund parallel med gulvet. Fedt!

SS med:

Backlever 5 sekunders hold efterfulgt af backlever pull

5x1xbw (PR) - NICE! Første gang jeg holder backlever så længe.

High incline DB press:

1x12x24kg

2x12x36kg - stadig overskud

Ice cream makers:

2x12xbw - FUCK den øvelse er SÅ vild! Mine lats og trapz var fuldstændig wasted fra sidste omgang af denne øvelse, men måtte bare lave den igen i dag.

Dødløft:

2x12x100kg - let som en fjer.

Lateral raise:

2x12x12kg - let som en fjer.

Dragonflags

2x12xbw - dejlig gensyn med en fantastisk øvelse.

Seated DB curl:

1x12x18kg

Nice træningspas. Jeg bliver helt inspireret til at prøve dragonflags og ice cream makers af :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Nope, jeg havde faktisk aldrig hørt om dem før for nogle måneder siden :blush:

De skal prøves af her en af dagene, må hellere lige lure dem ordentlig af først dog :bigsmile:

De er ret ligetil. Sørg for at få benene under parallel så river den helt sindssygt i maven. Jeg har aldrig oplevet at køre dragonflags uden at have DOMS i maven dagen efter. Dette har jeg ikke oplevet i nogen andre øvelser.

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

De er ret ligetil. Sørg for at få benene under parallel så river den helt sindssygt i maven. Jeg har aldrig oplevet at køre dragonflags uden at have DOMS i maven dagen efter. Dette har jeg ikke oplevet i nogen andre øvelser.

Det skal jeg forsøge hvertfald :bigsmile: Jeg skal nok lige skrive om hvordan det går og om jeg er helt splittet af bagefter :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ham her kører dem rigtig fint:

Udemærket stil på de to første gentagelser. Men optimalt set skal kroppen være helt strakt hele øvelsen igennem og ikke kippe i hoften, andet end måske en smule helt i top, for at holde balancen. Man kan se at han begynder at starte trækket mere og mere ved at bruge fødderne og dermed "knækker" en anelse i hoften - optimalt set skal dette undgåes.

Ved godt det er bagateller, men når nu den blev fremhævet som eksempel på hvordan man kører øvelsen, ville jeg bare lige knytte en kommentar dertil.

Edited by Q-base
Link to comment
Share on other sites

Så kom jeg igennem eksamensperioden og semestrets sidste eksamen blev afsluttet med et 12-tal. Så det kunne ikke være bedre. Har nu fri indtil d. 1 februar, så der skal indhentes noget forsømt løb og fyres godt af med træning.

Havde en lille time til at træne i i dag. Ankom kl. 6 og troede egentlig at den værste trafik ville være overstået. Men der var totalt proppet med elendige nytårsfortsæts-motionister og jeg fik slet ikke trænet som jeg gerne ville. Den samme person optog squatracket i al den tid jeg var der :dry:

Bænkpres:

opv

10x3x90kg - Tung men ikke for tung. Gjorde en smule nas i den ene skulder, så venter lige en uge til jeg kører 10x1 med 95kg.

Pullups:

1x12xbw

2x12xbw + 10kg

High incline DB flyes:

2x12x20kg

One-arm ringrows:

2x10xbw - yeah! :devil:

TRX reverse chrunch:

2x12xbw - super strict og med pause i bunden af hver rep. FUCK de brændte godt.

KB swings:

2x20x32kg - Den tungeste der er...

Link to comment
Share on other sites

Mange tak Jannie :smile: .. Og ja, de skal bare begynde til banko igen, eller hvad fanden de nu lavede inden nytår.

Dagens træning:

Squat:

1x12x50kg

2x12x90kg - Nemt! Der er helt sikkert en PR i squat rundt om hjørnet.

Øvede herefter lidt håndstand og fik faktisk lavet 2x1 fritstående handstand-pushups, hvilket er PR! Så det er super fedt, især når jeg ikke har trænet håndstand længe.

Løb:

10 minutters opvarmning.

Intervalpyramide:

1km @ 12km/t

4 minutters gang

1km @ 13km/t

4 minutters gang

1km @ 14km/t

4 minutters gang

1km @ 15km/t

4 minutters gang

900m @ 16km/t <-- Fuuck jeg var færdig til sidst. Fed omgang!

10 minutters walk-off

Har i øvrigt for første gang i adskillige år DOMS i brystet efter bænkpres. Så den går rent faktisk lidt i brystet :laugh:

Har dog værre DOMS i skuldrene hvilket stadig bestyrker min antagelse om, at bænkpres er mere skulder end bryst. Anyway de 10 sæt i går kan mærkes i dag og det er fedt. På bonussiden bliver jeg sikkert også stærkere i skuldrene af al den bænk.

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Funktionel træning med min funktionelle træningsmakker. FEDT MAN!

Human flags:

2x10 sekunder på hver side. Perfekt stil med benene samlet og vristen strakt. Det var i øvrigt nemt. Træner sjældent human flags længere, da jeg ikke rigtig føler jeg har mere at opnå i denne øvelse. Derfor er den begyndt at kede mig og fremover bliver den kun trænet sporadisk, for at vedligeholde den.

Ice cream makers:

2x12xbw - perfekt stil.

Backlever 3x5 sekunder + backlever pull

Frontlever negatives

3xbw

Walljumps:

3x15xbw - Lækker øvelse. Pulsen fløj op.

Super atomic pushups (2xTRX)

2x15xbw - fin øvelse.

One-arm ringrows:

2x12xbw (PR)

Incline DB rollout flyes:

3x12xbw med 16kg DB

Hanging leg raise:

2x12xbw

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share