Excessive Training


Excess
 Share

Recommended Posts

Løb:

Distance 6,5km

Elendig løbetur! Benene var slet ikke friske og stadig præget af DOMS fra langdistancen for 2 dage siden. Skulle først have løbet i morgen og det skulle have været en kort tur i moderat tempo. Men da jeg har læst til eksamen hele dagen og har drukket adskillige kander kaffe, var jeg mildest talt blevet MEGET rastløs og havde lyst til at bevæge mig. Da en af mine kammerater tidligere i dag satte 5km rekord på latterligt hurtige 18:10, havde jeg fået super meget blod på tanden og ville sætte en god 5km tid. Det gik mildest talt ad helvede til. Jeg startede alt for hårdt ud og måtte stoppe efter 2,5km da jeg fik kraftigt sidestik :sneaky2:

Resten af turen var så lidt blandet lal i forskelligt tempo..

Det er egentlig ret tåbeligt, at jeg fra tid til anden får lyst til at prøve at sætte en god 5km tid. Det er næsten altid, når jeg ser et par af mine kammeraters sindssyge 5km tider. For det første har jeg kun løbet i 1½ år og jeg har meget få gange trænet kortere distancer på tid. Flere af mine buddies har løbet i 10+ år og længe målrettet trænet imod en god 5km tid. For det andet siger anaerob træning/løb af længere varighed mig absolut intet. Så mon ikke jeg bare skulle droppe det.

De første 2,55km løb jeg på 11:30(13,3km/t) hvilket da er lidt bedre end min bedste 5km tid som er 23:14(12,96km/t). Det kan jeg bare ikke bruge til en skid, når jeg måtte give op efter 2,55km... Lad os håbe, at det bare var en off dag og det går bedre næste gang jeg er så tåbelig at prøve :laugh:

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Træning:

I dag fik jeg en idé, som om muligt var endnu mere tåbelig end i går. Jeg fik den idé, at jeg ville udfordre min all-time hadeøvelse bænkpres og sætte et max-løft. Jeg har kørt meget lowcarb de seneste 3 dage og pga. travlhed stod jeg i gymmet en time efter jeg havde spist morgenmad. Jeg har aldrig haft gode erfaringer med morgentræning. Jeg er træt og slap når jeg ikke har fået nogle måltider indenbords. Så det var jo en smart dag at vælge :laugh:

Der er flere årsager til, at jeg ikke bryder mig om bænkpres. Først og fremmest synes jeg ikke, at det er en god brystøvelse. Jeg har aldrig oplevet, at have særlig meget DOMS i brystet efter bænkpres og har heller aldrig fået noget nævneværdigt pump af øvelsen. Sidst men ikke mindst nægter min krop notorisk at blive stærk i denne øvelse. Jeg er stærkere i DB press end jeg er i bænkpres, hvilket jo umiddelbart ikke giver nogen mening. Af disse årsager kører jeg meget sjældent bænkpres. Jeg kan dog ikke lade være engang imellem i håb om, at jeg er blevet stærkere. Det er jeg dog sjældent.

Havde kun 45 minutter så det blev en kort omgang.

Bænkpres:

1x15x40kg

1x10x50kg

1x10x70kg

1x6x90kg

1x3x95kg

1x1x100kg (Prøvede at få en rep mere men failede).

5x3x90kg - hårde til sidst!

Svagt! Det er jo komplet tåbeligt at køre max på en dag hvor man er smadret og ikke har energi. Det må være min største svaghed indenfor træning - at jeg ikke kan acceptere når jeg har en off-dag.

One-arm pullup i supported rack:

1x6xBW + 20kg support

1x4xBW + 10kg support

1x2xBW + 5kg support (PR) - Bevæger mig stille og roligt hen imod målet.

Squat:

1x15x30kg

1x10x50kg

1x10x70kg

1x10x90kg

1x10x100kg (Rep PR)

Seated high incline DB curl

1x10x15kg

2x10x18kg - super strict og fint pump.

Triceps rope pushdown:

1x10x30kg

1x10x50kg

2x8x65kg

Lateral raise:

2x12x11kg - super strict - nemt, men fint pump.

Det var alt jeg kunne nå inden jeg skulle til 70 års fødselsdag med musical og efterfølgende spisning. Mama Mia er helt klart den dårligste musical jeg til dato har set. Hvis jeg selv havde betalt de 550kr havde jeg skudt mig selv.

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Svagt! Det er jo komplet tåbeligt at køre max på en dag hvor man er smadret og ikke har energi. Det må være min største svaghed indenfor træning - at jeg ikke kan acceptere når jeg har en off-dag.

.

Samme her. Gad vide om man nogensinde lærer det?

Link to comment
Share on other sites

Samme her. Gad vide om man nogensinde lærer det?

Det tror jeg aldrig man lærer. Mennesket har en tendens til at opbygge vaner og rutiner som efterfølgende er meget svære at bryde. Jeg sagt til mig selv en million gange før, at jeg skal tage det roligt på off-dage. Jeg har også igennem hele mit liv været enormt dårlig til at komme til tiden. Kommer altid for sent ud af døren så jeg må løbe efter bussen, cykle for fuld smadder osv og ofte ender med at komme 10-15 minutter for sent. Hver eneste gang jeg har en aftale siger jeg til mig selv, at denne gang, der kommer jeg sgu til tiden. Og alligevel ender jeg med at komme for sent som jeg plejer :laugh:

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Træning:

Egentlig skulle jeg have holdt hviledag i dag. Men følte simpelthen ikke, at jeg fik banket kroppen ordentligt igennem i går. Har i øvrigt ikke haft nogen DOMS what so ever efter de mange sæt bænkpres i går. Har til gengæld haft massere af DOMS i skuldrene. Endnu engang får jeg bekræftet hvad jeg længe har ment - at bænkpres ikke er nogen god brystøvelse. Under træningen blev jeg komplimenteret af en de ansatte i gymmet. Hun var meget imponeret over hvor god form jeg var i og mente at jeg helt klart burde stille op til fitness. Så fik også lige trænet egoet lidt i dag :wink:

Besluttede mig for at jeg jeg vil vågne op med DOMS i brystet i morgen, når jeg nu ikke fik æren af det i dag. Derfor godt med highrep volumen på bryst.

Incline DB press:

1x15x16kg

1x12x26kg

4x12x36kg (Sæt PR) puuuuuuump!!

Yates rows:

1x10x51kg

1x10x71kg

1x8x91kg

2x8x101kg Hell yeah! Der ryger snart 110kg på

Low incline arnold flyes

1x10x12kg

2x10x22kg - super strict, maximal ROM og 3-4 sekunder excentrisk. BURN!

Dragonflags:

2x12xBW - alle reps under parallel

Benbøjninger stående på swizzball

2x12xbw - bare fordi jeg kan :cool:

High incline seated DB curl:

1x10x20kg

1x5x22kg (PR)

Er virkelig blevet glad for denne øvelse efter jeg læste om Poliquins motor unit recruitment levels. Her beskriver han, hvordan man ved enkelt-leds øvelser aktiverer musklerne bedst ved, at isolere bevægelsen så meget som muligt og udføre den med frie vægte. Den giver også et fantastisk pump.

Lateral raise:

1x10x12kg

1x10x16kg

5 rounds for time of:

5 pullups

10 dips

15 KB swings med 20kg

I alt 3:45 - Fik det mest latterlige pump i underarmene og var flere gange ved at tabe KB og falde ned fra pullup stativet. Det var egentlig fedt nok, men jeg skal have nogle handsker på næste gang. Tabte lidt tid på at mine hænder blev alt for glatte.

Edit: LOL. Har lige fået at vide, at en fra svigerfamilien tror, at jeg krudter den. Self krudter man den for at komme til at veje 76kg :laugh: .. Folk er idioter.

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Mange tak! Folk tror ofte at jeg vejer en del mere end jeg gør. Jeg er dog kun 174cm og så ser 76kg alligevel ud af lidt. Måske også fordi jeg fra naturens side er spinkelt bygget, så mit skelet vejer nok ikke alverden :laugh:

Haha jeg kender i øvrig alt til det med at prøve at snyde sin egen tidsfornemmelse. Mit ur er altid 5 minutter foran. Problemet er bare, at jeg altid er opmærksom på dette og derfor altid lige har 5 minutter at løbe på :tongue:

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Jeg har også igennem hele mit liv været enormt dårlig til at komme til tiden. Kommer altid for sent ud af døren så jeg må løbe efter bussen, cykle for fuld smadder osv og ofte ender med at komme 10-15 minutter for sent. Hver eneste gang jeg har en aftale siger jeg til mig selv, at denne gang, der kommer jeg sgu til tiden. Og alligevel ender jeg med at komme for sent som jeg plejer :laugh:

Du skriver med en pige - du sælger dig selv dårligt :cool:

Link to comment
Share on other sites

Løb:

Første tur på løbebånd siden sidste vinter. Havde helt glemt hvor uinspirerende det er, at løbe mens man står det samme sted. Til gengæld synes jeg dog, at jeg har tendens til at presse mig lidt mere på båndet, da hastigheden er forudbestemt.

Blandet tur - satte båndet på bakkeprogram level 12. Rimelig heftige stigninger op til 8,8%

Distance: 9,2km

Tid: 56 minutter

20 min @ 9km/t

10 min @ 11km/t - Herefter satte jeg stigningsniveauet en del ned for at få mere fart på.

5 min @ 12 km/t

5 min @ 9 km/t

5 min @ 13 km/t

5 min @ 9km/t

2 min @ 14km/t

1 min @ 15km/t

1½ min @ 16km/t

Rigtig fint tur :smile:

Efterfølgende hjem og lave burger i modificeret paleo-style. Modificeret, da jeg bruger en minimal mængde brød - ellers er det jo ikke en burger! Jeg skærer et fuldkorns pitabrød over og bruger det som top og bund. Så 1mm brød på hver side af burgeren må siges at være minimalt. Ellers var der 350gr græsfodret hakkebøf, godt med bacon, løg, tomat, agurk, mayo og ketchup. MEGA lækkert! Alle ingredienserne var naturligvis økologiske :smile:

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

I dag havde jeg fri. Jeg fik besøg af en veninde fra studiet først på eftermiddagen. Vi gik til bageren og købte et stort hvidt franskbrød og en 400gr nutella. Derefter åd vi hele lortet med masser af stempelkaffe til. MEGA lækkert!

Jeg var derfor godt loaded med carbs da jeg skulle træne og havde super god energi. Dagens træning endte med at blive en af de bedste træninger jeg nogensinde har haft.

Træning:

Low incline DB press:

1x15x16kg

1x10x26kg

1x10x36kg

1x10x44kg (PR)

1x10x46kg (PR) :devil:

1x8x46kg (PR)

FUCKING lækkert. De sidste par volumenpas har virkelig gjort godt.

Pullups:

1x15xBW (Med hand release)

1x8xBW + 10kg

1x8xBW + 20kg

2x4xBW + 40kg (PR bigtime!) :devil: :devil:

Flat Arnold flyes:

1x10x26kg

2x8x24kg - super strict. Gav et sublimt pump.

One-arm DB rows:

1x12x20kg

1x10x36kg

1x10x50kg

1x8x54kg (PR)

Dips:

1x15xBW

1x10xBW + 10kg

1x10xBW + 20kg

1x8xBW + 40kg (Rep PR)

1x4xBW + 60kg (PR) :devil: :devil: :devil: - Det var jo SÅ giftig en omgang. Der blev seriøst helt stille i centeret og alle folk stod og gloede da jeg kørte sættet :laugh:

Squat:

1x15x50kg

1x10x70kg

1x8x90kg

2x6x110kg (PR) - Havde lidt møre ben fra løbeturen i går, men kørte super alligevel.

Lateral raise:

1x12x12kg

2x8x18kg (Rep PR)

One-arm preachercurl:

1x12x8kg

1x8x16kg

1x10x16kg - puuuuump!

TRX reverse chrunches:

3x12xBW - Super fed øvelse.

Hyperextensions:

1x12xBW

2x12xBW + 10kg

5 rounds for time of:

12 clean and press @ 30kg

15 pushups

5 pullups

Tid?? Havde glemt at starte uret som den idiot jeg er :laugh: Men der var fuld smæk på. Led virkelig i de sidste 2 runder og måtte ligge med ned på gulvet og ralle i et par minutter efterfølgende. Lækkert!

Der var den mest mærkelige mand i centeret i dag. En indvandrer midt 40'erne vil jeg tro. Han kørte et væld af forskellige brystøvelser og spurgte hele tiden fremmede folk om de ville spotte ham. Et par af gangene blev det så mig som skulle spotte. Han smed minimum 20kg mere end han var i stand til at løfte på stangen. Han bad til allah og slog sig mange gange hårdt på brystet inden han skulle køre et sæt. Så gik han ellers i gang med de mest sindssyge lyde. Det kan ikke beskrives, men noget ala "HammmmLARAMLARAMLARAMLARAMLARAM" på hver rep, hvor jeg i øvrigt fik trænet en del biceps ved at løfte en stor del af vægten. Samtidig gik han hele tiden rundt og sang HØJT på tyrkisk og hilste på diverse kvinder han ikke kendte. Han gik hen og spurgte ind til deres træning med "Hey smukke, hvad træner du?". :laugh: .. Da jeg kørte dips fløj han hen og stod og råbte "JAAAER, JAAAAAER, JAAAAAAAAAAAER" ind i hovedet på mig hver gang jeg kørte en rep. Fucking freak!

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Nutella og hvidt brød er tydeligvis bedre end økologi!!!

Sygt træningspas. Hvor mange timer tog det?

I øvrigt flotte PR's. Imponerende reps og vægt!

Haha! Nutella og hvidt brød fungerer ihvertfald rimelig godt som pre-workout meal! Sundt bliver det nu engang aldrig, men der skal være plads til at forkæle sig selv engang imellem.

Mange tak! Træningspasset tog ca. 2½ time med en del snak imellem sættene. Jeg træner normalt 1-1½ time, men der var god energi og så det var jo bare med at udnytte det :smile:

Franskbrødet var i øvrigt min morgenmad. Mit pre-workout meal var dette:

post-19229-011348300 1323269928_thumb.jp

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Super fede træninger du banker af !!... No wonder du er BÅRDIBILDER a se på med den volumen :). Af hvad jeg lige kan spotte bliver det til fullbodytræninger et par gange om ugen ?...

Go stil med dips og fokus fra hele centeret :).. Husker tydeligt dengang jeg dippede +60k første gang ;).. Haha..

Link to comment
Share on other sites

Hehe ja der er skam en bb'er gemt i mig. En gang bb altid bb :wub: .. Den eneste forskel på nu og tidligere er, at jeg ikke længere er besat af størrelse. Tidligere var jeg altid super bulket og lignede egentlig lort når jeg tænker tilbage på det. Samtidig ville jeg altid liige have lidt mere masse på inden jeg begyndte at cutte - hvilket så betød, at jeg aldrig fik cuttet. Jeg er langt mere tilfreds med min nuværende form med lav fedprocent året rundt, god løbeform og gode skills i kropsvægtsøvelser. På trods af, at jeg aldrig bulker, har jeg faktisk aldrig været stærkere end jeg er nu og heller aldrig i bedre form :smile:

Et par pas om ugen? Må jeg lige være her! Det er altij altij 3 pas om ugen - 2 gange tung jern med 1 omgang funktionel imellem . Udover dette løb 2-3 gange i ugen, men det lader ikke til, at du har den store interesse for den slags :tongue:

Hvor meget har du i øvrigt rykket i dips?

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Hehe ja der er skam en bb'er gemt i mig. En gang bb altid bb :wub: .. Den eneste forskel på nu og tidligere er, at jeg ikke længere er besat af størrelse. Tidligere var jeg altid super bulket og lignede egentlig lort når jeg tænker tilbage på det. Samtidig ville jeg altid liige have lidt mere masse på inden jeg begyndte at cutte - hvilket så betød, at jeg aldrig fik cuttet. Jeg er langt mere tilfreds med min nuværende form med lav fedprocent året rundt, god løbeform og gode skills i kropsvægtsøvelser. På trods af, at jeg aldrig bulker, har jeg faktisk aldrig været stærkere end jeg er nu og heller aldrig i bedre form :smile:

Et par pas om ugen? Må jeg lige være her! Det er altij altij 3 pas om ugen - 2 gange tung jern med 1 omgang funktionel imellem . Udover dette løb 2-3 gange i ugen, men det lader ikke til, at du har den store interesse for den slags :tongue:

Hvor meget har du i øvrigt rykket i dips?

Hmm det lyder egentlig som min form og psyke pt.. Lidt for bulket og altid hunger efter lidt mere masse.. Hvordan ser en dags føde ud for dig?

Med et par pas om ugen mente jeg også 2-3x fullbody :).. Spurgte bare om du altid kørte fullb?.. Ingen kritik :)..

Og jo, løb er skam ganske fint, og jeg har løbet rigeligt med km igennem årene :D..

Tror min pr i dips er 3rep med 60kg med BW @ 90kg... Lang tid siden jeg har kørt tungt i dips da jeg synes det bliver bøvlet med +50kg på kroppen.. Dips er dog KONGE øvelse og har lavet masssserr....

Keep ON!

Link to comment
Share on other sites

Hmm det lyder egentlig som min form og psyke pt.. Lidt for bulket og altid hunger efter lidt mere masse.. Hvordan ser en dags føde ud for dig?

Med et par pas om ugen mente jeg også 2-3x fullbody :).. Spurgte bare om du altid kørte fullb?.. Ingen kritik :)..

Og jo, løb er skam ganske fint, og jeg har løbet rigeligt med km igennem årene :D..

Tror min pr i dips er 3rep med 60kg med BW @ 90kg... Lang tid siden jeg har kørt tungt i dips da jeg synes det bliver bøvlet med +50kg på kroppen.. Dips er dog KONGE øvelse og har lavet masssserr....

Keep ON!

Det er sgu en heftig omgang dyppedrenge! Så har jeg jo lige 15kg endnu, hvis jeg skal køre med samme totaltvægt som dig. Men mon ikke den kan lade sig gøre snart :wink:

Mht. træning så er det altid fullbody. Har stort set aldrig kørt andet :smile:

Mht. mad holder jeg sædvanligvis mit kulhydratindtag lavt og mit fedt og proteinindtag højt. Især mængden af korn holdes på et minimum. Skulle jeg komme med et bud på et typisk dag, er den nok nogenlunde således:

Morgenmad:

2-3 spejlæg og 3-4 tykke skiver bacon (hjemmeskåret slagterbacon med lavt fedtindhold). Har jeg travlt kan morgenmaden godt blive en shake + banan og lidt frugt.

Mellemmåltid:

Frugt

Frokost:

200gr kød + salat + mayo eller hjemmelavet dressing med creme fraiche.

Mellemmåltid:

Frugt/gulerødder

Aftensmad:

Gryderetter, ovnretter, lasagne, burger, kød + bagte rodfrugter + sovs (yessir)

I retter som lasagne og burger holder jeg mængden af korn på et minimum. Jeg bruger få lasagneplader og som burgerbolle bruger jeg et fuldkornspitabrød som jeg skærer over i 2.

Natmad:

Som oftest en mindre portion af den aftensmad jeg tidligere lavede. Ellers f.eks. kød + salat, frugtfad, smoothie, mørk chocolade, gulerødder m. cremefraiche eller hjemmelavede proteinpandekager.

FUNSJÅNÆL TRAINING:

Kunne mærke at kroppen stadig var mør fra det sidste pas, så valgte derfor at tage det nogenlunde stille og roligt. Jeg skal desuden til fotoshoot på søndag, hvorfor jeg kører super lowcarb i disse dage. Jeg vil nemlig gerne af med noget væske så jeg kan se ripped ud på billederne. Har endda i dag gjort noget som skar mig i hjertet, for at se godt ud til søndag. Jeg hoppede sgu en tur i sol. Men mon ikke det går, når jeg ellers aldrig gør det.

Dagens træning:

20 clapping pushups

Planche pushups på 28cm bænke

2x10xBW - kørte ok, men kunne godt mærke at skuldrene var trætte.

Reverse rows hængende i rings:

3x12xBW - super lækkert. Kørte en kombinationsbevægelse hvor jeg startede i hængende L-sit med en pullup bevægelse, mens jeg langsomt drejede kroppen bagover og endte med at lave en row bevægelse i den sidste del af løftet. Super fed øvelse.

SS med:

Pistols:

2x12xBW super strict

Rollout DB flyes:

2x12x10kg med fødder på bænk

KB swing:

1x20x20kg

2x16x32kg

High incline DB curl:

1x10x12kg

2x6x22kg (PR)

Weighted pushups:

1x10xBW + 20kg

1x10xBW + 30kg

1x10xBW + 40kg (PR)

Pushups repout:

52 reps - Troede egentlig kunne tage flere. På den anden side træner jeg meget sjældent pushups og aldrig over 20 reps, så det var vel hvad man kunne forvente.

Ab-wheel med knæ på 28cm bænk:

2x12xBW - Brændte latterligt!

HSPU repout (wallsupported)

1x20xBW (PR)

Knees to elbows:

2x12xBW

One-arm OH DB triceps extension:

1x10x10kg

2x8x16kg

L-sit legraises mellem 2 bænke:

2x12xBW

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Stærke pas og PR!

"Lav fedtprocent året rundt" :crazy:

Lav fedtprocent året rundt = win. Jeg er så meget bedre tilpas med min nuværende form, hvor jeg aldrig er væsket og bulket. Jeg synes egentlig heller ikke det er svært at holde fedtprocenten på et konstant lavt niveau. Det var en bitch at komme ned på lav BF, men jeg kan godt skeje en del ud nu og stadig holde den.

Da jeg som tidligere nævnt skal fotograferes i morgen har jeg kørt super lowcarb i en uges tid for at smide væske. Samtidig har jeg de sidste 3 dage ligget på ca. 1500 kcal for at stå skarpt, så der var mildest talt udsolgt af power i dag. Jeg kørte derfor samme øvelser som sædvanlig dog med lette vægte og reprange mellem 12-20 reps. Tror også, at min krop har meget godt af en deload dag, for jeg har kørt på med fuld smadder meget længe nu.

Det eneste som var udover det sædvanlige i dag, var dødløft, hvor jeg kørte 12 reps med 120kg som var super nemme. Rar fornemmelse.

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Njaaaah. Det er en julegave til min kæreste, så jeg tror ikke, at hun ville føle sig særlig speciel, hvis de pludselig lå på nettet :wink:

Jeg ser lige på, om der evt. kan ryge nogen ind med censur på ansigtet, men jeg vil ikke love noget.

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Super, super vellykket fotosession i går. Jeg synes virkelig, at jeg står godt på billederne. Min lowcarb taktik i dagene op til fungerede helt efter hensigten. Da jeg selv fotograferer fik jeg alle billederne, så jeg selv kan sidde og fedte med dem. Vi tog en del billeder i klassisk BB stil, som jeg ikke kan se noget problem i at dele her. Jeg har dog fjernet mit ansigt på billederne af hensyn til kæresten :smile:

Billederne er uredigerede.

post-19229-086557100 1323712104_thumb.jp

post-19229-053626400 1323712121_thumb.jp

post-19229-079160700 1323712157_thumb.jp

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share