Excessive Training


Excess
 Share

Recommended Posts

Fisse-fysik!

Thanx buddy :cool:

Til dem som ikke har set det, er der billeder fra fotoshoot på side 5.

FUNSIÅNÆL TRAINÆN:

Klapping pushups m. 1 ben på swizzball:

3x20xBW

Human flag på ribbe: 2x12-14 sekunder på hver side. Samtidig opdagede jeg et nyt skill jeg ikke troede jeg havde. Jeg lavede en øvelse, hvor jeg hænger i human flag position og bevæger benene helt ned så de næsten rører gulvet og op til human flag igen. Jeg vælger at kalde dem human flag crunch :devil:

Human flag crunch:

3x5 reps på hver side! BURN!

L-sit pullups med turn til reverse row i ringe:

2x12xBW

DB rollout flyes:

2x12xBW + 14kg

KB swings:

2x25x32kg

1-arm supported chinups:

2x10xBW

WG chest dips:

3x20xBW - strict. Latterligt pump.

Combo move - Crunch, Squat and Shoulder Press:

3x12xBW + 20kg

Renegade rows:

1x12x14kg

2x15x24kg (Rep PR)

HSPU mod væg:

2x20xBW (Rep PR)

Øvelsen Crunch, Squat and Shoulder Press kan ses på nedenstående link. Manden i videoen er bare lidt gay og vælger ligge med ryggen på en BOSU, så det er nemmere at rejse sig op.

Der er i øvrigt kommet et par mål mere på listen:

Front lever

Superman pushups

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Super fede pics! Ka du godt være stolt af!! Får helt lyst til a cutte :).. Keep up!

Thanx buddy! Jeg synes da helt sikkert, at du skal begynde at cutte. Det er virkelig awesome at være tilfreds med sin form året rundt!

VIRKELIG nogle gode billeder og imponerende form!

Tak søde hæsd :cool:

Er mere eller mindre rask igen og besluttede mig for at tage en superlight træning. Stik mod mit sædvanlige adfærdsmønster, har jeg rent faktisk lært noget af tidligere fejltagelser, hvor tung træning efter sygdom har smidt mig direkte tilbage i sengen.

Da det var superlight supersættede jeg 2-3 øvelser ad gangen og fik det hele banket af på en halv time.

High incline DB press:

3x12x24kg

WG pullups:

2x15xBW

DB flyes:

2x12x16kg

Squat:

1x12x51kg

2x12x70kg

DB rows:

2x12x24kg

Lateral raise:

2x12x11kg

Knees to elbows:

2x12xBW

Lying DB triceps ext:

2x12x12kg

Seated high incl. DB curl:

2x12x12kg

Hyperextensions:

1x20xBW

2x12xBW + 5kg

SS med 1 minut romaskine level 6 på fuld smadder

efterfølgende 15 minutters dampbad som gjorde godt for halsen.

Ganske stille og rolig super let omgang. Kørte meget langsomt excentrisk og fik faktisk opbygget et ganske fornuftigt pump på trods af de lette vægte. Rart nok at være færdig efter ½ time, det kunne man godt savne under de sædvanlige 2 timers pas. Søndags har jeg en aftale om funktionel træning og så skal der løftes tungt på tirsdag.

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Fuuungswaynel træning:

Stille og rolig søndagstræning. Ikke meget energi, men hyggeligt og fornuftigt nok.

Clapping pushups m. fødder på swizzball

1x20xBW

4x20xBW m. 1 fod på swizzball

Human flag chrunches:

2 sæt af 3 på hver side

L-sit to planche mellem 28m bænke:

2x12xBW

Planche pushups mellem 28cm bænke:

3x2xBW - har lagt stilen om. Gider ikke køre mange reps med benene under parallel det meste af tiden og svaj i ryggen. Nu er det super strict med benene over bænkene i næsten hele bevægelsen. Vil skyde på, at benene ryger under bænkene i 20% af den nederste halvdel af bevægelsen. Det har så også medført, at der er blevet langt hårdere for skuldrene at køre dem så strict. Kan mærke, at det er mine skuldre som giver op. Derfor vil jeg fremover tage en mindre pause fra planche pushup-træningen og i stedet fokusere på at bygge skulderstyrke op.

Reverse rows:

1x12xBW

4x12xBW + 20kg på brystet

Clean and press:

1x15x30kg

1x10x50kg

2x10x60k (Rep PR) med overskud!

rollout flyes m. 16kg DB

4x12xBW

- Herefter blev vi lidt kreative, da denne øvelse ikke er særlig hård i den sidste del af presset. Ligesom alm. flyes. Vi lagde os derfor midt i et cablecross stativ og forbandt håndvægtene til hver sit kabel.

Rollout flyes m. 16kg DB +10kg ekstra i cable: (Fedt navn!)

2x10xBW - PUMP!

Kombineret øvelse - chrunch, squat and shoulder press

1x12xBW + 10kg

2x12xBW + 20kg

Hammercurls:

2x12x22kg

Dips:

1x35xBW

Technogym leg extension:

1x12x30kg

1x12x60kg

1x10x75kg

1x8x85kg

1x6x95kg (Hele stakken).. Ville egentlig have kørt stille og roligt, men det endte med at blive en konkurrence med en kammerat. Som jeg vandt selvfølgelig.

Et par nye øvelser jeg godt kunne tænke mig at lære:

http://www.youtube.com/watch?v=ZNphtSuFnDc

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Fedt med dine BW pas. Ku virkelig gOdt tænke mig a se en video af dine planche pushups...

Umiddelbart virker de der OAPU tricks da ik så hårde hvis du i forvejen kan lave OAPU..?

Hva med ring skills, er det noget du har overvejet? Iron cross mm.. Du ka nemt lave dig et par improviseret ringe med et par stykke snor og enden noget PVC rør eller haveslange...

Tjek Iøvrigt gymnasticbodies.com hvis ikke du kender den, og så alt hva Ido Portal har skrevet...

Link to comment
Share on other sites

Fedt med dine BW pas. Ku virkelig gOdt tænke mig a se en video af dine planche pushups...

Umiddelbart virker de der OAPU tricks da ik så hårde hvis du i forvejen kan lave OAPU..?

Hva med ring skills, er det noget du har overvejet? Iron cross mm.. Du ka nemt lave dig et par improviseret ringe med et par stykke snor og enden noget PVC rør eller haveslange...

Tjek Iøvrigt gymnasticbodies.com hvis ikke du kender den, og så alt hva Ido Portal har skrevet...

Formentlig er de OAPU tricks ikke specielt svære, de ser bare super nice ud. Som så meget andet, er det sikkert ikke så svært, når man først får styr på øvelsen. Har tænkt på ringe, men har ikke den fornødne loftshøjde. Har adgang til et par rings i fdk, men de hænger meget lavt og der er lavt til loftet. Så de kan ikke komme højt nok op, til at jeg kan øve ironcross og lignende. Jeg øver dog engang imellem planchepushups i rings. Måske man også skulle øve på maltese.

Jeg skal nok lige få kigget på det video, min funktionelle makker har sagt han gerne vil filme næste gang (hvis han husker det :tongue:)

Btw super nice med gymnasticbodies. Kanon inspiration. Samtidig har jeg også fundet ud af, hvad mange af de øvelser jeg laver officielt hedder :laugh:

FUCK! .. Tjek lige 0:49 i denne video. Must learn!

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Har adgang til et par rings i fdk, men de hænger meget lavt og der er lavt til loftet. Så de kan ikke komme højt nok op, til at jeg kan øve ironcross og lignende. Jeg øver dog engang imellem planchepushups i rings. Måske man også skulle øve på maltese.

FUCK! .. Tjek lige 0:49 i denne video. Must learn!

My young padawan, hvis du skal lege med maltese, så er du også nødt til at påtage dig kravet om strictness - strakte arme :laugh: Det er nok en god ide at "bare" starte med at træne korset - så er dine albuer klar til maltesen ;) Og når det er sagt, så kunne det sgu være spændende at se, hvor hurtigt du kan få korset med din nuværende form!

Mht. din front lever målsætning, så tror jeg ret hurtigt, du kan få den i hus. Jeg ville gå efter: Strict L-pullups (altså helt ned i deadhang hver gang), inverted bar hangs og FL pulls (ice cream makers).

Tjek iøvrigt youtube-guttens gamle channel:

Derudover: Så træn da i FW i stedet for fdk...! :wink:

Edited by Dr. Durden
Link to comment
Share on other sites

Dr--> du kender helt sikkert til youtube gutten. Han er vidst gammel adm på gymbodies, og han har vidst startet sin egen blog op nu... Husker vidst også du skrev og loggede på GB :).

Ex--> dine skills ska nok komme. Læs når først både BL og FL sidder i skabet er du ved at være godt på vej.. Mangler du inspiration så Google evt Yuri Van Gelder, hvis ikke du kender ham :)

Link to comment
Share on other sites

Nice nice drenge, det vil jeg prøve at kigge på.

Durden << Jeg tror jeg vil begynde at øve mig på Ironcross efter jul. Det bliver dog med bøjede ben da ringene ikke kan komme højt nok op. Og så er jeg jo nok nødt til at arbejde på min svage side, som er straight-arm strenght. Jeg elsker at køre bent-arm da jeg her har masser af kraftoverskud. Men jeg bliver jo aldrig bedre til straight-arm hvis aldrig jeg træner det :laugh:

Jeg træner i øvrigt i FDK fordi det ligger tættest på min bopæl. Får samtidig også en favorabel pris og så er det nu meget rart, at douchebag faktoren er meget lavere end i FW. Jeg ville dog 100% træne i AUS hvis ikke det lå i den helt modsatte ende af byen.

TRS << Jeg må begynde at øve frontlever! Man kommer ikke sovende til det kan jeg regne ud, for jeg prøvede en enkelt gang sidst jeg trænede og der kunne jeg overhovedet ikke. Kan du lave FL/BL?

Jeg er i øvrigt blevet syg - IGEN! Hvad fuck sker der. Lå i sengen i 4 dage. Nåede at være frisk i 3 dage, før jeg igen fik en anden virus, som har gjort at jeg igen har ligget i sengen i 3 dage nu. Det er heldigvis på retur. Jeg er dog kommet mega langt bagud med eksamenslæsning pga dette, så jeg tror desværre ikke der bliver tid til at træne særlig meget den næste måneds tid :unhappy: . Jeg håber dog at jeg kan få det flettet ind. Og så står den på seriøs fuld-smadder til februar!

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Jeg træner i øvrigt i FDK fordi det ligger tættest på min bopæl. Får samtidig også en favorabel pris og så er det nu meget rart, at douchebag faktoren er meget lavere end i FW. Jeg ville dog 100% træne i AUS hvis ikke det lå i den helt modsatte ende af byen.

Ha ha, spoken like a true fdk'er! Jeg har selv gæstet fdk ind i mellem og der er sgu de samme "douche bags"! FW er måske mere prol, mens fdk er fyldt med prætentiøse milfs med 4 baller. Anywho, så er der bare langt federe træningsmuligheder i FW ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg ved det godt. Men jeg vil sgu nødig forlade fdk selvom faciliteterne er dårlige og det er alt for dyrt. Det er sgu blevet mit andet hjem efterhånden. Har lært så mange cool folk at kende i de forskellige fdk'er i Århus og laver ofte træningsaftaler med folk derfra. Så det er jo meget mere end bare at center at forlade. Det kan være det er det de bygger deres forretningsmodel på :laugh:

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Så blev det endelig tid til at træne igen. Har ikke trænet i 9 dage. Det meste af tiden har jeg ligget syg og ellers har jeg været på juleferie i udkantsdanmark hvor jeg har fyldt mig med med slik og tarveligt mad. Mine abs er næsten ikke synlige hvor de for blot 9 dage siden stod super skarpt :blink: Jeg håber fandme, at det meste bare er bloat som jeg kan pisse ud de kommende dage. Ellers er det jo helt vanvittigt hvad så kort en periode med inaktivitet og dårlig kost kan gøre.

Da jeg alligevel har haft så lang en pause kan jeg lige så godt starte lavt og lægge noget progression ind over de næste par uger. Var sindssygt dvask og træt i dag. Skørt så meget kost og motion påvirker ens energi. Valgte at starte meget meget let for ikke at fremprovokere yderligere sygdom eller skader. Og bare lige for at komme i gang igen.

Squat:

2x12x50kg

Low incline DB press:

2x12x22kg

Pullups:

2x12xbw

Flyes:

2x12x12kg

Reverse rows:

2x12xbw

Dips:

2x12xbw

Laterals:

2x12x8kg

Knees to elbows:

2x12xbw

Seated DB curl:

2x12x10kg

Hypers:

2x12xbw

Link to comment
Share on other sites

Har netop løbet. Hold kæft hvor er det svært at tage sig sammen til, når man har haft en længere pause. 7km i hyggetempo (10,5 gns) med en kammerat. Rart at være i gang med løb igen efter en ufrivillig pause. Turen var i øvrigt min første kontakt med omverdenen og mit første drag friske luft hele dagen. Har siddet og lumret med eksamenslæsning og været så ufatteligt ineffektiv at det er helt uhyggeligt. Tonsvis af overspringshandlinger, rastløshed i kroppen og alt for mange sidespring på nettet - fuldstændig som det plejer :laugh: .. Utroligt at man aldrig lærer det. Hvis jeg havde læst koncentreret kunne jeg have læst hvad jeg har læst i dag på nogle få timer og rent faktisk have lavet noget interessant resten af dagen. I morgen skrider jeg et andet sted hen hvor jeg ikke kan gå online eller hive i pikkemanden. Mon ikke jeg så får lavet bare lidt mere.

Edit:

Har i øvrigt besluttet mig for at køre grease-the-groove med tuck planche på gulv, i håb om at det giver pote med mine planche træning. Indtil videre har jeg gjort det ca. 10 gange i dag (overspringshandlinger igen).

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Super fed dag i dag! Da vejret var lækkert blev jeg ringet op af en kammerat i morges, som ville høre om jeg ville med ud og springe i skærm. HELT sikkert. Har gået og ventet i over en måned på at få mine første spring efter teorien, da der har været lorte vejr. Fik 2 super gode spring. Fantastisk adrenalinkick! Og FED fornemmelse at hænge i 1km højde i total stilhed og betragte det smukke landskab.

Dagens træning:

Fortsat dejlig let træning, da jeg efter min 9 dages pause vil køre med progression over de næste 3-4 uger. Først og fremmest i håb at få et styrke og massemæssigt udbytte (har tidligere haft super gode erfaringer med HST), men samtidig også for at spare tid på mine træninger under eksamensperioden. De lette omgange her i starten bliver kørt med 2-3 øvelser supersettet og kan bankes af på 40-45 minutter. En af mine sædvanlige tunge træninger tager normalt et par timer. Samtidig kan jeg her i den lette fase også træne på et hvilket som helst tidspunkt af dagen. Jeg er ikke afhængig af at skulle være frisk og på og ej heller afhængig af at have landet et solidt måltid i timerne inden. Det er nu dejlig rart, når man har en masse andet at se til :smile: .. Samtidig ser jeg det også som en oplagt mulighed for at forbedre teknikken i nogle af mine øvelser.

Fik et super lækkert pump i dag, da alle øvelserne blev kørt super strict og med ca. 4 sekunders excentrisk fase.

Low incline DB press:

2x12x24kg

Chins super WG:

2x12xBW - Med stangen helt til bryst. Gav et fænomenalt pump.

DB flyes:

2x12x14kg

B.O.B Row:

1x12x50kg

2x12x55kg

Squat:

2x12x55kg - langt under parallel

Lateral raise:

2x12x9kg

Knees to elbows på ribbe:

2x12xBW

Dips:

1x15xBW

2x12xBW +5kg

Seated DB curl:

2x12x12kg

Hypers:

2x12xBW

Lavede også lige et par hurtige flags på hver side med et par sekunders hold samt øvede lidt håndstand.

 

 

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Fede træninger du banker af, men hvorfor så lidt ben!?!?

Der er flere årsager. Først og fremmest fordi jeg gerne vil løbe cph marathon. Derfor går det ikke, at have helt ristede ben når jeg skal ud og løbe længere ture. Ud over dette er det faktisk meget standard for et fullbody program, at 2-3 sæt squat udgør den primære bentræning. Jeg har næsten aldrig benyttet andre øvelser til min bentræning. Jeg vil dog give dig ret i, at 1-2 sæt mere pr. træningpas ville være optimalt. Nogen vælger også at smide en læg øvelse ind i et fullbody, men da min læg er væsentlig større end min gun, vil jeg ikke træne den yderligere da det rent proportionsmæssigt (IMO) ville se forkert ud. Jeg synes faktisk også at mine lår er OK med, selvom de godt kunne bruge et par cm mere. Dette må dog blive på et senere tidspunkt, når jeg er færdig med at løbe så meget :smile:

Den form ser alt alt for vild ud!... Super god allround (ihvertfald i overkroppen :))... Gunz ser også solide ud, hvad måler de ?..

Din fisse fysik inspirere mig til Cuts :D..

Fedt at høre, at du bliver inspireret! Det er jo den største ros man kan få :smile: Det virker jo til, at du gerne vil ned og være helt jacked. Der er jo laang tid til sommer og med den form du har nu, er det sgu ikke mange kg du skal smide. Så det kan jo være, at det skulle være dit nytårsfortsæt? Du ville se LED ud helt ripped! Med hensyn til guns er det mange år siden jeg har målt dem, men et realistisk gæt er omkring 39cm. De har været over 40 engang men der var jeg heller ikke ripped.

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Den dersens veninde har vist ikke meget forstand på træning - eller også er hun bare quinde :tongue:

Gætter på at de fleste fyre vil give en nyre eller en halv lever, for at se sådan ud. Og det er især imponerende hvis du har læggene med - det er jo oftest der det kokser. Har du pics af stængerne?

Har du målt din fedtprocent - bare så vi andre har noget urealistisk at gå efter :laugh:

Godt nytår :smile:

Link to comment
Share on other sites

Den dersens veninde har vist ikke meget forstand på træning - eller også er hun bare quinde :tongue:

Gætter på at de fleste fyre vil give en nyre eller en halv lever, for at se sådan ud. Og det er især imponerende hvis du har læggene med - det er jo oftest der det kokser. Har du pics af stængerne?

Har du målt din fedtprocent - bare så vi andre har noget urealistisk at gå efter :laugh:

Godt nytår :smile:

Hej Gregers! Godt nytår og velkommen til loggen. Dejligt at se, at der er folk som læser med her inde. Hvordan var det i øvrigt at køre tog på denne galskabs-aften?

Vi kan i øvrigt hurtigt blive enige om, at hende tøsen der ikke forstår hvordan verden hænger sammen :wink:

Jeg ligger ikke inde med et billede af stængerne, men det kan jeg da få taget. Jeg har ikke noget målebånd, men målte med en snor i dag og læggen er ca. 1cm større end mine arme. Mine lægmuskler har altid været store og definerede i forhold til resten af min krop. Jeg har ikke tal på de gange folk har bemærket at jeg har en stor læg - og det er mange år siden at jeg har trænet læg. Tænk hvis resten af ens krop også var stor og defineret, uden at man behøvede at gøre noget for det

Jeg fik ikke målt min fedtprocent, men slag på tasken er at den ligger på 9-10% på billederne.

Jeg har i øvrigt trænet i dag. Da jeg skal trække eksamen i morgen tidlig drak jeg meget moderat i går. Indtog ca. 6 genstande over hele aftenen. Spiste med 8 gutter og det var egentlig skide hyggeligt og sjovt indtil ved 12-tiden, hvor der dumpede et par kærester ind. Så blev røverhistorierne og fissesnakken reduceret med en faktor 100 og stemningen faldt til nulpunktet. Her stod aftenen i stærk kontrast til sidste års vanvittige affyring i Hamborg. Da jeg heller ikke var beruset, begyndte jeg at kede mig og smuttede hjem ved 2-tiden. På trods af, at jeg ikke var fuld havde jeg mega ondt i hovedet jeg vågnede. Nok fordi, at det er over en måned siden, at jeg sidst har drukket. Det gik heldigvis over under træningen. Stadig light weight, men efterhånden som vægten er øget får jeg et fænomenalt pump! Det er sgu meget fedt, at træne highrep og super strict. Jeg får meget bedre kontakt til musklerne og kan virkelig holde fokus på teknik. Har også haft utroligt meget DOMS efter de seneste par træninger, på trods af den meget lette vægt.

Dagens træning:

High incline DB press:

2x12x26kg

Pullups super WG:

2x12xBW - stang til bryst

DB flyes fuld ROM

2x12x16kg - fuck den rev godt. Det er fedt at kunne køre armene helt i bund og virkelig få stræk på pecs.

B.O.B rows:

2x12x60kg

Squat:

2x12x60kg - under parallel

Lateral raise:

2x12x10kg - fuld ROM

Knees to elbows:

2x12xBW - super strict

Dødløft:

2x12x60kg

Dips:

2x12xBW +10kg

Seated DB curl:

2x12x14kg - vanvittigt pump!

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Jeg har skam læst med fra starten - jeg er bare ikke så dygtig til at kommentere i andres logs :unhappy:

Det er ikke mange forondt at læggene er større, og især når man ikke træner dem, end bibz. I betragtning af hvor umulige de er at få til at gro for de fleste (eller træner de dem bare ikke????), er det en fin genetisk gave at have.

Og kan se at det ikke kun er mig der lider under DOMS når der er

2-cifrede reps på programmet.

Det var OK i nat - hverken nogen der trak i nødbremse, skød krudt af eller kastede op i "mine" tog. Så det var en god nat :smile:

Det hjælper også lidt på stemningen hvis man er lidt fleksibel og venter når der kommer en flok eller der skal tømmes en blære i en perron-busk uden af blive sur eller utålmodig. Men det er desværre ingen garanti og jo slet ikke imod opkast :crazy:

Link to comment
Share on other sites

7 km løb med kæresten @ 10km/t .. Hold kæft en kedelig tur! Slæbte mig afsted i hendes snegletempo og blev slet ikke varm.. Men hva' faen så fik jeg da løbet en tur. Har så sindssygt svært ved at tage mig sammen til at løbe i det her vejr. Det er ikke engang en måned siden jeg glædeligt løb 20km og nu har jeg svært ved at tage mig sammen til bare at løbe 5. Det må der laves om på, ellers tegner det ikke godt for marathon planerne!

Har i øvrigt lavet en del grease the groove med tucked planche på gulv de seneste dage. Jeg kan nu holde en planche med det ene ben udstrakt og det andet tucked. Det tegner godt.

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share