Excessive Training


Excess
 Share

Recommended Posts

Ligner noget der passer fint til overkroppen :4thumbup:

Bortset fra at lår pr definition aldrig kan blive for store, synes jeg nu ikke at de mangler noget.

Mange tak! Synes lårene er ok med, men vil gerne have et par cm mere på. Jeg er dog ikke enig i, at lår ikke kan blive for store. Synes det ser klodset ud hvis ben/baller er for store. Men det er jo en smagssag :smile: Jeg går meget op i symmetri og proportioner. Jeg er inspireret af Steve Reeves fysik (og andre bodybuildere af den tid). Reeves fysik er jo for mange blevet en målestok for den perfekte krop rent æstetisk. Hans tanker om symmetri kan læses mange steder, men grundlæggende skal arme, læg og nakke have samme mål. Denne balance forsøger jeg at opretholde. Bodybuildere fra Reeves tid havde generelt langt mindre ben end bb'ere har i dag. Dette tiltrækker mig meget, da jeg synes det giver et elegant og symmetrisk helhedsbillede. I og med at jeg laver en hel del kropsvægtsøvelser og samtidig løber, er det også en fordel, at mine ben ikke er for tunge.

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Damn :devil:

Jeg må indrømme, at banerytternes ben altid imponerer mig. De udstråler virkelig power og maskulinitet. Mén i et par jeans eller et suit ville det IMO se tåbeligt ud.

Edit:

Hvem er cykelrytteren? Umiddelbart skulle man ikke tro, at det var en fordel at være så massiv i den sport.

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg en skovl til at genkende cykelryttere (lidt pinligt, måske) men alene ud fra de små nipse-lår, kan det næsten ikke være andre end Robert Förstermann.

Han stiller ikke op i noget som helst andet end sprint og selvom han ikke kan slå verdens absolut bedste, så hænger han pænt på i toppen.

Kermit har et billede på side 122 her og et par klip længere nede på siden.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg en skovl til at genkende cykelryttere (lidt pinligt, måske) men alene ud fra de små nipse-lår, kan det næsten ikke være andre end Robert Förstermann.

Han stiller ikke op i noget som helst andet end sprint og selvom han ikke kan slå verdens absolut bedste, så hænger han pænt på i toppen.

Kermit har et billede på side 122 her og et par klip længere nede på siden.

Tænkte nok man ikke fik den slags lår af at cykle. 9 reps med 215kg i squat med overskud er fandme giftigt :blink:

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Det er synsbedrag. Den ser bare lille ud, fordi benene er så store.

Hvad så hvis den var lille inden benene blev store?

Har trænet i dag. Ankom kl. 21 super smadret og ør i hovedet efter en hel dag med læsning. Der var heldigvis meget få i centret og ingen jeg kendte. Dette passede mig fint, så jeg bare kunne stene rundt og passe mig selv. På trods af, at jeg var super smadret var alt let som en fjer. Det lader til, at det er super godt for min krop med en pause fra de tunge vægte og noget progression. Formen spiller super godt igen efter jeg har fået smidt jule-bloaten og jeg har faktisk aldrig været i bedre form end nu.

Dagens træning:

Opv før alle workset

Low incline DB press:

2x12x28kg

Barbell rows:

2x12x65kg

Squat:

2x12x65kg

L-sit WG pullups:

2x12xbw

DB flyes:

2x12x18kg

Dødløft:

2x12x90kg

Dips:

2x12bw +15kg

Laterals:

2x12x10kg

High incline DB curl:

2x12x14kg

TRX reverse chrunch:

2x12xbw

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Løb + lidt ringtræning

Første forsøg på frontlever/backlever i ringe:

Efter 4 forsøg med backlever fik jeg styr på teknikken og formåede at holde et opspænd i hele kroppen. På 5 forsøg lykkedes det at holde den og efter et par forsøg kunne jeg holde den ca. 3 sekunder. Kanon!

Frontlever lykkedes ikke, men fik en række gode langsomme negativer og er positiv omkring det.

5 x negative iron cross. Kørte fint, kom længere ned end jeg havde regnet med før jeg måtte slippe.

Prøvede også at lave muscleups med false grip hvilket overhovedet ikke lykkedes. Kunne slet ikke finde ud af hvad jeg skulle gøre med hænderne når jeg skulle presse mig op. Nogen som kan guide mig?

Herefter 6,5km blandet intervalløb på løbebånd.

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Super træning i dag. Alt var let som en fjer. Kan se at jeg allerede har gainet siden billederne blev taget. Synes virkelig jeg peaker for tiden. bedre cuts og mere masse end nogensinde. Sublimt!

High incline DB press:

2x12x30kg

Barbell rows:

2x12x70kg

Squat:

2x12x70kg

Det her progressionstræning er ved at kede mig lidt. Fik pludselig en brændende lyst til at lave maxløft i clean and jerk. Tror det kommer af, at læse om Martin Marsbahrs lede pres!

Clean and jerk:

Opv

1x5x40kg

1x2x60kg - fløj op

1x2x70kg - fløj op (PR)

1x1x80kg - Ok fart (PR) .. Her blev jeg så hovmodig og gik efter 90kg.

1x1x90kg - MISS. For tung. Fik den ikke engang cleanet.

1x1x85kg - MISS. Gik i stå i den sidste tredjedel af presset. Der løb så en en eller anden douche over og hjalp mig til at få en forced rep :laugh: .. Det var dog meget tæt på at jeg fik den selv. Jeg er helt sikker på der er til mere, hvis ikke jeg kører andre øvelser først og ikke er for hovmodig med at smide kg på. De 85kg kommer op indenfor et par uger :devil:

Pullups semi bredt greb:

2x12xbw + 5kg

Low incline DB flyes:

2x12x18kg

Dips:

2x12xbw +20kg

Seated DB curl:

2x12x16kg

Abwheel:

2x12xbw

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Det her progressionstræning er ved at kede mig lidt. Fik pludselig en brændende lyst til at lave maxløft i clean and jerk. Tror det kommer af, at læse om Martin Marsbahrs lede pres!

Clean and jerk:

Opv

1x5x40kg

1x2x60kg - fløj op

1x2x70kg - fløj op (PR)

1x1x80kg - Ok fart (PR) .. Her blev jeg så hovmodig og gik efter 90kg.

1x1x90kg - MISS. For tung. Fik den ikke engang cleanet.

1x1x85kg - MISS. Gik i stå i den sidste tredjedel af presset. Der løb så en en eller anden douche over og hjalp mig til at få en forced rep :laugh: .. Det var dog meget tæt på at jeg fik den selv. Jeg er helt sikker på der er til mere, hvis ikke jeg kører andre øvelser først og ikke er for hovmodig med at smide kg på. De 85kg kommer op indenfor et par uger :devil:

Nice at du lige smider 2 PR's fordi du lige følte for at prøve :4thumbup:

Ville være nice at se noget video af det næste gang :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med dine PR Og din nye log!

Mange tak :)

Nice at du lige smider 2 PR's fordi du lige følte for at prøve :4thumbup:

Ville være nice at se noget video af det næste gang :bigsmile:

Hehe ja det var sgu meget fedt. Har aldrig kørt specielt tungt i clean & jerk og det er meget sjældent jeg kører øvelsen, så resultatet overraskede mig lidt. Hvad er dit max egentlig i den øvelse? Det er alm jerk og ikke split. Jeg må lige se om jeg kan få filmet noget video. Træner næsten altid alene, så der skal lige være nogle i hytten jeg kender.

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Hehe ja det var sgu meget fedt. Har aldrig kørt specielt tungt i clean & jerk og det er meget sjældent jeg kører øvelsen, så resultatet overraskede mig lidt. Hvad er dit max egentlig i den øvelse? Det er alm jerk og ikke split. Jeg må lige se om jeg kan få filmet noget video. Træner næsten altid alene, så der skal lige være nogle i hytten jeg kender.

Hmm mit max med Push Jerk må være 85kg, har aldrig kørt det Jerk højere op. men det er ikke mit reelle 1RM i Push Jerk. Lavede en Crossfit WOD der hedder "Grace" som er 30 Clean and Jerks på tid. Normalt er den med 60kg, men fik lyst til at prøve den tungt og kørte den med 85kg. gætter på 90-95kg med almindelig Push Jerk hvis dagen lige er der :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hmm mit max med Push Jerk må være 85kg, har aldrig kørt det Jerk højere op. men det er ikke mit reelle 1RM i Push Jerk. Lavede en Crossfit WOD der hedder "Grace" som er 30 Clean and Jerks på tid. Normalt er den med 60kg, men fik lyst til at prøve den tungt og kørte den med 85kg. gætter på 90-95kg med almindelig Push Jerk hvis dagen lige er der :bigsmile:

Heftigt nok. Kan du ikke lige få sat en rekord, så jeg ved hvad jeg skal stikke :cool:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan prøve i næste uge, man må nemlig ikke smide med vægtene i mit center så må vente til jeg er på arbejde. Vil have mulighed for at faile hehe

Klart! Håber fandme ikke du får 100kg for så er jeg på skideren :laugh:

Edit:

Efter at have sat mig ordentligt ind i de forskellige betegnelser, var det jeg lavede i dag hang power clean & push jerk :laugh:

Og Martin Bahrs, det du laver hedder også power clean. Hvis dine ben ikke kommer helt ned i squatposition/under squatposition, så hedder det power clean.

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Marathon pace i kuperet terræn:

9,3km @ 49 minutter

Kørte fint, men var træt og ugidelig og skulle tvinge mig afsted. Rart, at det nu er overstået :bigsmile:

Målte i øvrigt mine guns i dag, efter flere forespørgsler her inde, og de er 40cm. Dette overraskede mig lidt, da jeg selv troede de var 38-39. Da jeg i sin tid var rookie i gymmet drømte jeg om 40cm ripped guns og så det som noget fuldstændig uopnåeligt. I dag blev jeg klogere :cool:

Nu står den på hygge med kæresten. Der skal laves hjemmelavet pizza på pizzasten med koldhævet dej, frisk mozarella, parmaskinke og frisk basilikum. Ja og så selvfølgelig et shitload af magert økologisk græsfodret hakket oksekød, som jeg hentede 10kg af i går :wink:

Bagefter skal der bages banankage og fastelavnsboller og så skal hele lortet hives i kælderen :devil:

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Marathon pace i kuperet terræn:

9,3km @ 49 minutter

Kørte fint, men var træt og ugidelig og skulle tvinge mig afsted. Rart, at det nu er overstået :bigsmile:

Målte i øvrigt mine guns i dag, efter flere forespørgsler her inde, og de er 40cm. Dette overraskede mig lidt, da jeg selv troede de var 38-39. Da jeg i sin tid var rookie i gymmet drømte jeg om 40cm ripped guns og så det som noget fuldstændig uopnåeligt. I dag blev jeg klogere :cool:

Nu står den på hygge med kæresten. Der skal laves hjemmelavet pizza på pizzasten med koldhævet dej, frisk mozarella, parmaskinke og frisk basilikum. Ja og så selvfølgelig et shitload af magert økologisk græsfodret hakket oksekød, som jeg hentede 10kg af i går :wink:

Bagefter skal der bages banankage og fastelavnsboller og så skal hele lortet hives i kælderen :devil:

Totalt iorden pace på dit løb, omkring 12km/t er ikke dårligt i terræn :4thumbup:

Giftige guns du holder dig :devil:

Link to comment
Share on other sites

Klart! Håber fandme ikke du får 100kg for så er jeg på skideren :laugh:

Edit:

Efter at have sat mig ordentligt ind i de forskellige betegnelser, var det jeg lavede i dag hang power clean & push jerk :laugh:

Og Martin Bahrs, det du laver hedder også power clean. Hvis dine ben ikke kommer helt ned i squatposition/under squatposition, så hedder det power clean.

Hehe hvis det er Hang Power Cleans jeg skal lave så får jeg hvertfald ikke 100kg :smile:

I know, jeg har aldrig kørt tunge Squat Cleans. Jeg har altid bare Power Cleanet, men ligger med 105kg for en 1RM i netop Power Clean. Jeg ender nok med at lave Power Clean and Push Jerk i næste uge :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Totalt iorden pace på dit løb, omkring 12km/t er ikke dårligt i terræn :4thumbup:

Giftige guns du holder dig :devil:

Thanx bro :cool: .. Utroligt at løbet stadig kører super fint, eftersom jeg virkelig har slacket den seneste måned. Men nogen gange er mindre bare mere i motionsverdenen.

40 cm guns er for vildt med den fedtprocent og højde. Det har altid været mit long-term mål at få 40 cm guns og sixpack, selvom det ikke er lige så imponerende på 185 cm :tongue:

Nu mangler du bare at blive bedre til bænk.

Hehe ja jeg blev faktisk også selv ret overrasket. Synes måske også de er liige på kanten i forhold til at holde symmetrien. Så jeg skruer armtræningen ned til 1-2 gange i ugen fremover så de ikke vokser fra resten af kroppen. Her er der vist tale om det man kalder et luksusproblem :laugh:

Mht. bænk så vil jeg også blive bedre! Det nager mig sgu et eller andet sted, at jeg er så elendig til den øvelse, når jeg rykker gode kg i alle andre øvelser. Det hænger jo overhovedet ikke sammen, at jeg kan push-presse 80kg og DB presse 46kg for 10 reps og ikke engang smække mere end sølle 100kg op i bænk. Men ok, jeg kan jo ikke forvente at blive bedre til en øvelse, når jeg aldrig træner den og heller ikke har styr på teknikken. Jeg tænker, at jeg vil begynde at ligge 10 singles i bænk ind i min almindelige træning. Starter så med progression og øger vægten for hvert pas. Det må give pote :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share