Hvad spiser I før sengetid?


ibroken
 Share

Recommended Posts

Ja, meget simpelt: hvad er din sidste måltid på dagen og hvor lang tid før sengetid indtager du det?

Jeg kunne godt bruge noget inspiration til netop dette måltid, da proteinpulver er dyrt i længden og f'ede mit appetit op sidst jeg bulkede. Så vil nu kun bruge det til morgenmad og after-workout. Skal derfor have noget "rigtigt" mad før sengetid..

Fyr løs ;)

Link to comment
Share on other sites

Sædvanligvis en mindre portion af min aftensmad. Dvs en god portion kød, noget fedt og en lille smule carbs (rodfrugter/salat)

For 3 dage siden var det wok med kylling, masser af grønt og kokossauce

I forgårs var det hjemmelavede proteinpandekager med peanutbutter

I går aftes var det lasagne (med meget få pastaplader i)

I aften bliver det et par rugbrøder med masser af hjemmelavede frikadeller

Jeg spiser det ca. 1-2 timer før sengetid. Generelt bør du undgå hurtige carbs før sengetid og primært få en god mængde protein.

Link to comment
Share on other sites

1-2 timer før.. Bliver du så ikke sulten, når du så skal sove?

Mht til at undgå hurtige carbs og god mængde protein, kunne jeg så ikke bare nøjes med noget kyllinge og ris? Ris er jo hurtige carbs, men 1-2 timer før bør jo give mulighed for rigelig fordøjelse?

Også noget helt andet: hvis jeg nu ville have et måltid, jeg kunne bruge i skole, som har både rigelig af kulhydrater og proteiner, kunne jeg ikke bare medbringe noget havregryn også finde en anden kilde til proteinbehovet? Ved bare ikk hva jeg burde spise med havregryn for at få noget protein.. Forslag?

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi nu siger, at det der skyr ikke er noget for mig.. Hvad kunne en alternativ kilde til proteiner så være ved siden af havregryn?

Edit: kunne man ikke bare smide noget kyllinge ind ved siden af? 80g havregryn i letmælk med 100g kyllinge før sengetid.. Rigeligt af proteiner og kulhydrater

Edited by ibroken
Link to comment
Share on other sites

Hvis vi nu siger, at det der skyr ikke er noget for mig.. Hvad kunne en alternativ kilde til proteiner så være ved siden af havregryn?

Edit: kunne man ikke bare smide noget kyllinge ind ved siden af? 80g havregryn i letmælk med 100g kyllinge før sengetid.. Rigeligt af proteiner og kulhydrater

TranceT er helt vild med havregryn med proteinpulver på.

Edited by Jaaanie
Link to comment
Share on other sites

Havregryn i noget letmælk også sammen med en håndfuld mandler.. Kunne være godt nok. Takker ;)

Edit: men der er jo ikke nok proteiner i sådan en håndfuld mandler? 50g mandler vil nok kun give 10-12g protein, og 50g mandler er okay meget..

Edited by ibroken
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share