Mads Vægttab Vol. 1


n0rgaard
 Share

Recommended Posts

d. 19/02-12

Aktivitet: Syg!!

Spist:

Morgen: 300g Yoghurt (250 kcal)

Frokost:

Eftermiddag:

Aften: Lasagne med noget salatmix og lidt dressing (700 kcal)

Efter aften: Lidt gajol (30 kcal)

Drukket:

3 kaffe, 1 l vand.

Kalorier i alt:

980 kcal ca

Kosttilskud:

1 Multivitamin

Hvordan har jeg det?:

Influenzaen varer ved! (19.13)

Edited by n0rgaard
Link to comment
Share on other sites

d. 20/02-12

Aktivitet: Morgentur med hunden, eftermiddagstur med hunden.

Spist:

Morgen: 300g Yoghurt (250 kcal)

Frokost: Skål salatmix m. dressing (250 kcal)

Eftermiddag:

Aften: Igen lasagne med noget salatmix og lidt dressing (700 kcal)

Efter aften: 1 pak gajol (53 kcal)

Drukket:

2 kaffe, 1 gl. vand

Kalorier i alt:

1253

Kosttilskud:

1 Multivitamin

Hvordan har jeg det?:

Ved at blive rask så småt. (15.30)

*** Er blevet vejet idag!! "Kun" tabt 1,2 kilo i denne uge, så er nede på 115,3 kg ****

Edited by n0rgaard
Link to comment
Share on other sites

Hej Mads.

Jeg har fra sidelinien fulgt lidt med i dit projekt og jeg vil gerne knytte et par kommentarer.

Jeg har tidligere selv tabt mig 18 kg. - hvilket var mit mål - på ca. to måneder, da jeg var overvægtig, så det her bygger på mine erfaringer:

1) Det vil øge dit vægttab mærkbart, hvis du begynder at dyrke mere motion. At lufte hunden er ikke noget, der virkelig rykker, så jeg vil foreslå, at du begynder at løbe, cykle eller gå i træningscenter tre-fire gange om ugen. Hvis du fortsætter med "kun" at bruge gang som motion, skal du minimum (!) gå ti-tolv km. om dagen - især hvis du ikke ellers er fysisk aktiv i løbet af en dag. Det vil desuden give dig mere energi og hjælpe på humøret, hvis du supplerer med alternativer.

2) Hvis du ikke vil risikere, at din forbrænding går helt i stå, skal du spise mere og du skal spise oftere. Ellers ender det med, at du slet ikke taber dig uanset hvor lidt, du spiser. Jeg vil foreslå, at du indtager, som du også selv indleder med at foreslå, ca. 2000 kcal. om dagen fordelt på følgende måltider:

Morgenmad (25%): 500 kcal.

Mellemmåltid I (5%): 100 kcal.

Frokost (25%): 500 kcal.

Mellemmåltid II (10%): 200 kcal.

Mellemmåltid III (5%): 100 kcal.

Aftensmad (30%): 600 kcal.

3) Før en kostdagbog, hvor du skriver ned, hvad du spiser eller drikker. Ligesom du gør nu, men du kan godt detaljere det lidt. Jeg oprettede selv et Excel-ark med seks kolonner pr. dag, hvor hver kolonne repræsenterede et af dagens seks måltider. Spiste jeg noget usundt, markerede jeg det med rødt og drak jeg sodavand, saft, juice eller alkohol, markede jeg det med blåt. Det giver én et nemt og hurtigt overblik over, hvad man indtager i ugens løb, og det er ikke sjov læsning, hvis der er mange røde eller blå bogstaver på skærmen. Eller hvis der er felter, der slet ikke er udfyldt. Det motiverede mig til at undgå de forkerte valg.

Umiddelbart kan seks måltider godt virke af meget, når man ikke er vant til det, men det virker, så selvom man ikke nødvendigvis er sulten på et givent tidspunkt, skal man alligevel spise.

- - - - -

Såvidt jeg har forstået, hverken arbejder eller studerer du, så det giver dig forhåbentlig nogle gode muligheder for at tilrettelægge din dag. Hvis jeg skulle skitsere "den perfekte dag", ville det sådan her ud:

Kl. 07:00 - Vækkeuret ringer

Kl. 07:15 - Gå en tur på en time

Kl. 08:30 - Morgenmad, eks.:

* Havregrød af skummetmælk med hindbær, blåbær, mandler, kanel og proteinpulver

* Smoothie af rismælk med banan, jordbær, grønne bønner, mandler, lakridspulver og proteinpulver

Kl. 11:00 - Mellemmåltid I, eks.:

* Frugt eller grøntsager

Kl. 13:00 - Frokost, eks.:

* En klapsammen med masser salatblade og fiskepålæg/magert kødpålæg, avocado samt grøntsager og/eller hytteost

Kl. 15:00 - Mellemmåltid II, eks.:

* Proteinbar og/eller grøntsager

Kl. 15:30 - En lille times motion

Kl. 17:00 - Mellemmåltid III, eks.:

* Frugt eller grøntsager

Kl. 19:00 - Aftensmad, eks.:

* Hvad du nu har lyst til - kød og grøntsager er altid godt

Kl. 20:00 - Gå en tur på minimum en halv time

Kl. 23:00 - Go´nat

For mit eget vedkommende gik jeg tre solide ture om dagen på de dage, hvor jeg ikke dyrkede andet motion, mens jeg kun gik en tur om dagen på dage, hvor jeg løb, som var/er min foretrukne motionsform. På de dage cyklede jeg til gengæld også en god tur. Derudover vil jeg også anbefale at få indlagt noget naturlig bevægelse hist og her, selvom det ikke er listet.

Ovenstående har virket for mig og et år senere holder jeg stadig min ønskede vægt og har desuden et sundt forhold til mad og motion i min hverdag. Jeg håber, at dette kan være med til at hjælpe dig på vej.

// Lav profil

Edited by Lav profil
Link to comment
Share on other sites

d. 21/02-12

Aktivitet: Morgentur med hunden, eftermiddagstur med hunden.

Spist:

Morgen: 3 dl havregryn + 4 dl skummetmælk (481 kcal)

Frokost:

Eftermiddag:

Aften: 3 potioner salat med kyllingestykker (650 kcal)

Efter aften:

Drukket:

2 kaffe, 1 liter vand

Kalorier i alt:

1131

Kosttilskud:

1 Multivitamin

Hvordan har jeg det?:

Det går bedre, næsten rask, I guess. (16.00)

Link to comment
Share on other sites

d. 22/02-12

Aktivitet: Morgentur med hunden, 1 lille gåtur, eftermiddagstur med hunden

Spist:

Morgen: 3 dl havregryn + 4 dl skummetmælk (481 kcal)

Frokost: 3x let knækbrød med 1 banan + 2 skiver kalkunpålæg (208 kcal)

Eftermiddag:

Aften: Kartoffelskiver m grønt og noget let steak sauce + 2 koteletter. (900 kcal)

Efter aften:

Drukket:

4 kaffe

Kalorier i alt:

1589 kcal

Kosttilskud:

1 Multivitamin

Hvordan har jeg det?:

Føler jeg er ved at være helt rask, det sgu rart. Stadig vejrtrækningsproblemer, men det vel snart overstået! (15.41)

Edited by n0rgaard
Link to comment
Share on other sites

Hej Mads.

Jeg har fra sidelinien fulgt lidt med i dit projekt og jeg vil gerne knytte et par kommentarer.

Jeg har tidligere selv tabt mig 18 kg. - hvilket var mit mål - på ca. to måneder, da jeg var overvægtig, så det her bygger på mine erfaringer:

1) Det vil øge dit vægttab mærkbart, hvis du begynder at dyrke mere motion. At lufte hunden er ikke noget, der virkelig rykker, så jeg vil foreslå, at du begynder at løbe, cykle eller gå i træningscenter tre-fire gange om ugen. Hvis du fortsætter med "kun" at bruge gang som motion, skal du minimum (!) gå ti-tolv km. om dagen - især hvis du ikke ellers er fysisk aktiv i løbet af en dag. Det vil desuden give dig mere energi og hjælpe på humøret, hvis du supplerer med alternativer.

2) Hvis du ikke vil risikere, at din forbrænding går helt i stå, skal du spise mere og du skal spise oftere. Ellers ender det med, at du slet ikke taber dig uanset hvor lidt, du spiser. Jeg vil foreslå, at du indtager, som du også selv indleder med at foreslå, ca. 2000 kcal. om dagen fordelt på følgende måltider:

Morgenmad (25%): 500 kcal.

Mellemmåltid I (5%): 100 kcal.

Frokost (25%): 500 kcal.

Mellemmåltid II (10%): 200 kcal.

Mellemmåltid III (5%): 100 kcal.

Aftensmad (30%): 600 kcal.

3) Før en kostdagbog, hvor du skriver ned, hvad du spiser eller drikker. Ligesom du gør nu, men du kan godt detaljere det lidt. Jeg oprettede selv et Excel-ark med seks kolonner pr. dag, hvor hver kolonne repræsenterede et af dagens seks måltider. Spiste jeg noget usundt, markerede jeg det med rødt og drak jeg sodavand, saft, juice eller alkohol, markede jeg det med blåt. Det giver én et nemt og hurtigt overblik over, hvad man indtager i ugens løb, og det er ikke sjov læsning, hvis der er mange røde eller blå bogstaver på skærmen. Eller hvis der er felter, der slet ikke er udfyldt. Det motiverede mig til at undgå de forkerte valg.

Umiddelbart kan seks måltider godt virke af meget, når man ikke er vant til det, men det virker, så selvom man ikke nødvendigvis er sulten på et givent tidspunkt, skal man alligevel spise.

- - - - -

Såvidt jeg har forstået, hverken arbejder eller studerer du, så det giver dig forhåbentlig nogle gode muligheder for at tilrettelægge din dag. Hvis jeg skulle skitsere "den perfekte dag", ville det sådan her ud:

Kl. 07:00 - Vækkeuret ringer

Kl. 07:15 - Gå en tur på en time

Kl. 08:30 - Morgenmad, eks.:

* Havregrød af skummetmælk med hindbær, blåbær, mandler, kanel og proteinpulver

* Smoothie af rismælk med banan, jordbær, grønne bønner, mandler, lakridspulver og proteinpulver

Kl. 11:00 - Mellemmåltid I, eks.:

* Frugt eller grøntsager

Kl. 13:00 - Frokost, eks.:

* En klapsammen med masser salatblade og fiskepålæg/magert kødpålæg, avocado samt grøntsager og/eller hytteost

Kl. 15:00 - Mellemmåltid II, eks.:

* Proteinbar og/eller grøntsager

Kl. 15:30 - En lille times motion

Kl. 17:00 - Mellemmåltid III, eks.:

* Frugt eller grøntsager

Kl. 19:00 - Aftensmad, eks.:

* Hvad du nu har lyst til - kød og grøntsager er altid godt

Kl. 20:00 - Gå en tur på minimum en halv time

Kl. 23:00 - Go´nat

For mit eget vedkommende gik jeg tre solide ture om dagen på de dage, hvor jeg ikke dyrkede andet motion, mens jeg kun gik en tur om dagen på dage, hvor jeg løb, som var/er min foretrukne motionsform. På de dage cyklede jeg til gengæld også en god tur. Derudover vil jeg også anbefale at få indlagt noget naturlig bevægelse hist og her, selvom det ikke er listet.

Ovenstående har virket for mig og et år senere holder jeg stadig min ønskede vægt og har desuden et sundt forhold til mad og motion i min hverdag. Jeg håber, at dette kan være med til at hjælpe dig på vej.

// Lav profil

Først, stærkt gået med det vægttab og at du holder det!

Ja, jeg skal til at dyrke meget mere motion - efter at jeg er blevet rask, da jeg døjer en masse med vejrtrækningsproblemer, influenza lige pt - men ja, det skal til at blive bedre. Jeg tvivler dog meget på at jeg kommer til at spise anderledes, da jeg simpelthen "glemmer" at spise, eller ikke har lysten. Jeg vil dog prøve at presse noget sundt ned på det tidspunkt jeg ikke får noget.

Men jeg er næsten 90% sikker på at jeg ikke kommer til at dyrke ligeså meget motion som dig, da jeg har nogle andre ting at "kæmpe" med..

Men tusind tak for dine råd! Det sætter jeg sgu pris på.

Link to comment
Share on other sites

Først, stærkt gået med det vægttab og at du holder det!

Ja, jeg skal til at dyrke meget mere motion - efter at jeg er blevet rask, da jeg døjer en masse med vejrtrækningsproblemer, influenza lige pt - men ja, det skal til at blive bedre. Jeg tvivler dog meget på at jeg kommer til at spise anderledes, da jeg simpelthen "glemmer" at spise, eller ikke har lysten. Jeg vil dog prøve at presse noget sundt ned på det tidspunkt jeg ikke får noget.

Men jeg er næsten 90% sikker på at jeg ikke kommer til at dyrke ligeså meget motion som dig, da jeg har nogle andre ting at "kæmpe" med..

Men tusind tak for dine råd! Det sætter jeg sgu pris på.

Hej igen Mads.

Det lyder godt, at du vil dyrke mere motion, men det er vigtigt, at du også gør noget ved din kost. Det kan godt være, at du ikke indtager særlig mange kalorier, men det er ikke nødvendigvis en god ting. At du ofte har det "fint nok", selvom du kun har indtaget i omegnen af 1.100 kalorier i dagens løb, er egentlig alarmerende. Det tyder på, at din krop har indstillet sig på en sulte-tilstand, hvor den ikke forbrænder særlig meget, fordi den i princippet ikke ved, hvornår den får næring igen. På den måde går din forbrænding i stå. Hvis du har svært ved at huske på at spise, bør du overveje at sætte alarmer på din telefon, så du bliver mindet om det. Efter en uge eller to kan du tidspunkterne i hovedet.

Det er et rimelig seriøst vægttab, du gerne vil opnå, og jeg skriver også ovenstående for, at du ikke skal risikere at ta´ det hele på igen i løbet af nul-komma-fem, efter du har nået dit mål eller hvis du i en periode "falder i" undervejs. Jeg har tidligere selv forsøgt at tabe mig ved at indtage et minimum af kalorier, så jeg ved, at det ikke er opskriften på succes i det lange løb.

Jeg håber, at du giver det en ekstra tanke.

// Lav profil

Link to comment
Share on other sites

Hej igen Mads.

Det lyder godt, at du vil dyrke mere motion, men det er vigtigt, at du også gør noget ved din kost. Det kan godt være, at du ikke indtager særlig mange kalorier, men det er ikke nødvendigvis en god ting. At du ofte har det "fint nok", selvom du kun har indtaget i omegnen af 1.100 kalorier i dagens løb, er egentlig alarmerende. Det tyder på, at din krop har indstillet sig på en sulte-tilstand, hvor den ikke forbrænder særlig meget, fordi den i princippet ikke ved, hvornår den får næring igen. På den måde går din forbrænding i stå. Hvis du har svært ved at huske på at spise, bør du overveje at sætte alarmer på din telefon, så du bliver mindet om det. Efter en uge eller to kan du tidspunkterne i hovedet.

Det er et rimelig seriøst vægttab, du gerne vil opnå, og jeg skriver også ovenstående for, at du ikke skal risikere at ta´ det hele på igen i løbet af nul-komma-fem, efter du har nået dit mål eller hvis du i en periode "falder i" undervejs. Jeg har tidligere selv forsøgt at tabe mig ved at indtage et minimum af kalorier, så jeg ved, at det ikke er opskriften på succes i det lange løb.

Jeg håber, at du giver det en ekstra tanke.

// Lav profil

Jeg har tænkt meget over hvad du har fortalt, og jeg ved også godt at du har ret, så tænkte om denne plan feks kunne være en start:

Morgen • Yoghurt 300 gr (240 kcal.) eller • 3 dl havregryn + 4 dl skummetmælk (481 kcal.)

Formiddag • 2 stk. let knækbrød med lidt plantemargarine og 1 banan (150 kcal.) eller • 1 banan og 1 appelsin (131 kcal.)

Frokost • 1 rugbrød med 4 stk røget medister og 1 tomat. (250 kcal ca.) eller • Salat af 200 g grøntsager og ca. 180 g tun i vand. (280 kcal ca.)

Eftermiddag • 2 stk. let knækbrød med lidt plantemargarine og 1 banan (150 kcal.) eller • 1 banan og 1 appelsin (131 kcal.)

Aftensmad • 200 g grøntsager (100 kcal ca.) med tzatziki. (150 kcal ca.) 2-3 kartofler/2 dl kogt fuldkornspasta/grovbulgur/brune ris (120 kcal ca) 125 g tilberedt kød, fjerkræ eller fed fisk, 150g hvis det er tilberedt mager fisk (150 kcal ca.) 1 tsk. fedtstof til tilberedningen (kcal ??)

Ud på aftenen • 5 gulerødder eller ligne + 1 frugt. (190 kcal ca.)

Før træning • Et glas skummetmælk og en banan.

Og det er cirka 1900 kcal.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder super, at du vil ta' kostdelen mere seriøst.

Jeg faldt i øvrigt lige over en tråd herinde, hvor en person skriver følgende om sin kost: "Min kost har primært bestået af kød, grøntsager, ost og æg. Jeg har undgået alle kornprodukter og produkter der indeholder store mængder kulhydrat."

Vedkommende har tabt sig langt hurtigere end ventet på den måde, som du selv kan se her:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=58712

At spise sådan ligner umiddelbart det, som man populært sagt kalder "stenalderkost". Det kan man finde en masse om ved at søge på nettet. Du vil hurtigt finde ud af, at folk, der lever efter de (simple) retningslinier, som det indebærer, opnår store resultater gennem det.

Jeg vil anbefale dig at kigge på en inspirerende fyr som ham her, der har lagt sit liv helt om både fysisk og psykisk. Især hans indlæg fra d. 13. maj 2011 er værd at lægge ud med at læse:

http://stenalderkost.dk/?paged=2

På den baggrund vil jeg nok - i forhold til dit oplæg til en kostplan - skrue lidt op for bl.a. proteinerne og lidt ned for kulhydraterne. Men prøv først at læse hvad ham fyren, som det andet link henviser til, skriver, og se hvad du synes om det.

// Lav profil

Edited by Lav profil
Link to comment
Share on other sites

d. 23/02-12

Aktivitet: Morgentur med hunden, en god lille gåtur i halv-rask tempo

Spist:

Morgen: 3 dl havregryn + 4 dl skummetmælk (481 kcal)

Frokost:

Eftermiddag:

Aften: Rugbrødsmader med pålæg og fiskepinde (6-700 kcal max)

Efter aften:

Drukket:

4 kaffe, 1 flaske vand

Kalorier i alt:

1181 kcal

Kosttilskud:

1 Multivitamin

Hvordan har jeg det?:

Stadig vejrtrækningsproblemer. Men ellers bedre tilpas (17.31)

Link to comment
Share on other sites

d. 24/02-12

Aktivitet: Morgentur med hunden.

Spist:

Morgen: 3 dl havregryn + 4 dl skummetmælk (481 kcal)

Frokost: 2 let knækbrød med 2 skiver kalkunpålæg (90 kcal)

Eftermiddag: 2 let knækbrød m 2 skiver kalkunpålæg (90 kcal)

Aften: 2 hjemmelavet burgere (8-900 kcal.. MAX)

Efter aften: Muslimix pose (5-600 kcal, wtf? og så troede man at man det var sundt slik..)

Pak gajol (53 kcal)

Drukket:

3 kaffe, 1 flaske vand, 1 kop varm kakao, flere glas Cola Zero

Kalorier i alt:

2214 kcal.

Kosttilskud:

1 Multivitamin

Hvordan har jeg det?:

Er til noget lan/netværksweekend/computergøgl så håber jeg kan holde mig fra al lortet. (12.23) Alt for mange kcal. Pænt skuffende. (22.46)

Edited by n0rgaard
Link to comment
Share on other sites

d. 25/02-12

Aktivitet: Eftermiddagstur med hunden. Og en masse gaming (er til lan)

Spist:

Morgen: 3 dl havregryn + 4 dl skummetmælk (481 kcal)

Frokost: Muslimix (250 kcal)

Eftermiddag: 1 pak gajol (53 kcal) 1 banan (81 kcal)

Aften: 1½ potion hjemmelavet pølsemix (1000 kcal)

Efter aften:

Drukket:

3 kaffe, 3 glas vand, flere glas Cola Zero

Kalorier i alt:

1812 kcal

Kosttilskud:

1 Multivitamin

Hvordan har jeg det?:

Er til noget lan/netværksweekend/computergøgl hvor fristelserne er overalt, gah. (15.55) Dårlig mave, hovedpine. (21.00)

Edited by n0rgaard
Link to comment
Share on other sites

d. 26/02-12

Aktivitet: Morgentur med hunden.

Spist:

Morgen: 3 dl havregryn + 4 dl skummetmælk (481 kcal)

Frokost: Banan (81 kcal)

Eftermiddag:

Aften: Rugbrødsmader m pålæg (800 kcal)

Efter aften:

Drukket:

3 kaffe, halv liter vand

Kalorier i alt:

1362

Kosttilskud:

1 Multivitamin

Hvordan har jeg det?:

Dårlig mave. (12.32)

Edited by n0rgaard
Link to comment
Share on other sites

d. 27/02-12

Aktivitet: Morgentur med hunden. Cykeltur på 11 km, 20 mins tid m. sve´ på panden. Eftermiddagstur med hunden

Spist:

Morgen: 3 dl havregryn + 4 dl skummetmælk (481 kcal) Frokost: Kiwi (61 kcal)

Eftermiddag: ( 2 Klementin 102 kcal) 2 let knækbrød med 2 stk kamsteg pålæg. (105)

Aften: Kartoffelskiver og kyllingoverlår (900 kcal)

Efter aften: 1 klementin. (51 kcal)

Drukket: 3 kaffe, halv liter vand

Kalorier i alt: 1700

Kosttilskud: 1 Multivitamin

Hvordan har jeg det?:

Bedre i maven, fået tid ved lægen torsdag. (13.32) *** ER BLEVET VEJET IDAG: 115,4 *** så har taget 100g på..

Edited by n0rgaard
Link to comment
Share on other sites

Hej Mads.

Jeg læste idag, inden du lidt senere slettede det til fordel for resultatet af din vejning, at du havde på fornemmelsen, at det ikke ville være positivt, hvad vægten havde at sige. Og du fik ret.

Jeg har lige hurtigt regnet dit kalorieindtag, som du virker til at være rimelig grundig med at gøre op, sammen, og siden sidste vejning for en uge siden har du yderlig et underskud ca. 2.740 kcal. ift. det indtag (1939 kcal. pr. dag), som du burde have "nøjedes" med for at tabe dig planmæssigt.

Jeg vil egentlig gerne høre, hvordan det kan være, at du ikke troede, du havde tabt dig, når du spiser så lidt? Det virker jo til at være din taktik.

// Lav profil

Edited by Lav profil
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror vores aftensmad er for usund her sidst på måneden. Og for lidt motion plus at jeg spiste denne muslimix som indeholdte alt for mange kcal, fedt, kulhydrater.

Jeg er godt utilfreds, specielt osse fordi jeg har problemer med.maven hvilket gør at jeg ikke er specielt aktiv. Ja man kan vidst godt kalde det en nedtur for mig..

Edited by n0rgaard
Link to comment
Share on other sites

Det lyder super, at du vil ta' kostdelen mere seriøst.

Jeg faldt i øvrigt lige over en tråd herinde, hvor en person skriver følgende om sin kost: "Min kost har primært bestået af kød, grøntsager, ost og æg. Jeg har undgået alle kornprodukter og produkter der indeholder store mængder kulhydrat."

Vedkommende har tabt sig langt hurtigere end ventet på den måde, som du selv kan se her:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=58712

At spise sådan ligner umiddelbart det, som man populært sagt kalder "stenalderkost". Det kan man finde en masse om ved at søge på nettet. Du vil hurtigt finde ud af, at folk, der lever efter de (simple) retningslinier, som det indebærer, opnår store resultater gennem det.

Jeg vil anbefale dig at kigge på en inspirerende fyr som ham her, der har lagt sit liv helt om både fysisk og psykisk. Især hans indlæg fra d. 13. maj 2011 er værd at lægge ud med at læse:

http://stenalderkost.dk/?paged=2

På den baggrund vil jeg nok - i forhold til dit oplæg til en kostplan - skrue lidt op for bl.a. proteinerne og lidt ned for kulhydraterne. Men prøv først at læse hvad ham fyren, som det andet link henviser til, skriver, og se hvad du synes om det.

// Lav profil

Denne besked er vidst gået over hovedet på mig. Det vil jeg da lige kigge på. Tusind tak.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kigget på stenalderkost og jeg kan næsten med sikkerhed sige, at det ikke er den vej jeg vil gå. Jeg syntes det virker en smule fanatisk, men respektere selvfølgelig dem som går den vej.

Jeg har desuden kigget og beregnet lidt her på motion-online og mit energiforbrug osv ser således ud:

34of2qa.jpg

Link to comment
Share on other sites

d. 28/02-12

Aktivitet: Morgentur med hunden. Rask gåtur med hunden på 3.763 km.

Spist:

Morgen: 3 dl havregryn + 4 dl skummetmælk (481 kcal)

Frokost: 2 lette knækbrød m 4 stk medisterpølse (100 kcal)

Eftermiddag: 1 dåse tun 180g (170 kcal)

Aften: Kartoffelskiver m kyllingfilet og grøntsager (750 kcal)

Efter aften:

Drukket:

3 kaffe, 1 liter vand

Kalorier i alt:

1501

Kosttilskud:

1 Multivitamin

Hvordan har jeg det?:

Vil oppe mig lidt ! (11.00)

Edited by n0rgaard
Link to comment
Share on other sites

d. 29/02-12

Aktivitet: Morgentur med hunden. Eftermiddagstur med hunden. Rask aften gåtur.

Spist:

Morgen: 3 dl havregryn + 4 dl skummetmælk (481 kcal)

Frokost: Banan (81 kcal)

Eftermiddag: 2 lette knækbrød med 4 stk kødpølse (110 kcal)

Aften: 2 portioner salatmix m kyllingefilet og tzatziki. (600 kcal)

Efter aften: Banan (81 kcal)

Drukket:

2 kaffe, 1 liter vand

Kalorier i alt:

1353

Kosttilskud:

1 Multivitamin + HUSK

Hvordan har jeg det?:

Nogenlunde tilpas 11.12)

Edited by n0rgaard
Link to comment
Share on other sites

d. 01/03-12

Aktivitet: Morgentur med hunden. Eftermiddagstur med hunden. Bilka shop tur m damen. (Det træning i sig selv)

Spist:

Morgen: 3 dl havregryn + 4 dl skummetmælk (481 kcal)

Frokost: 2 rugbrødsmader med 6 stks kødpølse og 1 stk hamburryg + 12 stk agurkeskiver (300 kcal)

Eftermiddag:

Aften: 2 portioner salatmix m kyllingefilet og tzatziki. (600 kcal)

Efter aften:

Drukket:

2 kaffe, 1 liter vand

Kalorier i alt:

1381

Kosttilskud:

1 Multivitamin + HUSK

Hvordan har jeg det?:

Rigtig godt (11.12)

Edited by n0rgaard
Link to comment
Share on other sites

Hej Mads

Har snust lidt rundt i din log, og vil lige ønske dig held og lykke med vægttabet.

Det, som lige springer i øjnene, når jeg læser din log, er det totale fravær af fedt i din kost. I mine øjne får du for mange kulhydrater uden fedt og protein til at stabilisere dit blodsukker, og det kan altså give en heftig sultfornemmelse.

Ved godt, at det er kontroversielt at melde ud i en slankelog, men da jeg på et tidspunkt lagde min kost om til at indeholde MEGET mere fedt (olivenolie, avocado, smør, spegepølse, nødder og mandler) smed jeg 1,5 kg på en uge!! Det var sikkert væske og kulhydratdepoter det meste, men siden min kostomlægning har min vægt ligget stabilt og fint på den rigtige side af min idealvægt.

Jeg mener ikke, at man skal være bange for at skrue ned for kulhydrater (ris, pasta, brød) og op for protein (kød, æg, mælkeprodukter) og fedt (sund olie, avocado, nødder og mandler) - det holder dig altså mere mæt end tørt knækbrød. Det hele skal selvfølgelig være i de rigtige mængder, men de rigtige mængder fedt er altså ikke nul :smile:

Læs evt. de forskellige artikler her på MOL, som Morten Z har skrevet om mættet fedt og fedtskatten.

Håber i øvrigt at dit fine vægttab so far har haft en positiv indvirkning på dit liv og din psyke :4thumbup:

Edited by Stinelykke
Link to comment
Share on other sites

d. 02/03-12

Aktivitet: Morgentur med hunden. Eftermiddagstur med hunden. Lille gåtur senere på dagen.

Spist:

Morgen: 3 dl havregryn + 4 dl skummetmælk (481 kcal)

Frokost: 2 let knækbrød med 2 skiver hamburryg (300 kcal)

Eftermiddag: 1 dåse tun (170 kcal)

Aften: 2 portioner lasagne (1100 kcal)

Efter aften: 1 pk gajol (53 kcal)

Drukket:

3 kaffe, 1 liter vand

Kalorier i alt:

2104

Kosttilskud:

1 Multivitamin + HUSK

Hvordan har jeg det?:

Tilpas (15.00)

Edited by n0rgaard
Link to comment
Share on other sites

Hej Mads

Har snust lidt rundt i din log, og vil lige ønske dig held og lykke med vægttabet.

Det, som lige springer i øjnene, når jeg læser din log, er det totale fravær af fedt i din kost. I mine øjne får du for mange kulhydrater uden fedt og protein til at stabilisere dit blodsukker, og det kan altså give en heftig sultfornemmelse.

Ved godt, at det er kontroversielt at melde ud i en slankelog, men da jeg på et tidspunkt lagde min kost om til at indeholde MEGET mere fedt (olivenolie, avocado, smør, spegepølse, nødder og mandler) smed jeg 1,5 kg på en uge!! Det var sikkert væske og kulhydratdepoter det meste, men siden min kostomlægning har min vægt ligget stabilt og fint på den rigtige side af min idealvægt.

Jeg mener ikke, at man skal være bange for at skrue ned for kulhydrater (ris, pasta, brød) og op for protein (kød, æg, mælkeprodukter) og fedt (sund olie, avocado, nødder og mandler) - det holder dig altså mere mæt end tørt knækbrød. Det hele skal selvfølgelig være i de rigtige mængder, men de rigtige mængder fedt er altså ikke nul :smile:

Læs evt. de forskellige artikler her på MOL, som Morten Z har skrevet om mættet fedt og fedtskatten.

Håber i øvrigt at dit fine vægttab so far har haft en positiv indvirkning på dit liv og din psyke :4thumbup:

Ja, ku sgu godt bruge noget som mættede lidt mere, hehe :P Ja, det har bestemt haft en positiv indvirkning! Jeg er stolt af mig selv og rigtig glad for at der er noget jeg kan holde (indtil videre) og forhåbentlig resten af livet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share