Den kedelige gamle mands ultra løbe log.


Arcus
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Nå.

Efter mit sidste Maraton var jeg en smule modløs. Min manglende evne til at holde på efter de 26 kilometer gav mig lidt et mentalt dyk.

Hoved parten af skylden skal nok findes i de foregående dages sygdom, men også i det faktum at jeg lagde alt for hårdt og optimistisk ud, ift. det eg så havde at skyde med.

Når jeg gennemgår mine foregående "Hurtige" Maratons kan jeg tydeligt se at jeg ikke har evnet at løbe negative splits, men er gået lidt ned mod slutningen.

Det tyder på at jeg skal have mere fokus på taktikken, og holde mig til planen, eller simpelthen vælge at løbe en konstant hastighed, der lige er 5-10 sek langsommer en det jeg måske optimalt kan, og så se hvad energien siger de sidste 12 kilometer.

Så det er egentligt med at løbe mere med hovedet næste gang.

Det positive er dog at jeg relativt nemt løber en Maraton under de 3.45, så grundformen er egentligt okay. Jeg skal blot have noget mere tempo ind, og træne psyken mere ift. når jeg bliver træt.

Jeg har ladet for de kommende måneders grundtræning ladet mig inspirere af Rekordjagt.dk og Lydiards træning. Simpel og kedelig ville nogle måske mene, men ift. Maffetone er det den rene fest, da der er indtil flere tempo i spil på en uge.

Lydiard operere med 1/4-2/4 og 3/4 belastninger, men aldrig 4/4. Min grundtræning er også uden klassiske intervaller, da der er en ugentlig "tempo" tur, der ligger i Maraton tempo eller lidt hurtigere, og sådan set er tæt på Jack Daniels Steady-State ture.

Min uge ser i udgangspunktet ud som understående, selvom jeg har justeret lidt på løbehastighederne, og nogle gange bytter om på Lørdag og Søndag.

  • mandag: 60min let løb @ 5:45-6:00
  • tirsdag: 45min moderat løb @ 5:10-5:20 – kan senere blive til 60-70min moderat løb @ 5:10-5:20
  • onsdag: fri
  • torsdag: 30min let løb @ 5:45-6:00 + 8km time trial @ 4:40-4:45 – kan senere blive til 15km time trial @ 4:40-4:45
  • fredag: 60min let løb @ 5:45-6:00 eller fri
  • lørdag: 90min let løb @ 5:45-6:00 – kan senere blive til 150min let løb @ 5:45-6:00
  • søndag: fri

Som man kan se er der stadigvæk massere af roligt/let løb, men der er også time trials og moderat løb, så de forskellige tempo bliver trænet kontinuerligt.

Desuden er bakketræning en fast bestandel af træningen, da jeg bor et bakkede sted, og ved at fastholde tempo op af de lange stigninger giver det helt automatisk bakke træning.

Desuden smider jeg det også ind på nogle af de lette dage, i form af 5x30 meter bakke fx, da jeg kan mærke at det giver godt.

Jeg håber at den lidt mere strukturerede og varierede træning kan give en boost i grundformen, og ligge et godt mentalt og fysisk fundament for et "hurtigt" maraton til næste år.

Link to comment
Share on other sites

Mandag:

2.8 km meget roligt løb med husets nyeste medlem Cheri, der er en adopterede Cairn Terrier (Hund). Den tidligere ejer rejste meget, og skulle ofte have hende passet, så hun søgte en adoptiv familie. Da køresten og jeg havde talt hun, blev vi enige om at en lidt ældre hund, i første omgang var at foretrække, også hvis vi senere vil have en hvalp, da de ofte bliver bedre præget.

I følge den gamle ejer, skulle hun være løbe vant, men jeg har vurderet at vi nok løber i lidt forskellige tempo, så jeg har hende kun med på de små korte ture. Men det er godt nok hyggeligt at have hund igen.

Tirsdag:

9.6 kilometer Mellem tempo, hvilket svare til 5.05 min/km og en puls belastning på HHR%:70

Ganske fin tur i tusmørke. Løb med pandelampe det sidste stykke. Var måske lige lidt varmt klædt på med refleksvest, der tog vinden. Men heller det end at blive kørt ned. Tempoet var nemt at holde, og skulle fokusere på ikke at løbe for hurtigt ift. 2/4 efford. Ideelt ligger det mellem 5.24-5.09 så jeg har løbet en lille smule for hurtigt, men det skyldes nok også at jeg som sædvane gav løbet lidt mere frit nedad. Forsøgte også at fokusere på kadancen, hvor jeg har sløset noget på det sidste. Dejligt tur alt i alt, og den lille pande lampe jeg har købt er ganske okay. Den er ikke så kraftig som min H7, der har 400 lumen. Så blive spændende om der er lys nok senere på året. Ellers er det jo det tungere grej der komme frem.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

27 okt - 31 okt.

Travlhed har igen gjort at loggen ikke er blevet opdateret.

Mandag blev der løbet 6 kilometer i den rolige ende og Tirsdag blev der løbet 6 kilometer i den lidt hurtigere ende.

Den nedsatte mængte kom sig af at der skulle løbes Maraton Fredag, og halv maraton Søndag så ingen grund til at stresse den gamle krop for meget.

Jeg updatere nu fordi jeg løb mit Maraton nr. 13 Årets 11 i går i Viborg.

42.195 km
3t58m50s
5.39 min/km
HHR%:70
Rigtigt fint canonball maraton i Viborg.
Det startede klokken 17, hvor mørket var næsten faldet på, og i let regnvejr. Regnen stoppede dog efter 1/2 time, og det hold nogenlunde tørt resten af turen. Vi var 4 stykker der lagde ud i samlet trop, men den ene måtte give op efter 21 km da han havde problemer med maven. Jeg var ikke helt tilfreds med tempoet, der til tider var lige den lave ende for at komme igennem på under 4 timer, så jeg valgte at løbe foran og sætte pacen. Noget der ikke var helt nemt, da der på det meste af turen kun var lys i knæ højde, og jeg derfor var nød til at sætte lyst på uret for at tjekke hastigheden. Faktisk er det lidt en udfordring at løbe stærkt når man på den måde løber i mørket, og kun har en smal "Lyskorridor". Vi var 2 der fulgtes i mål, hvor jeg havde rigtigt godt overskud til at sætte lidt mere fart på til sidst. Der blev dog brugt god tid i depotet, hvilket nok kunne have været gjort lidt hurtigere, men nu var det heller ikke en fantom tid jeg gik efter. Jeg huskede at drikke omkring 250 ml vand ved hver depot stop, og supplerede med 2 stykker banan,og et plasbære coca cola. Det fungerede rigtigt godt, og jeg fik på intet tidspunkt problemer med energien eller maven. Jeg supplerende desuden med 2 coffein tabletter. En før start og en ved 22 kilometer. Alt i alt er jeg rigtig godt tilfreds med løbet, selvom jeg også kan se at det kræver mere fokus at løbe i mørke. I hver til fald for sådan en som mig, der bliver lullet lidt i trance af at løbe i mørke og tåge.
I Morgen står den på Salling Halvmaraton i Hasseris. Jeg tror ikke lige jeg løber PR. Men kroppen er rimeligt frisk i dag. Der bliver nok luntet en lille tur senere, for at løsne lidt op.
Link to comment
Share on other sites

Salling Halv Maraton (Hasseris/Aalborg)


21.20 km

4.48 min/km

HHR%:80

Kadance: 180

Sko: Gorun3

Okay halvmaraton på bagkanten af et Maraton. Lagde roligt ud for at finde tempoet, og fine ud af hvordan baglårene havde det. Fandt faktisk et fint tempo fra starten af, som det lykkedes mig at holde nogenlunde konsekvent. Omkring de 12 kilometer kunne jeg godt mærke at jeg havde trætte baglår, og at der lå en krampe og lurede lige under overfladen hvis jeg trykkede alt for meget på speederen. Energien fejlede ellers ikke noget, og på friske ben kunne jeg sagten have løbet hurtigere. Jeg havde fokus på kadance og løbestil de sidse 10 km, og det lykkedes at holde kramper fra døren. Jeg tog en gel ved 10 km, sammen med en koffein tablet, men sprang depoterne over.

Et ganske okay løb, men jeg er ikke helt tilfreds med at der ikke var tidstagnings måtter ved start, så det er guntime der tæller. Desuden heller ikke nogle split måtter. Split måtter kan nok undværes, men når man løber med chip syntes jeg det er på sin plads at have et måtte ved start, så man faktisk får en reel tidsmåling. Jeg startede mit ur da jeg begynde at løbe, så tiden skulle gerne passe med chip tiden. Men den reel tid er nok 30 sek hurtigere.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag:

10 km let løb @ 5.26

HHR%:62

Fin tur der begyndte i lys, men sluttede i mørke. Jeg havde ikke lampe med så var lidt spædt på om jeg kunne se nok til at løbe til sidst. Det gik okay, men hold nu op det bliver tidligt mørkt.

Fokus var på afslappede løbestil, da mit venstre baglår ellers mener det skal krampe lidt op. Ellers er min krop overraskende frisk oven på weekendens små løbeture.

Link to comment
Share on other sites

Fredag 7. Nov

55 min let løb
10.39 km
5.18 min/km
HHR%:65
Kadance: 180
Sko: Vivobarefoot
Dejlig tur efter et par dage hvor jeg har været rigtig træt og små forkølet. En omgang C og D vitaminer ser ud til at have hjulpet. Løb primært efter puls i dag, og den sad ret godt. Er begyndt at lufte vivo skoene lidt mere på puls turene, da det hjælper til at holde kadancen, men også gør at tempoet ikke bliver alt for højt.
Lørdag 8. Nov
1:45:00 Min letløb
18.38 km
5:43 min/km
HHR%:65
Kadance:180
Sko: GoRun Ultra
Planen var omkring 2 timers løb i MAF puls. Det lykkedes meget godt, selvom jeg havde valgt en meget bakket rute, der dog er rigtig flot. Skulle have tempoet heolt ned for at holde pulsen på bakkerne, og huskede det faktisk de fleste steder. Efter de 15 km var jeg dog en smule træt i venstre hofte. Ikke noget der gjorde dicideret ondt, men følte mig en smule slidt. For at træne med det løb jeg med fuldt gear idag, hvilket nok har betydet 3-4 kg mere end normalt. Godt for forbrændingen, men det presser pulsen lidt.
Edited by Arcus
Link to comment
Share on other sites

Den foreløbende uge blev en af de mere stille af slagsen.

Efter en Maraton om Fredagen og en Halv maraton om Søndagen var kroppen en smule træt.

Jeg blev også ramt af en let forkølelse, der sagtens kan have sit udspring i de strabadser jeg udsatte kroppen for.

På positiv siden er der ikke noget der har gjort ondt, eller andet.

Men jeg valgte altså at holde mængden lav, og fik kun lige løbet godt og vel 40 km. Dog med en okay tur Lørdag, der bød på nogle sjove bakker.

I denne uge, er planen lige så stille og roligt at komme tilbage på sporet, med mit Lydiard trænings program. Jeg oplever at det hjælper gevaldigt på grundtempoet at jeg variere tempoet på 1 til 2 af ugens pas, så det fortsætter jeg lidt med endnu.

Jeg har stadigt Maffetone i baghånden hvis jeg syntes det bliver alt for komplekst.

Jeg skulle også gerne få tid til en MAF test i denne uge, der dog byder på et par smålange arbejds dage. Godt jeg har en god pandelampe.

Link to comment
Share on other sites

Mandag.

Udover at løbe 10 km i mørke og regnvejr, fik jeg også dyrket mine lidt mere praktiske sider i går.

Havde været så heldig at få 5 Fasaner og en Hare af den landmand kæresten og jeg bor til leje hos.

Så efter at de havde hængt et par dage, skulle de jo gøres i stand.

Nu har jeg ikke flået en fasan i nogensinde, og slet ikke en hare. Kæresten havde dog lidt forstand på det da hun gjorde det engang som 14 årig.

Det var faktisk nemmere en jeg troede, og specielt fasaner er nemme da det Er lidt som at tage en sok af.

Haren krævede dog lidt mere, men det gik også. Så følte mig meget stenalder agtig da jeg tog ud på dagens løbetur, der bød på noget ømme og ugidelige ben de første 6 km.

10 km let løb @ 5.30 min/km

Link to comment
Share on other sites

Pyha. Mørkt og tåget i dag. Det var i den grad en udfordring at se hvor jeg løb, selvom jeg havde den kraftige lampe på, da det var meget tåget. Det gjorde det dog også en smule sjovt, men turen husker jeg bedst som en smule vej i lyskeglens skær. Fik dog holdt tempoet ret uproblematisk, men havde jeg ikke kendt ruten ville jeg have været helt lost.



10 km Mellem løb

4.48 min/km

HHR%:76

Kadence: 180

Link to comment
Share on other sites

Mandag.

Udover at løbe 10 km i mørke og regnvejr, fik jeg også dyrket mine lidt mere praktiske sider i går.

Havde været så heldig at få 5 Fasaner og en Hare af den landmand kæresten og jeg bor til leje hos.

Så efter at de havde hængt et par dage, skulle de jo gøres i stand.

Nu har jeg ikke flået en fasan i nogensinde, og slet ikke en hare. Kæresten havde dog lidt forstand på det da hun gjorde det engang som 14 årig.

Det var faktisk nemmere en jeg troede, og specielt fasaner er nemme da det Er lidt som at tage en sok af.

Haren krævede dog lidt mere, men det gik også. Så følte mig meget stenalder agtig da jeg tog ud på dagens løbetur, der bød på noget ømme og ugidelige ben de første 6 km.

10 km let løb @ 5.30 min/km

Jeg aner et kommende løbekoncept.

I år var der som bekendt en mand, der løbe NYC Marathon, mens han strikkede et håndklæde.

Du kunne jo overveje at løbe et maraton og flå en hare undervejs? Virkelig macho :beer:

Link to comment
Share on other sites

Jeg aner et kommende løbekoncept.

I år var der som bekendt en mand, der løbe NYC Marathon, mens han strikkede et håndklæde.

Du kunne jo overveje at løbe et maraton og flå en hare undervejs? Virkelig macho :beer:

Så skal jeg nok ikke introducere konceptet til København Maraton. Jeg tør ikke løbe igennem Østerbro med en flået hare. Heldigt du ikke foreslog en Giraf :laugh:

Link to comment
Share on other sites

I dag gad jeg virkeligt ikke løbe da jeg kom hjem, så jeg gik en tur med hunden og så smuttede jeg i løbetøjet og løb alligevel.

Grunden til at jeg ikke rigtigt gad hang meget sammen med at jeg skulle løbe noget tempo tur, og at det bare var rigtigt kedeligt og trist vejr. Tempo turene er bare en smule mere brutale når jeg bor hvor der er mange bakker.

Men da jeg ikke gad være en kylling kom jeg jo afsted alligevel, og fik egentligt fyret en okay omgang tempo intervaller af.

De lå i målzonen så det kan nok ikke blive meget bedre. Samtidigt sad Kadancen også lige i skabet, så alt i alt var jeg en glad mand da jeg sluttede af.

Dagen bestod således af:

Opvarmning

3.47 km @ 5.31 min/km

Dernæst 3x2000 m @ 4.39-4.24 min/km

1 af 3 Interval @ 2000 m
2 km
4.34 min/km
HHR%:80
Kadance: 180
Det interessante ved at dyrke intervaller der hvor jeg bor nu er helt bestemt bakkerne. Der er ikke nogle steder i umiddelbar nærhed hvor der er flat, så det udfordre tempo og puls. Det første interval var dog ret fint, selvom jeg mistede lidt fart op af de lange stigninger.
2 af 3 Interval @ 2000 m
2 km
4.29 min/km
HHR%:80
Kadance: 180
Fint interval, selvom det ikke var helt nemt at se uret i det tiltagende mørke.
3 af 3 Interval @ 2000 m
2 km
4.33 min/km
HHR%:83
Kadance: 180
Bakken sidst på ruten trak tænder ud, og der skulle arbejdes lidt for at holde kadancen og tempoet oppe, specielt fordi jeg ikke helt kunne fælge tempoet i mørket. Nåede dog intervallerne før det blev helt mørkt, og jeg behøvede pandelampe. Egentligt ganske godt tilfreds med dagens tur, da jeg bestemt ikke var oplagt da jeg lagde af sted, og det kuperede terræn gør det til lidt en udfordring at holde et jævnt tempo. Jeg er dog ikke i tvivl om at de indbyggede bakkespurter giver godt.
Jeg sluttede af med lidt transport løb.
0.5 km
Så den samlede tur blev 10 km.
Edited by Arcus
Link to comment
Share on other sites

Søndag.

21.68 km
5.35 min/km
HHR%:64
Kadance:174
Rimelig langtur i dag, men løb uden at holde øje med kadancen, og det kan ses. Der var utroligt meget vind på vejen hjem, hvor energien begyndte at svigte lidt. Fik dog løbet i den puls og det pace jeg ville overordnet, så det er egentligt godkendt. Kroppen var også noget træt oven på 2 dage hvor jeg har været lidt små syg, uden at det har været alvorligt. Er begyndt at tage ekstra dosis D og C vitamin, da jeg oplevede at det hjalp sidste vinter.

Samlet harugen budt på 50 km, hvilket er meget lidt. Men har været træt og slidt i denne uge. Måske Maraton og halv maraton i starten af måneden har slidt lidt mere en jeg lige troede.

Link to comment
Share on other sites

12 km Mellem løb
59m56s
4.59 min/km (Target:5.09-4.49)
HHR%:71
Kadance:180
Sko: Roadglove V2
Rigtigt fin mellem tur i dag. Startede ud på ben og en krop der føltes noget træt, men efter de første kilometer åbnede de lidt op. Bakkerne var som sædvanligt en smule udfordrende at holde fart og kadance op af, men jeg kan mærke at det bliver bedre og bedre, og at kroppen bliver mere vandt til at sætte gearet rigtigt. Havde fokus på kadancen, og teknikken, og løb derfor i minimal skoen.
Pulsen artede sig også rigtigt fint, ruten taget i betragtning, og jeg syntes det tyder på at kroppen adaptere godt til det skiftende tempo. Jeg håber at jeg snart er 100% frisk, så jeg kan få lidt flere ugentlige kilometer på. Det bliver nok ikke i denne uge, da jeg skal afsted på Kursus torsdag til og med Lørdag. Det er altid vanskeligt at passe løbeture ind i faste spisetider osv.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Nå...

Bom bom..

Der har vist været lidt stille her i loggen på det sidste. Det betyder nu ikke at der ikke er blevet trænet og løbet, men det har egentligt bare været almindelig grundtræning, uden de store mål ud over at holde formen nogenlunde ved lige.

For at opsummer kort på løbeåret 2014, kom jeg i mål med mit projekt med at løbe 12 maraton på 1 år.

Projektet startede en Januar dag på snefri veje i Aalborg, men blev afsluttede i snevejt i Hjørring, på en rute der for 2/3 vedkommende var i skov, og på trailspor. Ikke et underlag jeg på nogen måde er erfaren med, og havde dog også nogle øjeblikke hvor jeg var ved at ryge på røven. Men jeg kom igennem. Endda med et negativt split, hvor jeg jeg fik et samarbejde op at køre med en anden løbe. Det resulterede i at vi faktiske øgede tempoet efter de 30 kilometer, og med de 2 sidste kilometere som de hurtigste. Tiden blev rolige 3timer og 55 minutter. Det er jeg faktisk ret godt tilfreds med, ift at jeg ikke ligefrem har mængte trænet det voldsomme. Decembers løbemængte har ikke oversteget de 250 kilometer.

Kroppen var også frisk og klar dagen efter. Selv mine lægger, der nok var lidt mere på arbejde en de normalt vis er, var friske. jeg tænker at det også spiller ind, at jeg nu bor og løber i et område der er meget mere kuperede en tidligere. Selvom jeg ville, kan jeg simpelthen ikke løbe en 10 kilometer i en nogenlunde radius, i flat terrean.

November og December er også meget gode eksempler på at jeg skal have nogle mål at træne hen i mod. Nu ved jeg at jeg kan løbe en Maraton rimeligt komfertabelt på grundformen. Jeg har endda formåede at løbe et nogenlunde 3.30 forsøg på kun 2 ugers "special" træning. At det så fejlede med 4 minutter skyldtes nok lige dele fejldisponering, og 4 dages foregående diærre med manglende energi optag til følge.

Nå... Men hvad er så målet for 2015??

Ja alle målene er ikke på plads, men hvis der er noget jeg har lært i 2014 er det at hvis man skal have succes, må man prioritere i sine mål, og rangorden dem.

Mål 1 var at løbe skadesfrit - Det lykkedes

Mål 2 for mig var de 12 maratons, og dem kom jeg igennem.

Mål 3 var at løbe hovedparten under de 4 timer, og det lykkedes også. Så vidt jeg husker lå kun 3 af dem over de 4 timer, og det var et helt bevidst valg. Jeg har endda 5 stykker under de 3.40 så det er ikke helt skidt.

Der hvor jeg ikke helt lykkedes i 2014 var at huske på rangordenen hele tiden. Jeg burde ikke have gået efter de 3.30 på den optakt jeg havde, men på den anden side fik jeg en værdifuld mentalt ballast med mig.

Nå men jeg tilbage til 2015.

Mit mål for 2015 er fortsat at løbe skadesfrit. Så jeg holder fast i maffetone/Lydiards tilgang til træning. let løb omkring de 60-68% HHR for hovedparten af løbeturene, og så med 1 ugentligt tur på 30 minutter omkring de 68-75% HHR for at fastholde og opbygge en smule hastighed.

Løbemæssigt har jeg valgt at sætte barren højt, og har tilmeldt mig et 12 timers løb den 30/5-15

24 timer ved havet, som finder sted i Sæby, Nordjylland.

Det er en rundstrækning, så det er til at overskue ift. depoter osv. Men det kommer nok til at kræve en del mentalt at løbe i det samme hamsterhjul 12 timer. Jeg kender dog et par stykker der skal med. Måde på 24 timers delen og 6 timers delen, så der bliver nok tid til en snak eller 2 under vejs.

Tankerne bag de 12 timer, er at 6 timer minder en del om et roligt maraton + lidt ekstra. Hvis jeg skal udfordere min krop og psyke skal der lidt ekstra til.

Lige nu er målet at komme over de 100 kilometer, men mon ikke jeg kommer til at evaluere på det mål, når jeg kommer ordenligt igang med træningen?

For at skyde projektet i gang, løber jeg et Maraton på lørdag igen i Hjørring på den samme trail rute som sidste.

Den næste tid vil nok gå med at få bakset et nogenlunde fornuftigt program sammen, der giver den fornødne styrke og udholdenhed, men som også træner det mentale. Det skal også passes ind i et, til tider travlt familie liv, hvor jeg jo ikke alene kan disponere over min tid.

Jeg vil forsøge at opdater loggen her løbenede, ikke kune med træningspas, men også med de op, nedture og udfordringer jeg støder på i mit løbeprojekt.

Godt nytår derude.

Link to comment
Share on other sites

Mandag 5/1-15

Dagen stod første på en omgang styrketræning i fitness world. Nytårs rykindet havde endnu ikke fået fri fra skole, så der var til at komme til. Squat og dødløft krydret med nogle kettlbell swings. Dejligt.

Dagens løb bestod af 6 km let løb. Jeg havde fastet hele dagen, så pulsen var høj og tempoet lavt.

Tirsdag:

1. løb

3 km let løb
5.23 min/km
HHR%:68
Lille hurtig tur med hunden. Hun fulgte fint med uden snor, men det var også på grusvej hvor der normalt ikke er mange biler. Der var dog et par fasaner der fik sig en forskrækkelse.
2. løb
12 km mellem løb
5.31 min/km
HHR%:71
Dagens lange tur krævede lige at jeg hev mig selv mentalt op i håret. Blæst og regn var aftenes menu. Det startede egentligt stille ud, men efter de 5 kilometer begyndte det at regne tungere, og specielt de sidste 3-4 kilometer var der tryk på regnen, der føltes en smule som små istapper i hovedet. Valgte dog at fokusere på hvor mandig jeg var sådan at give mig i kast med elementerne ;)
Link to comment
Share on other sites

For at starte med slutningen.

Lørdag formidtedag løb jeg mit Maraton nummer 15.

Årets første maraton burde egentlig hedde. Maraton mellem 2 storme. Ruten i gennem Bagterp plantag, i Hjørring, var mildes talt smattede og glat, og de stykker der var modvind på, var det lige imod. Så alt i alt en ret hård dag på kontoret. Men jeg fik egentligt det til at fungere meget godt, og i stedet for at lege springbuk gennem plantagen, blev den taget bulldozer stil. Det gav våde fødder, men hjalp på at holde "trådet" Vejret var udover blæsten relativt tørt. Selvom jeg var brugt, og det var et småhårdt løb, var det også rigtig fedt, og som sædvanligt i selskab med andre herlige løbere.

Krone maraton
3t55m26s
5.35 min/km
HHR%:77
Der blev også løbet onsdag og torsdag, men dog kun sammenlagt 15 kilometer i alt. Det giver en uger der lige sniger sig op på 80 kilometer.
Jeg kan mærke at formen er på et okay niveau, og at det er bedst at jeg kommer ud hver dag. Det er som om kroppen knager mindre når den lige bliver brugt en smule.
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

En af de sjældne opdateringer her oppe fra det mørke Nordjylland.

Da der er gået grundtræning i den, er der ikke meget at opdatere om. Januar måned var lidt en sur måned at komme igennem, da jeg var ramt af sygdom.

Det resulterede i at jeg måtte aflyse et Maraton løb, der dog alligevel blev aflyst pga. sne.

Det betød også at det kun blev til 250 kilometer i Januar, hvilket ikke er prangende. Men på positiv siden lykkedes det mig nogenlunde at holde skruen i vandet.

Lige nu udfordre sneen en smule, da jeg bor så langt ude at der ikke bliver ryddet. Det kræver lige et par kilometer at komme på ryddet vej. Det er selvfølgeligt sjovt at løbe på sne, men det udfordre også kroppen mere, og giver lige noget mere ømhed. Det er dog ualmindeligt smukt med sneen, og det er faktisk hyggeligt at løbe med sneen knitrende under foden, og frost i luften.

Desværre er der ikke så meget frost pt. og tøsne og fugtig luft er bare ikke min livret. Heldigvis er det lyst efter klokken 16 nu, så for det meste kan jeg løbe uden pandelampe.

Nu må vi se hvad Februar byder på, Vintermånederne er ikke altid de nemmeste at slæbe sig igennem, men det betaler sig når foråret kommer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share