Måling af fedtprocent med tang


Kermit
 Share

Recommended Posts

Er det ikk nemere bare og købe en tang og så få en til at måle det for dig så har du jo en tang til rådighed hver gang du vil måle din fedtprocent

Både og. Jeg har på nuværende tidspunkt en fedttang, men der er jo en række usikkerheder med det. Derfor kunne det være interessant at få det målt af en der har styr på det, og med en tang der er ordentligt kalibreret.

Link to comment
Share on other sites

Den største usikkerhed er personen der måler. Hvis han er urutineret kan du ligeså slå 3 terninger. Hvis det fx. giver 5+2+4, så er din fedtprocent 11.

Var egentlig også det jeg ville frem til :smile:

Pjat med jer.

I de perioder jeg har målt fedtprocent med tang har jeg slet ikke haft problemer med at måle konsistente resultater samt måle ændringer der virkede passende ift hvordan tingene så ud i spejlet.

Kan selvfølgelig ikke udelukke at jeg har gudsbenådede evner udi fedttangsmåling, men jeg tvivler (både på giverens eksistens og evnerne :smile: )

Det absolutte tal man får ud er temmelig ligegyldigt - det der er interessant at måle er ændringer.

Du skal blot:

- beslutte hvilken formel du vælger (3-punkts til mænd kan du selv lave så hut jeg visker)

- måle præcis samme sted hver gang

- og forhåbentlig kan tangen hjælpe dig med at klemme lige hårdt fra gang til gang

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hej med jer

Det giver meget mere mening at holde øje med din kropssammensætning i det hele taget. Kroppens sammensætning af fedt, musker, vand og knogler kan give et mere nuanceret billede af ens form og gøre det lettere at sætte konkrete mål i forbindelse med træning og vægttab.

Det er i dag let at holde sig ajour med kroppens sammensætning med en simpel badevægt. Se eksempelvis Targetscale, som kan overføre data automatisk til din iPod/iPhone/iPad via Bluetooth og lave grafer og rapporter over udviklingen:

http://www.powersenior.dk/shop/vaegten-targetscale-til-823p.html

mvh

Martin fra Power Senior

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share