Tab af muskelmasse


Kermit
 Share

Recommended Posts

Selvfølgelig lidt underligt at spørge herinde hvor de fleste går efter at blive relativt store, og få nogle store stærke muskler. Jeg er selv relativt fit, men har sindssygt tunge ben, hvilket nok hænger sammen med genetik, men i særdeleshed også at jeg cykler en hel del. I cykelsporten snakker man nogle gange om ryttere der ændrer sig, og bl.a. taber sig i muskler for at blive bedre til at køre opad. Men hvordan gør man egentlig det? Hvis jeg nu f.eks. skulle til at tabe vægt på min lår og lægge, hvordan skulle det så bæres an?? Jeg er med på at der også vil være en nedgang i ydelse, men hvordan kan det gøres med så lille tab af ydelse som muligt??

Det er ikke fordi jeg har planer om det pt, da min kropsform passer fantastisk godt til de danske cykelforhold, men hvis jeg en dag skal ned og køre mere kuperede løb kunne det da være interessant.

Link to comment
Share on other sites

Ja, distance løb (tror dog ikke det behøver at være meget langsomt) og ingen squat er forholdsvis effektivt hvad angår atrofi i lårbasserne.

Måske lidt eksplosivt squat én gang om ugen kan begrænse styrkenedgangen, men det er så kun et gæt.

Link to comment
Share on other sites

Ja, distance løb (tror dog ikke det behøver at være meget langsomt) og ingen squat er forholdsvis effektivt hvad angår atrofi i lårbasserne.

Måske lidt eksplosivt squat én gang om ugen kan begrænse styrkenedgangen, men det er så kun et gæt.

Grunden til jeg skriver langsomt er for at undgå skades-risiko mm. Intensitet skal holdes nede osse for ikke at brænde helt ud efter et par uger med masser af løb. Powerwalk er derfor et super alternativ, da man sjældent banker pulsen helt i vejret med den slags :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share