hvor bliver min six pack af?


davidx90
 Share

Recommended Posts

Jeg træner praktisk taget aldrig min mave, men abs begynder stille og roligt at titte frem.

Mavetræning er overvurderet hvis du er slap og uduelig.

Hvis du kan squatte 150 og har en rimelig fedtprocent, vil du få flotte abs.

kan desvære ikke squatte så meget da jeg ikke gør det så tit :/
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
Guest Slettet_04042015

Du skriver intet om din mavetræning. Mavetræning kan føles hårdt. Situps og situps lignende crunches føles hårdt for maven men giver ingenting.

Sørg som minimum at få indkasseret effekten ved at få ordentligt stræk på mavemusklerne, de fleste træner som begyndere langt fremme på bolden. Kvaliteten består i at komme bagover og inducere stræk på muskel som er vigtigere end at addere vægt. Der skal faktisk være mere at hente i bolden ved dit nuværende udviklingsniveau. Kombiner med en maveøvelse af høj teknisk sværhedsgrad der fordrer kontrol og kontakt med mavemuskler. Når kontrollen er opøvet så ny teknisk svær øvelse. Men brug ikke for meget krudt på at overgøre træningen af mavemusklerne med volumentræning. Fokus på kvalitet.

70-80% kost (skære ned på kulhydrater, ind med fedt og protein)

20-30% træning.

Cable crunches udført kontrolleret under de negativ reps (kontrolleret som i at du principielt kan stoppe på et hvilketsomhelst givet moment under den negative) kan strække mavemusklerne godt fra hinanden under høj belastning men man risikerer desværre for nemt at gå på kompromis sundheden af nakken hvorfor jeg ikke vil anbefale den i længden. Men kan du få den til at spille så er der intet i vejen for den. Louie Simons advokerer flere varianter af den til atleter der squatter.

Højt Squat er sikkert udmærket for resultater der er suboptimale. De fleste finder maveøvelser dødkedelige.

Edited by Mike75
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_04042015

Der skal være noget masse på din spæde krop før abs kan ses - præcis som andre muskler i kroppen. Maven skal trænes nøjagtigt som andre muskelgrupper, ligesom der ovenover er nævnt squat VIGTIG øvelse! Jeg elsker den :smilerock:

Hmm.. squat træner netop ikke maven som "andre øvelser". Squat inducerer ikke samme hypertrofiinducerende stræk (overrivning) på musklen under belastning. Sådan lidt karikeret træner de fleste ikke de "andre øvelser" såsom biceps ved at holde vægten ud i strakt arm og gå ned i knæ og op. Edited by Mike75
Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg er orienteret, er affaldsstofophobning det vigtigste forhold ved hypertrofi - ikke stræk.

Jeg kan bare ikke helt få det til at give mening, da man så ville se gigantiske gymnaster og yogafolk, hvilket ikke helt er tilfældet..

til OP:

de andre har dækket det rimelig godt. Hvis jeg skulle give dig et råd, ville det nok bare være at ting tager tid, og at du nok i virkeligheden skal fjerne fokus lidt mere fra din mave/sixpack og sørge for at træne hele din krop op. Så vidt jeg er orienteret stimulerer de store øvelser (specielt squat og dødløft) også din hormonproduktion, hvilket burde hjælpe resten af din træning.

Hvor gammel er du? umiddelbart ligner det, du er gammel nok til at træne squat. Jeg har dog hørt nogle historier om, man skal passe på så længe man ikke udvokset, det ved jeg så ikke om du er..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share