Girl power!


Bramsen1990
 Share

Recommended Posts

Okay, I blev atter en gang svigtet. Det er åbenbart en nydelse for mig, siden jeg praktiserer det så ihærdigt.

Men, når det er sagt....

JEG KAN CYKLE IGEN!!!!!

Oh yeah, helt uden smerter og besvær! Jeg blev SÅ forbandet glad! Jeg fantaserede om, at jeg igen kunne begynde at cykle i skole, på arbejde og til centret - men måtte stoppe mig selv. Jeg må starte ud med 2 min ifølge anbefalingerne. Det har jeg modificeret og sat op til 5 min. Efter en uge rykker vi op på 10, så 20.. Om det er overkill? Det finder vi ud af. Jeg vil i hvert fald cykle hver dag!

Jeg føler mig som Jack The Ripper på Istedgade. :wub:

Jeg har efterhånden mistet min skønne muskelbule på ydersiden af begge lår. Me no likey! Jeg får jo sådan nogle useriøse, ulystne ben. Sådan helt afpillede og tynde.. Så. Jeg tog sagen i egen hånd - igen. Jeg er bare fyldt med fede ideer, når det kommer til genoptræning!

Har I hørt om Easyline? Det er en omgang pis, basicly. Det er for pussies - det er styrketræning/cardiotræning - google princippet. Men i hvert fald er det maskiner, som man kan finde i centrene, men det er med trykluft i stedet for vægte. Princippet er cirkeltræning, masser af gentagelser på 30-90 sek og videre til næste "base".

Genialt genoptræningsprincip dog!

Jeg tog 1 time i dag = 3 runder. Derefter kørte jeg 3 runder på de fire benmaskiner (benpres, extensions/curls, squat og adductor/abductor) for at få gang i bentøjet.

Det foregik uden smerter, og godt nok kan det ikke kvalificeres som reel bentræning, men det er hvad jeg må tage til takke med pt.

Indrømmet, jeg ELSKEDE at være igang igen! :yahoo:

Bagefter tog jeg 5-6 min på spiningcyklen.

Jeg har nu planlagt at tage 1 time 5-7 dage i ugen + cykling hver dag.

Jeg drømmer stadig, at jeg er ude at løbe - hver nat. Det er på grænsen til besættelse i øjeblikket. :hmmm:

Ellers har jeg fået hevet mig op på 45-50 timer i Eller'en i sidste uge, og jeg når at ramme de ca. +30 denne uge. Det med lektier er lidt en by i Rusland, men fordi jeg er så awesome, så går jeg næppe glip af noget. Jeg har vel ca. 15 timers skolegang pr. uge (samtidig med at jeg egentlig burde bruge min 10 timer på selvstudie.....), så det er lidt småt med tiden til det hele, når jeg insisterer på at arbejde fuldtid. Stop dig selv! Blandt andet derfor jeg tyr til Easyline resten af måneden... Jeg får simpelthen ikke tid til at træne mere end ca. 1 time om dagen. Så kan jeg lige så godt gøre det effektivt og have fokus på lorte-knæ frem til mødet med ortopæd'eren d. 29.

Psy har lavet en ny sang. Jeg ved ikke, hvordan jeg har det med det. :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

Såå... Jeg er supergod til at opsætte regler for mig selv. Jeg er bare mindre god til at holde mig til dem.

Jeg sagde 5 min på cyklen hver dag. Jeg bliver bare grebet af følelsen af ultimativ sejr, og så sker ting bare. Jeg tog 6 min i morges inden jeg gik 3 runder af 45 sek efterfulgt af en 30 sek runde i Easyline. Okay, Pernille. Jeg kunne ikke stoppe mig selv, og tog 6 min mere efter. Jeg havde jo lige 10 min inden timen startede... Men jeg har ikke ondt, og lorte-knæ har ikke konverteret til fodbold.

Så... 2 x 6 min på cyklen hver dag. :4whistling:

Det her projekt genoptræning kan virkelig gå begge veje! Haha. Jeg er ikke gammel nok til at træne selv...

Nå, men ellers er jeg OK pænt sej til Easyline-konceptet. Jeg sender et billede til jer på torsdag. Så kan I rigtig se hvor fancy jeg er blevet! Jeg bliver ikke stærkmand af den her træning, men til gengæld kan jeg godt finde motivationen. Der tog jeg sgu godt nok mig selv med tightsene nede! Den der time går overraskende hurtigt, og jeg har luft nok til at synge med på Undressed og Rasmus Walters Endeløst. Hvilket egentlig er det eneste krav til min træning.

Der er et løbebånd i lokalet. En pige løb, da jeg kom derind kl 7. Jeg tror ikke, at jeg afholder mig fra løb særlig længe. Helt ærligt, jeg tror sgu jeg forsøger mig 1. maj. Gave til selv.

Jeg øvede mig også i at gå på trapper i dag. Dvs stepbænke stablet på hinanden. Jeg kunne klare det der svarer til et MEGET højt trin uden at vælte og uden støtte. :4flex:

Min allergi har meldt sig igen. Øv. Mit ulækre sved gør det endnu værre. Gå væk, albuehule-kløe!!

Ps. Jeg har næsten 50 timer i Eller'en plus skole. Træningen bliver presset!

Pps. Jeg har besluttet mig med hensyn til Psy-sangen. Jeg er fan. K-pop mig langt ind i helved og riv mig rundt!

Ppps. Jeg sidder og sveder og stinker i klasselokalet. :heartpump: Elsk mig!

Link to comment
Share on other sites

Jeg føler mig så inspireret!
I morgen napper jeg sgu aluponyen på arbejde. Det giver 8-10 km alt i alt. Hvis jeg føler mig rigtig ovenpå, så bliver ponyen også taget de 4 km frem og tilbage til centret efter arbejde.
Min logik har egentlig ikke rigtig noget evidens bag sig. Jeg bliver ligesom bare nødt til at prøve det. Man kan sige, at hvis det gør avsen i knæet, så kan jeg da glæde mig over, at jeg kun har mellem 11 og 13 timer i morgen.

Jeg prøvede også at lunte-løbe 50 meter i dag. Der går ikke lang tid.......... :wootdance: Man kan også sige, at jeg jo har gået 3 uger uden løb. Jeg kan ikke umiddelbart skelne mellem 3 uger og 3 måneder. De har da 3 tilfælles.

Jeg ved jo egentlig heller ikke, hvad der præcist er galt med knæet. I dag har jeg bildt mig selv ind, at det faktisk slet ikke er så slemt, og at jeg bare har pebet lidt for meget.

Og jeg skal jo genoptræne! Så jeg gør jo ikke noget forkert......... :shades:

Link to comment
Share on other sites

Kan med glæde sige, at jeg har nappet små 10 km på cyklen i dag! :laugh:

..til gengæld kommer jeg hjem til at bombet lokum af en lejlighed, hvor kæresten absolut INTET har ordnet - trods det, at han har været hjemme det meste af dagen kontra os andre. Fåååååck nu dig!

Jeg sover på sofaen og hygger med lidt lækkert juralæsning - så kan klaphatten lære det! Bum!

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik på ingen måde forberedt mig til dagens undervisning - sejt. Jeg går igennem med 12, uden tvivl. :4smartass:

Forelæsning i jurastof fra morgenstunden. OK. Men hvorfor skal folk konstance afbryde, stille spørgsmål, opstille ligegyldige hypoteser, digte, tolke og skide undervisningen langt ind i helved? Min tålmodighed er kraftigt dalende. Jeg bliver kvalt i inkompetence, stupiditet og IQ'er på mindre end 70. Kom ind i kampen.

En del af min uddannelse kræver, at jeg formår at have tålmodighed i mit arbejde, men det indebærer vel ikke tålmodighed overfor uintelligente kollegaer? :raisebrow: Sagen er en anden, når det er patienter og dér er min tålmodighed uudtømmelig.

Dagens galde serveret med lort. Vi går videre.

Av i knæ i dag. 10 km viste sig at være overkill. :4oops:

Jeg har besluttet, at jeg kun cykler på arbejde de dage, hvor jeg har fri fra skole. Altså bliver næste gang på lørdag. Måske hjalp 12 timer på arbejde heller ikke på situationen.

Ellers vil jeg faktisk hellere cykle ud i skoven og ned langs vandet. Jeg har brug for noget afreageren ovenpå skolen, og nu hvor vejret er så dejligt, så skal det sgu udnyttes!

Jeg køber rulleskøjter. Om lidt. Måske på søndag. Min kæreste vil også gerne. Ok sødt. Vi kan skøjte sammen. Kærlighed. :wub:

Jeg stod op kl alt for tidligt i dag og nappede 3 runder af 45 sek i Easyline. Mellemstationerne var mave/ryg. Jeg har besluttet mig for, at der skal være fokusområder til hver træning. Mave/ryg, ben og overkrop. Mellemstationerne bliver så øvelser rettet mod fokusområdet. YEAH. Jeg er lidt god. :weight_lift:

I dag var mave. Jeg var lidt mere end bare god.

Jeg har også fået mere fleksion i knæet - jeg er ikke mange dage fra at have fuld funktion. Det gør hjernedødt ondt, når jeg trækker den til grænsen, men der er snart hul igennem. Jeg kæmper.

Jeg har lavet et flot space med ParkOne og Itunes-gavekort i Eller'en. Varehuschef - aka Bamse - var næsten imponeret.

Jeg hører for tiden Blurred Lines. Det er en feel-good sang ting. Pharrell er lidt rar på en prinsesse-agtig måde i musikvideoen. En rigtig neger ifører sig glitter, pallietter og guld.

Jeg er lige blevet stillet gruppearbejde i rehabilitering i sigte. Hvad fru lærer i virkeligheden siger; "Bramsen, du skal nu døje med lort med lort på, og så skal du fremstille noget konstruktivt ud af lort, for lort er hvad du har at arbejde med. Lort. Punktum." Hvis hun kunne, så ville hun sikkert også sætte sig ned og lægge en lort på gulvet for at understrege.

Der er meget lort i livet.

Ord på tavlen lige nu:

NUZO, supervision, ADL, Maslow, omidentifikation, ressourcer, mestring.

Random.

Folkens, jeg håber jeres liv er mindre lort-befængt. Jeg vil dø til lyden af prut under gruppearbejde. :dead_banana:

Link to comment
Share on other sites

I går på vej på arbejde, så skete der noget mærkeligt.

Mine ben forsvandt under mig. Uden pis, jeg kunne pludselig ikke kontrollere dem, og BAM! Så lå jeg på jorden. Jeg havde én tanke i hovedet; ikke land på knæet, ikke land på knæet... Det gjorde jeg heller ikke. Jeg lavede i stedet en manøvre, så jeg fik et vrid i knæet ( :4jumpy: !!!!) og vred om på min højre ankel for hvad? 10. gang? ÅH!!!

Nu venter jeg på at komme i kontakt med ortopæd. Det gør nemlig sjawt nok ret ondt i dag!

Men jeg har min yndlingslærer i dag. Line er skøn. Hun siger nogle gange fuck. :slut:

Link to comment
Share on other sites

Først:

JEG HAR LØBET!!!!!!!!!!! :4jumpy:

..250 meter på løbebånd. Men hallo, mennesker, jeg KAN løbe igen!!! Jeg løb, vitterligt, med tårer i øjnene og kun med 8,5 km i timen, men hey, det var løb og jeg følte mig som et helt menneske igen. :heartpump:

Jeg besluttede mig for at styrketræne lidt let i dag - altså med rigtige vægte. Og gå 3 runder af 30 sek på Easyline bagefter. Og fordi jeg følte mig så super inspireret, så skulle jeg jo lige et smut forbi løbebåndet. Åh, hvilken glæde, hvilken fryd! Jeg er SÅ ovenpå!

Jeg lagde træningen ud med 30 min på spinningcyklen - med lidt mere belastning end normalt. Det føltes OK.

Jeg har talt med en ortopædkirurger; "Du må ikke styretræne eller løbe. Hold dig til cykling" - jo jo, men så kunne min kollega (medicinstuderende og kommende ortopædkirurger) fortælle mig i går, at jeg højst sandsynlig ikke har revet noget som helst over. Jeg har bare verdens mest løse korsbånd. :blush: Meeeeen.. Der er selvfølgelig stadig en risiko. Men han bad mig slå koldt vand i blodet og følge ortopæd'erens råd.

Men det gør jeg ikke. Jeg er rebel. :walking:

Så. Opsamling: 30 min på cykel. Lækkert på den hårde måde. Det havde jeg godt af.

DB squat:

3 x 10 reps @ 2 x 6 kg

Lunges:

3 x 20 reps @ absolut ingen vægt - jeg har alligevel LIDT respekt!

DB bænkpres:

15 reps @ 8 kg

15 reps @ 10 kg

15 reps @ 12 kg

Front squat (goblet, om man vil):

3 x 10 reps @ 10 kg

Crunches med vægt i strakt arm:

15 reps @ 4 kg --> :sleeping:

15 reps @ 8 kg

15 reps @ 10 kg - jeg må hellere nappe en 12'er næste gang. Det blev sgu liiiiiige let nok..

DB BOR:

3 x 10 reps @ 2 x 10 kg

..herefter som sagt 3 runder af 30 sek på Easyline. Det tog vist 30-40 min. Jeg havde ikke lige tjek på det. Men en god allround-ting i dag - en del for maven, gå væk delle.

Ellers har jeg bedt om at blive rykket over i en anden klasse. Jeg kan ikke holde dem ud. Citat min lærer; "Jeg hører, hvad du siger. Du er også kommet i en udfordrende klasse." Sejt. Hun kan sikkert heller ikke li' dem. Hun virker ikke sådan. Bye-bye dumme mennesker! Ses... aldrig! :moon:

Nå, men jeg var ude at drikke i weekenden. Hvorfor det, Pernille? Joooh, fordi du ingen disciplin har. Tak, tak. Den er jeg med på.

Jeg tror også, at jeg skal te mig mærkeligt til Kapsejlads torsdag. Og så er der bytur med mine dejlige piger fra kassen lørdag... Jeg når ALDRIG at tabe 6 kg - eller blive sommerklar. Sejt.

Pga. min lidt travle hverdag udtalte min kæreste lørdag aften; "Pas nu på dig selv, skat. Du må ikke gå i stykker indeni." Okay, det var noget af sødeste, jeg længe har hørt. Det var så barnligt, umiddelbart og ægte. Søde kæreste. Han er nu dejlig. Lidt presset hverdag har vi jo alle på nogle tidspunkter.

God træning!

Ps. Jeg har været ude at LØBE!!

Link to comment
Share on other sites

Skrev jeg let styrketræning sidst? OK, cool. Jeg havde ondt i 2 dage. Jeg havde også ondt, da jeg tæskede igennem programmet igen i går. U gotta be kiddin' me, altså! Hvordan kan man have SÅ ondt? Selv de dage hvor jeg kørte hårdt, tungt og brutalt har jeg ikke haft så led DOMS. Nu forstår jeg sgu godt, at mine dvaske klassekammerater piber over det motion vi har i skolen - de har aldrig lavet noget, jeg har trods alt bare holdt pause i 6 uger. :wacko:

Nå, men jeg har besluttet mig for, at jeg er sej.

Derfor løb jeg 300 m. i går. Det føles sgu godt! Lyset for enden af tunnellen! Jeg håber at være ude på en stabil 5'er til august. Jeg savner altså min strand, min skov, min park og mine løbesko i skøn forening!

Øv, nu lader det - desværre - til at lockouten er ved at have en løsning. Hurra for genoptaget undervisning, men big time BOOHOO for mere kvalitetstid med mine medstuderende. :hmmm:

Nå, men jeg ville lige være lidt sej i går, så smed lidt ekstra kg på squat, bænk og mave. Ellers opførte jeg mig pænt.

DB squat:

3 x 10 reps @ 2 x 7 kg

Lunges:

3 x 20 reps @ mit eget korpus' vægt

DB bænkpres:

3 x 10 reps @ 12 kg

Front squat, bred benstilling:

3 x 10 reps @ 10 kg

Crunches med vægt i strakt arm:

15 reps @ 10 kg

12 reps @ 12 kg

12 reps @ 14 kg - det var faktisk armene, som var ved at give efter.. P'nille!

DB BOR:

3 x 10 reps @ 2 x 10 kg

I dag er der kapsejlads = ekstrem druk = jeg kommer galt afsted. Jeg ødelægger noget af mig selv. Det har regnet i går, og vi skal ud på et grønt bakkeområde - der er seriøst dømt katastrofe! Jeg kan i forvejen ikke kontrollere min krop, så tilføj glat underlag og alkohol, så har vi en skøn kombination. HA. Men okay, lægen sagde, at jeg umuligt kan ødelægge knæet mere, så det skrev jeg mig bag øret.. :biggrin: FAIL, mr. Doctor!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har drukket mig fuld.

Jeg har ikke trænet.

Jeg har taget på - IGEN.

Jeg er dorsk.

I dag er det store skæbnedag - jeg skal undersøges på Idrætsklinikken, og jeg har en formodning om, at jeg har bagerste korsbånd intakt, og at forreste ikke er komplet ødelagt.

Lad det være den store motivation.

Jeg vender voldsomt tilbage med update og jeg køber rulleskøjter i dag.

Link to comment
Share on other sites

Den der undersøgelse.. Seriøst, come on, jeg fik bare bare at vide, at der var noget galt med knæet. Wow, flot, den diagnose kunne jeg sgu også godt selv have stillet.

Doktor Steffen giver mig så en tid til scanning d. 16. maj og en konsultationstid med svar på den scanning d. 24. maj. Really...?

Anywho.. Jeg fik grønt lys! :laugh: Giv den gas med al træning; styrketræning, rulleskøjter, cykling og - trommehvirvel - LØB! Jeg må løbe lige så meget og langt, som jeg orker. No problemo!

Så det tog jeg meget bogstaveligt.

Fra 1. juni overgår jeg til populær kulturens favn igen - back to Fitness World. Jeg hooker op med min kammerats eks, og så skal der fandme flyttes jern! :pumpin: Det bliver lidt vildt! Mulle har alligevel ikke tid til at træne med mig i MOT, og jeg har jo også Sønderjyden at hygge med i FW. OK sejt.

I går fik jeg løn. Tak, Eller'en!

Så købte jeg rulleskøjter.

Så løb jeg på rulleskøjter ned til MOT. 2 km. Og hjem igen. 2 km. Den hurtige kan så regne ud, at det blev til 4 km.

Jeg var også ude at løbe - selvfølgelig var jeg det - 10 min. Og på en slags skæv stepmaskine 10 min.

Så blev det ellers til lidt hurtig styrke.

Første set blev kørt som cirkel, og så tog jeg ellers de resterende 2 set med 1 min pause mellem. OK.

DB squat:

3 x 10 reps @ 2 x 7 kg

Lunges:

3 x 10 reps pr. ben @ absolut intet andet end mig selv :heartpump:

DB bænkpres:

3 x 10 reps @ 12 kg --> jeg er blevet lidt en svagpisser.

DB front squat:

3 x 10 reps @ 12 kg

Situps med vægt i strakte arme:

3 x 10 reps @ 12 kg

DB BOR:

3 x 10 reps @ 10 kg

Liggende ben curls:

10 reps @ 13 kg

3 x 10 reps @ 22 kg

Benpres, maskine:

10 reps @ 40 kg

3 x 10 reps @ 60 kg

..okay, I behøver ikke sidde og fedtgrine over mit uhyggelig dårlige pas på curls og pres - jeg ved det godt! Men, venner, jeg turde sgu ikke maxe den, når jeg stadig føler mig lidt girly og slap, så jeg tog den heeeeeeeelt nede på babyvægt. Dumme knæ. Giv mig lige en måned, så er jeg game igen! Så skal I se de 160 blive rykket rundt! :4flex:

Nå, men i dag trænede jeg også.

10 min på cykel, 10 min på løbebånd og 10 min ro på mellembelastning - knæet var lidt træls på roning, men halvvejs inde gav det efter og føjede mig. 1-0. Sejt.

Så tullede jeg lidt rundt, sådan.. Uden formål. Lidt for benene. 10 min med hulahopring - det klør jo sindssyg meget bagefter...!? :dry:

Hvad fanden lavede jeg ellers? Ikke rigtig så meget. Det blev kun til 1 time.

Kort dag i skole - det kan vi li' - og så videre på arbejde i Eller'en.

God træning, mennesker! :showoff:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mennesker, jeg er tilbage!

Nu medbringende nye fede PR'er, masser af løb og nye spinningsko. :shades:

Jeg har også købt en ny cykel. Det kostede mig 7.499 kr. Bum! Den ønsker jeg lidt for mig selv, at jeg bliver glad for. Jeg har i hvert fald lovet mig selv, at jeg kun måtte købe bæstet, hvis jeg samtidig blev klar til et duathlon her til foråret 2014.

Elgiganten har ædt mig op indefra, men NU er det også slut; genopåbningen er på torsdag! Har lige denne uge, men så er det også sidste heat, inden jeg går ned på mine almene deltidstimer.

Jeg har jo været ÜBER god på det sidste, og har overvundet min knæskade med bravur! Alle øvelser er taget @ 12 reps, og denne uge er sidste uge på 12 reps, inden den står på 3 uger @ 8 reps. :4flex:

  • Jeg har squattet 50 kg inkl. BB
  • Benpresset 110 kg
  • Leg curls/extensions med 30 kg
  • Pulldown på 50 kg - her var en gut meget imponeret. Sejt.
  • Seated row på 30 kg
  • Biceps curls DB 8 kg
  • Bænkpres 40 kg inkl. BB
  • Flyers DB 8 kg
  • Lat raise 6 kg
  • Triceps, rope 17,5 kg
  • Seated calf 50 kg

...belastningen er i sig selv på ingen måde imponerende, men af frygt for overbelastning og tiltagende svaghed, så er det i sig selv en sejr, at jeg oplever fremgang fra pas til pas.

OG! Så har jeg været ude at løbe 5 km. Jo jo, det blev gjort på 33:30 min. Det er A-okay på nuværende tidspunkt. Jeg tog 4 km den anden dag på 25 min. Jeg kan ligefrem mærke, at det har gjort en forskel, at der er ved at komme lidt styrke tilbage i flæskestumperne. Jeg har mit første rigtige løb her d. 20.06 i Randers, hvor jeg skal ud på 8 km sammen med min kammerat. Jeg har besluttet mig for, at hvis jeg skal holde fast i det her løb, så må jeg tvinge mig selv ud i en vedligeholdelse. Altså har jeg har planlagt ca. 6 løb fra nu af og frem til september. Fra juli af hedder det 10 km løb, og så er planen at tage mit første halvmaraton inden vi drikker hjernen ud og skriver 2014.

Det var mit mål inden skaden, og jeg skal fandme nok nå det! :cheer:

Jeg aner stadigvæk ikke, hvad der er i vejen med knæet. Satser fortsat på et delvist overrevet forreste korsbånd, men udsigterne er 50/50. Svaret foreligger denne uge på et eller andet tidspunkt.

Jeg har holdt min FP på omkring de 26%, og vægten siger 66,6 kg. Det er hverken super godt eller værre, men langsomt den rigtige vej.

Jeg smider lidt stats ind senere i dag, når jeg har været forbi FW og revet bentøjet i smadder!

Link to comment
Share on other sites

Jeg snød jer.

I får først stats i dag.

Jeg tror, jeg er obstiperet. Ha. Det er sgu meget sejt. Nå, jeg løser det ved at drikke 1 l Faxe Booster i dag. Det er også fordi jeg er træt. Sådan vanvittig crazy meget jeg-er-til-fare-for-mig-selv-og-andre-træt-mode. Det må også have en positiv indvirkning på tarmaktiviteten, det Booster. Det var dog ulækker tale fra morgenstunden.

Jeg trænede da vist i onsdags. Ja, det var onsdag.

Bænkpres:

3 x 12 reps @ 40 kg

Seated calf:

3 x 12 reps @ 55 kg

DB fly:

2 x 12 reps @ 9 kg --> her var jeg lige lidt lækker!

12 reps @ 8 kg

DB lat raise:

3 x 12 reps @ 6 kg

Triceps, cable rope:

12 reps @ 17,5 kg

2 x 12 reps @ 20 kg --> HALLO! Mine triceps er giftige! BURN!

Jeg løb vist også 10+9 min. Men det var ikke rigtig løb. Det var mere lunt. Men jeg gjorde det da.

Jeg er vild med min nye cykel! Den giver mig lyst til at cykle. Udover lige i dag. I dag vurderede jeg, at det var rart med en ½ times søvn i bussen og yderligere en ½ times søvn i bussen senere inden arbejde.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

MIT KORSBÅND ER REVET I SMADDER!!!! :crazy:

..bare træls altså! Nå, men det var så dét svar. Nu fik jeg det. Videre!

Nu træner jeg 2 x ugentlig hos en fys på et knæhold. Ingen styrketræning for stængerne, slut. Kun øvelser venligst udarbejdet af Maria. :dry: Jeg er glad for Maria, hun er nu meget rar, men jeg må ikke squatte!! Så.. :moon: Til gengæld må jeg gerne cykle. Og gå. Mine to absolut yndlingsting jo - eller ikke!

Nå nå!

Jeg cykler i skolen - næsten - hver dag. Det er 10 km. Jeg cykler faktisk også yderligere 10 km 2 gange i ugen, når jeg skal møde i Elleren.

Jeg er blevet OK god til at passe mine spinningtimer - 2 stk er det blevet til denne uge. Jeg ville have taget en dag i weekenden, meeeeeen jeg skal arbejde og til barnedåb. Kan I høre de dårlig undskyldninger? I stedet løber jeg en tur lørdag og søndag. Dét er nemlig smart...

Jeg har fået program fra min fys. Lårtykke stråler af opkast vælter ud af min mund. Hvor er det slemt. Jeg kan få lov til at squatte med en bold i ryggen op af væggen. :smilerock: Det' pensionistøvelser. Jeg skal lige komme mig over chokket..

Jeg har drukket i weekenden - føj, det kan mærkes på styrken! :crybaby: Det gør jeg ikke igen!!!

Jeg har booket miniferie i Berlin med mine piger - jeg ANER ikke, hvordan jeg klarer træningen! Nå, jeg må løbe om morgenen og sørge for at gå min. 10-15 km hver dag.

Ellers er jeg stadig stuck i første uge på 3x8 reps. Bentræningen er kastet væk. Jeg kører i stedet dips og chin/pullups. Jow jow!

Dip:

4 reps @ BW

I maskine:

2 x 8 reps @ 20 kg

8 pullups @ 25 kg og 8 chinups @ 25 kg - i maskine. Jeg skulle bare lige prøve af... Jeg er blevet svag! :omg:

Biceps, curls:

3 x 8 reps @ 12 kg - jeg er ved at være OK stolt af mig selv her! :4thumbup:

Pulldown, wide:

3 x 8 reps @ 50 kg --> ENDELIG FIK JEG 3 SET!!!!!

Seated row:

4 reps @ 40 kg - 4 reps @ 35 kg --> jeg fik mine 40 kg! BURN!!!!

2 x 8 reps @ 35 kg

Så hyggede jeg mig med lidt knæ-øvelser - nææ, hvor sødt. Og fik smidt et par øvelser med for maven.

Jeg har fået 12 i engelsk. Det synes jeg bare lige, at jeg ville dele.

.....nu sidder de andre i klassen og diskuterer det at være aktiv og træne. UNDSKYLDNINGER, UNDSKYLDNINGER.. :4slap:

Link to comment
Share on other sites

I lørdags fik jeg ikke foretaget mig andet end at løbe lidt interval i 20 min og kørt en times øvelser for knæet - jeg skal jo prioritere det pis. Weekendarbejde og FW's åbningstider harmonerer så absolut ikke! :hmmm:

I går blev min lille niece døbt. Børn hader mig normalvis (citat min stedmors dagplejebarn; "hun er ond, hende kan jeg ikke li'" - no fucking bullshit!!), men det lader til at Jose endnu ikke har opdaget ondskaben, og jeg fik faktisk et smil og en masse savl med på vejen. Sejt. Med andre skulle jeg op kl 7 og var hjemme kl 9 - jeg fik derfor ikke trænet. Ikke det der ligner. Jeg åd til gengæld som et svin. Opgav at tælle kcal... :4whistling:

I dag skal jeg arbejde, så jeg måtte troppe op i centret kl 06 i morges. Oh how I really don't like those days!!

Jeg lavede to knæøvelser. Så kedede jeg mig.

Jeg havde ikke tiden til at bænke som oprindelig planlagt - det er jo mandag! - så det blev til ryg og biceps og lidt abs. Og knæ... (her kunne jeg ikke finde en smiley, som kastede op).

Cyklede 3 km.

2 x knæøvelser @ 3 set

Dip:

6 @ BW

2 x 8 reps @ 15 kg - maskine!

Pullups, maskine:

8 reps @ 20 kg

8 reps @ 25 kg

Biceps curls:

3 x 8 reps @ 12 kg - den holdt vanvittig hårdt i dag. :blink:

Pulldown, lat:

3 x 8 reps @ 50 kg

Cable seated row:

3 x 8 reps @ 35 kg

Så kørte jeg 3 maveøvelser @ 3 set.

Følte mig helt exceptionel svag i dag. Jeg havde også kun et stykke tørt brød og torskerogn at køre på, men stadigvæk. Øv.. Jeg tror desværre, at jeg må indstille mig på, at jeg nok ikke rykker det store fra nu af - altså ikke ugentlige vægtøgninger som hidtil. Og så har jeg været OK med kcal indtag fredag og lørdag - godt nok Pernille!

Nu står den ellers på 3 dage med intensiv undervisning, så jeg kan blive klar til kirurgisk afdeling i uge 30. YEAH!!

Ellers rammer jeg mine 20 km på cyklen i dag. Niiiiice!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lavet en ond proteinbombe til aften. YEAH!!!! :smilerock:

..og har is i fryseren til senere. Selvfølgelig. Overvejer at smide nogle pandekager sammen, men kcal budgettet er vist ikke helt enig med mig dér.

Medregnet isen ryger jeg liiiiige 150 kcal over i dag. MEN! Det vælter vist ikke mit budget. 35 % protein, 29 % fedt og 36 % fedt. Jeg er kun 1 % fra målet (35/30/35). Godt nok Pernille! Jeg æder 150 kcal mindre i morgen. :4smartass:

Jeg havde de bedste intentioner om at få spinnet i dag. Men det gjorde jeg bare ikke. Jeg tog i stedet 2 hold i FW. Og det var så rimelig meget hvad jeg udrettede i dag... Jeg fik en hyggelig snak med instruktøren bagefter og et par tips, så jeg kan blive smart i en fart og få styrke til flere dips! :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Jeg får cyklet 12 km i dag.

Og trænet en time hos Fys-Maria.

Jeg er igang med at sælge alle mine stiletter og sko, som ikke er gode for mig. Det holder hårdt. Puha.. Har vinket farvel til mange lækre hæle. Buhu.

Jeg har ikke registreret en kæft af den forelæsning jeg har siddet til den sidste 1½ time. :4whistling:

Link to comment
Share on other sites

Sosu-assistent med henblik på at læse videre til fysioterapeut. :bigsmile:

Vi kører nogle temadage pt., hvor der er fokus på den indlagte patient - lige nu er det faktisk én fra min kommende afdeling der uddeler viden. Vi har haft forskellige fagfolk ude de sidste dage for at undervise i bl.a. fysiologisk lungetræning, bureaukratisk juridisk hø og sygepleje.. Hehe.

Men de står basicly bare og taler - om ting jeg egentlig har hørt om før. Not so exciting! :dry:

Link to comment
Share on other sites

Denne uges challenge: 120 km på cyklen! Oh yeah.. :cooldance:

Og spinning tæller ikke med! Jeg ved ikke hvorfor, det er en mærkelig idé.. Hehe. Jeg rammer pr. definition ikke mere end max 70 km pr. uge, så det her er lidt utopi. Jeg har 30 timer i skole, 20 timer på arbejdet + jeg skal til Fyn lørdag/søndag for at fejre fødselsdag. Og nej, jeg cykler ikke fra Aarhus til Odense! :nonono: Desuden skal jeg træne i dag og onsdag - som er mine eneste fridage udover søndag - hos fyssen. Jeg får det svært med at passe min almene træning ind, når jeg egentlig også burde lave lektier...... :dry:

Jeg var nede ved mine fitness-freaks af nogle forældre i weekenden. Ramte først fastlandet sent i går aftes. Nå, men de har altså fået den her mean machine af en vægt. Jeg blev så målt på alle leder og kanter - lige efter aftensmaden. :hmmm: Stuuuuupid!

Jeg blev dog alligevel positivt overrasket.

Vægt: 70,8

BMI: 28

Fedt %: 30,3

Muskel i kg: 46 kg!!!!!! :4jumpy:

Type: 6 (muskuløs!!!)

Bone: 2,5 kg

Væske; 51,7

Mavefedt: 3 ---> mellem 1-12 er optimalt, så jo længere mod 0 jo bedre! Her scorede jeg bedre end begge mine forældre på 4 og 6. :w00t:

Alt i alt er jeg faktisk OK godt tilfreds - jeg havde endda over middel i muskelmasse på ben og core, say whaaaat? Endda uden bentræning det sidste lange stykke tid. Mine arme var middel. Jeg ved det godt...... Jeg har også gået og taget et par kg på det sidste stykke tid. Den sagde også 68 i morges.... :blush: UPS.

Jeg giver en update på stats senere - og så skal I fandme se awesomeness! Jeg går ned og kører 4 x 6 reps de næste 3 uger. BURN!!! :dumbbell_lift:

PS

Min kæreste har ENDELIG taget sig sammen!!! :sleepy: TapOut! Vi skal til at træne sammen derhjemme - jeg er en MEGET lykkelig, lille pige! :wub:

Link to comment
Share on other sites

SÅ ER DER FRIGIVET BENØVELSER!!!!!!! :4jumpy:

Min skønne Maria - nu elsker jeg min fys! - har frigivet squat, benpres, lunges og ab/adductor (jaja, jeg ved det godt, men den er god for genoptræningen.....) MED VÆGT!!!!!!! Jeg var en meget glad, lille snotunge på knæhold i dag. Wuuhu!!

Jeg skal køre 3 x 25 2 x ugentligt. Det er ikke som sådan styrketræning, men det er hvad jeg må nu og det er trods alt bedre end slet ingenting. :wink:

Hun mener, at jeg godt kan administrere det... :4whistling: Ej, det er frihed under ansvar, og jeg skal nok lade være med at fucke det op. Det er i hvert fald ikke min intention, hvis jeg kommer til at lege med lidt mere belastning..... Hehe.

Så nu hedder mit benprogram fremover:

Squat, benpres, lunges og ab/adductor. Jeg må under ingen omstændigheder køres curls og extensions, så jeg holder mig pænt på måtten.

Og på rygdage vil jeg da nok ikke afvise, at jeg smider lidt DL ind igen. Så længe det ikke gør ondt, så har jeg frit spil. Men jeg skal som sagt ramme de der 20/25 reps... :sneaky2:

Det føles simpelthen vidunderligt at kunne sige, at jeg har en bendag igen! Det er som om, at jeg har fået lidt værdighed tilbage. Nu er det pludselig realistisk, at jeg kan komme til at træne tungt igen.

Jeg vil blive ved at passe mine genoptræningsøvelser --> jo bedre jeg passer dem, jo hurtigere kan jeg komme til at styrketræne igen. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Jeg nåede ikke i skole i dag. Hvor tragisk.

I stedet brugte jeg min tid konstruktivt.

Den stod på ben, ryg, biceps og lidt mave i dag. Og selvfølgelig cykling! Jeg tog 3 km ud til centret i Viby, og planen var egentlig bare at tage en lille omvej hjem på ca. 5-6 km. Jeg endte med at slå et smut forbi Moesgaard og fik en herlig tur på 11 km ud af det. Det gik så samtidig op for mig, at jeg havde glemt at medbringe vand og et par ordentlig solbriller! :4slap: Turen hjem blev ca. 8,5 km, og har så yderligere 9 km i dag frem og tilbage på arbejde.

Så jeg rammer 30 km og har dermed tilbagelagt de første 50 af 120 km! :tongue:

BB squat;

3 x 20 reps @ 20 kg

BB biceps curls:

3 x 6 reps @ 12 kg

6 reps @ 10 kg --> jeg er begyndt at falde af på den på curls. :4ranting:

BB DL:

8 reps @ 40 kg

6 reps @ 50 kg

2 x 6 reps @ 60 kg --> jeg er faktisk imponeret over, at jeg kunne flytte de 60 kg, når jeg har forsømt DL siden midt marts før skaden....

Ad- og abductor:

3 x 25 reps @ 20 kg

Pulldown, wide grip:

2 x 6 reps @ 55 kg

2 x 6 reps @ 50 kg

Benpres:

2 x 20 reps @ 40 kg --> og så føltes mit knæ lidt spøjst i det. :raisebrow:

Jeg fik rykket lidt maveøvelser og så var jeg ved at gå kold.. Det er jeg sådan set også lige nu. Jeg gider ikke rigtig på arbejde i det her lækre vejr. :hmmm:

Link to comment
Share on other sites

Apropos DL i går.......

DOOOOOOOOOOOMS!!!!! :4pooh:

Hold nu da kæft, bagkæden har fået træk!

Jeg tog bussen i skole i dag. Jeg skammer mig. Jeg tager i stedet en hyggetur på 20 km i aften rundt om søen, når jeg har været nede og få revet det sidste ud af bentøjet hos Maria.

Edited by Bramsen1990
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share