Girl power!


Bramsen1990
 Share

Recommended Posts

...det der med at have tidligt fri i går - var hjemme kl 22. Fedt med sygdom og dovne kollegaer! Kunne ikke nå at træne, så FML. Herligt..

I dag når jeg nok heller ikke træningen, da jeg har en lige så skønherlig lang vagt. Min kæreste sover, når jeg kommer hjem, så kan ikke engang kaste mig over bold og håndvægte. Hold nu kæft, hvor jeg glæder mig til at være deltid fra i morgen!!

Tid til træningen.. LYKKE!

Link to comment
Share on other sites

Det der sker er............

På skolen ser jeg igennem vinduet en tidligere klassekammerat. I ekstase over gensynet løber jeg ud af døren, lægger ikke mærke til den rutsjebane af mudder, som er på en mindre bakke ned til vejen og bum! Pernille glider, vrikker om og tadaaa! 1 stk forstuvet fod. IGEN!! Jow jow. Man skal gøre sig bemærket på første skoledag. Sko, trøje og bukser var smurt ind i mudder. Jeg var så pæn.

Min eneste tanke var egentlig bare; "hold kæft, hvor er det godt, at jeg stod op kl 5, løb 3 km og fik tæsket bentøjet igennem i morges!" Haha.

Nå, men ja, min højre fod er så forstuvet for 3. el. 4. gang siden oktober. Jeg kommer hele tiden galt afsted, så har lidt opgivet at føre regnskab efterhånden.. Det er lidt frustrerende, da vi starter mandag med idræt og jeg ville SÅ gerne være med - også fordi det er lidt noget ryste-sammen-sjov. FML. Og skulle arbejde i dag og i går - chefen lød ikke specielt glad. Hvem falder også ned af bakker?

Men ben. Det fik jeg trænet kl 6 om morgenen, og hold nu op, hvor jeg egentlig har savnet mine morgenløbeture afsluttet med styrke fra kl. 6. Mm!

Frontsquat:

10 reps @ 20 kg

8 reps @ 30 kg

3 x 6 reps @ 40 kg

Leg extensions:

8 reps @ 20 kg

8 reps @ 30 kg

8 reps @ 40 kg

6 reps @ 50 kg

4 x 6 reps @ 55 kg

Leg curls, siddende:

10 reps @ 20 kg

8 reps @ 30 kg

8 reps @ 35 kg

4 x 6 reps @ 40 kg

One leg kickback, maskine:

10 reps @ 20 kg

4 x 6 reps @ 35 kg

Seated calf:

10 reps @ 55 kg

4 x 15 reps @ 65 kg

Hip thrust, barbell:

5 x 10 reps @ 20 kg

..ny øvelse, så skulle lige se og mærke den an. Men den skal klart med på bendag fremover! Det brændte godt i balderne!

Squat i smith, bred fodstilling med fødderne længere fremme end stang:

10 reps @ stang

4 x 6 reps @ 40 kg + stang

Lår, abduc:

5 x 6 reps @ 70 kg

Lår, adduc:

10 reps @ 40 kg

8 reps @ 50 kg

3 x 6 reps @ 60 kg --> hader den her øvelse som pesten, og føler, at mit underliv bliver revet fra hinanden! Ligegyldig info.

så lavede jeg 3 øvelser for balde/lår ved ribben uden vægt og så i bad og i skole.

I går tog jeg ab/adductor øvelserne med, fordi jeg havde tiden. Normalvis er jeg ikke fan af dem, og maxede dem begge, da jeg tidligere brugte dem regelmæssigt. Nu vil jeg egentlig bare gerne lige maxe dem igen, ikke fordi det har noget formål, men bare fordi. Vil prøve at se, hvor mange jeg kan maxe det næste år. :pumpin:

Nå, men jeg er velsignet med DB's, måtte og bold herhjemme, så en defekt fod skal ikke forhindre mig i at træne skulder, biceps og triceps i dag. Game on, bitches! :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

Det der med at gå i skole.. Det burde faktisk være obligatorisk med idræt hveranden time!

Kaldes det DOMS i røven, når man får det af at sidde ned?? Puha.. Det bliver nogle hårde måneder!

Aktive pauser bliver min nye bedsteven!

Foden er stadig lort. Det var åbenbart en ordentlig tur, som den lige fik. Stadig hævet og misfarvet - men jeg har fri kl tidligt i dag, så mon ikke at jeg lige skal ned og lege i FW i aften efter lektier..? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Well, well, well... Slut med stagnation på bænk!! WUHU! Jeg overvandt mine 50 kg - endelig!

Trænede sammen med sønderjyden i dag. Jeg blev overrasket over, hvor dårlig form han er i. Han kørte samme vægt som mig, og kunne ikke klare så meget som én armbøjning efter træningen. Jeg nappede et par stykker, bare for at provokere. På smal bænk var han helt død, og kunne kun klare stangen. Jeg tog dobbelt så meget.. JA DA!

Igen; jeg tager de små sejre. :bigsmile:

Fik talt med en fys i FW i dag ang. anklen. Den står på cykling nu her, og når jeg kan gå normalt, så er det cross og må starte ud med løb på 500 meter distancer. Brækker mig i lårtykke stråler! Min håndboldsæson er ovre for denne gang, men skal til noget amerikansk football med kæresten her i april. Spørgsmålet er så om det er specielt smart med min ankel.....

Fik også talt med en kostekspert dernede. Jeg skal åbenbart sætte kcal-indtaget op på mine træningsdage, og så skal jeg bevæbne mig med tålmodighed. Øv bøv.

Bænk, semibred:

20 reps @ 20 kg

10 reps @ 30 kg

8 reps @ 40 kg

4 reps @ 50 kg --> FUCK YEAH!! :bowdown:

2 reps @ 50 kg

2 x 5 reps @ 45 kg

..så tog jeg for sjov 41 reps @ 25 kg. Oh yeah!

Incline bænk, semibred:

10 reps @ 20 kg

4 x 6 reps @ 30 kg

Biceps curl, stående:

10 reps @ 5 kg

3 x 6 reps @ 10 kg

Brystøvelse DB supersettet med DB bænk:

3 x 6 reps + 6 reps @ 8 kg

Preacher curl, stang:

Smal:

10 reps @ 19 kg

2 x 6 reps @ 24 kg

Bred:

8 reps @ 14 kg

6 reps @ 19 kg

Bænk, smal:

15 reps @ 20 kg

8 reps @ 30 kg

2 x 5 reps @ 40 kg

..sluttede af med et par armstrækkere.

Skal også træne med sønderjyden i morgen. Skulder og triceps. Jeg skåner lige ryg og ben denne uge. Jeg tør ikke begive mig ud i de store belastninger, men havde planer om at køre 12 reps @ 6 set på torsdag. Onsdag vil jeg køre på med en masse cardio - tror det bliver noget spinning. Måske lidt crosstrainer også.

Kosten i dag er noget nær perfekt! Har ramt mine ca. 30/35 %. Det er bare lækkert, når tingene fungerer! :laugh: Jeg har endda bagt rugbrødsboller og lavet mad til overboen, og total nailet noget naturfags-lektie-helved - lavet ekstra opgaver og pis som den stræber jeg er. Haha.

OVERSKUDSMENNESKE 2.0 version 2013! :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

Frustration. Med frustrationer. Serveret med irritation og lede. Mm. Det er dejligt at gå i skole, og åbenbart være et unikum. Jeg fejler noget. Tydeligvis. Ellers er jeg bare blevet mærkelig, disciplineret og firkantet af militæret.

Jeg gider ikke diskutere, hvorvidt det er OK, at man bliver bedt om at læse 50 sider til om 14 dage. Det er pensum, æd koffein.

Det bliver et langt år!

Træning med Sønderjyden. Det er sejt. Det er tidligt. Kl 06.00 - DET' LARM!

Skulderpres, seated:

8 reps @ 12 kg

2 x 6 reps @ 14 kg - SAY WHAAAAT, bitches!!

5 reps @ 14 kg

2 x 8 reps @ 12 kg

..jeg har ramt topformen igen! JA TAK.

Lat raise:

4 x 10 reps @ 6 kg - pff!

Front raise:

4 x 10 reps @ 6 kg - TA' DIG SAMMEN!!!

Front raise, twist:

4 x 10 reps @ 6 kg

...show off finale, og total ødelæggelse, Upright row, BB:

3 x 6 reps @ 24 kg

Smadder i mine små svage skuldre!

Dip:

2 x 6 reps BW

2 x 5 reps BW

...MEGA svagt kørt i dag. Æd lort, Pernille.

Triceps, pushdown rope:

10 reps @ 10 kg

10 reps @ 15 kg

8 reps @ 17,5 kg

8 reps @ 20 kg

6 reps @ 22,5 kg

6 reps @ 20 kg

..jeg skal owne de der skide 25 kg!! Sønderjyden tæskede mig. ØV!

Bænk dip:

3 x 10 reps BW --> med strakte ben. Ain't no cheatin', bitches. :shades:

Såååå.... Træning er jo sundt.

Jeg har stadig ondt i foden, den er hævet og lugter. Jeg finder en fys eller sygeplejerske på skolen i dag. Jeg gider ikke humpe rundt mere. Jeg vil ikke indrømme det, men det gør sgu da ondt. I hjertet. Over ikke at squatte og dødløfte. Jeg føler mig beskidt.

Smerte sidder i hovedet.

Har spist 2 stykker slik i dag. Fuck mig.

Skal ud til mine svigerforældre på Mols i aften. De spiser altid sovs. Jeg får det hårdt... Bum bum.

God træning, peeps!

Link to comment
Share on other sites

BEN !

Efter en HEL UGE med aflastning og tagen-hensyn-til fik jeg i dag blod på tanden, og gik kontra på anklen og fik kørt noget død og squat i smith'en. :laugh: ÅH hvilken lykke! At jeg så ikke rykkede mere end en 10 årig pige, det var hvad det var - jeg fik trænet dem og det var skønt!

Tog 10 min på cross med laveste belastning - det føltes ikke sådan vanvittig lækkert i anklen, så jeg turde ikke smide belastning på.

I stedet havde jeg i extensions/curls fokus på at køre langsomt og rigtig lade det syre til. Så er 20 kg altså ondt nok!!

Lagde ud med et par chinups - alt i alt blev det til 6 stk med pauser imellem. Så deeeet...

Squat i smith (- stang):

10 reps @ 10 kg

10 reps @ 20 kg

10 reps @ 30 kg

2 x 8 reps @ 40 kg

Squat i smith, bred fodstilling og foran stang:

10 reps @ stang

10 reps @ 10 kg

2 x 10 reps @ 20 kg

..det kunne godt mærkes i anklen, og jeg turde ikke rigtig gå amok i dag. Skal trods alt på skiferie i næste weekend.....

Dødløft, smith:

10 reps @ stang

10 reps @ 10 kg

10 reps @ 20 kg

10 reps @ 30 kg

8 reps @ 40 kg

6 reps @ 50 kg

Leg extensions:

4 x 8 reps @ 20 kg

Leg curls, seated:

4 x 8 reps @ 20 kg

Pulldown, wide grip:

10 reps @ 25 kg

3 x 8 reps @ 40 kg

BOR:

10 reps @ 20 kg

3 x 8 reps @ 35 kg

Seated row:

4 x 8 reps @ ? - der stod ikke kg/lbs på, men nok ca 20 kg

Ryg, hyperextensions:

4 x 10 reps - vægtskive

Jeg nåede ikke til ligegyldig infomøde på skolen i dag - ej, ups, hvor tragisk. Men til gengæld nappede jeg cyklen de 5 km op af bakken fra midtbyen og ud til skolen. Jeg hader at cykle, men hader endnu mere at betale for bussen!

Skal fra skole til arbejde i eftermiddag, så derfra næsten hele vejen tilbage for at sige tillykke til noget pigebarn og derfra hjem engang sent i aften. Det må vel alt i alt blive en god 20-25 km. Jeg har også fortjenet det ovenpå muffinen fra i går.....

Nu skal der gives gas med eukaryoter, osmose og ting, som jeg finder MEGET spændende. Mm.

Link to comment
Share on other sites

Kender I ikke det der med, at man føler sig voldsomt inspireret i et øjeblik af ekstase og kaster sig ud i et projekt - fx som at studere kreatin og alt hvad det indebærer? Så går det op for én, at det er lidt tungere end først antaget, men fandme så om man giver op.

Hvorfor bruger jeg min lørdag på FRIVILLIGT at læse kemi på niveau, hvor hver andet ord er volapyk? Få et liv.dk. OK, tak.

Jeg vil ikke hænge på pøllen alene - her er et link. Lad os ødelægge en god lørdag sammen. :w00t:

http://www.motion-online.dk/kost_og_kosttilskud/ernaering/aspekter_ved_kreatin_supplementering/

..apropos. Jeg drak i går. :banana3:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er for awesome til tømmermænd. :shades: Jeg arbejder slet ikke med de termer. Hehe.

At leve i rod, papkasser og usamlede IKEA møbler er åbenbart en inspirationskilde for mig.

Det der med indtagelse er alkohol er bare for at lade befolkningen vide, at jeg også kan træde lidt ved siden af. Selvom jeg langt hen af vejen klart er det tætteste man kan komme på inkarnationen af Gud. :alright:

..og hun smider om sig med humor! Det vil jo ingen ende tage!

Link to comment
Share on other sites

Jeg STINKER i et køkken!! Haha. Hvem fanden fucker pandekager op!? :eh:

Til gengæld smagte de - eller det? - i hvert fald mega fråderen ovenpå en omgang skulder og biceps med Sønderjyden i FW.

Status på ankel: det er noget lort. Vi flyver til Frankrig på lørdag, og jeg kan stadigvæk ikke klare en trappe som et normalt menneske. Det skal nok blive epic! Nå, men det går trods alt bedre end udgangspunktet. Havde bare ikke forventet, at jeg stadig ville have gener på nuværende tidspunkt... DET' LARM!!

Træning. I dag. Okay.

Skulderpres, seated:

10 reps @ 7 kg

8 reps @ 12 kg

3 x 6 reps @ 14 kg --> jeg har den på 3x8 reps næste gang!

6 reps @ 12 kg

Lat raise:

8 reps @ 7 kg

3 x 6 reps @ 8 kg

Front raise:

4 x 6 reps @ 8 kg

Front raise, twist:

4 x 10 reps @ 6 kg

Biceps curl, seated:

10 reps @ 6 kg

3 x 6 reps @ 10 kg

Preacher curl:

Smal:

8 reps @ 19 kg

6 reps @ 21,5 kg

Bred:

2 x 6 reps @ 16,5 kg

..det blev ikke rigtig til noget cardio i dag. Jeg tog også bussen i skole. Det var jo koldt i morges!! :dropjaw:

I morgen står den på "60 min planke-challenge" mod Sønderjyden. Vi har 24 timer fra i aften kl 00.00. Basicly: hvem der først når 60 min i alm planke. Jeg vinder selvfølgelig. Det er bare en masse 2 mins planker i løbet af dagen, i hver pause. Evt 2 i hver pause. Fordi jeg er sej.

Min klasse er dum, så de vil nok ikke finde det morsomt. Jeg synes stadigvæk, det er sjovt. Jeg vil nyde smagen af sejr - for jeg vinder.

Link to comment
Share on other sites

I går frontede jeg min ankel and I lay down the rules. Jeg løb 3 km på 21 min. YES! Dårligste tid EVER, men fuck nu det! Jeg haltede, så blev jeg varm og det blev lidt bedre, men for satan det så dumt ud. :clap:

Der var motion på programmet i skolen, så det fik jeg udnyttet og kørt noget bryst og pulldown.

I skolen:

DB bænk:

10 reps @ 6 kg

8 reps @ 12 kg

8 reps @ 14 kg

3 x 6 reps @ 16 kg

Pulldown wide:

8 reps @ 40 kg

8 reps @ 45 kg

4 x 6 reps @ 50 kg --> min ene klassekammerat var meget imponeret. Det er jeg ikke selv. Andre flytter mere. Også andre piger.

DB fly, twist:

2 x 10 reps @ 8 kg

8 reps @ 8 kg

DB fly supersettede jeg med 3 x 15 reps mave/ryg øvelse på bold. Føj for satan!! Jeg nåede at ligge små 25 min i planken i går i løbet af dagen, så de der abs havde vist en snert af DOMS.

3 timer senere i FW fortsatte missionen....

Bænk, semibred:

15 reps @ 20 kg

10 reps @ 30 kg

8 reps @ 40 kg

2 reps @ 50 kg --> mit bryst var lidt slidt i betrækket, men jeg flyttede 50 kg og dét er sgu stadigvæk stort! Tilfældig mand: "Det er da sådan ret meget for en lille pige som dig. Hvad er det? 45 kg?" Jeg måtte lige rette ham.. Så fik jeg approval-nikket. Okay, mænd er sleske. Og de siger sikkert sådan til alle. "Du kan flytte stangen? Ej, det er godt nok flot!!"

6 reps @ 45 kg

2 x 6 reps @ 40 kg

Incline bænk, semibred:

3 x 8 reps @ 30 kg

..kunne knap løfte armene. Alt rystede. Feeeeedt!

Bænk, smal:

10 reps @ 30 kg

7 reps @ 35 kg --> kørt til fucking failure! Haha. Så lå jeg der på bænk med stang efter forsøget på d. 8. - heldigvis vejede den ikke mere end at jeg bare rejste mig. Men der kom da godt nok folk flyvende fra alle steder. Easy, peeps! Mor er bare træt i sine tits.

8 reps @ 35 kg

SÅ VAR JEG FÆRDIG!!!

Dødløft:

15 reps @ 20 kg

10 reps @ 40 kg

3 x 8 reps @ 50 kg

Det var som om min ankel ikke rigtig kunne klare presset og vinklen - lidt øv! Så turde ikke gå op på 60/70 kg.

Maskine, ryg:

4 x 12 reps @ 40 kg

BOR:

15 reps @ 20 kg

10 reps @ 45 kg

8 reps @ 45 kg

8 reps @ 50 kg --> det begynder sgu snart at ligne noget! 3 x 8 @ 60 kg er målet. Ikke langt fra..

Seated row:

10 reps @ 20 kg

3 x 8 reps @ 30 kg

Så stod jeg lidt og tænkte; mine arme er ved at falde af, hvad nu? Mere ødelæggelse. Triceps.

Igen: triceps = MEGA svagt kørt! Men der var vitterligt INTET at give af. Jeg var færdig, done.

Triceps pushdown, rope:

8 reps @ 20 kg

6 reps @ 20 kg

6 reps @ 17,5 kg

Cable extensions:

3 x 10 reps @ 15 kg

Triceps pushdown, stang:

3 x 10 reps @ 15 kg

..og så løb jeg 3 km. Jeg løb også 1 km ned til centret.

Jeg hader jo egentlig cardio, men når man pludselig mister, så går det sgu op for én, hvor meget det betød. Jeg havde et lidt lunkent smil malet på face under hele løbeseancen. Hold kæft, det føltes godt! Ikke i anklen, men bare det at LØBE igen!! Fra nu af vil jeg ikke brokke mig over cardio mere. Jeg var så lykkelig og overskudsagtig efter træningen. Jeg har sgu savnet at løbe... Jeg vil ikke indrømme det under normale omstændigheder, men what the hell. Jeg har en lille crush, I think. :wub:

i dag havde jeg egentlig fri, men som den stræber jeg er, så skal jeg på noget messe for velfærdsteknologi med lærerne. Jaja. Det er søgt, jeg ved det godt. Men man bliver sgu nødt til at være et skridt foran.

God træning!

Link to comment
Share on other sites

Mig vs ankel: 2-0. BOOM!!

Løb 2 km i går. Oh yeah - U got served, mo-fo!

..så havde jeg så de ledeste smerter resten af dagen. Men stadig.. Jeg vandt den hurtige sejr.

Vi flyver i morgen. Jeg går stadig som en spade. :hmmm:

I går var ben-dag. Ben-dage er lidt trælse. Især når ens ankel ikke kan tåle presset.

Frontsquat:

10 reps @ 20 kg

10 reps @ 30 kg

2 x 6 reps @ 40 kg

8 reps @ 20 kg

..tog et par curls for biceps - fik rykket 12'erne 6 gange!! Ny PR, folkens!

Squat, smith - benstilling bred og længere fremme end stang (vægt - stang):

10 reps @ stang

10 reps @ 10 kg

10 reps @ 20 kg

10 reps @ 30 kg

..min ankel ville ikke helt samarbejde.

Leg extensions:

8 reps @ 20 kg

3 x 8 reps @ 40 kg

Leg curls:

10 reps @ 20 kg

3 x 8 reps @ 40 kg

Seated calf:

5 x 15 reps @ 20 kg --> dette er en del af min påtvungne genoptræning - lav belastning, lav belastning...

Kickback, one leg:

3 x 10 reps @ 35 kg

Sidebend cable for mavsen:

3 x 15 reps @ 20 kg på hver side

Situps på bænk med fodstøtte og hældning:

10 reps @ 10 kg vægtskive

2 x 10 reps @ 20 kg vægtskive --> pigerne ved siden af kiggede. Så kan I lære det! :alright: Nappede lige planken bagefter..

I dag:

stadig DOMS efter bryst ødelæggelse. Mine triceps er også lidt medtaget. Sjovt nok. Benene i dag er sådan lidt både-og. De ved vist ikke helt, om de vil have DOMS eller ej. Sådan lidt præmenstruel på den trælse måde.

Jeg tager en hviledag i dag. Måske lidt core-træning derhjemme efter arbejde.

I hører ikke fra mig i EN HEL UGE fra i dag af - den står på ski, afslapning og kærestehygge i Frankrig! Selvfølgelig også styrketræning, der er jo et center og man skal jo da holde formen ved lige. :weight_lift:

SES DK!! :smilerock:

Edited by Bramsen1990
Link to comment
Share on other sites

Nå, men jeg kom jo så ud på ski senere søndag d. 17. Og det gik fremragende! Var mega awesome til det lort! :smilerock:

I torsdags tog jeg min første røde piste - i fin stil og det hele. Så blev det fredag - skæbnedagen.

Jeg ville gentage successen fra torsdag, så kæresten og jeg nappede 1 stk rød piste som det første. Jeg var vel kommet 50 m ned, og BUM! Jeg var uopmærksom, og så røg skiene en vej og min krop den anden. Venstre knæ og læg havde det mindre lækkert..

Måtte kure ned på røven til vi ramte mere plant terræn, og så på ski ned af en blå piste. Kunne nærmest ikke - mit venstre knæ ville simpelthen ikke samarbejde.

Ned og slappe af på hotellet - vi boede jo lige ud til pisten - og så var planen afslapning og ud igen på pisterne over middag. Blev dog alligevel anbefalet at lægge vejen forbi skadestuen inden, just in case. Kunne jo lige så godt få bekræftet, at der ikke var sket noget.

Doktormanden var rar, rykkede lidt i knæet, jeg peb lidt, tog et par røgtgenbilleder, kiggede mig dybt i øjnene, og sagde;

"Your ligament inside your knee has broken. Both of them. You need painkillers and an injection to prevent a trombose in the leg."

Tog til Frankrig med 4 korsbånd - har to tilbage. Til gengæld har jeg fået en pæn, blå skinne til daglig anvendelse. Og smertestillende nok til flere selvmord.

AL TRÆNING er sat på standby - skal aflaste den kommende tid. Bagefter står den på genoptræning. Muligvis en operation. Jeg er mildest talt chokket. Jeg ved ærlig talt ikke, hvad jeg skal stille op.

Ingen håndbold i min 1 år. Løb bliver først aktuelt om 3-4 mdr. Jeg må først for alvor begynde at belaste knæet om 6 mdr - måske længere tid. Alt afhænger af genoptræningen og den eventuelle operation.

Det hele er først lige i dag begyndt at synke ind. Jeg er knust. :crybaby:

Skal tilses af en dansk ortopædkirurger en af de kommende dage, og så falder den endelige dom.

Jeg er ikke bygget til inaktivitet, og jeg ved ikke, hvordan jeg skal klare min hverdag de kommende uger, hvor jeg skal aflaste så meget som muligt. Selv hvis jeg ville, så kan jeg ikke rigtig bevæge mig - knæet vrøvler, er hævet og jeg har svært ved at kontrollere det. Vildt ubehageligt!

Så... Min log ændrer jo nok karakter fra nu af. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

I dag gik jeg på vægten. Det skulle jeg aldrig have gjort. :crazy:

Nå, men jeg er færdig med at have ondt af mig selv. Knæet får en dag uden smertestillende, og så må vi se, hvor ondt det gør. Uanset hvad...

Jeg har sat mit abonnement hos FW på pause. Jeg fortsætter i stedet hos MOT. Det vil give mig mulighed for en gåtur på 2 km hver vej, og det er hverken for lidt eller meget her til at starte på.

Jeg tager ned og træner efter skole i dag, og så vil jeg gå de 2 km hjem. Har planer om at prøve kræfter med en speciel cross-lignende maskine. Den ser nemlig ikke umiddelbart ud til at belaste knæet. Og så holder jeg mig til at træne overkroppen det næste stykke tid indtil knæet bliver frigivet.

Jeg venter på en tid hos en ortopæd'er, og glæder mig bare til at blive kastet ud i mit genoptræningsforløb. Højt humør, og så står den på undervisning i bevægeapparatets anatomi og fysiologi i skolen - GAME ON BITCHES!! :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg lavet lidt! Skøøøønt! Det var jo ren orgasme at se MOT indefra igen.. :wub:

Min skønne veninde fra Odense var på visit i Århus, så vi gik en tur rundt i byen - 1½ times gang og uden problemer! Og så ned i centret. Jeg ved sgu ikke, om det er særlig smart, men jeg lavede en masse bøje-stræk for knæ, lidt let squat - det jeg nu kunne bøje! - og så var knæet ellers hævet til en klam bobbel! :rolleyes: Lorte, lort! Så jeg tog bussen hjem. Mit knæ er total "vandet" pt, men der er intet som RICE. Det går nok i sig selv..

Ellers stod den på bryst og triceps. Nu, hvor jeg ikke kan køre på med cardio, så har jeg skruet op for gentagelserne. HADER DET! Kør død i det - så har lavet 40 forskellige øvelser i stedet for at køre mange set.

Bænk, semibred:

20 reps @ 20 kg

10 reps @ 30 kg

10 reps @ 40 kg

3 x 8 reps @ 45 kg --> mit eget lille delmål! YES!

Pushdown triceps, rope:

2 x 15 reps @ 10 kg

3 x 10 reps @ 15 kg

Supersettet:

DB bryst, "twisted fly" + DB bænkpres + DB flyers

3 x 10 reps @ 7 kg

Triceps extensions, stående:

3 x 10 reps @ 8 kg

Triceps extensions, liggende:

2 x 10 reps @ 12 kg

Maskine, incline bryst:

3 x 10 reps @ 30 kg

Pushdown triceps, stang:

3 x 10 @ 15 kg

Triceps extensions, cable:

3 x 10 @ 15 kg

Så kørte jeg lidt random mave, og opdagede, at knæet var blevet til en fodbold. :rolleyes: Så måtte jeg hellere komme hjem.. Skal alligevel bare lave lektier, så egentlig passer det mig udmærket at ligge med flæskestængerne oppe.

I morgen skal der gives gas med skulder og ryg! It's going to be aaaaaaaaaaaawsomeeeee!! :wootdance:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har valgt at sige bye-bye til min fine skinne. Jeg vil ikke være mig selv bekendt, og det giver tydeligvis ikke fordele i bussen anyway. Ja, man skulle jo tro, at et skarn som mig blev tilbudt en siddeplads - men nææh nej. Jeg har vist en styg aura. Jeg kan heller ikke sidde i bussen med skinnen på alligevel. Og mit led bliver jo bare stivere, trælsere og mere genoptræningskrævende, når det sådan fikseres konstance. Så.. :cooldance:

Jeg var på en alternativ crosstrainer i går i 10 min - jeg turde simpelthen ikke længere. Skulle også ind og vade i byen efter gave til min svigerinde/veninde/arbejds kollega - ja, vi forsøger at undgå hinanden mest muligt ved færreste mulige forbindelser. Jeg havde lidt svært ved at holde styr på knæet på ACT (de kloge hoveder har gennemskuet forkortelsen) - men jeg har sgu heller ikke de bedste forudsætninger med mine manglende motoriske nervebaneforbindelser! Nå, men jeg kom op. Og jeg kom ned. Det foregår i verdens sløveste tempo, men til gengæld med dobbelt så stor belastning/modstand som normalt. Det gav da lidt sved på panden, og det var jo sådan set det egentlige formål.

Vi fortsatte.. Skulder og ryg!

DB skulderpres, siddende:

3 x 10 reps @ 10 kg

DB lat raise:

3 x 10 reps @ 6 kg

DB front raise:

3 x 10 reps @ 6 reps

BB upright row:

3 x 10 reps @ 20 kg - okay... Det var ikke særlig kælent.

DB front raise, twist:

3 x 10 reps @ 6 kg

Lat pulldown, wide grip:

3 x 10 reps @ 35 kg - :sleeping: ?? Det gør vi lige bedre til næste gang!

BB good mornings:

3 x 20 reps @ 20 kg - jeg skulle bare lige prøve. Fååååck, det krævede fokus med lorte-knæ!

BOR:

3 x 10 reps @ 40 kg - jeg var lidt usikker på, hvor smart det er at lege med +40 pt. Jeg var ellers lige ved at tage 50, meeeeen...

Rows, maskine:

3 x 8 reps @ 35 kg

Extensions i maskine:

3 x 10 reps @ 30 kg

Så tog jeg hjem og forsøgte mig med proteinpandekager. Igen. Denne gang med assistance fra bedstevennen, Mulle. Vi fuckede det op. I stedet åd vi 2 stk grissebasse-medister tilsammen. Eller måske var det hund....? Lad det være en herlig hemmelighed for godt smagte det!

Jeg drak en øl i går. Jeg fik også smadder i Bezzer Wizzer af Mulle og Mandal. Jeg nåede 2/3 af vejen. Der havde de været pladen rundt 2 gange. De snød også. Jeg er generelt meget klog. Jeg fik bare de forkerte spørgsmål. :raisebrow:

Nu går jeg ned og træner.

:4offtopic: Kim Cesarion - Undressed*. Bitches, please... Få nu smidt lortet ned på noget elektronik og tak mig bagefter!

*Ligegyldig info: Jeg har siddet og givet den max basarm til Undressed x 3 under udarbejdelsen af dette indlæg.

Link to comment
Share on other sites

Pernille var nede og træne i går. Jow jow. :4smartass:

Jeg blev lidt overmodig, og jeg har en idé om, at det er dét jeg kan mærke i knæet i dag. Lagde ud med 15 min på den alternative crosser. Jeg fik dog den suplime idé, at jeg lige skulle nappe 10 min mere efter træningen - og så med lidt mere belastning selvfølgelig. Okay, indrømmet, det føltes ikke særlig lækkert i knæet efter relativ kort tid. Nogle gange ville jeg ønske, at jeg havde noget mere quitter-tendens, men jeg kunne simpelthen ikke stoppe, når jeg nu havde sat mig op på de 10 min. Så 10 min blev det.

Ellers stod den på hyggetræning - biceps og abs. Mm.. Afslappende, nemt og hurtigt.

Curls, siddende:

3 x 10 reps @ 9 kg

+ alm mavebøjninger 3 x 15 reps mellem set

Preacher curls, BB:

3 x 10 reps @ 17 kg - okay, jeg kunne godt have taget lidt mere..

Preacher curls, BB bred:

3 x 8 reps @ 17 kg

+ leg raises på bænk 3 x 20 reps mellem set

Sidebends, cable:

3 x 15 reps @ ca. 15 kg

Cable crunch på bold med fodstøtte:

3 x 10 reps @ ca. 2,5 kg

Crunchmaskine:

3 x 15 reps @ 40 kg

BB curls:

3 x 10 reps @ 20 kg

Hader egentlig biceps. Mest fordi jeg ikke er sådan rigtig stærkmand her.

Det dawnede også lige for mig i går, at jeg nok aldrig kommer til at give den über max gas med squat igen. Det er sgu jammerligt.. Så må jeg ned og lege med pigevægte.

Min svigerinde er begyndt at træne mere seriøst end før, hvor hun var medlem på remoulade-dansker måden; betale, aldrig bruge. Nå, men hun er altså bange for at gå ned og squatte, når der er så mange flotte fyre. Spøjst. Så hun squatter bare ikke. Jeg var ved at dø lidt indvendigt - du kan, du må, men vil ikke? SHAME ON YOU!

Apropos fyre. I går fik jeg et gratis stripshow inkl. flexing i MOT. 2 gutter ville lige vise mig deres steoride pumpede overkroppe, og smed derfor deres i forvejen nedringede, iturevet wife beaters. Jeg lyver ikke, de stod vitterligt og flexede nede i DB-området - åbenlyst! Okay, jeg må se bedre ud end først antaget, siden det behov opstod så pludseligt for dem. :shades:

Nu vil jeg ned og træne lidt igen-igen. Og forhåbentlig rende på min tidligere coach. Har brug for knæ-tips, og han er knæ-manden.

Link to comment
Share on other sites

Tak for det, 321! :wink:

I dag stod den på bryst og triceps. Ingen cardio. Slet, slet ingen cardio. Mit knæ har mulet lidt i dag, og er åbenbart ikke så tilfreds med, at der bliver stillet krav. Kunne 1: undertrykke oprøret eller 2: tage den meget med ro mod egen vilje. Har en 10 timers vagt i morgen i Elgiganten, så jeg turde ærlig talt ikke løbe nogen risici.. Men ellers, I promise you, så var jeg gået kontra på lortet og tæsket igennem på crosser-wannabe'en. :biggrin:

I dag har jeg også været lidt god ved mig selv og lavet 2-retters menu her til aften. Og set Lost Girl. Jeg elsker Lost Girl. Det ligger lige på grænsen til, hvad der er sundt.

Jeg elsker jordbær lige så meget som Lost Girl, og har lige fundet en Isis jordbæris udgave i dag!!!!! Fåååååcking fryd! Der skal satme køres jordbæris indenbords senere! Med frisk frugt for at gøre forhindre et ice-rape af den syge kaliber.

Nå, men bryst og triceps blev det til i dag. Der gik lidt øv i den på bænk, da jeg var lidt mærket ovenpå biceps i går. Det er sgu ikke sådan, når man mangler en ben-dag! :crybaby:

Bænkpres, bred:

15 reps @ 20 kg

10 reps @ 30 kg

10 reps @ 40 kg

8 reps @ 45 kg

Bænkpres, semibred:

8 reps @ 45 kg

2 x 8 reps @ 40 kg

Pushdown triceps, rope:

10 reps @ 10 kg

3 x 10 reps @ 15 kg

DB fly med twist:

3 x 10 reps @ 8 kg

Triceps extensions, stående:

10 reps @ 10 kg

3 x 10 reps @ 14 kg

DB incline bænkpres:

3 x 10 reps @ 12 kg - var ved at være lidt ristet...

Pushdown triceps, stang:

3 x 10 reps @ 18 kg

DB fly:

3 x 8 reps @ 9 kg

DB liggende triceps extensions:

10 reps @ 14 kg

10 reps @ 16 kg

7 reps @ 18 kg - jeg forsøgte på en nr 8, men det endte sgu med at vægten lå på gulvet. Godt, man må træne som primitiv abemenneske og kaste med vægtene i MOT! :4whistling:

Triceps extensions, cable:

3 x 10 reps @ 15 kg

Så tog jeg i Rema og handlede ind til tunsalat. Havde skyr derhjemme, så det købte jeg sjovt nok ikke. Det skyr jeg havde var så 14 dage for gammelt. Jeg havde en 2 minutters meget intensiv diskussion med mig selv om hvorvidt det godt kunne bruges alligevel.. Hallo, 2 dage, fair nok, men et mælkeprodukt der er 2 uger for gammelt?? Hvem gør sig seriøse overvejelser om den slags? :raisebrow:

Jeg brugte hytteost i stedet. Nogenlunde slet ikke samme smag og konsistens. Så..

Link to comment
Share on other sites

I morges var jeg kortvarigt gravid. Jeg havde også købt et klistermærke med en kat af glimte-perler og hjerter og klistret på kærestens mobil. Hans venner foreslog en boltpistol, som løsning på problemet.

Så var der nyt afsnit af Lost Girl.

Jeg har overvejet at lave lektier de sidste 9 timer. Det er ellers spændende - kemi og ernæring. Kun ca 100 sider - læs og forstå til i morgen. Swell!

Jeg har også sovet 2 timer til middag - og vasket op.

I lørdags var jeg på arbejde. Awesome! Jeg fik mig en madvægt og en lyseblå blender. Og katte-glitter-helvedet.

Lige fået en besked fra skolen; timer indtil kl 10 i morgen er aflyst. :wootdance: BOOM!

Men! Hvad endnu vigtigere er, peeps, så er det der vægttab ligesom stagneret lidt. Jeg laver jo heller ikke en kæft. Så nu bliver der fremover smidt samlet kcal-indtag for dagen forinden ind i loggen sammen med et par friske tanker. Måske det afholder mig fra at være et lille madsvin og booste et vægttab. 60 kg inden juli!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke efterladt jer. Jeg har bare været for doven til at formulere noget. Men jeg har trænet. I tirsdags. I går gik jeg en tur med 2 x 4 kg håndvægte og 7 kg skoletaske på løbebåndet i skolen. Det gjorde jævnt ondt i knæet. Så det gør jeg ikke igen forløbig.

Ellers er der ernæringsmodul på skolen, hvilket sjovt nok har resulteret i casearbejde. Det lader dog til, at absolut ingen i min gruppe har nogen føling med konceptet og jeg har egenhændigt lavet alt casearbejdet so far og forklaret og undervist. Vel at bemærke dem, som mødte op. Jeg er bare vild med gruppearbejde! :heartpump:

Til gengæld frigiver lockouten en masse tid til selvstudie, hvilket er = egotrip på the og proteinbars hjemme i stuen. HELL YEAH!

Træningen i tirsdags bød på skulder og ryg.

Skulderpres, seated:

3 x 8 reps @ 12 kg

Lat raise:

3 x 10 reps @ 6 kg

Front raise:

3 x 10 reps @ 6 kg

BB upright row:

8 reps @ 30 kg

2 x 10 reps @ 25 kg

Front raise, twist:

3 x 10 reps @ 6 kg

Lat pulldown, wide:

3 x 10 reps @ 40 kg

BOR:

3 x 10 reps @ 45 kg --> jeg må snart kun klare 1 rep på 60 kg!

Cable row, seated:

3 x 8 reps @ 35 kg

Ryg extension, maskine:

3 x 12 reps @ 40 kg

Jeg skal da også træne i dag, nu, hvor jeg dovnede den i går. Men først kl 21 efter arbejde. Mit energiniveau pt begrænser sig til sofaen og selvstudie i sygepleje. Og I spørger måske jer selv, hvordan jeg kan have opbygget energi til sygepleje? Jeg svarer jer, at alternativet er analysering af novelle skrevet af Naja Marie Aidt i dansk, hvilket - for jer der kender Naja-musen - ved, er helved på jorden. Ingen kan tolke hvad pigebarnet mener - med mindre man er sådan lidt en kunstnertype og har filosofiske tendenser. Jeg løfter vægte i min fritid. Jeg falder uden for kategori.

Ergo: sygepleje. Respiration.

ÅH NEJ!

Så er der sosu-assistenter i Nyhederne, som brokker sig over forsinkede eksamener. Jeg blev lidt forvirret, da reporteren konstaterede "jamen så har I jo længere forberedelsestid?" Svar: "Ja, det kan man jo godt sige, men det er jo demotiverende og forberedelsen bliver meget overfladisk." :raisebrow: Girl, really?

Jeg forstår godt folks fordomme overfor min uddannelse. Point taken. Fremover vil jeg ikke engang prøve at modargumentere.

Ligegyldig info... Når man skal lære HLR (hjerte-lunge-redning, hjertemassage, førstehjælp) så skal det jo foregå i en bestemt rytme. Sange der er har det rigtige beat:

We Will Rock You, Staying Alive og - min personlige favorit og absolut mest upassende - Another One Bites The Dust.

KÆMPE VINGER BAGUD - god torsdag, venner! :cool:

Link to comment
Share on other sites

Okay ja, jeg har forsømt jer, børnlille.

Men jeg har jo en uddannelse og et arbejde, hvor hele butikken er blevet splittet fra hinanden. Bogstaveligt. Eller'en er ved at ombygge --> rod overalt --> mange, mange på arbejde for at lege flyttemænd --> Pernille skal arbejde hver dag, passe lektier, træne, yde kærlig kærestepleje og logge. Noget måtte jo skride i svinget. Det var først kæresteomsorgen. Så loggeriet.

Nu prøver jeg at finde en balance i det hele.

Jeg HAR trænet - men ikke så meget. Til gengæld har jeg været supereffektiv! Jeg har søgt, læst, jamret, ledt, set, skimmet og forbandet mit knæ langt ind i helvede, men nu lykkedes det endelig i dag! :wootdance:

Jeg har simpelthen været den ene undersøgelse igennem efter den anden og endelig fundet evidens OG træningsprogram til genoptræning af lorte-knæ. Puha! Tak Ewa Roos, dit dejlige menneske! Og jeg må gå igang med det samme! JADA!

Så vil jeg blæse de hidtil kontaktede læger en lang fanfare og finde en hundehøm-høm og placere på deres udtalelser om slappen-af og RISE.

Jeg har en tid d. 29. april på kirurgisk afd, og jeg har en idé om, at jeg skal være den sejeste ever. Jeg vil bare owne ortodpæd'eren med så meget awsomeness og så mange genvundne skillz, at han bare bøjer sig forover og tager den. :bowdown:

I nat drømte jeg, at jeg var ude at løbe. Jeg blev så glad i drømmen, at jeg begyndte at græde. :eh: No shit, det er ikke for sjov, når jeg siger, at en inaktiv livsstil ikke klæder mig!

Jeg logger en omgang led træning i morgen - første dag med ben!!!!!!!!!!!

Edited by Bramsen1990
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share