Girl power!


Bramsen1990
 Share

Recommended Posts

Så blev jeg sgu lige opgradet til HOT! :shades: Oh my..

Det fortjener satme et par nye PR's - så det var satme da et held, at jeg fik lavet én i dag! Jeg er begyndt at elske bænk. Hvordan kan man det? Jo, det kan man, når man ENDELIG overkommer sin nemesis. Så fuck dig, 50 kg bænkpres - du er nu blot en skamplet i mit træningsshow! :flipa:

Jeg gik også lidt shop-amok den anden dag, så jeg er nu omvandrende reklamesøjle for GymNordic. Til gengæld er jeg den lykkelige ejer af koffein-produkter, som jeg ingen lunde kan tåle. Sejt. Det kan sgu kun gå galt.

Jeg lagde BENHÅRDT ud med 900 m. løb ned til FW. :dropjaw: Oh yeah, she did dat!

Det var selvfølgelig efter en times træning i eftermiddags hos min Maria - jeg er virkelig kommet i krise. Jeg magter ikke den skide genoptræning, det hænger mig langt ud af det sted jeg tager imod min kærestes manddom, og jeg føler ABSOLUT ingen fremgang eller forbedring - jeg kan jo ligesom alt, såååå....

Nå, men træning i FW.

Bænkpres:

20 reps @ 20 kg

6 reps @ 50 kg --> NY PR! FUCK YEAH!

3 x 6 reps @ 45 kg

Kørte 5 og 4 dips i stativet - WTF?! :dry:

DB lat raise:

4 x 6 reps @ 8 kg

Triceps pushdown, rope:

6 reps @ 25 kg --> NY PR!

3 x 6 reps @ 22,5 kg

Seated calf (jeg ved faktisk ikke, om jeg må lave den her, meeeeeeen jeg tog lav belastning og flere reps... :biggrin:):

3 x 20 reps @ 35 kg

DB lying triceps:

6 reps @ 14 kg

3 x 6 reps @ 16 kg

DB fly:

6 reps @ 8 kg

6 reps @ 9 kg

2 x 6 reps @ 10 kg

BB skulderpres - laaaaang tid siden!:

6 reps @ 17 kg

6 reps @ 20 kg

2 x 6 reps @ 25 kg --> her fik jeg lidt fut fra benene..

Jeg har ellers været doven og skræmt af vand i dag. Jeg tog bussen i skolen. Shiiiiit. Det kostede mig lige 12 km i dag. De må indhentes i morgen. Hvor jeg dog glæder mig!

Jeg har stadig den lede DOMS i bagkæden, så jeg orkede sgu ærlig talt ikke cardio - og mit kcal indtag ligger kun på 1400 i dag, så jeg er pænt meget i underskud alligevel. Faktisk for meget, men okay, jeg var også lige på grænsen i går. Fik 2400 indenbords, men jeg var dog også ude at cykle 35 km + træning + gående arbejde.

Min kæreste knokler stadig på med hans TapOut - jeg er stolt! Han har den ondeste DOMS hver dag, og jeg er sådan helt nyforelsket igen! :wub:

Han mener, at jeg har et problem i hovedet.

Jeg elsker bare, at vi taler træning de sidste 30 min inden vi falder i søvn - førhen gik snakken på LOL (ja, han kunne sagtens sidde derhjemme i 48 timer uden at være udenfor en dør!!) og vores arbejde/skole.

Fuck en masse ord!

Stuff!

...ny t-shirt, nye produkter og aftensmaden!
Edited by Bramsen1990
Link to comment
Share on other sites

Hold nu da kæft, hvor var jeg langsom i optrækket i morges! :dry: Det var den der følelse af absolut ingen søvn og ingen gidelighed.

Jeg kom dog ud af døren. Op af RIngvejen. Ind i FW.

Jeg havde gode intentioner om at løbe - men så ombestemte jeg mig på falderebet. Mine ben skal stadig gå 70 km på cyklen, og jeg har stadig lidt DOMS hængende... Fuck løb! - og det lovede jeg ellers mig selv ALDRIG at sige igen!

Nå, det blev til mine kedelige knæøvelser i dag. Hvilken glæde, hvilken motivation! :hmmm:

Jeg nappede også 4 stk for maven, og så havde jeg lige 30 min tilbage inden skolen kaldte.

Jeg SKULLE egentlig have tæsket ryggen i dag, men for satan, jeg er stadig slidt efter tirsdag. Feels so good!

Jeg skulle lige fremlægge engelsk om depression - det er altid fedt at bede de andre fuckers om at lette røven og være aktive. Muhaha! :devil: 90 % af dem kunne i hvert fald have godt af det - i stedet for at æde al den kage.

Det blev biceps og lidt ben - på Maria-vilkår. :newtongue:

Biceps curls:

4 x 6 reps @ 10 kg --> jeg hader mig selv. Det' flovt.

Ab/adductor:

3 x 25 reps @ 20 kg

25 reps @ 25 kg

Benpres:

3 x 25 reps @ 40 kg

Kørte lidt lunges BW. Det er MEGA svært, når jeg skal have så meget fokus på mit pisse-knæ.

Jeg har indtil videre cyklet 6 km i dag. Well, ikke særlig godt. Jeg når at ramme 20 km, når jeg kommer hjem fra arbejde i aften, men det er ligesom bare ikke helt nok, når jeg ikke fik cyklet i går - overhovedet! Jeg tager nok turen rundt om Brabrand søen, og så må jeg bare satse på at ramme 30 km i dag og dermed nå 85 km i alt.

Så må jeg ramme 30 km igen i morgen på samme måde, og så skulle jeg MEGET gerne nå mine 120 km inden lørdag aften! :clap: Jeg har jo ikke min søndag til rådighed, så jo mindre jeg får overstået i dag og i morgen, jo mere lort ligger der og venter på mig lørdag aften efter arbejde.......

I morgen står den så på ryg, triceps, bryst og skulder - that's gonna hurt like hell! :weight_lift: Okay, måske skubber jeg ryggen til lørdag morgen som det dovne svin jeg er.

PS Note til selv: jeg gider ikke cykle 120 km på en uge igen, når jeg ikke har mere tid!!

Link to comment
Share on other sites

134 km blev det til på cyklen denne uge. Jeg er OK tilfreds!

Næste uges challenge: 100 km på én dag. :cooldance:

Min svigerinde skal have hue på tirsdag kl. 9 i Randers. Jeg overvejer, om jeg skulle nappe cyklen derop - der er kun 42 km. Så kunne jeg cykle hjem igen og rundt om Brabrand søen og så ligesom sige, at jeg var OK sej.

I dag har jeg været på arbejde. Det var rart. Jeg har ikke set min veninde i en milliard år, da hun mener, at det var vigtigt at få læst op på hendes eksamen. Hold nu, så meget kræver medicin sgu ikke! :rolleyes: Dumme doktor-dame!

Jeg havde pga. arbejde og FW's idiotiske åbningstider kun 1 time til rådighed. Jeg havde kun spist for ca. 350 kcal, så jeg kunne INTET rykke! Følte mig HELT flad. Den dårligste træning i rigtig lang tid. Jeg var i øvrigt også fuldstændig gennemblødt efter turen ned til centret, og jeg glemte at låse min cykel ved ankomst. Den har basicly bare stået og budt sig til i en time. Super, Pernille! :dry:

Bænkpres:

6 reps @ 50 kg --> fik lidt hjælp fra spotter. Come on? :hmmm:

3 x 6 reps @ 40 kg og jeg kunne knap rykke dem!

DB lat raise supersettet med flyers:

4 x 6 reps @ 8 kg og 4 x 6 reps @ 8 kg

Seated calf:

4 x 25 reps @ 35 kg

Triceps pushdown, stang:

6 reps @ 25 kg

3 x 6 reps @ 22,5 kg

..så fik jeg kørt øvelserne for knæet.

Jeg havde en gigantisk følelse af nederlag ovenpå træningen. Kørte jo helt exceptionel dårligt på bænk i dag. Skammeligt.

I morgen tæsker jeg benene, og jeg har besluttet mig for, at jeg vil forsøge mig med front squat i stedet for alm. Jeg har brug for at teste knæet lidt.

Vægten sagde 68,3 kg i morges. Bedre.

Fedtprocenten 25,1 % - jow jow!

Muskelmasse 41,6 % hvilket er ganske OK.

Jeg satser på at ramme 67 straight inden jeg pakker tasken og fiser til Berlin på næste lørdag. :shades:

Link to comment
Share on other sites

Denne uges challenge hed sig 100 km på én dag.

En pjækdag fra skolen og så var den skid slået!

Jeg tog den herlige tur fra Aarhus til Vejle på 73 km og hilste på lillesøster i Bryggen, derefter en tur på 12 km til forstaden forbi mine kære forældre, så 7 km ud til mine bedsteforældre og derfra 9 km ind til Vejle og på et tog hjem! Oh yeah, jeg gad ikke cykle 73 km hjem i går aftes! :biggrin:

Nå, men det var den challenge. Gnm farten lå på ca. 21-22 km/t. Det var heller ikke et mål at gennemføre på hurtigst mulige tid, bare min. 20 km/t.

Jeg har - som forventet - ingen DOMS i dag. :cooldance: Jeg er nemlig sej.

Jeg trænede ikke i går.

Jeg kom heller ikke ned og træne her i morges, i stedet må jeg mande mig op, og se komme forbi FW kl 20 i aften efter picnic-hygge med pigerne.

Link to comment
Share on other sites

Nå så. Jeg har været en lille snyder den her uge, og svigtet min styrketræning. Ja okay, det var ikke sådan vildt ophidsende, at jeg skulle til at køre 3 x 12 reps igen. :hmmm: Så skulle jeg jo ned i vægt.... Og jeg har bare haft svært ved at finde motivationen, sådan helt basic. Men kom afsted i morges, fik en lækker, effektiv træning og jeg har faktisk besluttet mig for, at jeg vist skal finde et fitness center i Berlin, så jeg kan træne søndag/mandag/tirsdag. Kan træne onsdag aften, når jeg lander i DK igen.

MEN! Jeg vil altså drikke øl i Berlin! :biggrin:

I dag stod den på meget forsømt ryg - så den fik hele armen -, biceps og ben. Jeg fik supersettet lidt i dag, og nåede faktisk at køre knætræningen igennem + tre for maven. YEAH!

BB dødløft:

10 reps @ 20 kg

3 x 12 reps @ 50 kg --> mit grip halter igen! :sneaky2:

BB good morning:

3 x 12 reps @ 40 kg

- Supersettet -

Cable biceps curls, staight bar:

3 x 12 reps @ 15 kg

Lat pulldown, wide;

7 reps @ 50 + 8 reps @ 45 kg

12 reps @ 45 kg

10 reps @ 45 kg + 2 reps @ 40 kg --> jeg satte vægten ned på de sidste reps, jeg kunne satme ikke rykke pladerne!

Cable seated row, narrow;

3 x 12 reps @ 25 kg --> jeg var efterhånden lidt slidt i betrækket....

- Supersettet -

DB biceps curls:

12 reps @ 10 kg

12 reps @ 9 kg

12 reps @ 8 kg

Abductor:

3 x 25 reps @ 35 kg

Benpres:

3 x 20 reps @ 50 kg

Med hensyn til benøvelser har jeg lavet en deal med mig selv. Jeg skal først ramme 20 reps. Så skal jeg næste gang ramme 25 reps. Så må jeg øge vægten med enten 5 eller 10 kg alt efter maskinen. Så er det 20 reps, så 25 reps og så vægten op osv... Ellers så ender det bare galt, og Maria bliver tøsesur og mit knæ spasser ud og så kommer jeg aldrig til at blive stærk igen.

Jeg har sidste skoledag i morgen. Det bliver fantastisk, Så skal jeg ikke se klassen før engang til november. Det er sgu lækkert! :cooldance:

Jeg har booket en time med en personlig træner til torsdag formiddag i næste uge, når jeg kommer hjem fra Berlin. Jeg har besluttet, at jeg skal ses efter i sømmene, have fulgt op på teknikken og så har jeg vist brug for, at jeg skal stå til ansvar for én. Det bliver så Tina. Jeg regner med, at jeg vil ses med Tina 2-3 gange pr. måned, og så tilsvarende kun komme ved Maria 1 gang pr. uge. Men det kommer lidt an på økonomien. Jeg går jo gevaldigt ned i timer hos Elleren, nu, hvor jeg starter på Tage Hansens Gade i praktik. Men det må blive en prioritering!

DE FEDE MÅ LIDE ! :4pooh:

Link to comment
Share on other sites

DE FEDE MÅ LIDE! :4pooh:

...apropos!

Jeg kom til at kede mig under alt vores repetition i skolen. Jeg faldt over octathalon - endnu en gang.

Jeg tager sgu en tur i aften!

Jeg starter lidt let ud - jeg aner ikke, om knæet kan holde til det. :rolleyes:

Jeg tager en såkaldt R-Octathalon, da jeg føler mig total ulysten på cardio-delen i dag.

Den hedder sig:

- Cykel: 500 m.

- Lat pulldown: 20 reps @ 40 kg

- Step ups, box: 30 reps @ 2 x 6 kg DB

- Roning: 300 m.

- Bænkpres: 20 reps @ 35 kg

- Løb: 200 m med 10 % hældning

- Skulderpres BB, seated: 20 reps @ 20 kg

Målet er at komme igennem på under 20 min - men jeg har jo ingen idé om ledigheden af redskaber nede i FW i aften.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kom igennem rock coursen i går. Jow jow. På 14 min og 19 sek. Det var som OK. :smile: Jeg fik spildt et par min på at rende rundt og lede efter tingene og sætte vægte osv. op. Det er sådan lidt svært at gøre krav på flere maskiner på én gang... Når min Doktor begynder at træne med mig til august, så må jeg lige igennem igen på "ordentlige" vilkår. Og så kommer der også flere pics op!

Jeg vågnede kl. 04.33 i morges. Uret ringede kl. 05. Så brugte jeg 14 min på at overveje, om jeg magtede at slæbe mit slidte selv ned i FW. Det magtede jeg godt.

Jeg tog vægten i morges, og det var faktisk hvad der fik mig ud af døren. 67,1 kg. JADA! Det giver endelig pote! 0,6 kg siden søndag - jeg er sgu tilfreds! :4thumbup:

Jeg følte mig til gengæld umådelig svag i morges. Sådan... Virkelig. Jeg frygtede, at jeg skulle igennem endnu et pis-pas, men jeg kom da sådan OK fra det. Kører 3 x 12 de næste 3 uger.

Bænkpres:

2 x 10 reps @ 40 kg

9 reps @ 40 kg --> det var bare noget lort igen i dag.

Seated calf:

3 x 25 reps @ 40 kg

DB lat raise:

3 x 12 reps @ 6 kg

Cable pushdown triceps, straight bar:

3 x 12 reps @ 17,5 kg

Så fik jeg hapset et par knæøvelser og et par stykker for maven. Så i skole.

Var en halv sløv træning i dag. Men det kunne da absolut have været langt mere elendigt. :hmmm:

I morgen tidlig tager mig og pigerne til Berlin. Første punkt på dagsordenen er at lokalisere et fitness center - heldigvis er vi tre af sted, så de to andre må lige underholde sig selv, mens jeg passer formen. :showoff:

Ellers får jeg kylet karakterer i hovedet i dag, og så er der ellers fri i tre uger! FUCK YEAH! Skal lige passe et par vagter i Elleren dog... :dry:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Efter at have talt med fysioterapeuten Tina, som nu er min coach, har jeg måtte se mig nødsaget til at ændre lidt på min træning. Væk med alle de tunge løft - goddag til masser af crossfit! :sneaky2:
For at finde en balance i det - og for ikke at miste motivationen - så har jeg valgt at køre crossfit 3 dage i ugen, hvor jeg også løber mellem 3-6 km alt efter knæets tilstand. Så kører jeg 3 dage med 40-60 min spinning og reel styrketræning. Har delt styrketræningen op i 3-split og træner hveranden dag.
Opdelingen er biceps/triceps, skulder/ryg og ben/bryst.
Jeg føler mig overraskende godt tilpas i programmet, og jeg kan se, at det har givet resultater på vægten - 1½ kg er røget. JOW TAK! :cooldance:
Kosten er stadig en kamp, men jeg formår at holde mig mellem 1500-2100 kcal hver dag, hvilket jeg selv vurderer, er OK med min træningsfrekvens. Har haft 2 dage, hvor den desværre sneg sig op på 2600 kcal. Jeg satte mig ned og fik set på, hvad der gik galt - og nu har jeg gjort ALT for at undgå de situationer! :nonono:

I dag sov jeg for længe og nåede ikke mit spinninghold. Løsning: biksede mit eget program sammen (40 min) og så ned og give den gas! Der var lidt af det hele; lange, tunge træk og hurtige, intensive spurter. Jeg fik pulsen crazy meget op og efterlod en lækker pøl af sved. Mm! Jeg lagde 2 pauser á 1 min.

Ellers stod den på ben og bryst i dag. Pga. knæet bedes der ikke kommenteres på bentræningen, da der er fokus på reps og IKKE belastning! :P Jeg snyder dog... Min knæfys, Maria, siger 20/25 reps - jeg siger 15/20 reps. Og nogle gange snyder jeg igen.... Hun er der jo ikke, og så længe jeg ikke har smerter, såååå.... :flipa:

Squat:
2 x 10 reps @ 40 kg
10 reps @ 50 kg --> jeg må slet ikke tage mere end 20 kg...... Ups. :blush:

DB lunges:
2 x 10 reps @ 2 x 6 kg DB
20 reps @ 2 x 6 DB ---> jeg må heller ikke lave lunges med vægt...... Ups. :blush:

Thigh ab- og adductor - I know!!:
2 x 15 reps @ 45 kg
1 x 15 reps @ 40 kg

Benpres, maskine:
20 reps @ 60 kg
20 reps @ 70 kg
20 reps @ 80 kg - næste gang må jeg op og lege med de 3-cifrede igen! :D

Seated calf raise:
3 x 20 reps @ 50 kg

BB bænkpres:
10 reps @ 20 kg
10 reps @ 40 kg
2 x 10 reps @ 42,5 kg
6 reps @ 40 kg --> der var ikke møj at gi' a'!

DB fly:
4 x 10 reps @ 8 kg

DB decline bænkpres:
2 x 10 reps @ 12 kg
8 reps @ 12 kg
7 reps @ 12 kg

Cable cross over:
4 x 10 reps @ 17,5 kg

Fremragende træning, alt i alt. Jeg kan godt mærke, at jeg har forsømt min styrketræning, men jeg kommer stærkt igen!
Jeg kunne ikke gå normalt ovenpå bentræningen, så det var nu helt dejligt med den følelse igen - har jeg ikke haft LÆNGE pga pis-knæ! :D Jeg har accepteret, at jeg ikke kan træne tungt på benene, men så snart jeg får fripas, så kan jeg love for, at jeg nok skal nå mine 120 kg squat!! :w00t:

....og jeg havde en fantastisk ferie i Berlin med pigerne - jeg fik hverken trænet eller spist ordentligt, men fuck it. Jeg er back on track, nu 1½ kg lettere, topmotiveret og med stor sandsynlighed uddannet kettlecross instruktør inden december! :wootdance:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kører et lækkert, stramt program for tiden - alt for meget arbejde og alt for lidt træning. Jeg har dog formået at overbelaste knæet i fredags. Bare super, Pernille! I sidste uge lykkedes det mig at komme afsted 6 dage. Det er OK.

I mandags fik jeg kørt en times fat burner i FW - altså spinning - efter at have tæsket skulder og ryg. I går morges kl pik-i-røven forsøgte jeg mig med en løbetur, det blev til 2 km, så bøvlede knæet og jeg måtte indse, at det var idioti at fortsætte. Faktisk gjorde det bøvl fra starten. Jeg burde slet ikke have løbet. Så tog jeg 8 timer på sygehuset og derefter 5 timer i Elgiganten for at slutte af med en dejlig 30 min WOD nede i FW. Jeg kørte på minus søvn og minus kcal, så det var et mirakel, at jeg formåede at holde øjnene åbne igennem 50 min samtale med en skøn kostekspert, Josef, fra det sjællandske kl 22..... :smilerock:

WOD blev taget på 29:32 min med først 20 reps, så 15, 12, 10, 8, 6 og 4.

Den hed 10 kg squat - situps - 10 kg KB swing - triceps push up - 10 kg OH lunges - 22,5 kg BB BOR - 8 kg russian twist. Havde forinden taget 500 m ro for lige at få gang i systemet. Jeg svedte.

I dag har jeg været mindre aktiv, og jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt der reelt set kommer til at ske meget mere. Aftenen er dog stadig ung.... I dag har jeg fået 5 km på cyklen og 1 times træning hos fyssen. Knæet er træls.

Pga. total åndssvagt meget arbejde (stående og gående) på små 70 timer i næste uge, har jeg fået strenge ordrer på at smide ben-dagen på bålet, og lade den brænde op i helved. Spinning foregår siddende, IKKE stående!! Mine knæøvelser skal modificeres, så der mindre belastning og ikke full ROM. Jeg er på forhånd træt og slidt.

Til gengæld ELSKER jeg min vidunderlige praktikplads! Hurra for heldigheden! :laugh: Jeg ser frem til de næste måneders udfordringer - og får endda mulighed for at arbejde kortvarigt sammen med en medicinstuderende kammerat, og ses dagligt med en kollega fra et tidligere arbejde, som kommer og stikker i alle mine patienter som den bioana-studerende han er. SUPERB! :thumb:

En apropos... Er der en generel holdning til at instruktører i fitnesscentre er inkompetente, uvidende fjolser? :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share