Cykling all out


gabriel28
 Share

Recommended Posts

Log for 2. feb. uge:

Mandag - Hviledag (styrketræning, ryg, triceps, core muskler) (1,5 time)

Tirsdag - Tur/retur transport cykling i zone 2 til studie + 3x zone 4 intervaller 7-10 min. 5 x 3min. zone 5b intervaller på hometraineren (3timer)

Onsdag - 3 timer zone 2 m. 10Xantrit og 5 30sek tolerenceintervaller + en time styrke (ben 5x5 tung træning) (4timer)

Torsdag - 3 timer heraf 2 ude og 1 inde m. 5 stk. zone 4 intervaller og 5 toleranceintervaller (3timer)

Fredag - cykeltransport 1 timer + 45 min. styrke ben/biceps/bryst (1,45 timer)

Lørdag - 2 timer cykling zone 2, herunder 6x 40/20 max intervaller, efterfølgende personaleevent m højintens styrketræning (udholdenhed) + yoga (3timer)

Søndag - 2,5 times cykling med klubben, 1x rulleskift interval + bakkeintervaller og lavinterval. (2,5 timer)

Det var ugen... naturlivis var der også inkluderet ca. 10-15min. gulvøvelser hver morgen :-) Vejret var primært af h... til, men det må snart gå mod bedre tider.

Næste uge bliver lidt hårdere, og så er restitutionsugen også kærkommen.

Alt i alt (18.45 timer) heraf også et par hårde timer undervejs.

:smilerock:

Link to comment
Share on other sites

Er du gal en mængde. Træner du til noget specifikt?

Jeg træner til sæsonstart den 23. marts i tyskland, hvor jeg skal køre mit første licensløb i to år, desuden træner jeg til DM, SM og Damecuppen + etapeløb i Østrig, så derfor al den træning :-), jeg skal jo helst gerne være flyvende.

Link to comment
Share on other sites

Hey, der var loggen sørme :bigsmile:

Lidt svært ikke at få dårlig samvittighed :blush:

Ja, tænkte at der var en motivationsfaktor i at logge her inde også :bigsmile: Arh, dårlig samvittighed, det kender jeg godt, men er pt. så motiveret, at det er den anden vej rundt - kommer til at køre lidt for hårdt et program, skal jo også respektere hviledagene.

Link to comment
Share on other sites

Sikke en uge! Kun en dag tilbage - og det er søndag i klubben.

18 timers træning endnu engang, hvis alt altså går vel i morgen.

Torsdag var vejret det skønneste, som var det næsten sommer - det kunne ses på gennemsnittet, som gik lidt op.

Når ugen er omme, så har jeg kørt over 300km, hvilket er ganske okay, særligt nu, da jeg i onsdags havde to ømme biceps og meget store blå mærker, da blodprøvetagningen (kontrol for D-vitamin, Blodprocent mm.) åbenbart ikke gik min vej, derfor ikke så meget styrketræning, da det at bakse rundt med en vægtstang på nakken ikke lige var sagen med de arme. :crybaby:

Lørdag kom jeg ud på løbefødder, det var en sjov fornemmelse, nu da det efterhånden bliver mere og mere en sjældenhed. Men godt valg, da det var møg koldt. Efterfølgende kørte jeg en stækning på Hometraineren (Milano-Sanremo) og sluttede af med 40/20 intervaller, som gjorde av av av...

God uge - dog dejligt med rest i næst uge hvor mængden kommer ned på 13 timer på vejen.

Mandag - 1 1/2 Styrketræning for overkroppen (Ryg/Triceps,Core)

Tirsdag - 3 timer på cyklen transport m. zone 4 og 5 intervaller

Onsdag - 2 2/1 time i zone 3 m. antrit og 5 all out intervaller 30/30sek.

Torsdag - 3 timer m. 6 stk. zone 4 intervaller og alloutere (Vejeret var :4trumpet: )

Fredag - 1 time og 20 min zone 1, og 1 times styrketræning

Lørdag - 1 time løb ca. 10km i roligt tempo, 1. 5 time på hometraineren (Milano-Sanremo + 40-20 intervaller fra helevede)

Søndag - 3 timer på rammen med 9X5 Zone 4 intervaller (Jeg glæder mig allerede) 1 time styrke (Tunge ben)

Ups. var ikke så god til Coretræningen i denne uge - det må blive bedre i næste. :ninja:

Edited by gabriel28
Link to comment
Share on other sites

Sikke en uge! Kun en dag tilbage - og det er søndag i klubben.

18 timers træning endnu engang, hvis alt altså går vel i morgen.

Torsdag var vejret det skønneste, som var det næsten sommer - det kunne ses på gennemsnittet, som gik lidt op.

Når ugen er omme, så har jeg kørt over 300km, hvilket er ganske okay, særligt nu, da jeg i onsdags havde to ømme biceps og meget store blå mærker, da blodprøvetagningen (kontrol for D-vitamin, Blodprocent mm.) åbenbart ikke gik min vej, derfor ikke så meget styrketræning, da det at bakse rundt med en vægtstang på nakken ikke lige var sagen med de arme. :crybaby:

Lørdag kom jeg ud på løbefødder, det var en sjov fornemmelse, nu da det efterhånden bliver mere og mere en sjældenhed. Men godt valg, da det var møg koldt. Efterfølgende kørte jeg en stækning på Hometraineren (Milano-Sanremo) og sluttede af med 40/20 intervaller, som gjorde av av av...

God uge - dog dejligt med rest i næst uge hvor mængden kommer ned på 13 timer på vejen.

Mandag - 1 1/2 Styrketræning for overkroppen (Ryg/Triceps,Core)

Tirsdag - 3 timer på cyklen transport m. zone 4 og 5 intervaller

Onsdag - 2 2/1 time i zone 3 m. antrit og 5 all out intervaller 30/30sek.

Torsdag - 3 timer m. 6 stk. zone 4 intervaller og alloutere (Vejeret var :4trumpet: )

Fredag - 1 time og 20 min zone 1, og 1 times styrketræning

Lørdag - 1 time løb ca. 10km i roligt tempo, 1. 5 time på hometraineren (Milano-Sanremo + 40-20 intervaller fra helevede)

Søndag - 3 timer på rammen med 9X5 Zone 4 intervaller (Jeg glæder mig allerede) 1 time styrke (Tunge ben)

Ups. var ikke så god til Coretræningen i denne uge - det må blive bedre i næste. :ninja:

Og det blev til 3 timer i dag søndag, og det var hårdt, hårdt og atter hårdt godt 80km blev det til med MANGE intervaller!

Link to comment
Share on other sites

Så er ugen atter ved at være omme, ugen har været sådan lidt op og ned, har haft underligt tunge ben, og har ikke kørt synderligt meget, men det var også tid til en rolig uge - benene i dag var gode, også efter 107km og næsten 4 timer på rammen, så langsomt men sikkert kommer jeg der hen, hvor jeg skal være. Lægen sagde desuden low D-level, så jeg tager nu Dvitamin i kæmpedosis, 3 mdr., så skal jeg til kontrol igen. Mine ben og energi burde blive bedre, når niveauet kører igen. Andre der kender til lavt D-vitamin niveau?

I kommende uge er der opstart for klubtræning i hverdagene, det bliver godt, godt og atter godt. Styrketræningen skal nu også sluses ud, sådan at jeg kun arbejder på core, let overkrop og enkelte max. øvelser - nu var jeg ellers ved at blive en she-man, nu forsvinder det igen!

Nå, tre uger til sæsonstart - der må gives gas! Vejret i kommende uge siger - sommerracer! Hold op hvor jeg glæder mig til det!

Restitutionsugen:

Mandag - Styrketræning (overkrop) 1/2time på MTB(lidt ufrivilligt)

Tirsdag - 2 timer m. interavaller i 3x3 min. i zone 5B + 2x10 AT intervaller

Onsdag - Styrketræning (tunge ben - jobii... er gået kg. op i legext.) 2 1/2 time i Zone 3 med sølle 2 stk. 30 sek. max

Torsdag - Rolig dag på kontoret - ca. 1 times rolig trilletur med enkelte antrit

Fredag - Styrketræning og 1 time i zone 1

Lørdag - Max Watt test og syregrænse-test (resultatet taler vi ikke om! dårlige ben!)

Søndag - lidt over 4 timer med klubben - indlagte skiltespurter og enkelte zone4 intervaller

Garmin siger, at jeg har trænet næsten 15 timer - så det blev en rolig uge.

:pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Heh, den er god nok. Du skal vist være spinning instruktør i morgen tidlig oppe i FitDK? Ævs da jeg ikke lige kunne komme og hilse på, er på job.

Havde fået den opfattelse du boede i Tyskland :-)

God time!

Ja, jeg skulle køre timen, og det gjorde jeg også :-) Ærgerligt, at du ikke kunne køre med, der blev givet gas - jeg regner med, at jeg kommer til at have hver 2. torsdag aften.

Heidi

Link to comment
Share on other sites

Her kommer så data fra sidste uge - har ligget syg (bravo - så dejligt timet, lige inden sæsonen går i gang, meeeen som min super-træner siger, så skal jeg jo ikke toppe nu) MEN - Alligevel!! Hvorfor mig!!

Er lidt doven endnu, bare af at ligge på sofa/i sengen siden mandag, så laver bare lige en "æble/V" og sætter min træning ind som et lille billede, når jeg finder ud af hvordan det fungerer.

Fakta om sidste uge er - at jeg blev godt træt tirsdag, men trænede videre, så kom blæsten og kulden, og jeg kunne knap nok holde min cykel - tog mig en ekstra hviledag lørdag - og wupti, så lå jeg syg, så det der med hviledag, det er ikke vejen frem (Ej, jeg skulle nok have holdt den før, både at dømme km. mæssigt osv.

Var på hometraineren i dag - og det går den rigtige vej.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share