Overtræning eller hva?


dvm15
 Share

Recommended Posts

hey håber virkelig i kan hjælpe mig!

Jeg svømmer 4 gange om ugenm, ca 4-5 km hver træning, og så styrketræning 3x1.30 time, om ugen... Mine !!triceps syre virkelig til, bare efter 100 crawl, det kan jo ikke passe! Det er kune mine triceps der syre til, min "form" eller hvad man siger, kan godt følge med, og mine ben, alt andet end triceps... Jeg ved virkelig ikke om det er overtræning, for jeg kan ikke få svar af nogle af den jeg kender :O håber i kan hjælpåe mig!!!!

Husk jeg er ny til trænign ;) på forhånd rigtig mange tak!!

Link to comment
Share on other sites

Hvordan ser dit stryke pas ud?

Kunne man tænke sig at du straffer dine triceps (som så mange andre) helt ude af propertioner, og det er det der så har størst impact på din svømning?

Edited by dvm15
Link to comment
Share on other sites

Man skal passe på med bare at strø om sig med ordet overtræning. Hvis du er overtrænet rigtigt vil du mærke det på dit helbred og din hverdag.

Umiddelbart skriger din træningsmængde heller ikke overtræning, men det er klart at hvis du giver den 100% gas med balls to the walls træning til alle dine træninger gennem en længere periode, så vil du nærme dig overtræning.

EDIT: dafuq sker der med teksten?

Edited by Thorhauge
Link to comment
Share on other sites

jeg træner 2 ting hver gang,

Tirsdag>: bryst og triceps

Torsdag: morgen ben

Torsdag eftermiddag: skuldre og beceps

Lørdag: ryg...

Det er hvad ´jeg har fået af vide, ville virke best til at starte med.. Laver ca 4-5 øvelser i hver ting...

Hvad mener du med at "straffe mine triceps helt ud af propertioner" ??? :D Jeg er næsten helt ny til styrketyræning :D :D

Tak for det ellers! :)

Jeg er meget mere interesseret i at se dit valg af øvelser, og antallet af sæt og reps.
Link to comment
Share on other sites

Jeg er meget mere interesseret i at se dit valg af øvelser, og antallet af sæt og reps.

Jeg tager i hver øvelse, 12-10-8-6 og så med flere og flere kilo hver gang... triceps øvelserne er her:

http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/BBLyingTriExtSC.html

http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/CBPushdownRope.html

http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/CBBentoverTriExt.html

http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/WtBenchDip.html

http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/WtTriDip.html ( hænger bare lidt mere fremoverbøjet )

Link to comment
Share on other sites

Du er sgu nok nød til at poste Øvelserne Pr. dag og ikke dem du umiddelbart tænker rammer Triceps.

Tingene kan jo hænge sammen.

Desuden er link med øvelser, numse, da man skal klikke osv.

Skriv bare fx.

Dips.

kropsvægt+10kg a 10 reps

eller lignende.

Det er selvfølgeligt bare min mening, men jeg tror du får en anelse mere hjælp den vej.

Hvis du er ny til styrketræning ville en fullbody, 3 gange ugentligt nok være et bedre valg. IMO

Link to comment
Share on other sites

Og hvis ovenstående er korrekt, kører du så 20 sæt "isoleret" triceps på dit triceps pas. På dit stade vil jeg kalde det på grænsen til idiotisk.

http://www.bodybuilding.dk/artikler/traeningsprogrammer/traeningsprogrammer/position-of-flexion---anno-2004.html

her er det. men jeg har lavet nogle få øvelser om!, men alt i alt er det det her...

Link to comment
Share on other sites

som fx i triceps tager jeg lidt flere øvelser...

Et lille surt opstød.

Hvordan kan du forvente ordentlig kritik og råd på noget som helst, når du er for doven til at skrive HELE det program du bruger ned? Med reps, vægt osv?

Det simple svar bliver jo at du træner for mange øvelser der ramme triceps, subsidiært.

Crawl 4 gange ugentligt kombineret med tung styrketræning er måske heller ikke lige vejen frem hvis du vil være Swol..

Et godt råd fra en gammel gnaven mand.

Læs lidt om træning, og stil dernæst spørgsmål....

Link to comment
Share on other sites

Et lille surt opstød.

Hvordan kan du forvente ordentlig kritik og råd på noget som helst, når du er for doven til at skrive HELE det program du bruger ned? Med reps, vægt osv?

Det simple svar bliver jo at du træner for mange øvelser der ramme triceps, subsidiært.

Crawl 4 gange ugentligt kombineret med tung styrketræning er måske heller ikke lige vejen frem hvis du vil være Swol..

Et godt råd fra en gammel gnaven mand.

Læs lidt om træning, og stil dernæst spørgsmål....

hvis nu du går ind un der mit program som jeg har linket, stor meget af det! Lige med kilo kan jeg ikke huske, tager jo bare så jeg lige kan tage de 8 som jeg er nået til nu! :) Det eneste jeg har ændret i er mine triceps øvelser, og så laver jeg to mere ben øvelser!

Og mine ben øvelser burde jo ikke gøre noget ved mine triceps!

Link to comment
Share on other sites

Du siger dine triceps syre til, og poster så ikke Alle dine triceps øvelser?

Det kan du ikke se er lidt ringe?

Egentligt er jeg lidt nysgerrig efter hvorfor du har valgt lige det program?

Min personlige vurdering ville være at du skulle køre et simpelt fullbody program 1/2 til et helt år, og få styr på løft og grundform. Gerne med en simpel 5x5 tilgang.

Derefter kan du begynde på gøjl.

MOL begyndertråd har et link til et glimrende fullbody program. Så tror jeg også dine triceps får det bedre, og du bliver stor og stærk.

Link to comment
Share on other sites

hvis nu du går ind un der mit program som jeg har linket, stor meget af det! Lige med kilo kan jeg ikke huske, tager jo bare så jeg lige kan tage de 8 som jeg er nået til nu! :) Det eneste jeg har ændret i er mine triceps øvelser, og så laver jeg to mere ben øvelser!

Og mine ben øvelser burde jo ikke gøre noget ved mine triceps!

Men du skriver også samtidig at du har lagt øvelser til. Så kan vi jo ikke bare trykke på linket?

Men ja, som forventer er der massere af øvelser med triceps aktivitet. Men da du ikke kører programmet præcis som det står der inde, så bliver jeg jo ikke sindsygt meget klogere.

Som Arcus skriver er det korte svar nok at du prygler dine triceps uforholdsmæssigt meget i forhold til hvad de er konditioneret til

Link to comment
Share on other sites

Han skriver, at det eneste han har ændret er at tilføje tricepsøvelser og benøvelser. Tricepsøvelserne har han linket til.

Det burde ikke være så pokkers svært at liste sit program, kombineret med antal sæt og reps hvis man vil have hjælp. Den er ikke så meget længere, det er ikke en gætteleg.
Link to comment
Share on other sites

jeg har linket hele programet!!! Jeg har også linket de øvelser jeg laver i stedet for de triceps øvelser i programet!! de andre øvelser jeg har enret i er KUN mine ben øvelser hvor jeg tager 2 flere øvelser på nogle maskiner!! der bruger du slet ikke arme/overkrop! :) kun mine ben.....

Link to comment
Share on other sites

jeg træner 2 ting hver gang,

Tirsdag>: bryst og triceps

Torsdag: morgen ben

Torsdag eftermiddag: skuldre og beceps

Lørdag: ryg...

Det er hvad ´jeg har fået af vide, ville virke best til at starte med.. Laver ca 4-5 øvelser i hver ting...

Hvad mener du med at "straffe mine triceps helt ud af propertioner" ??? :D Jeg er næsten helt ny til styrketyræning :D :D

Tak for det ellers! :)

http://www.bodybuilding.dk/artikler/traeningsprogrammer/traeningsprogrammer/position-of-flexion---anno-2004.html

her er det. men jeg har lavet nogle få øvelser om!, men alt i alt er det det her...

Det er jo slet ikke det samme?! Hvis du har tid til at træne 4 gange om ugen, så træn, som der står i programmet :)

OT: troll factor?

Link to comment
Share on other sites

jeg har linket hele mit program!! Og jeg laver de der triceps øvelser i stedet for den der står i programet! jeg har kun ændret det, og så laver jeg nogle flere ben øvelser i ben, sr på maaskine, så der bruger jeg ikke andet end ben!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share