Øvelsesforslag, lower trapezius


Schroinx
 Share

Recommended Posts

Elastik er dårlig til den slags. Prøv at erstatte med maveliggende på skrå bænk og MEGET små håndvægte! Lad arme med vægte dingle ned og før op i supermand position. Det vigtige er ikke vægt men KONTROL. Poul Haacker har vist produceret en video der indeholder et vigtigt begyndertip.

Jeg kan se at han har en masse gode videoer på tuben, men kan ikke finde den rigtige. Hvad hedder øvelsen?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg genopliver lige den her tråd.

Jeg har kørt full body op til nu, fase 1 af TJs begynder, og er nu ved at begynde på fase 2, hvor han splitter det full op i to, og så tre gange træning om ugen.

http://www.getbig.dk/fundament-traening-for-begyndere

Jeg har kørt øvelserne i 3x8-12 og regner nu med at skifte basisøvelserne til 4x6-8.

Det er modificeret lidt, squats er blevet til single leg squats bla og efter fyssens anbefaling har jeg udvidet det med shrugs og de tre små skulderøvelser 3x12 med fokus på kvalitet. Det har ikke været et problem med skulderøvelserne indtil nu.

Mit spørgsmål er derfor hvad jeg bør gøre med de små skulderøvelser og shrugs, køre videre med 3x12, eller begynde at komme lidt mere vægt på og gå ned til 3x8-10 stykker? Eller? Jeg har ikke ømhed i skuldrene længere. Så de er tæt på fine, men derfor bør jeg vel fortsætte med specifik træning disse muskulaturer noget tid endnu?

Chins er 5x3xBW~97kg, men knap så meget kvalitet, da jeg kæmper med at gennenføre alle fem sæt. Det har ikke været et problem at lave dem to-tre gange om ugen, så jeg overvejer at fortsætte at lave den øvelse hver gang, for at få nogle reps på. Er det fornuftigt?

Vedhæftet program som det ser ud lige nu. Kommentarer og forslag modtages gerne.

(1)

Chins: 5x3xbw

Squat bulgarian: 4x6x30;

Bænkpres: 6665x60;

Military: 3x12x20;

DLounges: 3x10

Mave: 3x12

/skulder

Rot ud 3x12x2,5:

Sk frem 3x12x10:

Overhead 3x12x2,5:

Lat: 4x8x8db;

(2)

Chins: 33333;

Dødløft: 4x6x70;

Shrugs: 3x12x60;

Standing Russian Twist: 3x8x15;

Rows: 4x8x50;

Dips: 4x6;

Mave: 3x12;

/Skulder

Rot ud 3x12x2,5:

Sk frem 3x12x7,5:

Overhead 3x12x2,5:

Link to comment
Share on other sites

Christian argumenterer her kraftigt for at man ikke skal sætte sig mellem to stole i sin træning. http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=1701042

Så jeg overvejer om ikke at det er dumt som forholdsvis nybegynder at vælge et sæt/rep range 4x6-8 som ligger imellem de to områder, og det kan vise sig ineffektivt. Tænker om jeg i stedet skal gå rent efter hypertrofi med 3x8-12? Den lidt lavere vægt som det vil medføre på stangen, vil måske også øge kvaliteten i udførelsen af øvelserne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share