Dødløfts program til relativ nybegynder


Ramius
 Share

Recommended Posts

Jeg er så småt ved at være kommet igennem den første uge af smolov jr. bænk program og syntes faktisk rigtig godt om at have planlagt min træning så præcist og følelsen af at det nok skal flytte sig i den rigtige retning.

Med relativt nybegynder skal forstås at jeg har styr på min teknik (ikke at den 100% perfekt, men omkring 95%), men løfter ikke de voldsomme kilo.

Jeg har kigget lidt på de programmer der ligger i starten af styrketråden, men er lidt i tvivl om hvad der vil være smart at kaste sig ud i på mit niveau.

Mine tanker går i retning af en af disse:

TJ single program: http://www.motion-online.dk/fora/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=215

Coan Dødløfts rutine: http://www.powerpage.net/coanphildead.html

Mit 1 RM i dødløft er på 160 kg med en kropvægt på 85 kg (og målet er at øge 1 RM), er der nogen der har nogen anbefalinger/meninger.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Jeg synes det afhænger af hvad dit mål er. Hvis dit mål er at forbedre din 1RM, er Thomases cyklus rigtig god. Jeg har kørt den mange gange, og har altid været glad for den.

Hvis du ønsker at opbygge ryg masse, og generel konditionering i dødløft, så er TJ´s gamle program ikke sagen.

Edit: Fik lige set din sidste linje. Jeg synes du skal give TJ´s et skud. Det er et dejlig simpelt program at følge

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

På sigt vil jeg glide op i nærheden af 93 kg og formentlig stille op til lidt styrkeløft konkurrence, derfor vil lidt masse ikke skade, men det primære er at få fremskridt i 1 RM.

Altså TJ´s cyklus er jo ikke super lang, så der skader ikke at køre den. Men ellers vil lidt basic fundament træning stadig give mening. Eventuelt hvor du kun har en ugentlig dødløft dag, hvor du veklser mellem 3`ere og 5`ere. Eventuelt Bill Star inspireret.

Så kan du på siden køre nogle gode supplerende øvelser de andre dage, feks goodmornings, og Front squat. Jeg dødløfter selv kun en gang om ugen nu, og kun rigtig tungt en gang om måneden

Link to comment
Share on other sites

TJ har nok tænkt, at han forbedrede programmet, da han forlængede det, og hvis du er til 10 ugers programmer, så er det nok et ok program at følge.

Jeg ville foretrække TJ's gamle singles cycle, som kun var på 5 eller 6 uger (jeg husker det ikke så godt, og jeg gider ikke læse min log igennem, for at finde det lige nu).

Som 10 ugers program er jeg nok mere til TJ's version af Hatfields, da jeg ikke kan forestillle mig at træne singles i 10 uger især ikke, når du er vandt til 10'ere.

Jeg kan ikke huske, om jeg har forsøgt TJ's Hatfields i dødløft, hvis jeg forsøgte, så gav jeg nok op, fordi, det var for hårdt, men hvis du plejer, at løfte 10'ere, så ved du ikke, hvad en reel 1 rm er, og så tror jeg godt, du kan bruge programmet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share