Coac Cola light under 1 kal...


Tolle
 Share

Recommended Posts

Hej alle

Coca cola er begyndt at reklamere med at i deres cola light er der under 1 kalorie pr. 100 ml. Det lyder fanme ikke af meget... <_<

Kan det virkelig passe??

Hvis det er sandt så er der jo kun 63 kj i en 1½ L cola?? :partycrowd:

- Tolle

Link to comment
Share on other sites

Det lyder nu en anelse tvivlsomt. Er det noget du har referencer til?

Det jeg har set indikerer at man kan blive sulten af at indtage lightprodukter, og derfor kan komme til at spise mere.

Jeg har dog ikke set noget om at det mad man indtager, skulle blive lagret i højere grad i forbindelse med indtagelsen af lightprodukter.

Hvis det var tilfældet, ville de fleste kreatinproducenter nok lave kreatinprodukter med kunstige sødemidler istedet for dextrose?

Link to comment
Share on other sites

i Cola light er der et sødestof i der hedder aspartam, det gør at kroppen tror det får sukker selvom den ikke gør, så Cola light feder ikke i sig sel, men det gør at hvis du efterfølgende indtager kulhydrater ryger de lige ned på fedt depoterne

Det er ikke rigtigt! Det som historien har gået på var, at sødestoffet skulle medføre et insulin respons, hvilket vil medføre et fald i blodsukkeret. Et fald i blodsukkeret føret til sult efter kulhydrater og så kan det ende med at man spiser/drikker mere end man ellers vill havet gjort. Og så KAN det være man tager på - hvis man kommer i energioverskud over døgnet.

I sig selv medføre Cola light ingen øget fedme - det er vås. Har man styr på sit kalorieindtag er der ingen grundt til at være bange for Cola Light.

Link to comment
Share on other sites

- og den nye Cola light LEMON er faktisk et udmærket produkt.

U have GOT to be kidding! :puke2:

Jeg synes den smager af rådden hættemåge! :tongue:

Nu har jeg aldrig smagt rådden hættemåge, men klausjensens :puke2: , kan jeg godt tilslutte mig. Alm. cola light synes jeg er okay - er dog ikke den helt store sodavandsdrikker (alt for dyrt, når man er på SU... ;) ).

Link to comment
Share on other sites

Klaus-> Hvis ikke du kan lide citron, så lad det være dit eget problem og du kan i det mindste lade være med at lade det gå ud over hættemåger.

KJ henviser til Rådne hættemåger, som man må formode er døde - det er vel ikke en krænkelse af hættemågerne?

Jeg finder det en anelse overdrevet - og vil nøjes med at sige at det smager rigtigt, rigtigt grimt.

Link to comment
Share on other sites

I øvrigt er der 200 Kcal i ½ liter cola. Det stammer fra 50 gram sukker.

WOW!! Det var ikke så lidt!!

1½ L alm coca cola = 600 kal = 2520kj = 1/4 af det daglige energiindtag??

1½ L coca cola light = 3 kal = 63kj = ikke ret meget af det daglige energiindtag??

Rettelse: 15 kal = 63kj......

Altså 200 gange mere energi i alm cola frem for light...??!! :confused2:

Rettelse: 40 gange mere energi......

- Jeg har altid drukket alm cola, men prøvede i går light udgaven. Og set i lyset af ovenstående, så går jeg med det samme over til light!!!

- Tolle

Edited by Tolle
Link to comment
Share on other sites

Jeg har altid drukket alm cola, men prøvede i går light udgaven. Og set i lyset af ovenstående, så går jeg med det samme over til light!!!

God idé - da jeg startede på mit vægttab var mit første tiltag at skifte den alm. cola ud med en light-udgave ... :D

Light er dog ikke bare light ... der er ligeså mange smagsvarianter som blandt de almindelige.

Mine favoritter i prioriteret rækkefølge :

  • Harboe Original Light Cola (BILLIG men indeholder dog 4kcal / 100g)
  • Pepsi Max
  • Coca Cola Light

Og jeg er enig med KlausJensen ... hold dig langt væk fra Citron udgaverne :teachingfinger:

Link to comment
Share on other sites

Coca cola er begyndt at reklamere med at i deres cola light er der under 1 kalorie pr. 100 ml. Det lyder fanme ikke af meget...  

Nu må du ikke lige hænge mig op på det, men jeg mener altså, at det er under en kcal pr. 0,25 cl. Det er derfor, der er en stjerne lige efter deres "statement" under 1 kalorie*. Hvis man så læser det med småt står der pr 0,25 cl (altså en af de små flasker)

Meeen det rykker nu ikke så meget ved regnskabet alligevel.... ;)

Link to comment
Share on other sites

Tolle: Dit regnestykke er ikke helt rigtigt. Der er jo 1 kcal pr. 100 ml, som du selv skrev i dit 1. indlæg. Det giver jo så 15 kcal i en 1 1/2 L cola light og ikke 3kcal som du skrev. Bare en lille rettelse ;)

P.S. Gad vide vordan de udvinder den smag af hættemåge, eller mon den er kunstigt fremstillet, som resten af colaen.

Link to comment
Share on other sites

Tolle: Dit regnestykke er ikke helt rigtigt. Der er jo 1 kcal pr. 100 ml, som du selv skrev i dit 1. indlæg. Det giver jo så 15 kcal i en 1 1/2 L cola light og ikke 3kcal som du skrev. Bare en lille rettelse ;)

Du har selvfølgelig ret!!! Det er mig der ikke lige var så hurtig dér... ;)

- Tolle

Link to comment
Share on other sites

Nu må du ikke lige hænge mig op på det, men jeg mener altså, at det er under en kcal pr. 0,25 cl. Det er derfor, der er en stjerne lige efter deres "statement" under 1 kalorie*. Hvis man så læser det med småt står der pr 0,25 cl (altså en af de små flasker)

Der står på flasken at det er 1 kalorie pr. 100ml

- Tolle

Her er der lige et billede af en lille kær hættemåge, så kan I sige undskyld til den..... :D

post-6-1047047182.jpg

Edited by Tolle
Link to comment
Share on other sites

Ja du har ret.... eller.... ja der er åbenbart mindre end en kalorie... det er mærkeligt, at de skriver en ting på flasken og en anden ting på hjemmesiden.

Coca-Cola light er en sukkerfri sodavand med kun 0,3 Kcal per 100 ml

sorry.. ;)

Edited by sokr@tez
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share