Coac Cola light under 1 kal...


Tolle
 Share

Recommended Posts

Jeg er rimelig sikker på der er 45 kcal pr 100g i normal coca cola, altså ca 225 for en ½ ltr og 675 for en 1.5 ltr

Jeg kender mange der før var "let overvægtige" som skiftede fra normal Cola til Light, og faktisk tabte sig bare ved det, det er jo ret mange kcal når det kommer til stykket :)

//dementia

Link to comment
Share on other sites

Tilgengæld er aspartam i sig selv langt mere skræmmende (fremfor evt. øget appetit). Der er dokumenteret en del for og imod om hvorvidt aspartam er skadeligt eller ej. Det har igrunden ikke optaget min bevisthed ret meget, indtil for nylig (jeg har tidligere jævnligt indtaget produkter med aspartam).

Jeg kan konstatere, netop mht. Coca Cola Light, at jeg ved indtagelse af større kvantiteter (>1 liter) konsekvent får voldsomme brystsmerter/kramper. Ved nærmere kig på aspartam side effects, er følgende observeret;

Symptoms: (the more common in bold type) Abdominal Pain, Anxiety attacks, Arthritis-like pain, Asthmatic Reactions, Bloating, Blood Sugar Control Problems, Brain Cancer (Pre-approval studies in animals), Breathing difficulties, burning eyes or throat, Burning Urination, Chest Pains, chronic cough, Chronic Fatigue, Confusion, Death, Depression, Diarrhea, Dizziness, Excessive Thirst or Hunger, fatigue, feel unreal, flushing of face, Hair Loss (Baldness) or Thinning of Hair, Headaches/Migraines, Hearing Loss, Heart palpitations, Hives (Urticaria), Hypertension (High Blood Pressure), Impotency and Sexual Problems, inability to concentrate, Infection Susceptibility, Insomnia, Irritability, Itching, Joint Pains, laryngitis, Marked Personality Changes, Memory loss, Menstrual Problems or Changes, Muscle spasms, Nausea or Vomiting, Numbness or Tingling of Extremities, Other Allergic-Like Reactions, Panic Attacks, Phobias, poor memory, Rapid Heart Beat, Rashes, Seizures and Convulsions, Slurring of Speech, Swallowing Pain, Tachycardia, Tremors, Tinnitus, Vertigo, Vision Loss, and Weight gain. Aspartame is NOT a "food additive". It IS a dangerous neurotoxin that MUST be removed from our food chain. BUT, WE MUST DO IT!

Og rigtigt nok, 3. linje; Chest Pains

Med en google søgning på aspartam "side effects", og egne erfaringer, er jeg overbevist om, at jeg langt hellere vil drikke et glas vand (eller naturlig sødet sodavand for den sags skyld) end et produkt der indeholder aspartam.

Desværre er det efterhånden umuligt at undgå (eksempelvis er der aspartam i bl.a. Viking Protein pulver, dog ikke i så store doser, at det giver anledning til brystsmerter/kramper for mit vedkommende).

Iøvrigt drikker rigtige Cola nydere en ganske almindelig iskold Pepsi ;) (flames up!)

/TomCat

Link to comment
Share on other sites

Tilgengæld er aspartam i sig selv langt mere skræmmende (fremfor evt. øget appetit). Der er dokumenteret en del for og imod om hvorvidt aspartam er skadeligt eller ej. Det har igrunden ikke optaget min bevisthed ret meget, indtil for nylig (jeg har tidligere jævnligt indtaget produkter med aspartam).

Størstedelen af de undersøgelser der taler skidt om kunstige sødemidler er (big surprise) sponsoreret af sukkerindustrien, så det gi'r jeg ikke meget for.

Bare ved at læse det citat du poster, bliver jeg overbevist om deres objektivitet :D Der er heller ikke nævnt i hvilke doser, du skal indtage stoffet før bivirkninger eventuelt kan opstå. "Vand skal fjernes fra jordens overflade, da vi risikerer at dø af det." ;)

En Google, giver jo ikke nødvendigvis et billede af sandheden, du kan få massere af hits, der fortæller at Holocaust ikke fandt sted.

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

ja jeg kunne nu også godt tænke mig at se kilden til dit citat... det lyder noget overdrevet.... De påstår jo man kan DØ af det :retard: Men det kan du sikkert også hvis du drikker 2 ton vand på lidt under en fodboldkamp ;)

Link to comment
Share on other sites

jsc>> Tvivlsomt, eftersom større mænger af ikke-kunstigt sødet koffein produkter ikke giver anledning til smerter. Jeg vil naturligvis ikke udelukke, at det kan være andre kombinationer (man indtager immervæk en del forskellige stoffer iløbet af en dag. Det virker bare til at være ret konsekvent med CC Light).

Vandpyt>> Og størstedelen af dem der taler for, er sponsoreret af NutraSweet (even bigger surprise). Jeg skriver jo netop der er en del argumenter for og imod. Det er jo så op til en selv at forholde sig objektivt til de oplsyninger der forelægger. Jeg ved bare, at jeg ikke en gang mere har lyst til at forsøge om CC Light endnu engang giver kraftige brystsmerter/kramper.

Jeg er enig med dig i, at der skal være en fremherskende salig underbyggelse af videnskabelige facts (hvilket der ikke er i omtalte quote). Det er jo som sagt op til en selv, at danne sig en holdning/indtryk udfra de oplsyninger man indhenter. Der er både for og imod;

aspartametruth.com (Tydeligvis subjektivt, men en del henvisninger til rapporter og studier, hvis der sorteres i materialet)

Fødevaredirektoratet (Måske naivt, men jeg har forholdvis stor tiltro til det danske fødevaredirektorat, som afviser skadeligheden (dog enkelte "buts"). Måske er det andre komponenter i CC Light der fremkalder symptomerne. Jeg er stadig skeptisk, og drikker hellere noget vand ;) ).

Craw>> heheh, Astrups udsagn er efterhånden sat på noget af en prøve ;) (sammen med hans troværdighed).

Link to comment
Share on other sites

Tilgengæld er aspartam i sig selv langt mere skræmmende (fremfor evt. øget appetit). Der er dokumenteret en del for og imod om hvorvidt aspartam er skadeligt eller ej. Det har igrunden ikke optaget min bevisthed ret meget, indtil for nylig (jeg har tidligere jævnligt indtaget produkter med aspartam).

Jeg kan konstatere, netop mht. Coca Cola Light, at jeg ved indtagelse af større kvantiteter (>1 liter) konsekvent får voldsomme brystsmerter/kramper. Ved nærmere kig på aspartam side effects, er følgende observeret;

Symptoms: (the more common in bold type) Abdominal Pain, Anxiety attacks, Arthritis-like pain, Asthmatic Reactions, Bloating, Blood Sugar Control Problems, Brain Cancer (Pre-approval studies in animals), Breathing difficulties, burning eyes or throat, Burning Urination, Chest Pains, chronic cough, Chronic Fatigue, Confusion, Death, Depression, Diarrhea, Dizziness, Excessive Thirst or Hunger, fatigue, feel unreal, flushing of face, Hair Loss (Baldness) or Thinning of Hair, Headaches/Migraines, Hearing Loss, Heart palpitations, Hives (Urticaria), Hypertension (High Blood Pressure), Impotency and Sexual Problems, inability to concentrate, Infection Susceptibility, Insomnia, Irritability, Itching, Joint Pains, laryngitis, Marked Personality Changes, Memory loss, Menstrual Problems or Changes, Muscle spasms, Nausea or Vomiting, Numbness or Tingling of Extremities, Other Allergic-Like Reactions, Panic Attacks, Phobias, poor memory, Rapid Heart Beat, Rashes, Seizures and Convulsions, Slurring of Speech, Swallowing Pain, Tachycardia, Tremors, Tinnitus, Vertigo, Vision Loss, and Weight gain. Aspartame is NOT a "food additive". It IS a dangerous neurotoxin that MUST be removed from our food chain. BUT, WE MUST DO IT!

Og rigtigt nok, 3. linje; Chest Pains

Med en google søgning på aspartam "side effects", og egne erfaringer, er jeg overbevist om, at jeg langt hellere vil drikke et glas vand (eller naturlig sødet sodavand for den sags skyld) end et produkt der indeholder aspartam.

Desværre er det efterhånden umuligt at undgå (eksempelvis er der aspartam i bl.a. Viking Protein pulver, dog ikke i så store doser, at det giver anledning til brystsmerter/kramper for mit vedkommende).

Iøvrigt drikker rigtige Cola nydere en ganske almindelig iskold Pepsi ;) (flames up!)

/TomCat

Jeg har præcis den samme erfaring som dig angående brystsmerter. Brystsmerter som jeg konsekvent fik ved indtagelse af sødemidlet i Coca cola light. Dernæst kan man jo så tænke om der kunne være andre bivirkninger end dem man umiddelbart selv kan registrere.

Jeg indtager hellere en omgang sukker end den tvivlsomme kemi der er i lightprodukterne. Light produktet kan smagsmæssigt slet ikke konkurrere med den ægte vare.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan lige tilføje at det amerikanske fødevareministerie FDA har to sider med bivirkninger ved aspartam på deres hjemmeside - så der er i hvert fald rapporteret mange officielle bivirkninger. Hvor mange der er direkte forårsaget af aspartam og ved hvilke indtag kan man kun gisne om.

Mht. sukkerindustri, der "sviner" kunstige sødemidler, så producerer Danisco selv kunstige sødemidler, så det ville da være tåbeligt at skyde sig selv i foden.

m

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share