Både vægttræning og løb?


Søren W
 Share

Recommended Posts

Jeg har gået og tænkt over at jeg godt kunne tænke mig at blive lidt af en Batman, dvs. ikke gå i stram dragt, men være i god allround form. For tiden laver jeg ikke andet end styrketræning, nærmere bestemt styrkeløft, så jeg kunne måske tænke mig at begynde at løbe og måske også svømme. Jeg ved godt man ikke kan være verdensmester til det hele, men hvor meget indflydelse vil løb og anden cardio-træning have på mit styrkeløft?

Link to comment
Share on other sites

Det afhænger bla af hvor meget cardio du vil dyrke og intensiteten af denne træning. Kosten spiller også meget ind. Det er selvfølgelig svært (umuligt?) at opbygge muskler via styrketræning, hvis man er i kcal underskud.

Rune

Link to comment
Share on other sites

2-3 * 3-5 km powerløb + evt. intervalløb burde ikke forhindre dig i at blive stærk/stærkere. Hvis du så yderligere supplerer med noget smidighedstræning, så er du godt i gang med at lægge et fornuftigt fundament.

Hvad du så vil bruge din batman-form til er næste interessante punkt.

Link to comment
Share on other sites

hej fap|fp :D

prøv med noget O-løb.. det lyder gay, men det er faktisk pænt sjovt.. det sjove er, at man ik opdager man løber, men man leder bare efter de der fucking små poster.. det gjordi vi i mili.. det var fun fun fun!! .. nå, men selvf. ku du jo os bare lade være..

Link to comment
Share on other sites

2-3 * 3-5 km powerløb

Og så er jeg fristet til at spørge (i bedste Piet van Deurs stil): Hvad er det? er det ikke bare endnu et pop ord-for noget gammelkendt?

må blank erkende at jeg straks får associationer til den "NYE vidunderopdagelse" Powernap...eller måske kendt af danskere (igennem flere hundrede år) under navnet; en lur :lol: :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Sådan er det, Jast! Det danske sprog er i forfald og alt skal gøres internationalt! Engang hed en squat en benbøjning og et military press et stem, men det har internettet og medierne for længst lavet om, ak ja :D :lol: ;)

Bare se på folks logbøger(Min egen inklusiv ;) ) som er et godt mixs af både danske og engelske og MOL´ske udtryk for en given øvelse! Ikke så underligt at Newbies bliver forvirrede ;)

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Powerløb - for fuld hammer. (det er ikke en term, jeg selv har opfundet).

Det kan iøvigt også gå den anden vej - på engelsk betegner man fartleg - "fartlek", da begrebet åbenbart opfundet blev af en svensker.

Hvis I endelig skal klage over sprogligt forfald, så tænk på lægestanden, der insisterer på at oversætte alt til latin.

Link to comment
Share on other sites

Hvis I endelig skal klage over sprogligt forfald, så tænk på lægestanden, der insisterer på at oversætte alt til latin.

Det ville jo også være lidt kritisk hvis en kirug pludselig stod i samme situation som mig og ikke vidste hvad der lå i begrebet...

Hvad er den store foreskel mellem powerrun og intervalløb, kan godt se at distancen er lidt større, men er der anden forskel?

Edited by Jast
Link to comment
Share on other sites

Powerløb - fuld hammer over hele distancen

Interval - løb pause løb pause ...

Ja ja, men nå du skriver

2-3 * 3-5 km powerløb
går jeg udfra at man løber 3-5 km holder en pause og så på den igen, og dette gentager man 2-3 gange :)

isåfald er det vel "langdistance intervalløb" ikke?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share