Kort rapport fra VM i bænkpres


/Niels
 Share

Recommended Posts

Lige en kommentar til verdensrekorder i styrkeløft.

De rekorder man kan regne med er sat under IPF og ikke en af de mystiske fraktioner af forbund man hører om fra USA. Således er der gennem tiden i USA blevet dannet forskellige nye forbund så snart man var utilfreds med et eller andet i de bestående. Reglerne i de forskellige fraktioner for de forskellige løft er ofte mere lempelige - eksempelvis skal man i nogen forbund ikke under vandret i squat - hvilket letter det hele væsentligt. Desuden har dopingkontrollen være ikke eksisterende.

Det største og mest seriøse forbund i USA er dog nu  tilknyttet IPF, hvilket det blev på en meget dramatisk kongres for nogle år siden.

Indenfor IPF er der stadig mange ting der skal forbedres - fx skal de øvrige lande gerne ad åre have en dopingkontrol der nogenlunde kan måles med den der er i Danmark. Eksempelvis er der hele tiden dopingcheck (til konkurrence og uanmeldt til træning og træningssamlinger) på de danske løftere under Dansk Styrkeløft Forbund. Så når en løfter som fx Niels Stærkjær kan klare sig så godt eer det ekstra flot.

Mvh-TW

 

Link to comment
Share on other sites

Vildt nok. Jeg vidste slet ikke at vi havde nogle så hardcore Gutter i dette lille forum.

Tillykke med det Niels.

Jeg synes det er meget interesant at høre om hvordan du kører dit program. Det må jeg indrømme. Jeg tror faktisk at jeg vil overveje at køre Benchpres to dage om ugen i stedet for kun en.

Håber du på et tidspunkt vil indsætte et indlæg i online logbogen.

Link to comment
Share on other sites

appropos ..

jeg er også så småt begyndt at afvige fra HIT programmet igen .. selvom det er bryst dag, så får ryggen også lige et par reps(og virce versa).. jeg mener når man nu kan _mærke_ at ryggen er klar igen, hvorfor så ik liiiige gi den lidt.. så det bliver noget med ; utrolig let og kort dag/utrolig tung og intens dag, pr uge pr muskelgruppe ..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share