SUND kost trods den søde tand.


Guest Slettet
 Share

Recommended Posts

Guest Femina;-)

Hejsa!

Jeg har efterhånden læst side op og side ned i MOLs diskussionsfora i de sidste 4 måneder uden at være medlem, og simpelthen nydt at læse hvad der er blevet skrevet fra folk, der virkelig har noget fornuftig viden at øse ud af!!

Som nyt medlem vil jeg lige forulejlige jer i mit problem (se nedenstående), som vist er lidt kludret forklaret!

Jeg er 22 år startede for 4 måneder siden på at motionsbokse og styrketræne, førstnævnte 2 gange om ugen og sidstenævnte 2-3 gange om ugen.

MEN jeg samtidig med træningen sat mig for at ville tabe mig! Bare ca. 5kg over et halvt år. Jeg har tabt 1 kg kun, alene af den grund at jeg spiser har hang til at kaste mig over de søde sager (især i weekenderne!). Jeg drikker og ryger ikke og i hverdagene spiser jeg masser af grøntsager/frugt, samtidig med at jeg har skåret kræftigt ned på hvidt brød/pasta og den slags. Problemet er, at jeg nærmest KASTER mig over alt det usunde i weekenderne (fordi at jeg simpelthen ikke KAN leve uden søde sager og jeg dermed har lavet en aftale med mig selv der 'tillader det forbudte' i weekenderne!

Jeg er og bliver en is-elsker, men når jeg så træner de der 3-4 gange om ugen, så gør jeg det også ordentligt og længe!

Forresten vejer ca. 53kg og er 158cm.

Problem: hvordan taber får jeg den søde trang vægt og taber fedt? (OG TRO MIG jeg forsøger virkeligt at holde mig til KUN SORBETIS/fedtfri kager - but it's NOT the same!)

Jeg HAR et vægttræningsprogram 2-3x ugen (som øges i intensiteten hver 6 uge- og som ifølge trænerne i motionscenteret skulle træne alle de store alm. muskelgrupper - jeg ved at øvelserne hedder alt muligt fint.....men det har jeg ik' lige styr på;-)) og jeg motionsbokser 2 x ugen og cykler hver dag og når jeg er i motionscenteret opvarmer jeg også på the stairmaster og nedkøler på samme i 10-15 min!(Jeg er kun i stand til at løbe 10-15 min. hvorefter jeg er flad!)

Jeg gør hvad jeg kan for at bevæge mig og tyer endda til (I know ridiculous things like øk. æblecidereddike og Bio-CLA) og efter mine eksamenstyrani vil jeg nok koncentrere mig om at gøre aktiviteterne lidt mere helhjertet og ihvertfald 4 gange ugentligt - måske det er bedre...

LIFE is like a box of chocolate - you never know what you gonna get! (Hvis dette af sandt så har jeg ihvertfald appetit på livet!!!!;-) )

Link to comment
Share on other sites

Jeg kender ikke selv problemet, da min søde tand røg ud sammen med mælketænderne. Men mon ikke det er muligt at takle din 'afhængighed' med en nedtrapningstilgang, således at du laver et program over hvad du spiser i weekenden eks. de næste 3 måneder og eks. skærer 10% ned af det samlede kalorieindhold fra slikket, hver weekend?

- held og lykke og VELKOMMEN TIL!! B)

Link to comment
Share on other sites

Guest Femina;-)

:bigsmile: Tak for svar! Og jo, måske jeg skulle skrive det ned, så jeg bare har et minimum af kontrol over det...!

Nå solen skinner har jeg en mekanisme der siger "ISTID" og hvis jeg tæmmer den lidt og måske holder mig til det kaloriefattige...(sodavandsis!)...er der vel en lille mulighed.....!

Hilsen Femina :D

Link to comment
Share on other sites

Prøv at spis mere stabilt i weekenden - grunden til du intet problem har med det i hverdagene, er formentlig en fast rytme dine måltider kommer i. Det vil med en fornuftig periode mellem de enkelte måltider give dig et stabilt blodsukker, og dertil hørende kontrol over dine "cravings". Prøv at gøre det samme i weekenden, og det vil med garanti hjælpe (altså flere planlagte måltider - ligesom i hverdagen).

Link to comment
Share on other sites

Guest Femina;-)

Tak for de fine råd! (Er jeg den eneste med en overdreven sød tand?)

Måske er det afgørende ord for mit vedkommende bare "selvdisciplin". - even though it's gonna be tough!

I weekenden har man som sagt også en anden døgnrytme; man har hang til at sove længere og man er ikke så fuldt beskæftiget som i hverdagene. Man giver mere plads til de skøre impulsive indslag og måske siger man ja til en masse gode middagsinvitationer og komsammener som indbefatter en masse lækkerier. SÅ snart jeg tænker i 'sundhedskampagne baner' såsom ' uden sund mad og drikke - duer helten ikke' og 'du bliver hvad du spiser', så forstyrres mit indre blike af et billede af en KÆMPE medaljeformet kage overtrukket med marcipan og hvid skindende chokolade!

Billedet vil ikke forsvinde! Det dukker også mens jeg allerbedst står og skal i gang med at sætte tænderne i en lækker portion råkost og en torskerognssalat.

- hvem vil være en torsk;.) ?

Link to comment
Share on other sites

Prøv at erstatte slikket med f.eks. frugt.

Jeg ved godt det lyder lidt kedeligt, men jeg tror, som tidligere nævnt, at det har meget med vaner at gøre. Spis f.eks kiwi. Frugten er mega sund og fuld af smag. Stimulere din smagsløg, så din lyst til slik bliver mindre.

Rune

Edited by Rune
Link to comment
Share on other sites

Hej Femina :)

Jeg vil ikke komme med gode råd til hvordan du stopper trangen for jeg kender det udemærket fra mig selv at man bare indimellem MÅ have et eller andet snasket, usundt GUF :bigsmile:

Men jeg har luret en del ting som er væsentlig sundere end decideret flødeis, chips og chokolade, men som stadig smager godt (ihvertfald hvis du spørger mig):

dream yoghurt is, du kender den sikkert? flere varianter alle med fedtenergi% mellem 20 & 30. Man skal dog ikke bare æde en hel spand for der er mange kalorier i sådan 1,1 liter, men en portion kan nemt tage trangen ;)

Quaker har sendt nogle nye store riskager på markedet, der er med barbeque, ost og karamel smag. De minder i konsistens lidt om popcorn og dem med ostesmag smager som ostepops, bare meget meget sundere :bigsmile:

Både føtex, bilka og netto kører nogle serier af fedtfattige kager. I føtex og bilka hedder de minimum og hos netto (tror jeg nok) letvægter. Jeg har set de både laver roulade og småkager, men har dog ikke smagt det, men det er da værd at prøve... :rolleyes:

Når jeg selv indimellem får virkelig trang til rigtig slik køber jeg tit bare en lille rulle vingummi, lakrids eller sådan en malacorulle (den med elefanten) til 3-4 kr. Når jeg har spist det er trangen som regel også væk. Og det er bedre end at købe en stor pose for gør jeg det kan jeg heller ikke lade den være før det hele er spist, rub og stup :bblush:

Til slut vil jeg alligevel komme med et slags råd/erfaring: jeg er selv for ca 4 uger siden begyndt at spise meget grønt og en del frugt og efter det går der faktisk ofte flere dage mellem jeg har lyst til slik/søde sager af nogen art...

Ved ikke om du kan bruge ovenstående til noget, men jeg ville lige bidrage da min søde tand også til min store irritation går helt amok :)

Hilsen Tulle

Ps: sokr@tez >>>

Jeg bruger også den der med at købe en bøtte fromage frais fra netto, og så en pose med det der dipmix, heri dypper jeg gulerødder og agurker til den helt store guldmedalje
Bruger du den der hedder taziki fra kims??? Ellers prøv den :) (forudsætter at man er glad for hvidløg, nam nam :tongue: ) Edited by tulle
Link to comment
Share on other sites

Tag en kold tyrker, det hjalp for mig. Ingen slik eller andet "sukker" i 7-14 dage, så var jeg afvænnet.

'Pyt

Enig, prøv med total afholdenhed i 14 dage eller mere (mind over matter). Jeg tror nemlig at problemet er, når først man er kommet i gang med at spise af de søde sager så er det svært at stoppe og den ene håndfuld tager hurtigt den anden. Dertil bliver man ved at spise af "lækkerierne" konstant mindet om det afsavn man lider.

Prøv med total afholdenhed over en tidsmæssig periode som du kan overskue, så skulle det gerne være sådan at man ligesom "glemmer" trangen til søde sager. Når først at afhængighedsforholdet til den midlertidige sukkerrus har lagt sig er der grundlag for ligefrem at NYDE lækkerierne men nu i mere passende mængde og endda med god samvittighed.

hilsen en

forhåndværende anonym colaholiker

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Min hang til søde sager forsvandt stort set helt, da jeg skar ned på antallet af simple kulhydrater og satte antalle af måltider i vejret. Jeg tror ganske simpelt at det reducerede udsving i mit blodsukker samt at jeg sjældent for alvor er sulten gjorde forskellen.

Når jeg spiser sødt, er det for det meste god chokolade. Der er simpelthen grænser for hvor meget man kan køre ned af det, hvis det har et cacaoindhold på 85%, smagen er for kraftig.

Link to comment
Share on other sites

Guest Femina;-)

Tak for alt lige fra genkendelige, søde, brugbare og kreative forslag til jeg kan komme den søde tand til livs!!

- Jo kender godt den med fromaise frais/Total græsk yoghurt 0,1% brugt som dip til gulerødderne.

- Selvfølgelig kender jeg Dream Yoghurt is! :D "Minimum" og "letvægter" har nogen rigtig gode varer som kan bruges til erstatning for de federe sager.

- Afholdenhed fra søde sager........hmmm......tja...så bliver det nok efter eksamenslæsningen - ellers vil livet bare blive FOR surt! ;)

Sorry mine tidligere utal af trykfejl/stavefejl! Det ser jo forfærdeligt ud!!! :teachingfinger:

LIDT IRRELEVANT TANKESPIND: :confused2:

- Et andet 'spørgsmål', som måske ikke er decideret til at kunne besvare, da det bare er noget jeg har spekulret over (observeret/erfaret):

Jeg er normalvægtig, men siger man NEJ til søde sager fra folk, tror de at man er hamrende sindssyg eller de tager det som en direkte fornærmelse! Det er pissesvært at sige nej. Og igen svært hvis folk dernæst spørger næsten vrængende: "Jamen hvorfor vil du ikke ha' noget kage/slik/wienerbrød. Er du da på KUR?".

En ting er at ordet slankekur har en negativ klang, en anden ting er, at jeg aldrig selv går på deciderede slankekure (mest fordi jeg ikke kan holde dem og jeg får en dårlig smag i munden bare ved ordet). For det andet, så er mit mål med at skære ned på de søde sager, bare en en anden måde at sige til mig selv: "Giv din krop den næring den BEHØVER - nothing more and nothing less. For stor mængde sukker/fedtindholdige varer giver mig ikke ordentlig mæthed eller næring. Derfor må der være sundere alternativer uden at være fanatiker".

Denne smøre vil formentligt kede de fleste (og dels tage for lang tid at forklare) og desuden komme til at lyde som EN lang anklage tilbage i hovedet på den som tilbyder sin hjemmebagte kage af bar venlighed. Vedkommende vil sikkert igen tage meddelelsen personligt, som en slags anklage imod at han/hun så IKKE lever sundt! (Igen et -socialt- dilemma, når man bare er vild med is, slik og kager.)

Måske skulle man formulere det mere kort eller forklare at man har fået nye livsværdier omkring synet på kroppen og dens velvære (man skal jo for pokker da behandle den godt).

Link to comment
Share on other sites

LIDT IRRELEVANT TANKESPIND:           :confused2:

- Et andet 'spørgsmål', som måske ikke er decideret til at kunne besvare, da det bare er noget jeg har spekulret over (observeret/erfaret):

Jeg er normalvægtig, men siger man NEJ til søde sager fra folk, tror de at man er hamrende sindssyg eller de tager det som en direkte fornærmelse! Det er pissesvært at sige nej. Og igen svært hvis folk dernæst spørger næsten vrængende: "Jamen hvorfor vil du ikke ha' noget kage/slik/wienerbrød. Er du da på KUR?".

Det synes jeg ikke, er irrelevant, så jeg reflekterer lige lidt over det. Jeg har selv en meget sød tand, som jeg kæmper med at tøjle. Det er ikke altid, jeg kan sige nej, når der bliver budt. Men jeg bliver så p.... irriteret, når/hvis de der følgespørgsmål så kommer. Det kommer da ikke andre ved, hvorfor jeg/man siger nej tak - det er da ikke andre, der skal bestemme, hvad man skal spise! "Heldigvis" kan jeg ikke lide hverken wienerbrød eller flødeskum, så det "må" jeg godt sige nej til - begrundelsen, "det bryder jeg mig ikke om", bliver som regel accepteret. :) Men som du siger, hvis det "bare" er fordi, man prøver at holde lidt igen, så bliver nogle folk nærmest fornærmede. "Man" kunne måske så bare tage et enkelt stykke slik, men jeg kan ikke - når jeg først begynder, så bliver der spist igennem. :bblush: Hvis det er efter en stor middag, og jeg kan mærke, at i dag kan jeg godt stå imod, plejer jeg at sige, at jeg er mæt - det kan som regel også accepteres. Men igen, hvorfor i alverden kommer det andre ved, hvorfor man siger nej tak? :confused2: Jeg blander mig da heller ikke i, hvad de spiser!

Det skal lige understreges, jeg er ikke fuldstændig fanatisk, og det er langt fra altid, jeg kan sige nej (vel under halvdelen af gangene <_< ). Det var lige et opbakkende, surt opstød fra mig. :) Det er nemlig også noget, der tit har irriteret mig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville nok takke ja til et lille stykke, jeg selv kunne skære, i tilfælde af at det var hjemmebag. Alt andet ville jeg takke nej til med, hvis værten blev bebrejdende, "Jeg er ikke på kur, men jeg sætter min krop og velvære i højsæde."

Hvis jeg var uforskammet, ville jeg svare "Jeg ønsker ikke at ende i en krop som din." ;)

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

dream yoghurt is, du kender den sikkert? flere varianter alle med fedtenergi% mellem 20 & 30. Man skal dog ikke bare æde en hel spand for der er mange kalorier i sådan 1,1 liter, men en portion kan nemt tage trangen  ;)

Jeg var ude og handle forleden og kiggede på varedeklarationerne på både Dream is og noget alm. billigt flødeis. Der var under 100kj (~25kcal) forskel i energiindholdet på 100g is. Der må altså være tilsat en ikke ubetydelig mængde sukker til Dream isværket, når det har stort set samme energiindhold som flødeisen (der har mere fedt).

Flødeisen kostede under 10kr, dreamy over 30 - for samme mængde is og energi.

Så kan AnneLarsen-procenten være nok så forskellig - de rammer stort set ens på badevægten, hvis det var det, der var interessant.

Morale: Glemt alt om fedtenergiprocenten og kig på varedeklarationen.

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Måske skulle man formulere det mere kort eller forklare at man har fået nye livsværdier omkring synet på kroppen og dens velvære (man skal jo for pokker da behandle den godt).

"Jeg har ikke lyst" kunne virke... :)

Det kan sikker også være trættende og gøre folk irriterede, hvis de skal høre på det helt store livsstilsforedrag fordi de var høflige og bød på en lakrids. ;)

Link to comment
Share on other sites

En del kommentarer..

Jeg er selv langt fra overvægtig, og har altid været "fitt", dvs. jeg egentlig ikke har et vægtproblem, og ænsker ikke at tabe mig.. og spiser derfor tit usunde ting, såsom slik.. spiser faktisk slik dagligt, og jeg har en BF% på ca. 7... dog er jeg inden for det sidste års tid blevet "fuldt" udvokset, så nu kunne det være jeg skulle passe lidt mere på, så jeg ikke fik en højere BF%

Hvad I skriver om at folk byder en ting og man tit siger nej.. Dette gør jeg også engang i mellem, og grundet at jeg er fitt, kommer der tit kommentarer som "jamen hvorfor spiser du det ikke, du kan jo godt "tåle" det" eller " du er jo tynd i forvejen så skader det jo ikke" osvosv..

Jamen hvad hvis jegikke vil ende som ham der spørger.. tsktsk..

En anden ting man kan inddrage her er ; folk spørger tit, eller kommer med kommentarer med.. hvorfor går du i motionscenter, du har jo ikke brug for det, da du er muskuløs.." duuuh, hvordan tror du jeg er blevet det? og tror du ikke gerne jeg vil vedligeholde det.. :retard:

Link to comment
Share on other sites

Guest Femina;-)

He he......

Det med svaret "jeg har ikke lyst" ville slet ikke virke, da jeg nærmest er "kendt" blandt familien og venner som 'hende der bare altid er der når der er kage og is på bordet! De ville kunne se at det ville være en direkte løgn hvis jeg svarede såden :D

Måske sku jeg alligevel prøve for at se hvad de ville sige...flertallet ville nok slå en vældig latter og og derpå sige "Yeah right. Dagens joke eller hva'".

Med hensyn til varedeklarationen så har du fuldstændigt ret. Jeg kigger mest på KJ pr. 100g men det er energi% man også skal bemærke. Og står valget mellem Undergrounds Pistacieis og Carte D'ors Himbærsorbet, så vælger jeg også altid sidstnævnte. Ellers laver jeg min egen is af en halv pose frosne jordbær, noget græsk yoghurt 0,1% og 3 dråber SØD.

- Meeeen en lille scoop Dream Yoghurtis er nu ej at fornægte, sammen med en masse frisk jordbær-, æble-, appelsin- og ananasstykker ovenpå!

Ja...mht. bemærkninger såsom "Jamen aj altså! Jeg fatter ikke at du går i motionscenter, du har da ikke spor brug for det!!"..........så fik jeg den lige i hovedet her i mandags....hva' fanden skal man sige.....jeg tror kom men en næsten lam undskyldende kommentar såsom "ææh...jah...det er jo meget sjovt ik' og så forebygger det også knogleskørhed...". (- Ikke helt usandt, men bare ikke den egentlige grund....inde i hovedet TÆNKER man bare "Luk nu bare rø...".

Link to comment
Share on other sites

Hey

Du, jeg har osse altid haft en ufattelig sød tand. Det første jeg tenker på når jeg smækker stængerne ud af sængekanten er sukker i en eller anden form. Når jeg køre hjem fra skole er en afstikker ind til de farverige hylder en evig gentagelse, og når jeg er hjemme hos mine forældre endevændes skabe og kælder for alt sødt. Når det ikke er lade, er det kager, dadler og når lageret er tømt, havregryn med sukker..

Jeg har aldrig kunnet spise ordentligt fordi der skulle være plads til min udskejen.

Jeg har ved nøje gennemtenken fundet ud af, at jeg alrig er rigtig sulten, ej heller mæt.

Jeg prøver at afhjælpe ved at have ting i mit køleskab (frugtstykker, fromaige fraich, æg til hurtig æggekage, og proteinshake såsnart kiosktrangen kommer over mig) At ovespise lidt om morgenen er heller ikke af vejen, det hjælper på resten af dagens mønster.

Andre folks undren over dine lyster og ulyster kan være en plage. Specielt hvis du synes du er nødt til at gøre dem tilpas før dig selv. Du behøver ikke at komme med nogen forklaring, på hvad du gør og hvorfor. De forstår den sikkert ikke, og de vil spørge igen næste gang.

Hvis du er heldig vil de acceptere dine mærkligheder, men deres øjne slipper du ikke for.. Det er sq da sært når nogle kan sige nej til noget vi andre ikke kan..

Link to comment
Share on other sites

Mens jeg sad og kiggede denne tråd igennem, faldt jeg over følgende udsagn:

Når jeg spiser sødt, er det for det meste god chokolade. Der er simpelthen grænser for hvor meget man kan køre ned af det, hvis det har et cacaoindhold på 85%, smagen er for kraftig.

Den har jeg stødt på før, i forskellige indpakninger. F.eks. mener Claus Meyer, at man spiser mindre chokolade, hvis man køber god kvalitet - og øjeblikket efter han han solgt dig en plade Valrhona.

Nu er det at jeg siger SLUDDER! Hvis jeg støder på noget, som jeg kan lide, vil mere have mere - og 85 % chokolade hører til blandt disse ting. (har for 5 minutter siden spist 100 g 85 % fra Lindt og overvejer nu kraftigt at spise den anden plade også - den, der skulle have været brugt til brownies). For mig er sagen klar - smager noget dårligt, spiser jeg mindre og smager det godt, spiser jeg mere. I min naivitet forstår jeg ikke, at nogen kan have det omvendt. At Valrhona-forbruget så aktualiserer budgetrestriktionen er en helt anden sag!

Kan i øvrigt godt genkende problemstillingen i tråden. Jeg har selv den opfattelse, at jeg indtager 50 % af ugens kalorie fra fredag aften til søndag morgen.

Link to comment
Share on other sites

Hej Femina;-)

Der er nogle rent fysiologiske mekanismer som gør at man kan føle sukkertrang her i blandt

1) Når du i lang tid har spist sødt/sukkerholdigt, så vil dine smagsløg være mere tilvænnet det søde - hvilket gør, at din krop VIL KRÆVE denne smag og måske føle, at den mangler noget, hvis du ikke giver den dette.

Dette er et kemisk krav, som påvirker din hjerne hvilket kan være svært at kontrollere - du kaster dig simpelthen over de søde sager! <_<

Nu fornyes dine smagsløg heldigvis rimeligt hutigt - så hvis du kan lave en kold tyrker på et par uger, så er smagen af sødt ikke længere den primære.

2) En anden ting er det ustabile blodsukker, som har været oppe at vende. Prøv evt. at stå op lidt tidligere i weekenden og spis noget mager protein og grove kulhydrater og gå så bare i seng igen! Det ligger en god bund!

3) Når du har lavet en kold tyrker, så gør dig selv den tjeneste at lytte til din krop.. Hvis du i løbet af ugen får lyst til lidt sødt, så er der nok en grund. Spis lidt men godt (gode, mørke chokolade typer, økologisk slik lavet på rørsukker osv)

Problemet for mange (kvinder især) er at vi fornægter os selv det søde, hvorved det bliver denne her ophøjet ting, som vi ikke kan få - og jo mere vi ikke kan få det desto mere vil vi have det! :rolleyes:

En sund person kan sagtens spise slik hver dag, så længe det er med måde. Men hvis man holder en sund diæt, som ikke udløser for store blodsukker stigninger, så har man heller ikke lysten.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke man skal lave sådan nogle lede tråde her på MOL!!! :lol: Tråden skulle forestille at handle om hvordan man lader være med at spise det søde... og vupti, hvad sker der? efter 2 sider ryger jeg lige ud i kaffeskabet og henter det sidste af mit påskeæg!! Det er jo fuldstændigt umuligt at holde igen med al den snak om lækkerier...

Nå men bortset fra det hælder jeg også til "kold tyrker"-teorien. Det er på en måde nemmere at administrere "ingen slik overhovedet" end "ok du må godt få en smule i den og den situation". Hvis en alkoholiker skulle holde op med at drikke til hverdag men gerne måtte til fest... hvor mange fester kunne han så nå at holde på en uge? En dag ad gangen og hvis man falder i (selv med den mindste smule) tæller man dagene forfra. Så gælder det bare om at holde så længe som muligt. Og jo længere man kommer desto "nemmere" bliver det at holde sig fra det fordi man vil være rigtigt træt af at skulle starte forfra med at tælle efter en lang pause. Jeg må indrømme at jeg ikke har prøvet figuren med slik, men den virkede for mig da jeg stoppede med at ryge. (Hvorfor kan man ikke få en slik-antabus? )

Mange folk har utroligt travlt med hvad andre putter i munden. Jeg kan ikke lide det meste sovs og har aldrig kunnet det, men når jeg spiser hos folk og ikke tager sovs på mine kartofler glor de vantro på min tallerken og siger noget i retning af "skal du ikke have noget sovs? det ser noget tørt ud" hvortil jeg svarer nej tak og min mand siger "hun kan ikke lide sovs". Næste kommentar er så: "skulle jeg så ikke lige hente noget smør til at putte på de tørre kartofler?" OH MY GOOOOOD!!! svaret er nej, jeg har altid spist tørre kartofler for det er sådan jeg kan lide dem for f***** i h******! Det er nogenlunde det samme med alkohol, hvis ikke man vil have øl eller vin til maden må det være fordi man er syg, gravid, skal køre hjem eller er på antabus.... og med undtagelse af det sidste så kommer der altid lige en kommentar om at "et enkelt glas kan da ikke skade..."

Link to comment
Share on other sites

Problemet for mange (kvinder især) er at vi fornægter os selv det søde, hvorved det bliver denne her ophøjet ting, som vi ikke kan få - og jo mere vi ikke kan få det desto mere vil vi have det! :rolleyes:

Det er helt ligesom sex. ;)

'Pyt

Edited by Vandpyt
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share