Cardio som støtte til vægttab


DaDane
 Share

Recommended Posts

Hey

Jeg er også i gang med vægttab nu. Hvis du ellers er i et hyggeligt center hvor folk hænger ud og der er nogle gode blade at læse i evt en kaffe automat kan denne metode anbefales:

Tecnogymløbebåndet er genialt til at komme i hurtig form.

Indstil til level 6 i intervalløb i 12 minnutter. Gennemfør og hold pause. Drik kaffe og hyggesnak. 10 min efter kan du tage 12 minnutter igen. Gentag fire til fem gang i alt og du vil alt efter level have løbet omkring 5-7 kilometer hvis du holder dig til level 6 til 8.

Jeg har gjort det i et stykke tid og er allerede i kanon form. + man får brændt en masse kalorier af!

Link to comment
Share on other sites

--->Hessel,

Det forekommer mig at din argumentation er baseret på en underlig blanding af egentlig videnskab og så nogle hjemmestrikkede teorier om motivation.

Det er som om du antager at høj-intens træning nødvendigvis kræver højere motivation end lavintens. Hertil kan jeg kun sige, at jeg er dybt uenig. Jeg har tidliger løbet 8-12 km. 4 gange om ugen, men kørte simpelthen sur i det. Ikke fordi det var for belastende, det var bare dødkedeligt.

Nu løber jeg istedet kortere ture på maks 25 min., hvor jeg løber alt hvad jeg overhovedet kan. Motivationen er hele tiden at løbe hurtigere end tidligere.

For mig er motivationen netop at have muligheden for at piske afsted som en gal. Selvfølgelig har jeg doms dagen efter, men hey - det gør da bare det hele endnu federe :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hey

Jeg er også i gang med vægttab nu. Hvis du ellers er i et hyggeligt center hvor folk hænger ud og der er nogle gode blade at læse i evt en kaffe automat kan denne metode anbefales:

Tecnogymløbebåndet er genialt til at komme i hurtig form.

Indstil til level 6 i intervalløb i 12 minnutter. Gennemfør og hold pause. Drik kaffe og hyggesnak. 10 min efter kan du tage 12 minnutter igen. Gentag fire til fem gang i alt og du vil alt efter level have løbet omkring 5-7 kilometer hvis du holder dig til level 6 til 8.

Jeg har gjort det i et stykke tid og er allerede i kanon form. + man får brændt en masse kalorier af!

Jeg træner som oftest alene

Vi har ikke noget løbebånd

Vi har ingen blade - og ingen kaffeautomater

Men vi har nogle stænger, vægtskiver, squat rack og andet godt :devil:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Diddley ->

så nogle hjemmestrikkede teorier om motivation.

Nope det er fuldstændig forkert! Jeg har siden 1992 løbet i en løbeklub og af erfaring kommer dem som benytter sig af lavintensitetstræning i begyndelsen længst, mens dem som hopper ud i højintenst træning bliver skadet eller stopper pga. manglende motivation. Jeg bakkes desuden op af samtlige løbeguruer (næsten da ;) ) på området inklusiv www.runnersworld.com som også har den samme erfaring i deres arbejde med 10.000'er af motionsløbere.

Link to comment
Share on other sites

Nope det er fuldstændig forkert! Jeg har siden 1992 løbet i en løbeklub og af erfaring kommer dem som benytter sig af lavintensitetstræning i begyndelsen længst, mens dem som hopper ud i højintenst træning bliver skadet eller stopper pga. manglende motivation. Jeg bakkes desuden op af samtlige løbeguruer (næsten da  ) på området inklusiv www.runnersworld.com som også har den samme erfaring i deres arbejde med 10.000'er af motionsløbere.
Amen :)
QUOTE 

så nogle hjemmestrikkede teorier om motivation.

Hmmm den synes jeg at have hørt før <_<

Edited by Crawdaddy
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share