Hvor stærke er i uden for centret?


Jørgen L
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Sidder lidt og smiler og alle jeg som overtaler enhver motionist til at kaste sig over det "tre store"

Nu har i opdaget at der også er anden træning end styrke som tæller.. :bigsmile:

Er godt klar over at i har mål med jeres styrketræning. Men har nu alligevel hygget mig over at læse denne tråd.

Smart hvis man kan få kæresten med på at man ikke kan skrælle kartofler eller vaske op på trods af at man kan smide rundt med 200 kg nede i centeret! :w00t:

Mads

Link to comment
Share on other sites

Dødløft har HELT klart gjort mig stærkere i al slags flyttemandsarbejde. Og man bliver altid ringet til, når der skal flyttes :) :) Men min "længerevarende" styrke er der nu stadig, måske fordi mine fibre i virkeligheden ikke er specielt gode til at være styrkesvin (jeg var en ret god langdistanceløber da jeg var yngre). Syntes faktisk jeg er blevet sejere til den slags, som jeg er blevet ældre. En tur med rygsæk der havde smadret mig da jeg var 18 rører mig næsten ikke nu. Hvad jeg KAN mærke er at jeg er blevet tungere. Løb over længere distancer, mange højdemeter opad og alt der lugter af kropsvægtsøvelser, det er blevet hårdt!!! Meget endda!

Link to comment
Share on other sites

Der var en pakke-container, der havde sat sig fast i nat på arbejdet. Den skulle hives (dødløftes) op. Da der var flere, der havde forsøgt sig uden held, blev lille mig tilkaldt!

Jeg havde problemer, og det var ikke noget ekplosivt løft, men op kom den! :)

Lige efter kom kommentaren også promte fra en af kollegerne: "Så virker det pulver sgu alligevel"! :D

Link to comment
Share on other sites

>Fistandantilus: En lille intern:

Der var en pakke-container, der havde sat sig fast i nat på arbejdet. Den skulle hives (dødløftes) op. Da der var flere, der havde forsøgt sig uden held, blev lille mig tilkaldt!

Jeg havde problemer, og det var ikke noget ekplosivt løft, men op kom den!

Kan man nu sige, at MKA står for MuskelKraft i Arbejdslivet? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hejsa :) Vil lige komme med et pige indlæg i denne mandsdominerede tråd ;)

Jeg tror ikke jeg er en super flyttemand, men på mit arbejde er der en del baksen med fadøls fustacier og bæren tomme og fulde øl/sodavands kasser og her kan jeg klart mærke en fremgang efter de sidste måneders træning :bigsmile: Derudover har styrke træning også gjort mig mere bevidst om at løfte rigtigt på tunge ting... måske fordi jeg nu bedre kan mærke hvilke muskler jeg bruger i ryggen. Derfor har jeg heller ikke ondt i ryggen eller lænden mere, hvilket jeg døjede lidt med lige da jeg startede på jobbet for et år siden :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Spørgsmålet er så... som nævnt ved flyttearbejde hvor man løfter uhåndterlige ting over længere afstande... er det så en fordel at køre f.eks 15-25 gentagelser i øvelserne eller vil dette give lige så lidt overførlighed til virkeligheden som f.eks 1-6 reps ?

Det kunne jeg også godt tænke mig at vide ;) Evt. nogen som har prøvet begge dele for at se forskellen?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share