Min logbog


MadsSWIM
 Share

Recommended Posts

Hej Knud - og velkommen i min log! Fyrer du igennem i øjeblikket så du kan blive klar til DM? Hvad med din storebror - leger han stadig sprinter med 3*om ugen i vandet? :w00t:

Nej det er ikke det helt store for mit vedkommende, træner 3-4 gange om ugen. Skal også koncentrere mig om at få studentereksamen i kassen. Lars træner vist "fuldtid" lige for tiden. Før DKM, eller DMK som det hedder nu, trænede han dog 10 gange om ugen mener jeg det var. :4whip: . Men nu er han vist gået over til lidt mindre, en 6 gange om ugen tror jeg og 3 gange styrketræning. Anders L træner en del lige for tiden. Ved ikke lige det eksakte tal men han svømmer nogle udmærkede tider til træning, han kørte 1.28 på 150 crawl max her den anden dag. :4george:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 676
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Træning 20. maj 2003

Kredsløbstræning (Cardio på nydansk):

24 min invt. program - niveau 7 - makspuls 190

- Var lidt død og fik ikke tingene til at fungere helt. Hang lidt for meget i armene da der skulle arbejdes hårdt. Derfor lidt lave makspuls end sidst.

Styrketræning:

Rotatorcuff med elastik: 3*15 op/ud/ind til hver arm

1. sæt:

Bænk:

8/8/6*40 kg

- beholder denne vægt noget tid endnu. Nok til at presse. Og let nok til at jeg stadig kan arbejde med tekniken. Kunne godt have løftet 8 i sidste sæt - men ikke med ret teknik. Smider ikke mere vægt på før jeg ved 100% hvad jeg laver.

2. sæt:

Squat

8/10/10*50 kg

- kørte noget bedre end sidst. Første sæt var lidt svær. Men ramte teknikken i 2. og 3. sæt (derfor 10 istedet for 8) Kender nu øvelsen godt nok til at køre noget tungere (efter mere opvarmning)

Sideløft:

3*10*10 pund

- ikke så nem som jeg synes den burde være...

3. sæt:

Leg curl:

3*15*9 skiver

- ret hård. Men kunne mærke i løbet at jeg ikke er stærk nok her.

4. sæt:

One arm rowing:

3*12*25 pund

Triceps med reb

3*8*9 skiver (skal have fundet ud af hvad de skiver vejer)

- begge øvelser (især rowing) var lidt nemme. Fungerede ok

:banana: :banana: :banana: må det blive til idag

Fik arbejdet godt. Men ikke spektakulært.

Kom på vej hjem i tanke om at jeg havde glemt mave og ryg... :4oops:

Tjaa - Knud. EN studentereksamen er vel ogås værde lige at tage med :4george:

Fedt at høre at der stadig er flere af "mine gamle drenge" som stadig fyrer igennem!

Mads

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag 22. maj 2003

Det blev til en omgang svømning idag :swim:

Program:

opv: 200 frit+6*50 (25 tek øv+25 ss)

100+200+300+400+300+200+100 crawl arm

8*25 fly ben st 0.45

4*25 cr ben

20 min hot pot :w00t::bubblebath:

Ialt 2300 m

Planen var at svømme mellem 2000 og 3000 m, så jeg nåede da målet.

Var dog igang med et længere program. Men blev stoppet af et bestyrelsesmedlem jeg lige skulle snakke med. Og da vi var færdige var jeg blevet ret kold, så jeg smuttede i "potten"

Det var lækkert at få svømmet lidt. Det fungerede udemærket uden at være noget specielt, så :banana: :banana: :banana: for dagens indsats.

Det var iøvrigt vidunderligt at svømme under en hel blå himmel! Svømmede fra ca kl 20.45-21.20 og det var stadig HEEELT lyst da jeg var færdig med at sidde i potten - SKØNT

Hjæææælp

Jeg går lidt og pusler med at smide "de tre store" ind i mit træningsprogram. I den forbindelse vil jeg høre om der er nogen som eventuelt kunne hjlæpe mig med noget teknisk assistance i KBH 3. el 4. juni.

Jeg har rimelig styr på både squat og bænk. Men har ingen erfaring med dødløft og kunne godt tænke mig lige at få gennemgået hvordan teknikken er 100%. (har læst hvad jeg har kunne finde herpå - men der er sgu ikke det samme som at få det vist)

Mads

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag 23. maj

Havde forbandet ond i ryggen efter flybenene i svømningen igår - øv.

Og kunne ikke falde i søvn igår aftes, så fik kun sovet to timer inden morgentræning. Resultat: sov hele dagen og fik trænet. Træls!

Mads

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag 24. maj

Træning indimellem jeg underviste svømmerne i squat:

Squat: 3*12*60 kg - føles nu ret godt. Teknikken er der rimelig styr på.

Bænk: 8/8/6*50 kg - måske lige lidt rigeligt vægt, men det var sgu nemmere at køre samme vægt som de små drenge end at skulle til at skifte hele tiden.

Cardio: 1½ dans (næsten uafbrudt) i løbet af natten. Ingen øl - var i bil (og promillegrænsen på Island er=0)

Mads

Link to comment
Share on other sites

:rolleyes::blink:

hmmm må indrømme at efter at have stået på kanten i 2 timer og siddet i hot potten og solet mig sammen med svømmerne i 1½ time bagefter, så var motivationen ikke helt til stede...

(min svømmere lavede 16*25 st 0.30-0.35 her til morgen - dog med finner)

Skal i vandet enten idag eller imorgen... :4whip::4whip:

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag 26. maj

Det blev til en kort omgang svømning idag.

Da jeg var på vej ned i centeret ringede en kammerat og spurgte om jeg ikke vill i hot potten med ham - han var cyklet 90 km herind for at skulle til tandlæge. Men tandlægen var syg.

Vi fik dog svømmet lidt.

200 opv

10*50 cr st 1.10 Verjtrækning 4/4/4/3/3/3/3/4(slugte vand)/3/2 var liiidt for presset til sidst.

2*25 fly

50 bryst (0.46.5 - fungerede sleeeeet ikke)

tilbage til hotpotten

:banana: :banana: er vist det hele det kan blive til ...

Mads

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag 27. maj

Vil starte med at give mig selv:

:banana: :banana: :banana: :banana: :banana:

Hurraaaaaaa :bigsmile::w00t:

Træningen:

18 min step interval. (makspuls 180 - fik ikke presset mig helt,, var lidt træt i benene... :retard: )

3*15 ryg - swissball

Rotatorcuff øvelser med elastik (ud, ind, op)

Superset 1:

Squat:

12/8/8*60 (rettede teknikken efter første set så jeg kom ordentligt ned med røven. Det gjorde det lidt hårdere)

6*70 (skulle lige prøve - gik fint) PR!!!

Bend over rowimn - one arm

3*12*25 pund (skal have mere vægt på næste gang!)

Superset 2:

Bænkpress

3*8*40 kg (var lidt hård og svær at styre)

3*15 mave med 5 kg

Superset 3:

3*5 chins med 112 pund under føderne. Hold da kæft hvor jeg følte mig svag

Triceps press med vægt (skal nok lige en af dagene sætte mig ind i de officielle navne på øvelserne)

1*12*25 pund

2*12*30 pund (kan godt tage mere næste gang)

Superset 4:

Leg curl:

3*15*10 skiver

Shoulder press (tror jeg den hedder)

3*12*20 pund

Superset 5:

3*15 chrunces på skråbænk (følte ikke jeg havde fået presset maven nok)

Biceps curl

2*12*20 pund (fik ondt i højre håndled - lidt øv. Men er ikke så vild med at træne biceps alligevel...)

Squat:

5*80 PR!!!! :w00t:

Gik lidt og skulede på det squatstativ. Og da der alligvel ikke var andre end mig (overhovedet i TO TIMER) som brugte det, så MÅTTE jeg lige prøve at lege med lidt højere vægt... Gik godt. Prøver med mere næste gang hvor jeg er frisk (har ingen spotter :sneaky: )

SQUAT ER SJOVT!

og til sidst da jeg havde lidt tid til overs:

16 min step (puls 160-165)

Passede fint med at jeg "døde" :w00t: lidt de sidste 2 minutter...

En dejlig dag!!!!

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag 28. maj

tjaaaaa - hvad blev det til idag...

Jeg har rendt en hel masse rundt og ordnet en masse ting. Det må tælle som "powerwalk" :bigsmile::blink::rolleyes:

Imorgen kl 5 går turen mod DK :w00t: Hvor jeg dog med det samme tager turen videre til Jydeland inden jeg kan vende tilbage til KBH på søndag.

Ved ikke hvor meget jeg kan komme i nærheden af nettet i den tid eller hvor meget jeg kan få trænet....

Opdaterer når jeg kan...

Mads

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Såååååååå er det vist tid til en lille opdatering...

Er nu kommet hjem fra Danmark (og kommet mig over tømmermænd, influenza, kraftige DOMS og hvad jeg ellers havde med hjem)

Fik ikke trænet så meget i DK som jeg havde regnet med. Jeg havde glemt hvor hårdt det rent faktisk er at være til "Bilka Swim Cup" som træner.

Men jeg nåede da en tur ud i TSK og fik lært lidt om squat (troede jeg vidste en hel del om squat - SNYDT. Takker Claus for instruktion) og dødløft.

Er ikke helt sikker på hvad jeg egentlig kørte. Mener det var:

8*60

8*70

2*8*80

5*100 (PR!!! :bigsmile: )

5*80 (efter ydeligere instruks. kom denne gang helt ned at "sidde" fedt)

Tøffede derefter lidt rundt og trænede kæber indtil Watts skulle igang med dødløft.

2*1*60 - instruks og "opvarning

6*1*120 (måske en smule optimistisk - kunne i hvert fald mærkes FOR meget i nogle dage)

3*12 legcurl

:banana: :banana: :banana: vil jeg give mig selv. Selve træningen var måske til mere. Men resten af ugen trækker ned...

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag 10. juni 2003

Så fik jeg mig endelig slæbt over i centeret og trænet lidt...

Kredsløbstræning:

10 min step (startede på det sædvanlige 24 min prog, men efter 10 min kunne jeg mærke at jeg bestemt ikke var på toppen, så jeg gik videre til resten af programmet)

Hele rotatorcuffturen (3*15 af hver øvelse)

3*15 mave - swiss ball

Superset:

squat:

2*8*50 kg

2*4*50 (skulle have været 1*8 men teknikken koksede)

3*12*20 pund bend over rowing

Bænkpress:

3*15*25 kg (de 25 kg skulle bare have været opv, men de var sgu tunge idag... :retard: )

Deadlift

8*1*90 pund

:banana:

Er det hele det kan blive til. Rigtig øv-dag. Der sidder stadig en del sygdom i kroppen og jeg kunne simpelthen INTET idag :chicken: :angry:

Link to comment
Share on other sites

Træning Torsdag 12. maj 2003

Step:

24 intervalprog niveau 6. Maxpuls 198 (holdt de 198 i 2 min på sidste interval og følte egentlig godt at jeg kunne have fyret mere igennem... Dejligt)

Rotatorcuffcirkuset: 3*15 ind, ud, op

3*15 mave - swiss ball

3*10 ryg - swiss ball (hold da kæft hvor er jeg blevet svag i ryggen)

Superset1:

Squat:

20*20 kg, 2*8*60 kg, 8*70 kg (PR med ny og forbedret teknik)

Bend over row:

'1*12*40 pund 2*12*60 pund

Superset2:

Bænk med håndvægte:

1*15*10 pund, 3*8*30 pund (i hver hånd)

DL: 3*2*110 pund

Superset3:

Triseps pull (reb):

3*10*8 skiver

Legcurl:

3*12*10 skiver

:banana: :banana: :banana: :banana:

Dejlig træning! Kunne ikke rigtigt komme ud af centeret igen selvom jeg egentlig havde en aftale med min formand... :rolleyes:

De tre superset blev kørt igennem på omkring 35 min. Måske lige en tand for hurtigt, men jeg var lidt presset i tid...

Edited by MadsSVØM
Link to comment
Share on other sites

Træning Fredag 13. :asthanos: juni 2003

Step:

24 int niveau 6. Maxpuls 196 (kunne godt mærke at jeg havde træner igår, så jeg kunne ikke fyre helt så meget igennem)

rotatorcuff-med-elastik-cirkuset: 3*15 ud,ind, op

3*15 mave - swiss-ball

3*15 ryg - swiss-ball

3*10 mave (træk benene up under sig på swiss ball)

3*20 rotation på swissball

Træk til bryst:

3*8*12 skiver (føj en træls øvelse :devil: )

Military press - håndvægte:

10*15 pund, 3*8*25 pund

Leg curl:

3*12*10 skiver

Legede lidt med frivend (30 kg)

8-10 løst bare for at brøve teknik

og så var jeg begyndt at fryse i min svedige T-shirt. Skal huske at have ekstra T-shirt med hvis jeg vil tøffe stille rundt og lege med vægte efter en ordentlig kredsløbstræning...

Rimelig god træning:

:banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

tjaaaaa - min svømmehal er lukket i denne uge, så jeg kan ikke komme til vægten (der er en ret præcis digitalvægt i svømmehallen som jeg bruger)

Men tror sgu ikke der er sket så meget. (der var lige en tur til DK med masser af øl...)

Billede kommer også i denne uge...

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag 19. juni 2003

Hurraaaa - så blev det endelig til lidt træning igen.

Step:

18 min interval niveau 7 (skulle have været 25 min, men var ikke på toppen :( )

Superset:

squat:

2*8*50 kg

1*8*60 kg

1*5*70 kg

2*5*80 kg

BO rows:

3*12*80 pund

leg curl:

3*8*14 skiver

rotaturcuffturen:

3*15 ud/op (glemte vist ud...)

Mave

3*15 på swiss ball

ryg:

3*15 på swiss ball

(lidt udstrækning)

Bænk:

3*8*40 kg (hmmm - er godt nok svag her... træls med der er jo kun et at gøre ved det)

Triceps pull down:

3*8*12 skiver

Dødløft:

kom først i tanke om den under bruseren....

og så gåtur frem og tilbage til centeret (ti min gang hver vej)...

Ialt :banana: :banana:

Ikke min mest koncentrerede dag, men jeg kom da trods alt afsted....

Dagens kost:

1 potion "skyr" (Islandsk youghurt-ting)

2*1 potion NUPO

et par håndfulde rosiner efter træning

tre skiver hjemmebagt groft brød med makrel

Aften: pasta med laks, gorgonzola, tomat og "egg plants"

Udemærket dag, men fik spist for meget til aften - dumt

og forøvrigt et par spande kaffe... hvordan påvirker de???

Mads

Link to comment
Share on other sites

og forøvrigt et par spande kaffe... hvordan påvirker de???
Med mindre du fylder dem med sukker og/eller fløde har det ikke meget at sige.

Koffeinen i kaffen kan hæve stofskiftet en smule men næppe nok til det betyder noget.

Desuden vænner kroppen sig vist også til det ved vedvarende indtag så effekten udebliver.

Men tror sgu ikke der er sket så meget.

Har du overvejet at tælle kalorier ?

det er faktisk ikke så slemt som man skulle tro når man først er kommet igang, og resultaterne viser sig hurtigt :angel:

Link to comment
Share on other sites

tjaaaaaaa - men hensyn til kaffe har tidligere tiders overforbrug nok gjort mig rimelig imun for en effekt af den smule jeg indtager nu tildags... (formuleringen et par spande er rimelig overdrevet. Det val vel nok mest det som svarede til to almindelige kopper fordelt i små portioner over de to timer jeg var på bassinkanten)

Og JO - jeg har overvejet at tælle kalorier. :rolleyes: Men de sidste par ugers indtag ville have krævet den store regnemaskine... :rolleyes::rolleyes:

Nu skal træningen lige på skinner igen samtidig med at jeg passer lidt på vægten. Så finder jeg nok snart også kugleremmen frem

Link to comment
Share on other sites

1 potion "skyr" (Islandsk youghurt-ting)

Endnu et bevis på, at jeg er "isoholiker" - jeg læste selvfølgelig straks yoghurt-IS. :4slap::rolleyes:

Hehehe

DU skulle passe på med at flytte til Island. Heroppe gufles is lystigt året rundt! Har dog ikke endnu smagt ParadIS så jeg ved selvfølgelig ikke om vi er konkurrencedygtige heroppe...

Link to comment
Share on other sites

Fredag 20. juni 2003

Det blev ikke rigtigt til noget træning idag... :unsure:

Kost:

Tre skiver hjemmebagt brød med makrel/ost

En håndfuld rosiner

2* en potion NUPO

en banan

To hvidløgsflutes

Nok lige lidt rigeligt i forhold til at jeg ikke rigtigt lavede noget....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share