Min logbog


MadsSWIM
 Share

Recommended Posts

hm.. nu er det tirsdag... hvor er den rapport??!!

Mht kakao, så er det faktisk ikke så skidt endda - anbefalet af diætister til efter træning, da protein optages bedst sammen med moderate mængder kulhydrat - og i virkeligheden vil du opdage, at der ofte er noget mindre kulhydrat end i youghurt og lignende produkter... :bigsmile:

men drop lige fetaen - prop evt. noget avocado i tomatsalaten i stedet - den er også fed, men plantefedt er sundere og feder ikke så meget (sagde en molekylærbiolog, jeg en gang kendte....)

Og det med morgenmaden - er der køleskab/mikroovn i klubben?

Sparkede de r.. i weekenden?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 676
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tjaaaaa - så er det vist på tide at jeg viser flaget herinde igen.

Lettere inspireret af DaDane og især Arne har jeg gået lidt med "status-tanker" :confused2: de sidste par uger.

Kost

I første omgang er jeg gået igang med at undersøge hvad jeg udsætter min krop for at skulle fortære. Først og fremmest er det gået op for hvor meget jeg egentlig har spist tidligere i forhold til hvad har været nødvendigt! Skræmmende at finde ud af! :blink:

Nedenfor er hvad jeg har spist de sidste 14 dage. På ingen måde en optimal periode da jeg har haft besøg fra DK og har haft forskellige aktiviteter (incl øl) i weekenderne.

Der har ligeledes været en del dage hvor jeg ikke har været hjemme og derfor ikke på samme fanatisk vis kunne veje alt hvad jeg spiser. Disse dage har jeg måtte estimere hvor meget jeg har spist. Jeg har ved disse estimater sørget for at skyde højt, så jeg ikke går rundt og luller mig selv i søvn. De dage som ligger aller højest er de dage hvor det har været øl indblandet...

Dato E% Protein E% Kulhydrat E% Fedt Kcal

21-07-2003 30 56 14 1853

20-07-2003 23 40 37 2960

19-07-2003 16 51 33 3073

18-07-2003 14 51 35 4114

17-07-2003 29 44 27 2393

16-07-2003 37 52 10 1866

15-07-2003 27 58 15 1950

14-07-2003 21 58 21 2329

13-07-2003 15 38 47 5500

12-07-2003 13 51 35 4350

11-07-2003 18 49 33 2300

10-07-2003 34 33 33 1639

09-07-2003 23 55 23 2360

08-07-2003 27 61 11 1878

Træning

Jeg har holdt min styrketræning godt igang. Jeg træner stadig mest efter dagsform og sørger for støt progression. Samtidig har min styrketræning været lidt ptæget af at jeg er igang med at sætte mine svømmere igang her i sommerpausen. Der bliver derfor brugt en del tid på instruktion når jeg er ovre at træne. (Samtidig er der også større sikkerhed for at jeg kommer ud af døren når jeg har en aftale med nogen ovre i centeret)

Min cardiotræning lader dog stadig noget efter at ønske. Det er blevet til et par ture på rulleskøjterne og nogle timer på stepmaskinen. Helt klart et område som skal opprioriteres! :4whip:

Vægt

Jeg synes det gik lidt trægt med vægten i starten af træningen. Nu kan jeg efter 14 dage med stringent kaloriekontrol begynde at se noget. Var på vægten i morges efter morgentræning og konstaterede en vægt på 125.05 (skulle ikke have drukket det vand på vej ind fra hot potten :tongue: ) Dermed har jeg opnået et vægtab på over 8 kg siden jeg flyttede til Island sidste år. Og ca 4 kg siden jeg begyndte denne log. Et godt skridt i den retning. Især da jeg er ret sikker på at der er røget lidt masse på samtidig :)

Konklusion

Det er jo selvfølgelig ikke første gang jeg prøver at komme igang med træning. Har prøvet flere gange med forskelligt resultat.

Bedst lykkedes det i 1997 (tror jeg det var) hvor jeg nåede ned på 92 kg ved at ændre livsstil og kostvaner. Et grumt styrt på rulleskøjter satte en kraftigstopper for de fleste af mine fysiske aktiviteter en en periode på et halvt åt og min tidligere lyst til træning blev aflyst af ligegyldighed og øget appetit på en masse usunde ting. (læs: junkfood og endnu flere bajer)

En stresset tilværelse med meget arbejde og mange byture gjorde at jeg frem til sidste sommer tog omkring 20 kg på på 20 år. Enkelte små sporadiske forsøg på at kom igang blev aldrig rigtigt til noget.

Nu er jeg så startet igen. I modsætning til de andre gange har jeg denne gang syntes at træning var sjov lige fra starten! :) Næsten ligegyldigt hvad jeg laver nyder jeg det. Det er sgu dejligt. Som nævnt ovenfor er det dog nødvendigt at jeg giver min cardiotræning et skub.

Mit mål med min træning er at opnå en atletisk krop. Jeg har ingen interesse i at får store muskler som jeg ikke rigtigt kan bruge til andet end at flytte en metalstang med nogle skiver i enderne et antal cm op i luften på forskellig vis. (Skal her lige indskydes at jeg har alt mulig respekt for folk som vælger SL eller BB som sport - det er bare ikke mit mål)

Jeg vil have en krop som "kan bruges til så meget som muligt". En atletisk krop som kan klare diverse opgaver. Det er også et æstetisk spørgsmål for mig... Jeg synes at en krop med atletisk fremtoning er klart smukkere end en krop som bare har "de rette former" Jeg har en stor facination for bevæglesesfunktionen i den menskelige krop. Jeg nyder i høj grad at se et menneske komme gåenden med en fremtoning som udstråler fuld kontrol over kroppen :4jumpy:

Nå - men tilbage til min konklusion... ;) Efter nu at være kommet så småt igang her i sommer perioden er jeg fast besluttet på at det denne gang SKAL lykkedes. Jeg har nu en uge til jeg har sommer"ferie". Først en uge til Glasgow for at se Europæiske Junior Mesterskaber i svømning og derefter 2 ugers ferie hjemme i KBH. :w00t: :inlove: :w00t:

I disse uger vil jeg prøve nogenlunde at holde igen på kalorieindtaget (men der er jo billige bajser og Nyhavn i KBH..... :blink: ) Men jeg er i KBH er det også planen af få trænet lidt...

Når jeg vender tilbage derfra bliver dagligdagen igen sat lidt mere i system og der kommer mere ro på weekenderne. Her vil jeg så satse på at indtage en lettere fanatisk indstilling til træning og især kost i en periode frem til midten af december. Her vil jeg så gøre status igen og så nok slappe lidt af hen over julen. Ideen med denne fanatiske periode er at skabe grundlag for nye og bedre vaner. Især er det meningen at jeg skal lære en masse om hvordan jeg lægger en kost som jeg både nyder og har det godt med samtidig med at den passer med mit kalorieindtag.

Så længe jeg er over 100 kg vil fedttabet til enhver tid have første prioritet frem for muskelopbygning. Er overbevist om at jeg ville se rimelig godt ud med min nuværende muskelmasse hvis jeg bare tog "overjakken" af.

Mads :swim:

Link to comment
Share on other sites

hm.. nu er det tirsdag... hvor er den rapport??!!
hehe Charlie - hvis du nu kigger på datoerne, så skulle den rapport have været der SIDSTE tirsdag :unsure:
Mht kakao, så er det faktisk ikke så skidt endda - anbefalet af diætister til efter træning, da protein optages bedst sammen med moderate mængder kulhydrat - og i virkeligheden vil du opdage, at der ofte er noget mindre kulhydrat end i youghurt og lignende produkter... 

Jeg kan dog stadig hente min protein på mere effektive måder... Især fordi det kakaomælk vi har heroppe er forholdsvis fedtholdigt. Læs evt de mange tråde der efterhånden er om netop alles elskede Mathilde.

Og det med morgenmaden - er der køleskab/mikroovn i klubben?
Der er sgu ikke rigtigt noget. Men nu har de lige besluttet at bygge en ny svømmehal til mig. Så skal der arbejdes på et ordentligt klublokale :w00t:
Sparkede de r.. i weekenden?

Næh ikke i noget nær ønsket udstrækning. Måtte konstatere at Islandske Langbanemesterskaber ikke er højt sat. Måtte hive en "Nu må i vise klubben at i er værd at satse på"-tale frem fredag aften. Den hjalp i løbet af søndagen. Men vejret var ikke just motiverende.

Mads :swim:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 23 juli 2003

Først lige dagen igår:

Ingen træning - en masse renden rundt og få styr på nogle ting.

Kosten:

Dato E% Protein E% Kulhydrat E% Fedt Kcal

22-07-2003 31 54 15 1534

Ikke meget - men havde det fint.

Og så til dagen idag:

Træning:

let opv

Squat:

2*12*60 (ret overkommelig)

Bænk:

2*12*40 (stadig ret presset - kan ikke lide bænk endnu - vil kunne løfte mere)

Dødløft:

2*8*60 ( :blink: ikke ret nem idag - kunne slet ikke ramme teknikken - slid og slæB)

Pull downs:

2*8*11 (ret træt...??)

Triceps press (french press tror jeg nok - chekker lige)

2*12*40 pund

Bend O row - en arm

2*12*25 pund

En hel masse mave, ryg, rotator cuff med swiss ball og elastikker.

Kastede også lige den onde leg curl med swiss ball ind. Led øvelse :devil: ser så dejlig nem ud - meeeeeeeeeeeen :4whip:

Dagens træning får ialt:

:banana: :banana:

Der skulle have været noget mere cardio for at svinge længere op.

Især da styrkeshowet idag ikke var noget at råbe helt vildt meget hurra for...

Mads :swim:

Link to comment
Share on other sites

Dagens kost

Vælg fødevare og mængde [g ell stk.] Beregnede værdier

Fødevarer Mængde Prot. [g] Kul. [g] Fedt [g] Kcal

Banan 1 stk. 2 4,0 62,0 1,0 273,0

Sum for måltid 1 4,0 62,0 1,0 273,0

Multiplex Lite (aple) 1 15,0 28,0 4,0 208,0

Sum for måltid 2 15,0 28,0 4,0 208,0

Cherios 40 1,4 8,8 0,7 47,3

Skyr.is (jordbær) 251 24,1 28,4 0,5 214,4

Sum for måltid 3 25,5 37,2 1,2 261,6

Pizza(Dominos - pep, champ) 586 55,7 177,0 48,1 1363,0

Sum for måltid 4 55,7 177,0 48,1 1363,0

Rosin 38 1,3 29,6 0,6 129,4

Skummetmælk 704 24,6 33,8 0,7 240,1

Banan 1 stk. 1 2,0 31,0 0,5 136,5

Sum for måltid 5 28,0 94,4 1,8 505,9

Daglig total: [g] , [g] , [g] and [Kcal.] 128 399 56 2612

Energifordeling [%] 20 61 19 100

I forhold til hvor meget energi jeg har indtaget idag kan dette vist kun beskrives som en dårlig mad dag. (Men jeg MÅTTE lige se hvad sådan en pizza vejer :unsure: )

Mads :swim:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 24. juli

Træning blev det ikke rigtigt noget af idag. På trods af at jeg har været ovre ved bassinet to gange... Til gengæld begynder min "lille tøs" at se ud til at være klar til næste uges Europæiske junior mesterskaber! Glæder mig til at skulle afsted...

Fødevarer Mængde Prot. [g] Kul. [g] Fedt [g] Kcal

Banan 1 stk. 1 2,0 31,0 0,5 136,5

Skyr (KEA), Vanillie 200 21,2 25,2 0,8 192,8

Sum for måltid 1 23,2 56,2 1,3 329,3

Skyr.is (jordbær) 250 24,0 28,3 0,5 213,5

Cherios 28 1,0 6,2 0,5 33,1

Sum for måltid 2 25,0 34,4 1,0 246,6

Kartoffel 212 4,0 38,8 0,6 177,0

Tun I vand 140 35,3 0,0 1,4 153,7

Ærter, fine dybfrost 100 6,1 12,7 0,7 81,5

Champignon 84 2,4 2,9 0,3 23,4

Hytteost 20+ 103 13,9 4,6 3,1 102,0

Sum for måltid 3 61,7 59,0 6,1 537,6

Digestive kiks, Trim 30 2,3 20,8 4,7 134,1

Kaffe 300 0,6 0,9 0,0 6,0

Sum for måltid 4 2,9 21,7 4,7 140,1

Chokoladekage 40 3,6 33,6 0,4 152,4

Sum for måltid 5 3,6 33,6 0,4 152,4

Banan 1 stk. 2 4,0 62,0 1,0 273,0

Sum for måltid 6 4,0 62,0 1,0 273,0

EAS Protein drik 1 21,0 25,0 4,0 220,0

Fjörmjólk 234 10,3 11,0 0,7 91,5

Sum for måltid 7 31,3 36,0 4,7 311,5

Daglig total: [g] , [g] , [g] and [Kcal.] 152 303 19 1991

Energifordeling [%] 30 61 9 100

Link to comment
Share on other sites

Så er der dømt ferie!!!!!!!!! :4thumbup: :dance: :byebye:

Drøner idag op til Vestfjordene i den nordvestlige del af Island for at besøge en ven(/kollega) inden han til august flytter til Reykjavik.

Så den står nok på bajer både i aften og imorgen. Søndag drøner jeg hjem for at gøre mig klar til at drage sydpå tirsdag. (tjaaa - når man bor på Island er både Glasgow og KBH sydpå :unsure: :) )

Først lige en lille uge i Glasgow for at se Europæiske Junior Mesterskaber i svømning. Derefter et par ugers afslap i Dejlige København (prøver har at skjule min opvokst i Vestjydeland B) )

Jeg har fra idag og frem til 18 august - hvor jeg lander på Island igen - ikke tænkt mig at fortsætte den stringente tællen kalorier hver dag. Der skal slappes af og lades op til efterårets kraftpræstation. Dog betyder dette dog ikke uhæmmet druk og æd det næste stykke tid. Men jeg vil lade fornuften styre frem for køkkenvægten. (der var dog noget med en 2 l paradis-challenge - hvis Spock stadig tør)

Hvad jeg får puttet ind af træning er jeg ikke sikker på - men mere end ingenting skal det nok blive til.

Kigger nok lige herind ind imellem for at holde log´en i live.

Hyg jer derude! :wave:

Mads :swim:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Så blev det tid til lidt update... :bigsmile:

Er nu godt igang med at holde ferie.

Første blev det lige til en uge i Glasgow, hvor det eneste træing jeg fik lagt for dagen var at traske byen rundt (en masse gange)

Samtidig var kosten heller ikke alt for sund.

Derefter drønede jeg til DK hvor jeg først smuttede på forældrebesøg i Jydeland men tilhørende bajer, godmad, strand og ingen træning. (og en ret fed Povl Dissing koncert - overraskede mig meget)

Nu er jeg tilbage i KBH hvor jeg har fået lavet lidt:

Søndag:

spillede fodbold i et par timer (ved ikke helt hvad der skete - vågnede op med tømmermænd og ond i knæet. Åd en stor fed "Dagen-derpå-brunch" på Saxons og brokkede mig højlydt over varmen. Og alligevel lykkedes det for min gode ven at lokke mig med ud at spille det spil jeg har allemindst lyst af alt.... :bigsmile::blink: - jeg er sgu lidt nem)

Mandag:

Lidt styrketræning med MR Freeze plus cykeltur frem og tilbage til Herlev fra Nørre Bronx.

Kørte lidt med på hans HST - men min forstuvede for fra fodbold (en uungåelig gevinst når jeg spiller fodbold) og mit latterlige knæ forhindrede squat :angry: :devil:

Det gik egentlig meget godt.

Tirsdag:

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV

Havde en "smule" DOMS. Undrer mig især over mine mave muskler som gjorde VILDT ondt. Det plejer de aldrig at brokke sig det mindste - og jeg lavede kun 2*10 mave... :blink:

Eneste træning idag var lidt transportcykleri og nogle "armbøjninger"

Onsdag:

Igen ude at løfte med Ismanden. Tirsdagens "armbøjninger" havde dog sat sig som let hovedpine og generel træthed... Rimelig ringe træning

God at "frosti" havde medbragt egen motivation...

Bagefter smuttede vi ned i klubben og så VM-finalen i UV-rugby. Nøj hvor det trækker i mig for at komme til at spille den dejlige sport igen.

Torsdag:

Har ikke lavet en skid idag. Nyder de sidste dage af min ferie, hvor jeg har fjernsyn med mange kanaler... :)

Nåede også en tur forbi ParadIS idag. HOLD DA KÆFT HVOR DET SMAGER GODT!!!

Dog kan jeg også mærke at min måned med kur har nedsat min evne til at rå-æde.

Tror ikke jeg alligevel vil kaste mig ud i 2 liter udfordringen. Må indse at tidligere tiders "styrke" ikke længere er intakt.

Lidt konklusion:

De sidste par uger har kosten bestemt ikke været god... Er lidt bange for at de tabte kg er kommet lystigt tilbage igen...

Dog kan jeg heldigvis mærke at jeg nu kan er i stand til at spise mindre end tidligere og jeg nemmere stiller mig tilfreds. Det er jo godt.

Nu glæder jeg mig bare til at komme hjem og få styr på træningen og kosten igen. Er meget motiveret til det arbejde som ligger foran mig!

Mads :swim:

Link to comment
Share on other sites

Tilbage på Island igen...

...medbringende: et knæ der gør ondt, en forvredet ankel, et blåt øje, en blå tå og sikkert et par ekstra kg.

Dejlig ferie :)

Fredag:

Sov over mig så jeg kom ikke ud at løfte vægte... :4oops:

Men kom ud at spille UV-rugby :wub: for første gang i mange år. Det var ret sjovt, men jeg er ret overbevist at der ikke var så langt ned til bunden og at jeg var MEGET bedre (og vist nok 20 kg lettere) sidst jeg spillede.

Men 1½ times rugby blev det da til inden et blåt øje satte en stopper for legen.

NØJ hvor vil jeg gerne spille den sport jævnligt igen!!! :tongue::bigsmile:

Vil mene at det blev til :banana: :banana: :banana: taget i betragtning hvor lang tid siden det er sidst

Lørdag:

Ren recover efter nattens udskejelser i Herlev. fedt at komme ned i klubhuset igen!

Søndag:

To timers fodbold stående på nedre C i Parken GO FCK!!!!!!!

Rart at være på et ordentligt stadion igen.

Mandag:

Lidt styrke med MR. Freezzeeeee

Var totalt umotiveret og prøvede derfor hvad der sker hvis man smider en 15 kg skive direkte ned på sin storetå.

Resultat af forsøget: Man får en blå tå og den forvredne fod og det latterlige knæ (alle tre ting placeret på samme ben) for det ikke nemmere ved at komme sig når man ikke kan gå normalt...

Legen kan IKKE anbefales....

Dagens banantal: :banana: - nok den ringeste træning jeg nogensinde har lagt for dagen...

Cyklede forøvrigt de ca 10 km frem og tilbage til træning.

Måtte forøvrigt IGEN søndag (og mandag) konstatere at jeg er blevet lidt af en smagspiser. På to dage kom jeg IKKE igennem en bacon/cheese buggi med tilhørende stor gang pommes pomfrites. Det kan forhåbentlig vendes til vægtabsfordel nu hvor ferien er forbi og jeg skal til at lave noget igen...

Mads :swim:

Edited by MadsSVØM
Link to comment
Share on other sites

Fredag 22. august

Så fik jeg endelig trænet igen.

Til min store ærgelse opdagede jeg at de shorts jeg havde taget med til træning, var de som er sprukket HELE vejen foran. Så træning i de lærredsbukser jeg havde med.

Meget blev det ikke til men:

Hele skulder-elastikturen (de var lidt hårde idag- for lang tid siden sidst)

Mave og ryg på swiss ball

Bænk: 3*10*40 (kunne godt mærke skulderøvelserne...)

:banana: er vist det hele det kan blive til idag.

Tog bagefter over for at svømme (læs: plaske et par baner frem og tilbage for så at fortrække til hot potten) og her fik jeg så dagens positive oplevelse. Jeg havde egentlig besluttet at vente en uge eller to inden jeg skulle på vægten - men nu hvor jeg var derovre alligevel....

125,9!!!!! :bigsmile::bigsmile:

Har kun taget 900 g på i min tre½ uges tilnærmelsesvis uhæmmede æde/drukferie. Det er da skønt. Nu skal træningen og Kcal-tælningen for alvor igang igen! FEDT(altså ikke som i det der skal væk)!

Mads :swim:

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag 25. august 2003

14 min step (skulle have været 18 men gik overraskende kold...)

Superset:

Dumbell press:

10*30 pund

10*35 pund

8*40 pund

6*45 pund

(skulle lige finde ud af hvor meget jeg kan tage her)

Squat

10*60 kg

5*60 kg (så kunne knæet ikke mere :4pooh::4pooh: )

Dødløft:

5*90 kg

3*100 kg

3*110 kg

French press:

2*10*50 pund

Pull down:

8*12 skiver

5*12 skiver - gik kold... :angry:

Bent Åge:

2*8*80 pund (måtte lige springe over og hjælpe en som var ved at tabe stangen i squat - klovn :tongue: )

Leg curl:

3*10*12 skiver

Mave:

3*15 på swiss ball

Ryg:

3*10 på swiss ball

Rotator cuff:

3*15 ud og op

:banana: :banana: :banana:

Synes at træningen gik rimeligt. Især dødløften var rar. Dog kan jeg godt mærke at jeg lige skal ind i en rytme med træningen igen.

Irreterende at mit knæ stadig skal lave ballade.

Når vi om en uge ryger ind i september starter alle cardioholdene igen. Så vil jeg sætte mig ned og se hvilke hold jeg vil kaste mig over.

Som nævnt tidligere er fedttab i højsædet her i efteråret og det er sgu nemmest for mig at fyre rigtigt igennem på et hold hvor der er en som fortæller mig hvad jeg skal lave (man er vel gammel svømmer.... ;) )

Bliver selvfølgelig ved med at smide lidt rundt med nogle vægte - men det kommer til at have 2. prioritet i forhold til cardioen.

Håber bare at det :devil: knæ snart vil arte sig :4whip:

Mads :swim:

Link to comment
Share on other sites

Squat er godt!!!!

Idag kunne jeg ikke længere holde mig væk fra at lave squat på trods af det drillende knæ.

OG hvad skete der...? :o

MIT KNÆ GØR IKKE ONDT MERE :blink::unsure: :lol:

Skulle åbenbart være gået igang før - hehe (ved godt det ikke helt passer, meeeeeen alligevel en hyggelig tanke)

Mads :swim:

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag 26. August 2003

Lidt træning måtte der til idag (knæet arter sig stadig :bigsmile: )

24 min step niveau 6 - maxpuls 191

- kunne godt mærke at der har været ferie.

Squat

2*8*60 (måtte lige lege - let squat, koncentrerede mig meget om at få teknikken på plads)

Bent Åge

2*8*80 pund

Bænk:

3*5*50 kg

:banana: :banana: ...

...er hvad det bliver til idag. Hyggede mig meget godt - men havde ikke meget tid og havde egentlig planlagt en ordentlig gang skuldre - men der var ikke plads (note til Mads: HUSK at gå i centeret OM FORMIDAGEN når du nu har et job hvor det rent faktisk passer dig bedst at træne om formiddagen)

Imorgen SKAL jeg tidligt ud at træne. Vil lige prøve det andet center i "kæden" da en af mine svømmere bor derude af og vil træne derude. Og imorgen aften skal jeg til body pump med alle "ungerne" - det skal nok blive sjovt

Mads :swim:

Link to comment
Share on other sites

Træning 27. August 2003 - Kapitel 1

Så fik jeg kigget forbi det andet center i kæden...

Der var både godt og skidt. Det er et KÆMPE hus med masser af aktiviteter. Blandt anden indendørs golf. :unsure:

Der hvor jeg skulle lege kommer man først ind i et stort rum der minder mest af alt om en stor lagerhal. I det ene hjørne var de et par squasbaner - ellers var rummet fyldt med en MASSE cardiomaskiner og en technogym maskinpark stjålet fra Star Trek. (Hvis jeg vil have mine svømmere til at lege i maskiner kan jeg sende dem herud og så få en e-mail med hvad de har lavet... :devil: ) - men jeg vil have dem til at baske rundt med frie vægte)

Jeg kiggede og kiggede og kunne kun få øje på nogle håndvægte og en enkelt bænk.... :4ranting: Var jo liiiige i humør til squat og dødløft....

Lettere nedslået fyrede jeg mine 20 min step af med en makspuls på 189 (andre maskiner end jeg er vant til - fik valgt for let prog)

Mens jeg stod der fik jeg dog øje på et rum mere....

Efter endte cardio tøffede jeg derover for at kigge :w00t::w00t:

Derinde havde de gemt alt legetøjet!!!!

Der var sågar en rigtig vægtløfterplatform!!

Fejrede min opdagelse med

Squat

10*50 kg

2*5*90 kg

- interessant nok var der et spejl lidt længere væk end det jeg plejer at have. Kunne i det se at jeg kommer skævt ned og op. Hælder på en sjov måde til venstre. Skal øve mig lidt mere på teknikken

Dødløft

8*60

1*110

1*130 PR

½*140 (den VILLE bare ikke helt op - og mit greb mangler her en hel del)

1*135 PR!!!!!! Hurraaaaaaaaa

Tror jeg vil tøffe derud når jeg skal køre tung i dødløft. Dette rum var sgu et rart sted at være.

Desuden er der hotpots og fælles sauna samt dampbad

Dagens sjoveste oplevelse var dog de leg curls jeg sneg mig til at lave i en af Star Trek tingene.

En tilsyneladende normal legcurl maskine med vægtskiver (ikke luft). Dog var der en lille skærm på den. Den måtte jeg jo trykke lidt på...

Efter lidt bladren rundt i menuerne fik maskinen lokket mig til at prøve en test. Fik angivet ud fra alder og vægt at jeg skulle prøve 10 gentagelser med 82,5 kg (maskinen havde kun 5 kg intervaller, så jeg to 85)

Satte pinden i skiver og gik igang. ALT for tung vægt, så jeg fik den aldrig helt ned hvilket medført et blinkende ROM-skilt. Vel egentlig en meget snedig anordning :)

Da jeg var for lang tid om at komme igang med 7. rep - stoppede testen og min 1RM blev udregnet til 82,5?!!?!?!?!?

Jeg satte vægten ned og legede videre.

OG stødte hermed ind i maskinens allersjoveste feature:

Hvis man udfører øvelsen i korrekt tempo får man en :)

Hvis man er for hurtig kommer der en KANIN på skærmen.

Og en SKILPADDE syner frem hvis man er for langsom.

DET er sgu da humor! Jeg skal lade det være usagt efter hvilke kriterier denne hastighedsangivelse er lavet ud fra - men det var sgu sjovt! :tongue:

Da jeg skifter mellem at lave leg curl på swiss ball og i maskine, kommer jeg nok derud at lege igen...

:banana: :banana: :banana: :banana: Må jeg give mig selv idag for den PR idødløft - det var sgu dejligt. Desuden er det lang tid siden jeg har moret mig så meget over at træne alene...

Mads :swim:

Edited by MadsSVØM
Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag 27. august 2003 - Kapitel 2

Har besluttet at mine svømmere her i opstarten skal køre bodypump som suplement til svømningen. Og istedet for bare at kigge på kan jeg jo ligeså godt deltage...

Kunne godt mærke træning fra både de seneste dage og tidligere på dagen (PR i dødløft! :w00t: ) så jeg valgte at køre med meget lave vægte gennem hele programmet.

Kan godt mærke at jeg er blevet stærkere - men udholdenheden....!!?!?!

Overraskende hvor kold man kan gå af at smide rundt med en gang plastik når man nu plejer at bruge jern!

Især lunges (HADER stadig den øvelse) - går kold med det samme og kan ikke holde balancen.

Den positive overraskelse var min styrke i armstrækninger. Nu kunne jeg rent faktisk lave dem! og de fleste af dem på tæerne - stort fremskridt i forhold til sidst jeg listede mig til en pumptime...

:banana: :banana: :banana: må blive karekteren. Klarede mig godt igennem, men der var ikke meget vægt på.

Mads :swim:

Link to comment
Share on other sites

Træning Fredag 29. August 2003

Opv: 24 min step intervalprog niveau 7 - max puls 196

- hold pulsen over 190 hele vejen gennem de sidste 2 minutter af sidste top :w00t:

Lidt fjollen rundt med dødløft, frivend og forskellige udgaver af back/front squat...

Klart det mest rodede træning jeg længe har lavet - men nu egentligt meget sjovt

Fik også lige instrueret en af svømmerne i at lave squat...

Incline DB bænk:

3*8*35 pund

Shoulderpress:

2*10*30 pund

Lidt mave på en swiss ball

:banana: :banana: :banana: givers der primært for cardioen. Styrketræningen var ikke det store - men jeg fik lidt styr på teknikken i både squat og frivend :bigsmile:

Mads :swim:

Link to comment
Share on other sites

Træning Tirsdag 2. sept 2003

Efter fire dages USD fik jeg mig endelig trukket over i centeret igår.

På grund af min oplevelse med at gå kold til Body Pump har jeg tænkt mig lige at køre med lidt flere gentagelser i min styrketræning for at opbygge noget udholdenhed.

Opvarmning:

10 min step (ville have taget 24 min, men havde glemt sko og sååå fedt var det sgu ikke at steppe uden sko)

Superset

Squat:

3*15*60 kg (det var sgu hårdt til sidst. Lavede sidste to set meget bredstående for at skåne knæene)

Bent åge:

3*10*90 pund

Bænk:

3*12*40 kg (hårdt - nøj hvor jeg glæder mig til at være stærkere her! :devil: )

Stepups:

3*15*40 pund (wow hvor jeg skal have mere balance!)

Laterals:

3*12*5 kg (hmmm - har været stærkere her...)

French press:

3*12*50 pund

Leg curl:

3*15*10 skiver

Dips

5*mig-115 pund (skulle lige prøve... sidste jeg prøvede kunne jeg ikke engang komme op med de 115 pund under føderne. De 5 var på ingen måde til failure)

Mave:

6*15 chrunch på swissball

3*10 "træk benene ind under maven på swiss balls"

:banana: :banana: :banana: :banana:

Er lidt gavmild, men det var bare SÅ rart at træne idag! :tongue: :)

Mads :swim:

Link to comment
Share on other sites

Graver liiiiiiige min logbog frem og opdaterer lidt...

Har haft travlt med arbejde i denne uge. Sæsonen for de yngste hold i klubben er startet i denne uge, og det giver jo altid lidt ekstra arbejde.

Har dog været ude at invistere i en swissball så jeg kan lege hjemme :bigsmile:

Det er blevet til en del maveøvelser (AVVVVV) og push-ups med fusserne på bolden. En rar fornemmelse for første gang i over 6 år rent faktisk at være i stand til at lave rigtige push-ups. Ikke bare noget pjat med at hænge lidt i skuldrene og bøje albuerne en smule.

Kosten har været fornuftig. Har ikke talt slavisk, men jeg vil skyde det til at ligge mellem 2000 og 2600 Kcal pr dag. Har kun været på vægten en gang hvor den viste 125,2 efter jeg lige havde indtaget en næsten ½ kg shake. Havde faktisk troet at den lå højere...

Vil smutte derover imorgen og stene lidt hot pot (og fejre "Reykjavik-Vestby-dagen") inden træning. Monstro jeg så ikke kan snige mig under de 125...

Mads :swim:

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag 9/10 2003

Endelig blev det til lidt træning

De seneste dag et det mest blevet til bare at lege med bolden herhjemme. Nu skulle opstarten være ved at være på plads og der skulle blive tid til træning igen.

Var ned at svømme med vores sprint hold igår:

400 opv

4*200 fri st 3.30

8*50 cr ben st 1.10

200 afsvømning

Ikke langt - men det nåede at blive hårdt...

Glemte lige MUBSVET... :4oops:

:banana: :banana: :banana: fik fyret rimeligt igennem. Godt at jeg havde et par tøser som jeg skulle følge med.

Mads :swim:

Edited by MadsSVØM
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share