Styrketab ved HST


DaDane
 Share

Recommended Posts

Jeg føler jeg har mistet styrke med mit nye program (HST).

Jeg skulle i dag lave squat med 2x10x90 kg - og det var tungt. Desværre også for tungt. Fik kun 7 i første sæt og 8 i andet sæt. (At jeg fik flere i andet sæt kan skyldes at jeg ikke helt havde varmet ordentligt op).

Jeg har tidligere taget 8x100 nogle gange (som var virkeligt hårdt) - og 2x8x100 en enkelt gang. Men de 8/7x90 kg i dag føltes virkeligt lige så hårde. Og det er vel at mærke umiddelbart før jeg skiftede program.

Jeg føler også at jeg har mistet styrke i DB curls - hvor jeg kun kunne tage 2x4 med 16 kg (mod tidligere 3x8x16 kg).

Link to comment
Share on other sites

Du har uden tvivl ret i at det kunne være en årsag. Men vi taler om at jeg har tabt 3-4 kg på 5-6 uger. Det har så forårsaget et styrketab på omkri. 10 kg. i SQ. Hvis det fortsætter på den måde skal jeg da have folk til at hjælpe mig op af sengen inden jeg når ned på 80 kg. :4oops:

Link to comment
Share on other sites

jeg har tabt ~8kg på 8 uger(6 fedt 2 muller), og det kan mærkes .. markant.. Jeg ville helt sikkert også sætte fingeren på vægttabet og måske sætte ? ved hvor meget af tabet der har været fedt/mulle ... iøvrigt... alle kan have en dårlig dag... lad os nu se...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige kørt en HST cyklus med let kalorieunderskud (uden at veje alt). Resultatet var et par nye PR's (front squat, military, rumænsk dødløft alle dog forholdsvist nye øvelser for mig), et fald i bænkpres på 1 rep ved 90 kg (5RM), 3 cm tyndere mave og ellers ingen ændrede kropsmål. Så jeg tror også din mistede styrke kommer fra vægttabet og ikke decideret pga HST. Så hvis du vil holde fast på din styrke må du tabe dig langsommere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share