"strækmærker"


marcv
 Share

Recommended Posts

Og skal man forebygge, så er det creme to gange om dagen HVER DAG, i den periode hvor huden formodes at ekspandere.

dette er vel kun til BB'ere, som øger ekstremt i muskelvækst og hurtigt..

Overvægtige tænker nok ikke på om de får strækmærker af at blive fede..

Link to comment
Share on other sites

Det er også et spørgsmål om, om man er disponibel over for det. Jeg skal f.eks bare kigge på en håndvægt og så får jeg strækmærker.... jeg har iøvrigt altid haft det også inden jeg begyndte at træne.

Jeg gider iøvrigt ikke at gøre noget ved det fordi det, som skrevet tidligere, er omstændigt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også strækmærker, men er ikke fed og har ikke store arme.... Det er fordi du enten har indtaget for meget protein i en periode eller for meget kulhydrat, dvs at kroppen er kommet ud af sin syre/base balance. Jeg vil finde artiklen og vende tilbage. Der er ingenting der fjerner strækmærker :( , man kan mindske dem ved at stimulere huden 2 gange om dagen med massage og olie med vitamin e ( jeg bruger selv øklogisk koldpresset mandel, oliven eller jojoba olie )

-Miss Paradis-

:)

Link to comment
Share on other sites

Du kan enten få en tid til en hudlæge og få udskrevet retinoin creme, der stimulere kollagenen i huden og så skulle gøre huden pænere....i forbindelse med den behandling kan man samtidig få laserbehandling, som forstærker effekten fra cremen.

Hvis det ikke er nok kan plastikkirurgi være sidste udvej i forudsætning af at man har tilstrækkelig løs hud på områderne, da det skal skæres væk....det medføre selvfølgelig et rimlig stort ar, og store chancer for nye strækmærker hvis dette område udvides for hurtigt igen.

Da det tit er generne der bestemmer om man får strækmærker eller ej, skal man ikke gå og regne med at cremer og alt det andet vidunder gylle man kan finde fks. på nettet holder strækmærkerne for døren.

E Vitamin virker ikke på strækmærker da det er ar dybt nede i huden, men virker da forholdsvis udmærket på rimlig nye overfladiske ar.

Langsom vægt-øgning/tab og nok væske minimere dog skaden fra strækmærkerne.

Edited by Cormack
Link to comment
Share on other sites

Nu var jeg lidt af en kampvogn for et par år siden.. gik fra 130+ til mine nuværende 83kg.. Jeg har ret mange strækmærker på mavsen.. men de gode nyheder er at de er forsvundet meget.. de blir svagere og svagere som tiden går.. Jeg tvivler på de forsvinder helt.. Men mine er ihvertfald blevet svæere at se.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share