Cacao UNDER træning


Night Flash
 Share

Recommended Posts

Jamen jeg skrev skam også at det er en mulighed, jeg mener så bare at proteindelen er lige i underkanten, men som jeg også skrev, så kyl 25 gr valle i. Siger du 75 gr. er hurtige af de 100 hvad er da de sidste 25???

Men stadig som en daglig del af ens diæt (i løbet af dagen) har jeg svært ved at se det fornuftige i at bruge cacaomælk - men det har jeg vist allerede givet udtryk for :tongue:

Men ja det smager da kanont og hvis det ikke gjorde det, så havde dette aldrig været et emne ;)

Edited by DSB Harry
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

1) Cacaomælk bør ikke indgå i kosten, fordi der er unødvendige kalorier.

Jamen, hvis man skal bruge proteinen til at opbygge muskler og kulhydraterne til at opfylde glykogen-depoterne, så er de jo netop ikke overflødige. Kalorier er kalorier, uanset om de kommer fra havregryn eller cacaomælk.

Der er forskel på kalorier, og kalorier som er uden noget som helst næringsindhold, som fx sukkeren i kakao, har kroppen ikke ret meget at bruge til. Hvis du hellere vil spise din kalorier fra sukker, istedet for fornuftige kilder, så slå dig endelig løs. Men drop snakken om at sukker er lige så godt som næringsholdige kulhydrater :retard:

Derudover vil det, som DSB Harry er inde på, være fuldstændig unøvendigt med 100gr sukker efter en træning, med mindre man er gusten stor. Den brugte glykogen vil simpelthen ikke være stor nok til at berettige dette.

Slutteligt kan man fundere over hvor sundt det er at indtage 100gr sukker på én gang jævnligt. Det er næppe noget ens insulinfølsomhed har godt af, og i det lange løb kan det riskeres at give uheldige konsekvenser :(

2) Det er bedre med komplekse kulhydrater end simple,

Ja, hvis man er overvægtig. Hvis man er ude på at fylde depoterne op før træning, så er det da ulige lettere at nuppe en cola en halv time før end at skulle planlægge havregryn tre timer før 

Nej komplekse kulhydrater er næsten i alle tilfælde bedre at indtage end simple. Hvis dit argument er, at det er lethed eller nemhed, der afgør om den ene kulhydratkilde er at foretrække fremfor den anden, så er det vist en falliterklæring :confused2: Hvornår var det lige det blev svært at "planlægge" et måltid med havregryn :confused2: :retard:

3) Kassein kan kun bruges lige før natlampen slukkes.

Hvorfor dog det. I stedet for at skulle slås med at time sit indtag af valle dagen, så er Kassein da en udemærket mulighed.

Kassein kan godt bruges, men sålænge intervallerne mellem måltiderne er på 2-3 timer er valle mindst lige så godt.
Nu vil jeg slet ikke anbefale at træne split, jeg troede efterhånden at den træningsform var ved at være afgået ved døden

Det eneste der burde være afgået ved døden, er fladpandede dogmatiske udsagn, som det ovenstående :lol:

Link to comment
Share on other sites

Endnu en af slagsen...

Ang. protein/kulhydrater før træning, så kom et hold forskere frem til bedre optagelse af aminosyrer ved indtagelse af protein før vs. efter træning (1).

Der findes ikke essentielle kulhydrater... der bliver igen rodet rundt med at simple kulhydrater som sukker ikke er en god kilde. Men hvis formålet med kulhydraterne er at skabe et insulin peak, samt drage nytte af øget transport ind i musklerne (via glut4), så er hurtige kulhydrater lige sagen. Det er forresten helvedes svært at tage fedtmasse på ved indtagelse af kulhydrater post træning såfremt fedtindtaget holdes på et minimum. Der skal afsindige mængder kulhydrater til for at lipolyse forekommer i mennesker - specielt post træning.

Om kulhydraterne skal komme fra musli, havregryn, tørret frugt, bananer, honning eller hvad man nu måtte finde på, er IMO rimelig uinteressant, hvis det ikke sammenholdes med formålet med indtagelse af kulhydraterne.

1. Tipton KD, Rasmussen BB, Miller SL, Wolf SE, Owens-Stovall SK, Petrini BE, Wolfe RR. Timing of amino acid-carbohydrate ingestion alters anabolic response of muscle to resistance exercise. Am J Physiol Endocrinol Metab. 2001 Aug;281(2):E197-206.

Link to comment
Share on other sites

Om kulhydraterne skal komme fra musli, havregryn, tørret frugt, bananer, honning eller hvad man nu måtte finde på, er IMO rimelig uinteressant, hvis det ikke sammenholdes med formålet med indtagelse af kulhydraterne.
Det vigtige her er vist "IMO". Du mener at formålet udelukkende er at skabe et insulinspike og det er også fair nok. IMO er det vigtigere at se på det store billede. Efter min mening er det vigtigt at få så meget ud af kosten som muligt, og ikke kun se på fx hvor stort et givent spike bliver. Man får et spike, næsten uanset hvilken form for kulhydrat man indtager, og derfor vil jeg IMO ;) hellere have noget med mere smæk for skillingen end snoldet sukker.

Derudover er der spørgsmålet om det overhovedet er nødvendigt med sukker i mængder på omkring de 100gr, og spørgsmålet om hvordan det påvirker insulinfølsomhed mm.

Der findes ikke essentielle kulhydrater... der bliver igen rodet rundt med at simple kulhydrater som sukker ikke er en god kilde. Men hvis formålet med kulhydraterne er at skabe et insulin peak, samt drage nytte af øget transport ind i musklerne (via glut4), så er hurtige kulhydrater lige sagen. Det er forresten helvedes svært at tage fedtmasse på ved indtagelse af kulhydrater post træning såfremt fedtindtaget holdes på et minimum. Der skal afsindige mængder kulhydrater til for at lipolyse forekommer i mennesker - specielt post træning.

Hurtige kulhydrater er sagen til at skabe et insulinspike, det er vi enige om. Men der hvor vi ikke er enige, er hvilke mængder der er nødvendige, og hvilke typer kulhydrater der er gode at anvende til dette.

Når det handler om hvorvidt man kan tage på af sukker, så synes jeg igen det er vigtigt at se på den sammenhæng, som kakao "måltidet" indgår. Med mindre man intet indtager i flere timer efter et kakao "måltid, så vil kakaoen blive fulgt op af et måltid indenfor 1-1½time efter træning. I dette måltid, vil der både være fedt, protein og yderligere kulhydrat. Dvs man tæsker en masse kalorier ned oven i de kalorier, som kakaomælken lige har leveret. Hvad mon der så sker? Der bliver med al sandsynlighed et substantielt kalorieoverskud, som kroppen ikke kan anvende på én gang, og resulatet er med stor sandsynlighed fedtdeponering i en omend begrænset udstrækning.

Forekommer dette jævnligt, kan jeg ikke se formålet. Det er som at skyde sig selv i foden flere gange om ugen <_<

Link to comment
Share on other sites

--->Craw,

Der er forskel på kalorier, og kalorier som er uden noget som helst næringsindhold, som fx sukkeren i kakao, har kroppen ikke ret meget at bruge til
Nu er kalorier jo en måleenhed og ikke en fødevare i sig selv. Du kan lige så godt skrive at der er forskel på en meter og en meter, eller en time og en time. Det du vist mener er, at der er forskel på kulhydrater, hvilket det jo ret beset er temmeligt svært at være uenig i ;)
Nej komplekse kulhydrater er næsten i alle tilfælde bedre at indtage end simple. Hvis dit argument er, at det er lethed eller nemhed, der afgør om den ene kulhydratkilde er at foretrække fremfor den anden, så er det vist en falliterklæring  Hvornår var det lige det blev svært at "planlægge" et måltid med havregryn 

Ja, jeg har heller aldrig påstået andet. Det, jeg skriver er, at hvis formålet er at fylde glykogendepoterne op, så er det ligegyldigt hvilken type kulhydrater der bruges - de kan fyldes op med både hurtige og langsomme. Derfor er jeg også enig med Cilius. Du læser mit indlæg uden at sætte det i sammenhæng med den tråd det er en del af.

At fødevarer, der indeholder komplekse kulhydrater er at foretrække af andre årsager er en anden historie :)

Kassein kan godt bruges, men sålænge intervallerne mellem måltiderne er på 2-3 timer er valle mindst lige så godt
Har jeg påstået andet ? Nej vel, jeg skriver blot at Kasein er en udemærket mulighed.
Slutteligt kan man fundere over hvor sundt det er at indtage 100gr sukker på én gang jævnligt. Det er næppe noget ens insulinfølsomhed har godt af, og i det lange løb kan det riskeres at give uheldige konsekvenser

Den påstand har jeg set snart 100 gange, men jeg har endnu aldrig set den underbygget. Kildehenvisning - tak.

Det eneste der burde være afgået ved døden, er fladpandede dogmatiske udsagn, som det ovenstående

Jeg ved ikke, hvorfor du har set dig sur på mit indlæg - men det må være din sag B)

Link to comment
Share on other sites

Craw:

Vi har vist haft den et par tusinde gange tidligere 

Forventer ikke vi bliver enige omkring mængden af sukker post workout indenfor overskuelig fremtid... det ville da også være frygtelig kedeligt.

Kan du ikke lige give et hint om, hvor den diskussion ligger begravet, for jeg synes den kunne være enormt spændende at læse! ;)

Link to comment
Share on other sites

Kan du ikke lige give et hint om, hvor den diskussion ligger begravet, for jeg synes den kunne være enormt spændende at læse! ;)

I arkiverne :) Kig tilbage i dette forum, og du finder sikkert en hel del diskusioner ;)

Blackmoore -> Sheikos træningsplaner er vist også begregnet til at indeholde to seperate pas på én dag, og ikke som det oftest køres herhjemme med ét langt pas om dagen. Derfor vil træningstiden per pas også mindskes :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke, hvorfor du har set dig sur på mit indlæg - men det må være din sag 
Diddley>

Tjah prøv at læse tilbage :confused2: DSB Harry kommer med en mængde gode pointer, som du forsøger at bestride, uden selv at bidrage med andet end uenighed....det synes jeg er rimelig barnligt og ukonstruktivt, hvorfor jeg responderede.

QUOTE 

Der er forskel på kalorier, og kalorier som er uden noget som helst næringsindhold, som fx sukkeren i kakao, har kroppen ikke ret meget at bruge til

Nu er kalorier jo en måleenhed og ikke en fødevare i sig selv. Du kan lige så godt skrive at der er forskel på en meter og en meter, eller en time og en time. Det du vist mener er, at der er forskel på kulhydrater, hvilket det jo ret beset er temmeligt svært at være uenig i 

Vi kan da godt diskutere semantik, hvis det er det du finder interessant :unsure: Men nu skrev du:

1) Cacaomælk bør ikke indgå i kosten, fordi der er unødvendige kalorier.

Jamen, hvis man skal bruge proteinen til at opbygge muskler og kulhydraterne til at opfylde glykogen-depoterne, så er de jo netop ikke overflødige. Kalorier er kalorier, uanset om de kommer fra havregryn eller cacaomælk.

Dvs du mener ikke der er forskel på hvilke typer kulhydrater/kalorier man indtager efter træning? Dit postulat er at kakaomælk er godt at indtage, og det er jeg og DSB Harry ikke enige i.
Ja, jeg har heller aldrig påstået andet. Det, jeg skriver er, at hvis formålet er at fylde glykogendepoterne op, så er det ligegyldigt hvilken type kulhydrater der bruges - de kan fyldes op med både hurtige og langsomme. Derfor er jeg også enig med Cilius. Du læser mit indlæg uden at sætte det i sammenhæng med den tråd det er en del af.

At fødevarer, der indeholder komplekse kulhydrater er at foretrække af andre årsager er en anden historie

Det er ikke lige meget hvilke kulhydrater man bruger, hvilket fremstår af de grunde der er nævnt i tidligere indlæg.

Den påstand har jeg set snart 100 gange, men jeg har endnu aldrig set den underbygget. Kildehenvisning - tak.

Det er af gode grunde svært at foretage undersøgelser af folks kostvaner over en årrække, og især hvis det drejer sig om at isolere en faktor som posttræningsernæring. Men man ved, at det er uhensigtsmæssigt hyppigt at indtage sukker, og især sukker i større mængder. Tager man det i betragtning, sammenholdt med at der er bedre alternativer, er der intet fornuftigt argument for at proppe sig med sukker, udover at skabe et insulinspike. Et sådant spike kan snildt laves med andre kulhydratstyper, hvor spiket er mere vedvarende og hvor kulhydraterne tilfører kroppen andet end blot energi.

1.000.000$ spørgsmålet er, om det i praksis giver nogen negativ forskel hypertrofimæssigt at bruge komplekse kulhydrater, som giver et langsommere (måske et par minutter) og mere vedvarende insulinrespons :confused2: ;) Mao. er det værd at tage et par minutters catabolisme og få noget fornuftigt i kroppen, eller skal man bare proppe sukker indenbords, få det hurtigste og højeste respons, med de uheldige følgevirkninger det kan have B)

Link to comment
Share on other sites

--->Craw

Tjah prøv at læse tilbage  DSB Harry kommer med en mængde gode pointer, som du forsøger at bestride, uden selv at bidrage med andet end uenighed....det synes jeg er rimelig barnligt og ukonstruktivt, hvorfor jeg responderede
NU beder jeg jo rent faktisk DSB om at fremkomme med argumenter for hans påstande. Hvis ikke jeg forholder mig reelt til hans argumenter, så bedes du venligst vise mig hvor.

Jeg er ikke ude på at skyde folk ned for deres indlæg, men når man sammenligner Cacaomælk med flæskesteg så skal man altså have noget at bakke det op med.

Dvs du mener ikke der er forskel på hvilke typer kulhydrater/kalorier man indtager efter træning? Dit postulat er at kakaomælk er godt at indtage, og det er jeg og DSB Harry ikke enige i.

Nej, mit postulat er, at cacomælk kan være en udemærket måde at få fyldt glykogendepoterne på under/efter træning. Snakker vi efter træning, kan jeg ikke forestille mig at havregryn skulle være videre godt, idet netop disse kulhydrater optages langsomt. Det argument fremfører DSB nu heller ikke, idet han foreslår havregryn tre timer FØR træning. Den metode kan sagtens virke, min pointe er alene at cacaomælk også kan, og at jeg synes det er nemmere.

Det er ikke lige meget hvilke kulhydrater man bruger, hvilket fremstår af de grunde der er nævnt i tidligere indlæg.
Det har du fuldstændig ret i, og det er også det jeg pointere vedvarende. Pointen er at en given fødevare altid skal vurderes ifht. formålet med at indtage den. Du kan ikke pr definition afgøre at den ene fødevare er bedre end den anden. Derimod kan en given fødevare være mere eller mindre hensigtsmæssig ifht. et givet formål.

Hvis vi ser på kulhydrater, som en del af dagens almindelige kost, så er fødevarer med komplekse kulhydrater absolut at foretrække, af en række forskellige årsager.

Hvis formålet er at få fyldt glykogendepoterne hurtigt op før/under/efter træning, er de simple kulhydrater at foretrække. Du ser jo heller ikke marathonløbere stoppe op undervejs og hive en skål havregryn ned i sækken :lol:

Det er af gode grunde svært at foretage undersøgelser af folks kostvaner over en årrække, og især hvis det drejer sig om at isolere en faktor som posttræningsernæring

Så det du skriver er, at du ikke har noget egentligt videnskabeligt til at bakke din påstand op med.

1.000.000$ spørgsmålet er, om det i praksis giver nogen negativ forskel hypertrofimæssigt at bruge komplekse kulhydrater, som giver et langsommere (måske et par minutter) og mere vedvarende insulinrespons  Mao. er det værd at tage et par minutters catabolisme og få noget fornuftigt i kroppen, eller skal man bare proppe sukker indenbords, få det hurtigste og højeste respons, med de uheldige følgevirkninger det kan have 

Det spørgsmål kunne jeg da også tænke mig at se svaret på. Hvis du har materiale om det, vil jeg gerne læse det igennem. :)

Link to comment
Share on other sites

Kan du ikke lige give et hint om, hvor den diskussion ligger begravet, for jeg synes den kunne være enormt spændende at læse!  ;)

I arkiverne :) Kig tilbage i dette forum, og du finder sikkert en hel del diskusioner ;)

Ja den er jeg med på ;) Jeg tænkte bare, om der måske var nogen, der havde en ide om, hvornår denne diskussion var blevet foretaget, om det var i dette forum (men det svarede du så på) eller om det var i en eller anden logbog, eller anden sammenhæng i øvrigt (emne titel?).

Jeg synes godt det kan være en nål i en høstak at finde sådan en diskussion, når man ikke kan søge.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke ude på at skyde folk ned for deres indlæg, men når man sammenligner Cacaomælk med flæskesteg så skal man altså have noget at bakke det op med.
Jeg synes egentlig sammenligningen er udemærket. Flæskesteg er en måde at få protein på, ligesom kakaomælk, og ligesom kakaomælk er der en mængde ekstramateriale, som ikke er nødvendigt. Fedt i flæskesteg, og sukker i kakaomælk.
Hvis formålet er at få fyldt glykogendepoterne hurtigt op før/under/efter træning, er de simple kulhydrater at foretrække. Du ser jo heller ikke marathonløbere stoppe op undervejs og hive en skål havregryn ned i sækken

Nu er vi heldigvis ikke marathonløbere, og behøver ikke tage hensyn til om madvaren føles tung i maven eller ikke :) Simple kulhydrater er ikke nødvendigvis at foretrække. Fx ville en smule kartoffel være ganske udemærket. Man kan da sagtens argumentere for simple kulhydrater efter træning, men der er så også forskel på simple kulhydrater fra fx frugt, og så forarbejdede kulhydrater som de forskellige sukkertyper.

Diskussionen gik på om kakaomælk var en god kulhydratskilde posttræning, og der vil jeg påstå at man sagtens kan finde bedre alternativer, og at det langtfra er nødvendigt at intage fx 1 ltr kakaomælk.

Jeg synes der konstant bliver skudt ved siden af målet mht. DSB Harrys indlæg. Det han skriver er, at såfremt ens kostplan er iorden, er der ingen grund til kakaomælk, da det rent faktisk ikke er nødvendigt! Glykogenlagrene bør være fyldt op allerede lang tid før træning, hvorfor det kun i begrænset omfang er nødvendigt at supplere med noget før og under træning. Efter træning argumenterer han for at man indtager Valleprotein, evnt med en smule kulhydrat, for at standse protein degradationen. Derefter er mit gæt, at man indtager et RIGTIGT måltid mad ca en time efter træning.

Denne tilgang er langt bedre end 1ltr kakaomælk af flere årsager:

1) Man får standset proteindegradation UDEN at indtage unødvendige og tomme kalorier.

2) Det muliggør at man kan få mere kvalitetsernæring i forhold til junkmad.

3) Man undgår potentielt skadelige insulinspring.

Derudover vil jeg også gerne så tvivl om hvor meget man egentlig dræner glykogenlagrene ved en almindelig ST eller SL. Mængden af sæt og gentagelser er begrænset, og det samme gør sig gældende for TUT. Derudover er pauserne mellem sæt generelt lange. Alle disse faktorer bevirker at kalorieforbruget og dermed forbruget fra glykogenlagrene sandsynligvis er begrænset. I lyset af dette, giver det om muligt endnu mindre mening at indtage store mængder kakaomælk.

QUOTE 

Det er af gode grunde svært at foretage undersøgelser af folks kostvaner over en årrække, og især hvis det drejer sig om at isolere en faktor som posttræningsernæring

Så det du skriver er, at du ikke har noget egentligt videnskabeligt til at bakke din påstand op med.

Tjah hvis du videnskabeligt set kan argumentere for at det er sundt at indtage 100gr sukker på en gang, så overlader jeg gerne gulvet til dig. Hvis du derudover kan udelukke at det kan have negative konsekvenser for individers insulinfølsomhed, så ser jeg også gerne belæg for den påstand.

Edited by Crawdaddy
Link to comment
Share on other sites

Det nærmer sig vist flueknepperi, og dybest set tror jeg ikke vi er så uenige. :)

Mit ærinde er ikke at promovere cacaomælk som det eneste saliggørende, og det mener jeg heller ikke jeg har argumentere for. Mit ærinde har været at påvise at cacaomælk er én måde at få dækket behovet for protein og kulhydrat på ifbm. træning. At der er andre måder at gøre det på, står vel ikke til diskussion.

Hvad angår kalorieforbruget ifbm. eks. HST, så mener jeg TJ anslog det til ca. 500-600 kalorier/timen excl. afterburn.

Som du kan se, har jeg ikke den helt store fidus til GI. Dermed ikke være sagt, at jeg mener man skal fylde sin krop med simple kulhydrater. Men, jeg synes hele teorien omkring GI lider under at fokusere mere på den enkelte fødevare end den sammenhæng den indtages i. En Marsbar indeholder eks. store mængder sukker, og burde derfor egentlig ligge højt på GI. Men, pga. fedtet der sænker optagelseshastigheden lægger den faktisk temmeligt lavt. I den sidste ende er det altså stadig det samlede antal kalorier der afgør om man tager på eller taber sig.

Derudover er det uhensigtsmæssige i langtidspåvirkning af insulin-spikes også temmeligt dårligt belyst. Jeg har som sagt påstanden fremført mange gange, især af forfattere til bøger om de ketogene diæter. Men jeg kender ikke til nogen undersøgelse, der påviser sammenhængen. Når det er sagt, så har man faktisk lavet en undersøgelse med fotomodeller, der viste at flere havde forstadier til type II diabetes, hvilket kunne underbygge din holdning. En egentlig konklusion lader dog vente på sig.

For overvægtige, der har problemer med at holde et stabilt blodsukker hen over dagen er GI relevant. For os andre mener jeg ikke det har den helt store interesse. :)

Link to comment
Share on other sites

Du har ganske ret Frisbee men det er faktisk ikke det snakken går på, men derimod om hvorvidt cacaomælk er gunstig/nyttig som en del af en diæt.

Craw har faktisk sagt (og meget fornuftigt) det der skal siges meeeen det glæder mig da at Diddley nærmer sig os andre, for nu hedder det jo sig "at hans postulat er, at cacomælk kan være en udemærket måde at få fyldt glykogendepoterne på under/efter træning" og det er jo sådan set det vi andre været inde på hele tiden, at det er en mulighed, men ikke den optimale.

De kære havregryn 3 timer sikre en jævn sukkertilførelse op til træning - og det gør de komplekse jo generalt det er jo derfor de er så vigtige dagen igennem - og dette burde være nok før træningen. Hvis man er af den overbevisning at man kan skovle et hovedmåltid lige inden træning og derved nå at fylde depoterne, så få man nok at føle, at ens blod bliver "forvirret" med evt opkast til følge (har faktisk prøvet det i min spæde opstart som fitnessudøver, ikke så fedt) :(

Link to comment
Share on other sites

jeg ved nu ikke hvor slemt det er med insulinspiket post workout... jeg har sgu læst mange der mener at det kan være en fordel, især i forhold til transporten af protein/kreatin ind i musklerne

But all that said, for tiden vil jeg da hellere have 40 gram whey og 40-50 gram druesukker post workout end cacao'en :)

Link to comment
Share on other sites

--->DSB

Kunne du ikke lige prøve at vise mig, hvor i mine indlæg jeg argumenterer for at Cacaomælk er den optimale måde at fylde glykogendepoterner op på.

Se eks. nedenstående klip fra mine indlæg

Nej, mit postulat er, at cacomælk kan være en udemærket måde at få fyldt glykogendepoterne på under/efter træning.
Den metode kan sagtens virke, min pointe er alene at cacaomælk også kan, og at jeg synes det er nemmere.
Personligt drikker jeg det aldrig, men derfor kan det godt være en udemærket kilde

I øvrigt gik den oprindelig diskussion slet ikke på glykogendepoter, den gik på indtagelse af protein.

Du skal være velkommen til at referere til mine indlæg, men så skal du gøre det ordentligt. :angry: :angry: :4whip:

Link to comment
Share on other sites

Nej Frisbee emnet er som overskriften viser - cacao under træning - og faktisk hverken før eller efter som vi godt nok har bredt os til :)

Diddley;

Jamen, hvis man skal bruge proteinen til at opbygge muskler og kulhydraterne til at opfylde glykogen-depoterne, så er de jo netop ikke overflødige. Kalorier er kalorier, uanset om de kommer fra havregryn eller cacaomælk.

Det var da én :blink:

Link to comment
Share on other sites

--->DSB

Diddley;
Jamen, hvis man skal bruge proteinen til at opbygge muskler og kulhydraterne til at opfylde glykogen-depoterne, så er de jo netop ikke overflødige. Kalorier er kalorier, uanset om de kommer fra havregryn eller cacaomælk.

Det var da én

Hvor i ovenstående sætning ser du at jeg skriver eller overhovedet giver udtryk for at Cacaomælk skulle være en optimal løsning.

Slår det dig ikke, at det er underligt, at jeg ikke selv bruger det, hvis jeg synes det er optimalt ? Cacaomælk er trods alt ikke det dyreste kosttilskud på jorden <_<

Link to comment
Share on other sites

Nu sad jeg lidt her igår og funderede over, om man ikke burde indtage cacao under sin træning, eller for den sags skyld anden proteinrig drik istedet for normalt vand - eller en kombination mellem vand og proteindrik.

For det forskningsresultat viste jo, at dem der indtog cacao to timer efter træning opnåede 10% styrke mindre end dem som optog det lige efter træning, hvis jeg altså husker rigtigt  :) Men hvis ens træning nu varer to timer, så vil der jo i teorien også gå to timer, før netop de trænede muskler i starten af træningen vil få det protein input, så jeg vil da næsten tro, at man ville kunne opnå endnu bedre resultater - 5-10% i forhold til dem som kun tager det lige efter træning. Og altså 15-20% i forhold til dem, som først tager det 2 timer efter... altså reelt 4 timer, for f.eks. ben som bliver trænet i starten af sit program.

Jeg går udfra det ikke er helt forfriskende KUN at drikke cacao under sin træning, men så istedet varierer det med at først drikke cacao, og så drikke lidt vand bagefter. F.eks. tage 1L cacao med under træningen og så ½ L vand, og igen efter træning indtage noget proteinholdig væske, så man er helt proteinholdig  ;)

Tror I det har noget på sig med at man kan opnå endnu bedre resultater ved dette?

Jeg stryger gerne før og efter, jeg var lidt hurtig på tasterne B)

Men når man læser de to første linier i denne tråd handler det ikke kun om cacaomælk

Det var bare det jeg prøvede og sige :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Michal Sørensen>

> Crawdaddy

Spiser du virkelig ikke noget 2-3 timer før træning?

Joda. Jeg spiser 2 timer før træning, og så snupper jeg en enkelt banan lige inden jeg går igang. Efter træning får jeg 50gr valleprotein, og en time efter et komplet måltid :wave:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share