Pavel Tsaoulines 5-4-3-2-1 program


GadeDrengen
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige et par spørgsmål til Pavel Tsaoulines 5-4-3-2-1 program.

Er der nogen af jer der har prøvet det?

Jeg havde tænkt at teste det, når jeg er færdig med en omgang Hatfields Cycle her om 2 uger, og det vil blive på de 3 store Squat, Død og Bænk.

Mit andet spørgsmål er så, er det til at følge i de 8 uger? Jeg syntes umiddelbart at programmet virker noget vildt, progrations mæssigt fra dag 1 til dag 56...

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes umiddelbart at programmet virker noget vildt, progrations mæssigt fra dag 1 til dag 56...

Hvis du har downloadet et regneark, skal du være opmærksom på at det kan være udregnet i pounds, og således bliver progressionen dobbelt så stor fra gang til gang. Je gskal ikke kunne sige om det er tilfældet, men jeg mener selv at have kigget på et regneark med 5-4-3-2-1, og der var progressionen så vild at det kun kunne have været for folk der løftede pounds og ikke kg :)

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

Kan sku ikke finde den tråd nu :angry: Det var en tråd, hvor der var postet en fandens masse træningsprogrammer i WinZip, og alle programmerne var postet af den samme bruger... Måske det kan hjælpe...

Jeg glæder mig virkelig til den søgefunktion kommer til at virke...

Link to comment
Share on other sites

Øhh... den der stigning er da totalt sindssyg?? <_<

Jeg kan måske tage 10 kg i 10 reps med dumbell curl og det vil så sige at jeg uge 1 dag 1 skal tage 5 reps á 10 kg, hvor jeg så i uge 8 dag 1 skal tage 32,5 kg med 5 reps???

Jeg har personligt meget svært ved at se hvordan det kan være muligt... men nu syntes jeg pludselig også det kunne være fedt, at høre om der er nogen som har prøvet det, for ellers kunne det være, at jeg skulle smide det ind i mit nye program her om et par uger :)

Edited by Night Flash
Link to comment
Share on other sites

En anden ting jeg lige tænkte på; programmet er jo designet til styrkeløft, men hvis man stiger så meget i styrke, så kan man vel overfører det til muskelvækst efter endt træningscyklus ved blot at vende tilbage til et andet program og benytte 8 reps for at få maksimal muskelvækst... ifg. mol's udregning af reps vil man så herefter kunne tage ca. 30 kg i mit tilfælge med biceps curl... hmm... :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Øhh... den der stigning er da totalt sindssyg?? 

Jeg kan måske tage 10 kg i 10 reps med dumbell curl og det vil så sige at jeg uge 1 dag 1 skal tage 5 reps á 10 kg, hvor jeg så i uge 8 dag 1 skal tage 32,5 kg med 5 reps???

Jeg har personligt meget svært ved at se hvordan det kan være muligt... men nu syntes jeg pludselig også det kunne være fedt, at høre om der er nogen som har prøvet det, for ellers kunne det være, at jeg skulle smide det ind i mit nye program her om et par uger 

¨

Programmet er ikke beregnet til isolationsøvelser, hvor man bruger relativ lav vægt ift. flerledsøvelser!

Hvis du smider din dødløft 10rm ind, så vil du se at stigningen er meget mere realistisk ift. vægten, da der benyttes en stigning i kg ikke i procenter :)

Synes dog også at stigningen ser lidt vild ud, hvis man sætter sin bænkpres 10rm ind men alligevel opnåelig. Ville være sjovt at høre, om der var nogen herfra, som havde gennnemført det :confused2:

---

Har lige sammenlignet lbs og kg regnearkene og med det i kg vil du pga. afrundingen ende omtrent 2,5kg højere. Det er alligevel en del, når man er oppe omkring og over sine xRM's. Så jeg ved ikke hvilke et, der vil være mest optimalt at bruge... :unsure:

Edited by simondj
Link to comment
Share on other sites

HejZa, jeg havde jo planlagt at prøve det, men efter jeg brugte næsten en hel nat med at læse div. Trænings log, blev jeg sindssygt inspireret og tændt på at gå i gang med Boris Sheiko - Beginners training program 1. så de næste 4 uger er det det der står på programmet…

Men for satan da, Tsatsouline 54321 skal sku’ prøves på et tidspunkt, for det ser vildt ud...

Jeg vender tilbage B)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige ændret programmet, så det passer med den korrekte mænge kg, altså 2,25 kg og ikke 2,5 kg! Man kan så istedet runde op/ned ved de steder ved ~,5 kg, afhængigt af hvor hårdt man syntes programmet er på ens krop, og så ved 0,25/0,75 runder man jo til nærmeste!

Tsatsouline_54321_2_25_kg.xls

Edited by Night Flash
Link to comment
Share on other sites

Det program jeg linker til er med de rigtige stigninger (5/2,2=2,272727....)

Forskellen er at det automatisk runder af til nærmeste 2,5 kg, da det er det naturlige spring i de fleste bænkpress. Men forøgelsen er rigtig.

Edited by stegger
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share