876 pound bænkpres


Thomas J
 Share

Recommended Posts

Jeg er da også dybt imponeret over løftet og har set det se første 20 gange - trøje eller ej er en kæmpe præstation. Men I må da give mig ret i at han får andet end "en smule" hjælpe fra trøjen. Det var ikke ment som (endnu) et angreb på udstyrsløft :)

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig hjælper trøjen. Problemet er bare at folk på en eller anden måde har fået ind i hovedet at man som løftemotionist skal kunne sammenligne sit Bænkpres med eliten. De 2 løft er forskellige på flere måder så at forkaste en stor præstation blot fordi det er sat under et andet regelsæt giver ikke megen mening. Det står ikke skrevet nogen steder at alt skal være sammenligneligt med hvad man selv går og laver.

SAS--> Det handler ikke om at et trøjeløft er bedre end et raw løft eller omvendt. De to ting skal ikke sammenlignes som Torben F. Skriver.

Han skal håndtere vægten. Han kan ikke løfte den uden trøjen men den stabilitet og balance det kræver er ikke noget trøjen giver. Endvidere er der et enormt krav til triceps styrke i den øverste ½del af løftet.

Link to comment
Share on other sites

Herkules - Hvis der blot var én god grund til at man skal have bænkprestrøje på, men det er der ikke, derfor er det fladt. Cykling ville også være fladt hvis de måtte have en lille hjælpemotor på. Så siger folk "ja men det kræver en masse teknik og lockout styrke at løfte med trøje", men hvad så, det ville kræve en masse balance at bænke liggende på en bold, men det er der sjovt nok ingen der vil.

Link to comment
Share on other sites

Det du er inde på der, om hvorvidt udstyr har sin berettigelse eller ej, er en anden diskussion. Jeg synes også det er en skam der er så stor forskel mellem de forskellige forbund og jeg er da enig i at sporten ville stå stærkere hvis det hele kommer under samme paraply med samme regelsæt vedr. udstyr osv. Hvor grænsen så skulle sættes må være op til andre at debattere på plads. Det handler jo også om penge og at Inzer og Titan i stor grad er med til at få hjulene til at gå rundt rent økonomisk.

Det jeg blev lidt irriteret over var at en stor præstation pludselig skulle forklejnes (af nogen af deltagerne i debatten) pga. en bænkprestrøje. Evnen til at bruge trøjen og den mængde af specifik træning der har skullet til for at kunne lave løftet er der ingen der sætter pris på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes bare at det eneste der skulle sættes pris på var evnen til at bænkpresse, og ikke alt muligt andet. I vægtløftning er der ingen snydedragter, der giver penge til sponsorer og producenter, men det er alligevel mange gange større end styrkeløft. Det burde da være forbilledet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes bare at det eneste der skulle sættes pris på var evnen til at bænkpresse, og ikke alt muligt andet. I vægtløftning er der ingen snydedragter, der giver penge til sponsorer og producenter, men det er alligevel mange gange større end styrkeløft. Det burde da være forbilledet.

Jeg sætter da helt klart også mest pris på et raw løft for der kan jeg direkte se hvor meget den enkelte løfter og ikke overveje om det er 5 eller 50kg trøjen hjælper. Når det så er sagt kan jeg også sagtens sige at det er et løft med trøje på er fedt. Det ville være fedt hvis der var flere raw-stævner, men når der nu ikke er skal der vel bare trænes specifikt efter trøje og udnytte den så godt som muligt. For mig er raw og med trøje to forskellige ting.....det er bare trist man kun kan stille op i den ene.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Det er en joke og det er til grin, så mange kg han hente i den trøje. Jeg er enig med det, som Søren W skriver og mener at det er på tide at DSF overvejer om bænkprestrøjer er vejen frem. Jeg mener, at de er forbudt i nogle af de europæiske lande.

Jeg synes ikke, at det er godt for sporten, at der mange der henter så mange kg i en trøjen, at de ikke kan lette stangen fra brystet, når de ikke har en bænktrøje på, altså hvis den samme vægt er på stangen.

Næsten alle løfter i trøje til stævner, og det kan derfor være svært at være konkurrencedygtig, nårman løfter uden trøje. I min vægtklasse henter alle mellem 10 og 35 kg, men alligevel vælger jeg at løfte RAW i bænk fra nu af.

Link to comment
Share on other sites

Det er en joke og det er til grin, så mange kg han hente i den trøje. Jeg er enig med det, som Søren W skriver og mener at det er på tide at DSF overvejer om bænkprestrøjer er vejen frem. Jeg mener, at de er forbudt i nogle af de europæiske lande.

Jeg synes ikke, at det er godt for sporten, at der mange der henter så mange kg i en trøjen, at de ikke kan lette stangen fra brystet, når de ikke har en bænktrøje på, altså hvis den samme vægt er på stangen.

Næsten alle løfter i trøje til stævner, og det kan derfor være svært at være konkurrencedygtig, nårman løfter uden trøje. I min vægtklasse henter alle mellem 10 og 35 kg, men alligevel vælger jeg at løfte RAW i bænk fra nu af.

Hmmm, måske skulle vi overveje at starte en hel RAW-bevægelse indenfor dansk styrkeløft. Jeg er ihvertfald med på det. B)

Link to comment
Share on other sites

Udover det så er elastik-træning sikkert fint nok, det tvinger jo eksplosivitet ud af én.

Præcis B)

Og roder man lidt med WSB, så giver kæder og bands lidt flere muligheder for ME-øvelser.

Og så er det altid underholdende at se folks udtryk i ansigtet når man roder med elastikkerne til især bænkpres, nok fordi mit center mest af alt satser på fitnessegmentet... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share