876 pound bænkpres


Thomas J
 Share

Recommended Posts

Jeg troede ellers lige at grænsen i bænkpres med super-high-tech trøjer lå omkring de 800 pounds. Men nej, det gør den IKKE. Scot Mendelson har lige bænket 876 pounds (kun små 2 kg fra 400 kg barrieren). Det er sgu da fucking sygt at ligge sig ned på en bænk og tage næsten 400 kg ud. Super-high-tech bænkpres trøje eller ej.

Check selv her:

http://www.lentv.net/scot_mendelson_venice..._beach_ca_7.htm

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Det er jo ikke engang sjovt - efter min smag.

Hvad mener du ?? Vi snakker om en mand som har bænket 325 kg UDEN bænkpres trøje. At han så tager 398 kg med en super duper bænkpres trøje, synes jeg er mindst ligeså imponerende.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hvad jeg mener?

Jo - efter min smag - så synes jeg, at alt udstyr der posistivt bidrager til øgede løft, er tåbeligt. Det er klart at visse "statiske" hjælpemidler er nødvendige, således at kroppens udsatte dele beskyttes (f.eks. knæbind). Men intet hjælpeudstyr burde kunne bidrag positivt til øget løft.

For at stille det med person x

x kan uden hælpemidler potentielt tage 200 kg. Men hans knæ er for udsat til dette, så han har kun taget 175 kg.

Jeg går ind for at hælpemidlerne skal være tilladt således at han kan tage sit potentielle maks på 200 kg.

Men hvis samme person kommer i en squatdragt og nu pludselig kan tage 250 kg - så er det latterligt. <_<

:)

Link to comment
Share on other sites

For at gøre en lang historie kort.....du går ikke ind for udstyr som hjælper løfteren unødigt. Det gør jeg heller ikke, men jeg kan sagtens sætte pris på et løft lavet i udstyr alligevel.

Mendelson er UHYRE stærk. Med et RAW bænkpres på 325 kg, så er han den person i verden som har lavet mest UDEN trøje. Og derudover skal man huske at trøjen ikke gør alt arbejdet. Det er jo ikke sådan at man får 50 kg foræret. Man skal have ekstrem stabilitet og lockout power.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

:blink:

Der er sq skrald på den koncentriske fase, når man tænker på, hvor meget vægt han leger med.

Næsten ligegyldigt, hvad trøjen giver, så synes jeg sq også det er imponerende, at han ligger med små 400 kg. på armene. Det er jo mere end 3 Amin Jensen'er. :lol:

:mandance: :mandance: :mandance:

Link to comment
Share on other sites

Synes nu stadig at dette er det mest imponerende bænkpres. Men idag er der mange flere der bænker over 300kg end der er, som løfter over 900lbs i dødløft som KAZ. Men jeg synes det er lidt mærkeligt, når folk begynder at bænke mere end hvad han (og næsten alle andre!) dødløfter :unsure:

Scott havde et forsøg på 900.58lbs som kom 2/3 op!! :o

The first man to ever Bench Press 300kg.. Kaz style- back flat on bench.. no shirt.. bar paused on chest for a few seconds before pushing..

bench.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nogen grund til at han brugte så ekstrem lang tid til den excentriske fase?

Jeg tror godt du kan forvente, at sænker man ikke små 400 kg til det korrekte sted på brystet, så kommer den IKKE op igen. Og i en trøje er det noget sværere at ramme det rigtige sted. Så det skal ikke gå alt for hurtigt.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Nogen grund til at han brugte så ekstrem lang tid til den excentriske fase?

Jeg tror godt du kan forvente, at sænker man ikke små 400 kg til det korrekte sted på brystet, så kommer den IKKE op igen. Og i en trøje er det noget sværere at ramme det rigtige sted. Så det skal ikke gå alt for hurtigt.

Thomas

Thanks for forklaringen - det giver fin mening. :)

Link to comment
Share on other sites

Squatdragter og bænkprestrøjer er til grin og der burde oprettes et seriøst forbund hvor de ikke var tilladt. De har absolut ingen berettigelse da deres eneste formål er at give løfteren flere kg på stangen. Knæbind kan diskuteres lidt, for de giver også kg pga. deres elasticitet, men samtidig beskytter de også en hel del mod skader. På den anden side kan man argumentere for at de ikke er nødvendige når nu man kan se vægtløftere gå helt i kælderen uden. Igen kan man sige at der løftes flere kg i squat og at skadespotentialet derfor er større. I hvert fald ville de være tilladt i mit forbund :)

Desuden mener jeg at squatdragter og bænkprestrøjer faktisk øger risikoen for skader da de kan gå i stykker midt under et løft, og som oftest hvor presset er størst. Sidste gang jeg var til stævne (divisionsturnering) skete det hele to gange, den ene gang i bunden af et 260 kg squat og anden gang under bænkpres. Hvis spotterne er meget dygtige og opmærksomme sker der ingen skade, men i mange tilfælde går det simpelthen for stærkt til at de kan nå at gøre noget og så kan der ske slemme ting for løfterne.

Ydermere er det også tvingende nødvendigt at eliminere udstyret hvis sporten skal vokse og måske blive en olympisk disciplin. For det første virker det for ikke indviede meget mærkeligt at man skal snyde med udstyr for at give indtryk af at kunne løfte mange kg og det afskrækker nok mange at de skal ud og investere en masse penge i udstyr der egentlig ikke er nødvendigt.

Udstyret spænder også ben for håbet om at komme på det olympiske program, én af reglerne for en olympisk disciplin er at udøveren ikke må få hjælp på mekanisk vis (jeg kan ikke huske den direkte ordlyd og kunne heller ikke finde den) og en elastisk dragt der spændes op er hjælp på mekanisk vis.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Kedligt Trøjeløft - Imponerende raw bænk!

Men bænkpres trøje føj for helvede :angry: spark den trøje af helvede til :angry:

PS - Thomas J er han en WSB mand?

Link to comment
Share on other sites

Slap af en banan back han laver der..... :o

Så ik ud til han kunne bevæge sig ret meget i den trøje :blink:

Jeg tror jeg har samme Newton tryk når jeg bænker 115 med mine lange arme :tongue:

han flytter den jo nærmest kun 20cm :thumb_down:

men stadig den man må være sindsyg stærk, bare at kunne køre den vægt excentrisk på den måde, damn

:respekt:

Devito

Link to comment
Share on other sites

Har lige lidt billedsprog til den sammenligning(ROM)......

Et smut i dyreverdenen :)

Han er en T. rex

jeg er en orangutang

(str. af dyrene skal ik lige tages i betragtning, der er armene der tæller ;) )

:w00t: :lol: :lol: :lol: :lol: :tongue:

Devito

Link to comment
Share on other sites

Sikke et løft. Det er helt utroligt at han kan håndtere den slags vægt. Det er virkelig lidt at en præstation i mine øjne.

At den første reaktion på det imponerende løft er:” jamen han brugt trøje og det er lamt for sådan er mainstream holdning på mol” siger mere brugerne end om præstationen

Link to comment
Share on other sites

Forresten så undrede det mig en anelse: Nogen grund til at han brugte så ekstrem lang tid til den excentriske fase? Det var da mindst dobbelt så lang tid, som jeg normalt har bemærket andre gøre i SL.

Det er fordi han han bruger kræfter på at trække stangen ned fordi han bruger trøje ;)

Jeg kan ikke rigtigt relatere til eller forholde mig til et løft når det er sat med trøje <_< Omtrent lige så imponerende som bænkpress i smithstativ <_<

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Sikke et løft. Det er helt utroligt at han kan håndtere den slags vægt. Det er virkelig lidt at en præstation i mine øjne.

At den første reaktion på det imponerende løft er:” jamen han brugt trøje og det er lamt for sådan er mainstream holdning på mol” siger mere brugerne end om præstationen

Kunne ikke udtrykke min holdning bedre!!. ;)

Link to comment
Share on other sites

Sikke et løft. Det er helt utroligt at han kan håndtere den slags vægt. Det er virkelig lidt at en præstation i mine øjne.

At den første reaktion på det imponerende løft er:” jamen han brugt trøje og det er lamt for sådan er mainstream holdning på mol” siger mere brugerne end om præstationen

Kunne ikke udtrykke min holdning bedre!!. ;)

Herkules: Han kan ikke håndtere den slags vægt, det er derfor der skal drastiske hjælpemidler i brug...

Er det løft han laver med trøje flottere end det han laver uden trøje? Bliver et løft mere flot fordi man tager en trøje på?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke rigtigt relatere til eller forholde mig til et løft når det er sat med trøje  Omtrent lige så imponerende som bænkpress i smithstativ 
Det hersker ingen tvivl om at der er forskel på et bænkpres med og uden trøje. For mig at se er det 2 helt forskellige disipliner. Derfor synes jeg at der er mærkeligt at folk bliver ved med at sige hvor meget trøjen giver osv osv. Ja, selvfølgelig giver trøjen en hel masse, og det er også meningen når man løfter med udstyr.

Og at folk ikke synes at et trøje-bænkpres tæt på 400 kg er imponerende, må jo være deres sag.

Er det løft han laver med trøje flottere end det han laver uden trøje? Bliver et løft mere flot fordi man tager en trøje på?

Nej, overhovedet ikke. Det er imponerede MED trøje. Og kan overhovedet ikke, for mig at se, sammenlignes for med et RAW-løft.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share