Arnes log - 3 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

Jeg havde besøg i dag af Per Munch fra Politiken - det skulle der komme en artikel ud af -  den bliver bragt den 21/12.

Nu ved jeg ikke hvor meget erfaring du har med pressen, men jeg vil råde dig til at bede om at få artiklen (eller i det mindste dine citater) til gennemlæsning inden den trykkes. Uden at det behøver være i ond mening, er det ikke altid journalisterne opfatter tingene på samme måde som man selv gør.

Et lille velment råd - og et stort tillykke! :xmas:

Det har vi aftalt - på jounalistens forslag :) Ellers havde jeg forslået det selv - jeg er har gjort mig brogede erfaringer med jounalister tidligere <_<

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 652
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg havde besøg i dag af Per Munch fra Politiken - det skulle der komme en artikel ud af - den bliver bragt den 21/12.

Hey Arne lige et dumt spørgsmål... kommer artiklen til at handle om dig og dit vægttab? :)

Hvis du har tid og lyst er vi flere der skal træne her den 20. men det har du vel set... kunne være hyggeligt hvis du var med ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde besøg i dag af Per Munch fra Politiken - det skulle der komme en artikel ud af - den bliver bragt den 21/12.

Hey Arne lige et dumt spørgsmål... kommer artiklen til at handle om dig og dit vægttab? :)

Hvis du har tid og lyst er vi flere der skal træne her den 20. men det har du vel set... kunne være hyggeligt hvis du var med ;)

Jep Zoa - du må til at følge lidt mere med i loggen her du :lol:

Mht. den 20 - jeg vil overveje det positivt hvis det bliver på IFI...

Link to comment
Share on other sites

TJs alternative hypertrofiprogram, uge 1, dag 3 og 4

Jep, jeg blev nød til at slå 2 dages træning sammen til en.. Here goes:

Dødløft:

10 singler af 86 kg

1 x 5 x 76 kg - ups, havde læst forkert

4 x 5 x 56 kg

Singlerne var ikke så tunge - men det kunne da mærkes til sidst - sidste sæt af 5 x 5 var småtungt ;)

Miltary press:

10 singler af 26 kg

5 x 5 x 23,4 kg (Tecnogym stang...)

Singlerne for lette - 5 x5 et passende sted at begynde

Pull down:

3 x 8 x 47,5 kg

Fint nok

Close grip bænkpres:

3 x 8 x 38,4

Småtungt sidste sæt - ok startvægt med andre ord

DB curls:

3 x 8 x 9 kg

Programmet sagde 8 - men det gad jeg ikke - 9 kg var også helt ok - ikke tungt overhovedet

DB incline press:

3 x 8 x 16 kg (side)

Så havde jeg heller ikke lyst til flere presøvelser i dag B)

Goodmornings:

3 x 8 x 33,4 kg

Kunne ikke rigtigt mærke de 33,4 kg - men derimod at mine posteriorkæde ikke syntes det var sjovt at blive brugt mere i dag B)

Chrunch maskine:

3 x 8 x 45 kg

Intet at bemærke

Egentligt fedt med noget volumen! 4 x :banana: for en god gang træning!

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde besøg i dag af Per Munch fra Politiken - det skulle der komme en artikel ud af - den bliver bragt den 21/12.

Jeg glæder mig også til at læse artiklen. Det er mit indtryk, at man normalt ikke behøver at være på vagt over for, at PM fordrejer udtalelserne - men på én eller anden måde kommer alle PM's artikler til at handle om hans 2 børn - en dreng og en pige - vi ved, hvad de hedder, hvad de tænker og meget mere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde besøg i dag af Per Munch fra Politiken - det skulle der komme en artikel ud af - den bliver bragt den 21/12.

Jeg glæder mig også til at læse artiklen. Det er mit indtryk, at man normalt ikke behøver at være på vagt over for, at PM fordrejer udtalelserne - men på én eller anden måde kommer alle PM's artikler til at handle om hans 2 børn - en dreng og en pige - vi ved, hvad de hedder, hvad de tænker og meget mere.

Ja han nævnte dem også lige da han var her - men en gennemført sympatisk fyr :)

Link to comment
Share on other sites

Spinning- udholdenhed., den 13/12

Meget talende instruktør - talte dog mest om, at vi skulle passe på at det ikke blev for hårdt... :blink: Det står efterhånden klart for mig, at der er flere seperate publikumsgrupper i Parken, med hver deres instruktører - og i dag var jeg gæst hos en af de andre....

Programmet var sådan ok - meget jævnt og med meget få temposkift - antitesen til en Lasse Traff time... I de sidste 10 minutter kom der dog lidt pres på fra podiet.

Jeg kørte mit eget ræs - kørte efter et lille 7 tal siddende - og efter 8 stående.

Fin træning, (som også skabet et lille doms frit "vindue" på dagen) med et pulsgennemsnit på 153 = 82 % relativ intensitet. God lille spurt til sidst.

3 x :banana:

post-12-1071333241.gif

Link to comment
Share on other sites

Haha - "lækker" time du involverede dig i :lol: ... men ja, man får øjnene op for at der er andet klientel som ikke liiiiiige har samme målsætning som een selv... oplevede det jo selv idag - men ret lærerigt synes jeg faktisk.. .det var en rimeligt god time jeg var tiil

Link to comment
Share on other sites

En anden "sjov" ting ved den time i går . Instruktøren har lavet sin egen "Julekalender". Under udstrækningen gav han et resume af et afsnit af "Matador" - det gør han så 24 gange i løbet af december....

Nå men mit pulsur sagde 1320 Kcal - så hvad f....

Link to comment
Share on other sites

Fotosession til Politiken, morgenspin og styrketræning - herunder en opvisning i manglende evne til at løse simple regnestykker - og der må gerne grines under denne del...

Foto

Fotograf Tinar Harden fra Politiken ville gerne have et "action" billede til artiklen på søndag. Derfor kørte jeg i dag en spinningtime uden for nummer... Nu gik det ikke anderledes end at hun fandt lokalet for mørkt - så det blev til et billede tage på crosstraineren i stedet...

Men når jeg nu var omklædt, så kunne jeg ligeså godt køre timen :xmas:

Spinning

Det var en meget stille og rolig II time. En del siddende arbejde i mellemtakt omkring 80 rpm, samt en del både siddende og stående arbejde ienkelttakt omkring 60 rpm. Meget få temposkift og intet hurtigt arejde stående.

Jeg tog det reletivt roligt, timen var "uden for nummer" og jeg skulle styrketræne bagefter. Jeg gave den en smule mere gas de sidste 15 minutter, men det var stadig moderat arbejde. Gennemsnitspulsen, fratrukket den ret lange opvarmning, endte på 149 og jeg kom ikke højere end 159. 896 Kcal sagde pulsuret. 2 x :banana: for den del

Styrketræning - TJs alternative hypertrofiprogram, uge 2, dag 1

Jeg skulle squatte i dag. Så min noget sammenflikkede box blev stillet op. De 10 singler gik ad helvede til - jeg syntes det var meget tungt, og jeg kom faktisk kun ned at sidde rigtigt 4-5 gange. 5 x 5 arbejdet var også meget tingt, jeg fattede ikke at 2,5 ks øgning kunne betyde så meget....

Hoosier var der også - og vi skulle dele stang til dødløft. "Hvor meget skal du have på i Rumænsk dødløft Arne? " spurgte hun lige efter mine sidste 5 rep i squat. "52,5 kg lige som der er på stangen nu". Tænkepause, rynket bryn hos Kathrine... "Der er altså 62,5 kg på Arne...." :bigsmile: :o :lol: -

Og det var der jo.... tror pokker det hele havde været tungt, sidste sæt i 5 x 5 var lige stil skraldespanden... singlerne havde været med 82,5 i stedet for 72,5 og 5 x 5 altså også med 10 kg for meget. Og her er det så at der meget gerne må grines..... :xmas: :xmas:

At jeg kom igennem de 5 x 5 så godt som jeg gjorde, betyder nok at jeg beholde den vægt på næste gang, og så øge derfra - så der var noget godt ved det lille "regneuheld" :lol:

Nå, dagens menu i hurtig opstilling:

Boxsquat:

1 x 1 x 83,4 kg

Squat:

5 x 5 x 73,4kg

Rumænsk dødløft:

3 x 8 x 53,4 kg

Barbel curls:

3 x 8 x 20 kg Programmet sagde 17 kg - men jeg er blevet stærkere i den øvelse siden jeg sidst lavede den... :tongue:

BB row:

3 x 8 x 35 kg

Det var så det. En trods alt god træning, inkl "regnefejlen", 3 x :banana: for det :xmas:

post-12-1071492199.gif

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

Hej Arne

Du er hverken den første eller sidste til at lave det nummer :lol: Fedt at du kunne løfte det alligevel, som du selv siger er det nogen gange godt at snyde sig selv:

Ignorance is bliss :)

NB. Hvad sagde SATS til dit lille brev ang. rigtig stang m.m.?

Link to comment
Share on other sites

NB. Hvad sagde SATS til dit lille brev ang. rigtig stang m.m.?

Jeg har ikke noget svar endnu Martin - venter stadig i behersket spænding...

Morgsnspinning, den 16/12

Timen jeg ikke skulle havet kørt. Jeg overvejde at blive hjemme - kroppen havde slet, slet ikke lyst til noget. Tog afsted alligevel. Under opvarmningen var jeg allerede i krise efter 7-8 minutter. Jeg fik hevet mig selv op til en nogenlunde indsats i det meste af timen - men under det sædvanlige 20/20 arbejde til sidst - det er blevet en tirsdagstradition - var jeg virkelig slatten.

Den squat mv. om mandagen trækker altså tænder ud på min cardiovandte krop - og det skal jeg tage alvorligt. det kan goidt gå at køre tirsdag morgen - men ikke når jeg ogs har kørt spinning mandag.

Det gode ved at komme afsted var hjemturen gennem Fælledparken i morgensol :)

1 x :banana: - mere kan det ikke blive til :xmas:

post-12-1071568574.gif

Link to comment
Share on other sites

Jeg fryser og er lidt snottet. Alle træningsaktiviteter er midlertidigt udsat i afventen af bedre omstændigheder :xmas:

Hej Arne,

Jeg skal til at købe nyt pulsur(helst polar). Hvad kan du anbefale, helst med software.?

God bedring, forresten :bigsmile:

Niske

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bidt i det sure æble og udsat træningen endnu en dag - det passer mig i den grad ikke - møg mikrober :angry:

Jeg haer fået Politikens artikel til gennemsyn - den er 100 % loyal, men jeg lev grebet af en smule blufærdighed - men i kommer den. det bliver dog først den 4/1.

Link to comment
Share on other sites

Hej Niske,

- skal du bruge det til cykel-computer også - eller er det primært som pulsur!!!??

Kun som pulsur. Mit nuværende, Polar M22, er ved at være godt brugt, og tænkte mig at opgradere. Er lidt af et gearhead, og eeeelsker at læse manualer, osv. <_<

Arne>>> Tak for hjælpen. Vil kigge nærmere.

Niske

Link to comment
Share on other sites

Min log er lidt tynd i øjeblikket. Ikke så mange historier og refleksioner Der forgår meget i mit lille hoved - men det er positivt og det går mod lysere tider - så logen skal nok vende tilbage i gammel stil snart :xmas:

Endelig træning igen :xmas:

Styrketræning i Parken:

Bænpres:

10 x 1 x 52,5 kg

5 x 5 x 45 kg

Miltary press:

10 x 1 x 27,5 kg

5 x 5 x 22,5 kg

Chrunch maskine

8 x 3 x 22,5 kg (anden maskine en normalt)

Closegrip bænkpres:

3 x 8 x 40 kg

Forklaring på programmet i morgen i forbindelse med næste træning.

3 x :banana: Især bænkpressen kørte godt - pause på brystet i alle rep - og god eksplosiv udførelse af løftet.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share