Puls under Tour de France


klausjensen
 Share

Recommended Posts

http://tdf.polar.fi/tourdefrance/heartrates.html

Tjek lige Knavens puls på 17. etape! Den tid han kørte alene til sidste! FOr SEVAN da! Det er vilje!

Tjek osse midten ud. Da lå de altså i udbrud og skabte en solid afstand til feltet. Så han lå og trillede omkring med en puls omkring 120-130 stykker... Og etapen blev da vist kørt med noget der lignede 47km/t i snit, som jeg husker det. Det er komplet ufatteligt. :blink:

post-24-1059169689.jpg

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Da lå de altså i udbrud og skabte en solid afstand til feltet. Så han lå og trillede omkring med en puls omkring 120-130 stykker... Og etapen blev da vist kørt med noget der lignede 47km/t i snit, som jeg husker det. Det er komplet ufatteligt. :blink:

Ja, jeg måbede også lidt da jeg så de første pulsmålinger ifm. touren. Man forstår nu lidt bedre, at de kan holde til at køre så mange dage i træk. Til sammenligning så ligger de fleste jeg kender omkring 80-85% MHR i gennemsnit under et 2½-3 timers løb (B+C ryttere)...

Ziggymund :bike:

PS. Knaven har helt korrekt vundet Post DK Rundt. Husker ikke lige hvilket år, men han vandt foran Rolf Sørensen.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Synes især de første 30 min er værd at lægge mærke til... Efter ca. 3700 km startes med et jern høj tempo for at komme i udbrud,, når det først lykkes efter adskellige ryk der trykker pulsen op i nærheden af max findes derefter en mere normal samarbejde hvor alle i gruppen prøver at lægge lige meget i showet...

Efter 3 timer på denne måde,,, og kraftig dehydrering,, presses pulsen igen næsten 20 slag over max på de sidste kilometer,,,, !!

Har selv kørt løb herhjemme,,, a-b-c,, men de her fyre er bare seje,,,, også hr. Knaven.

Bemærk også at luften er eneste modstand..(95 procent luft, og 5 procent til rullemodstand og friktion) Hvis den er 10 sekund meter i ryggen,, køres med 36 kmt i luftstille rum.. Ved 50 kmt er der kun 15 kmt luftmodstand.

Edited by [email protected]
Link to comment
Share on other sites

Lav-intensiteten længe leve! :lol: Så må deres træningsintensitet jo ligge endnu lavere eller ihvertfald på samme niveau?

Nej - sådan var det ofte før - en masse km med beghrænset intensitet. Det er ikke helt væk, men f.eks. hos CSC arbejdes der meget med intervalarbejde med mellem til høj intensitet - og det gårt jo meget godt B)

Link to comment
Share on other sites

Men Arne, tager jeg helt fejl når jeg siger at CSC er et af de få cykelhold som gør det?

Tager jeg fejl når jeg siger at CSC er et af de mest succesfulde hold? :tongue: B) Udviklingen går den vej i cykelverden - også hjulpet på vej af teknologien. CSC træner med en computer på cyklen, som via bla. et særligt kranksæt, meget pålidelig måler arbejde i watt - så træningen kan styres meget precist.

Link to comment
Share on other sites

Eneste problem for os almindelige cyklister er, at et startsæt koster ca. 15.000 kr og den fulde løsning kræver, at man smider 35.000 kr på bordet. Jeg er næsten tosset nok til at gøre det - men jeg kan næppe slippe godt afsted med at forklare husets frue, at når der mangler 15.000 eller flere kroner på kassekreditten - ja, så er det fordi jeg har købt nogle stumper til Principia'en!

Link to comment
Share on other sites

Men Arne, tager jeg helt fejl når jeg siger at CSC er et af de få cykelhold som gør det?

Tager jeg fejl når jeg siger at CSC er et af de mest succesfulde hold? :tongue: B) Udviklingen går den vej i cykelverden - også hjulpet på vej af teknologien. CSC træner med en computer på cyklen, som via bla. et særligt kranksæt, meget pålidelig måler arbejde i watt - så træningen kan styres meget precist.

Nu er SRM-kranken jo absolut ikke et nyt stykke værktøj. Det har været brugt i mange år og på flere forskelige cykelhold. Bjarne Riis er helt sikkert altid helt fremme i skoene, når det gælder tekniske forbedringer og nye træningsmetoder. Men der er masser af ryttere med succes som stadig benytter mere gammeldags metoder. Zabel og Museev er eksempler på ryttere som begge, efter at have eksperimenteret med træning med intervaler udmålt efter wattforbrug på SRM-krank, vendte tilbage til den mere traditionele stil med at kører masser af km med et moderat konstant tempo.

Edited by Squatfather
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share