manglende resultater


MERSON
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Jeg vil blive glad hvis nogle vil kommentere mit træningsprogram. Jeg synes ikke rigtigt at der sker noget fremskridt med hensyn til max vægt og muskelforøgelse.

Gør jeg noget galt ?

Jeg tager proteinpulver om morgenen og efter træning.

Jeg spiser 6 kulhydrat og proteinholdige måltider om dagen.

Træningsuge :

Tirsdag :

Bryst :

Bænkpres

10 gentagelser med 80 % styrke  

10 gentagelser med 100 % styrke

8 gentagelser med 100 % styrke

Flyers :

10 gentagelser med 80 % styrke  

10 gentagelser med 100 % styrke

8 gentagelser med 100 % styrke

Inline bænkpres :

10 gentagelser med 80 % styrke  

10 gentagelser med 100 % styrke

8 gentagelser med 100 % styrke

Biceps :

Biceps curl - Preachers bench

10 gentagelser med 80 % styrke  

10 gentagelser med 100 % styrke

8 gentagelser med 100 % styrke

Biceps curl – håndvægte

10 gentagelser med 80 % styrke  

10 gentagelser med 100 % styrke

8 gentagelser med 100 % styrke

Dumbell Concentration Curl

10 gentagelser med 80 % styrke  

10 gentagelser med 100 % styrke

8 gentagelser med 100 % styrke

Torsdag :

Ryg :

Træk til nakke

10 gentagelser med 80 % styrke  

10 gentagelser med 100 % styrke

8 gentagelser med 100 % styrke

Træk til bryst

10 gentagelser med 80 % styrke  

10 gentagelser med 100 % styrke

8 gentagelser med 100 % styrke

Barbell bent over row

10 gentagelser med 80 % styrke  

10 gentagelser med 100 % styrke

8 gentagelser med 100 % styrke

Triceps :

Dips

8 gentagelser

6 gentagelser

6 gentagelser

Triceps pres – liggende

10 gentagelser med 80 % styrke  

10 gentagelser med 100 % styrke

8 gentagelser med 100 % styrke

Triceps push down

10 gentagelser med 80 % styrke  

10 gentagelser med 100 % styrke

8 gentagelser med 100 % styrke

Lørdag :

Skulder :

Skulderpres

10 gentagelser med 80 % styrke  

10 gentagelser med 100 % styrke

8 gentagelser med 100 % styrke

Laterals – håndvægte

10 gentagelser med 80 % styrke  

10 gentagelser med 100 % styrke

8 gentagelser med 100 % styrke

Dumbell front raise

10 gentagelser med 80 % styrke  

10 gentagelser med 100 % styrke

8 gentagelser med 100 % styrke

Ben :

Squat

10 gentagelser med 80 % styrke  

10 gentagelser med 100 % styrke

8 gentagelser med 100 % styrke

Knæ ekstension

10 gentagelser med 80 % styrke  

10 gentagelser med 100 % styrke

8 gentagelser med 100 % styrke

Knæ fleksion

10 gentagelser med 80 % styrke  

10 gentagelser med 100 % styrke

8 gentagelser med 100 % styrke

Jeg håber en venlig sjæl vi komme med forslag

Link to comment
Share on other sites

Hvor lang tid har du trænet i det hele taget?

Hvor lang tid har du trænet med dette program?

hvad er dine max løft i disse øvelser?

Hvor gammel er du?

Din vægt?

Hvad mener du helt specifikt med 100 % styrke?

Hvor mange gram protein og kulhydrat indtager du om dagen?

(Redigeret af T ved 7:37 am på Dec. 2, 2001)

Link to comment
Share on other sites

Hej Merson!

Manglende fremgang trods masser af træning skyldes overtræning. For hver gang man træner nedbrydes musklerne under træningen, og bygges op i hvileperioden efter. Træner man for meget, når man ikke at bygge op før næste træningspas - og så står man stille eller går ned af bakke.

De bedste resultater har jeg opnået efter jeg har sat min ellers betydelige træningsmængde ned til 2 gange 1 time om ugen, hvor jeg koncentrerer mig om store multiledsøvelser. Før det havde jeg et program der lignede dit.

For hver øvelse (fx bænkpres) tager jeg evt. et opvarmningssæt, og så 2 sæt á 6-9 gentagelser. Det er rigeligt.

Din kostplan lyder ellers fornuftig.

Go' arb. lyst :firebounce:

Link to comment
Share on other sites

overtræning?

jeg tror nu ikke, at det er det, der er problemet her, eftersom alle muskelgrupper kun trænes en gang om ugen med 9sæt/uge.

Du burde nok ændre dit skema til 2gange/uge, altså dobbelt så meget.

Derudover bruger du 8 og 10rep i hvert sæt. Der vil de fleste nok hælde til færre gentagelser.

Normalt blander jeg mig ikke i træningsplaner, så du skal nok få andre til at give dig mere specifikke råd :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror godt jeg kan se hvor det store problem ligger. Umildbart har du ikke ret mange store øvelser.

alt for mange små.

Squat.

Dødløft.

Benchpres.

Skulderpres.

Laterals.

Bendover.

Shrugs.

Chins.

Dips

Og måske Barbell Curl.

Disse er vidst nok til et godt program.

Øvelser som:

Biceps curl – håndvægte

Dumbell Concentration Curl

Træk til nakke

Træk til bryst

Triceps push down

Knæ ekstension

Knæ fleksion

Er umildbart ikke øvelser man bliver stor af.

Færre reps. Brug mellem 6 og 8.

Brug mellem 3 og 5 sæt.

Det er umildbart hvad jeg kan se.

Men jeg er ikke ekspert på nogen måde.

Link to comment
Share on other sites

Claus B, din barmhjertige samaritaner :)

Jo, jeg kan godt hjælpe lidt mere. Hvis man vil træne 3 dage i ugen, så kan jeg godt lide den tilgang Crawdaddy har til sin træning. Hele kroppen hver gang, og en øvelse pr. muskelgruppe. Noget ala det her:

Tirsdag

Ben: Backsquat  3 sæt x 6 reps

Ryg: Dødløft  3 sæt x 6 reps

Bryst: Bænkpres  3 sæt x 6 reps

Skuldre: Side laterals  3 sæt x 6 reps

Biceps: Barbell curls  3 sæt x 6 reps

Triceps: Dips  3 sæt x max reps

Torsdag

Ben: Front squat  3 sæt x 8 reps

Baglår: Stiff-legged dødløft  3 sæt x 8 reps

Ryg: Chin ups  3 sæt x max reps

Bryst: Dumbell bænkpres  3 sæt x 8 reps

Skuldre: Military presses  3 sæt x 8 reps

Biceps: Hammer curls  3 sæt x 8 reps

Triceps: Lying barbell french press  3 sæt x 8 reps

Lørdag

Ben:  Backsquat  3 sæt x 5 reps

Ryg: Bent over rows  3 sæt x 5 reps

Bryst: Incline bænkpres  3 sæt x 5 reps

Skuldre: Rear laterals  3 sæt x 8 reps

Biceps: Dumbell curls  3 sæt x 8 reps

Triceps: lying dumbell extensions  3 sæt x 8 reps

Det kan godt være det er meget anderledes end du er vant til, men jeg tror det kan bringe de fleste gode resultater. Hvis du træner hårdt på det her program, og forsøger at øge belastningen så ofte som muligt, så skal du nok stige markant i styrke og muskelmasse. Husk, ikke nogen forced reps. Du kan godt gå til failure, men husk også at have uger hvor du ikke går til failure.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

he he, er alle HIT fanatikere flygtet fra det her vidunderlige forum? Det er her, man normalt kan glæde sig over Lars Nielsens forrygende indlæg...

Nå, men så må jeg til makronerne. Merson, prøv at søg de gamle indlæg omkring HIT igennem. Se de links Lars Nielsen har refereret til. Endegyldige sandheder findes der ikke mange af, specielt ikke inde for styrketræning/BB - så se dig omkring, og tilegn dig en masse viden. Det er den eneste måde, du løbende kan få resultater med din træning - VIDEN.

Under den post her, vil du se en masse indlæg der sviner det her til, men prøv alligevel at søge lidt information på området. Der må være noget om ideen, det hjalp for mig (meegeeet videnskabeligt :biggrin: )

Link to comment
Share on other sites

HIT og HIT - jeg er gået lidt væk fra failure træning. Vil prøve at se, om det stadig giver resultater uden. Mange af ideerne præsenteret i HIT debatterne er gode... og viden er svær at få for meget af.

Hvad den enkelte udøver vælger at gøre, må være helt op til personen selv. Men lad os håbe der bliver kigget på resultaterne og mindre på metoden - må det så være HIT, Petanque eller pedirørsfletning :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

assimilated??? optaget i hvad? du har vist set for mange gamle afsnit af Star Trek Xax...

"The force is strong with this one, I can feel it"

Sammenligningen med jedier og HIT teorien kan jeg  ikke fordrage(som inkarneret Star Wars fan):angry2:

HIT mig her og HIT mig der...

Link to comment
Share on other sites

Det eneste dårlige ved HIT træning, eller sHIT træning, som Fred Hatfield plejer at kalde det :) er at deres forklaringsmodeller ikke holder vand. Grundelementerne er gode nok, hvilket også ses på de resultater som det kan give, men der er for mange argumenter som yderst let kan pilles ned. Men jeg må hellere lade HIT hvile i fred og ro. Vi skulle nødig igang med en masse HIT diskussioner igen ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hmm ja men udover det så indeholder HIT rigtig mange af de samme ting som et fornuftigt BB program gør. Men hvad er rigtig hit også. Det afhænger vidst af hvem man spørger.

Hmm Thommas j det program du anbefaler, er fordelen i det at du rammer "musklen" mere end en gang om ugen? Eller hvad?

Link to comment
Share on other sites

Rear laterals er det samme som du kender som bent over laterals.

Der er ikke nogen speciel grund til det er 3 sæt. Det kunne ligeså vel være 2 sæt eller 5 sæt. Umiddelbart vil jeg mene 3 sæt passer meget godt, når hver kropsdel trænes 3 gange i ugen med 1 øvelse. Du kunne i teorien øge til 6-8 sæt pr. øvelse, hvis du nedsatte frekvensen til f.eks kun at træne hver muskel 1 gang i ugen. Det kan være at 3 sæt er for lidt eller for meget for dig. Prøv dig frem. Det kunne også være 3 sæt tirsdag, 2 torsdag og 5 lørdag, hvor man har 2 efterfølgende hviledage.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig kan man bruge chins med underhåndsgreb i et fornuftigt program! Underhåndsversionen har tendens til i højere grad at involvere biceps end den traditionelle overhåndsversion. Til gengæld får du en længere range of motion, idet du får strukket dine lats mere ud, og de kan trække sig mere sammen, sammenlignet med den traditionelle version. Variation er godt, så hvorfor ikke variere de to versioner, eller tage hvert andet sæt med overhåndsgreb og hvert andet med underhåndsgreb. Hver kreativ, og find ud af hvilken version de synes mest om :)

Link to comment
Share on other sites

Chin-Ups med underhåndsgreb er en suveræn rygøvelse, specielt når du får lidt vægt i bæltet. Hvis du kører den for meget er der dog en risiko for, at du får hugtænder og briller. :biggrin:

Blackice, jeg får lyst til at citere et slogan for et større beklædningsfirma: "Just do it".

Hvis du nu skulle komme med et skud fra hoften, baseret på dine 5 års træningserfaring, og den rumme tid du tilbringer herinde på MOL, tror du så, at Chin-Ups kan være gode i et program? :wink3:

Morten

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share